Nissan Micra 1.0 IG-Τ Xtronic 92Ps

Nissan Micra 1.0 IG-Τ Xtronic 92Ps

Το Nissan Micra εδώ και δεκαετίες αποτελεί μία ιδιαίτερα δημοφιλής επιλογή σε οδηγούς που κινούνται καθημερινά εντός πόλεως, λόγω του ότι είναι πολύ εύκολο στην οδήγηση. Η τελευταία ανανέωση του supermini της Nissan έφερε τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.0 IG-T και το αυτόματο κιβώτιο που η εταιρεία ονομάζει Xtronic που το κάνει ακόμα πιο εύκολο και άνετο στην αστική «ζούγκλα».

Πρακτικό!

Το Micra όπως είπαμε είναι ένα αρκετά πρακτικό και ευέλικτο αυτοκίνητο. Οι μικρές του εξωτερικές διαστάσεις, με το μήκος του να φτάνει τα 3.999mm και το πλάτος τα 1.743mm, το καθιστούν ως ένα από τα πιο μαζεμένα supermini που μπορεί να οδηγεί κανείς καθημερινά στην πόλη. Τώρα πλέον που εξοπλίζεται με ένα CVT κιβώτιο, οι καθημερινές μετακινήσεις μπορούν και γίνονται ακόμα πιο άνετα, ακόμα και αν για χάρη των αυστηρότερων προδιαγραφών ρύπων έχουν θυσιαστεί 8Ps από τον τρικύλινδρο turbo 1.0 IG-T κινητήρα του, με ελάχιστο αντίκτυπο στις επιδόσεις. Ο κινητήρας στις εκδόσεις με το χειροκίνητο κιβώτιο αποδίδει 16,3kgm ροπής, όμως στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο CVT, η ροπή κατεβαίνει στα 14,6kgm.

Nissan Micra 1.0 IG-Τ Xtronic 92Ps

Το Xtronic αν και κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, δεν έχει αυτή την ενοχλητική λειτουργία που αφήνει τον κινητήρα να δουλεύει σταθερά σε υψηλές στροφές όσο πατάμε το γκάζι επιταχύνοντας, αλλά χάρη στο σύστημα D-Step Logic Control, προσομοιώνει αλλαγές σχέσεων, με τον κινητήρα να ανεβάζει γραμμικά στροφές μέχρι τις 6.000rpm, δίνοντας στον οδηγό την «αίσθηση» αλλαγής σχέσεων. Το Xtronic είναι πιο ομαλό από ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ιδιαίτερα στο ξεκίνημα και στην κίνηση με λίγα km/h, με τις «εικονικές» αλλαγές να γίνονται πολύ ομαλά, σε σημείο που για να γίνουν αντιληπτές θα πρέπει να κοιτάζουμε το στροφόμετρο. Στον βωμό της άνεσης βέβαια θυσιάζονται κάπως οι επιδόσεις, αφού η χαμηλότερη τιμή της ροπής, καθώς και τα 20kg επιπλέον που ζυγίζει σε σχέση με την χειροκίνητη έκδοση, αναγκάζουν το Micra να θέλει 14sec για να επιταχύνει από στάση για τα πρώτα 100km/h, ενώ ανεβασμένη είναι και η κατανάλωση καυσίμου στα 7,3lt/100km, τη στιγμή που η Nissan ανακοινώνει 6,1lt/100km,  επιδόσεις που το αφήνουν πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό του.

 Nissan Micra 1.0 IG-Τ Xtronic 92Ps

Γνώριμα χαρακτηριστικά

Από εκεί και πέρα, το Nissan Micra, διατηρεί τα χαρακτηριστικά που ξέρουμε, έχει άνετη ανάρτηση, πολύ καλή ηχομόνωση και άνετους χώρους στο εσωτερικό, εκτός από τις πίσω θέσεις που την επιβίβαση δυσκολεύουν οι μικρές πόρτες, αλλά και ο περιορισμένος χώρος για τα γόνατα. Στον αντίποδα βέβαια, το Micra έχει 300lt διαθέσιμα για τις αποσκευές, μια αρκετά καλή τιμή για την κατηγορία του. Οδηγώντας το μέσα στην πόλη, το πρώτο πράγμα που θα σε κερδίσει είναι η ομαλή λειτουργία του κιβωτίου του και φυσικά η ευελιξία του. Το τιμόνι είναι άμεσο και ελαφρύ σε αίσθηση, με μέτρια πληροφόρηση, κάτι που δεν θα σε αποτρέψει από το να πιέσεις λίγο παραπάνω στις στροφές. Εκεί θα πάρει κλίσεις, όμως σε κάθε περίπτωση θα συμπεριφερθεί αρκετά προβλέψιμα χάρη στα συστήματα ευστάθειας, Intelligent Trace Control που ελέγχει την υποστροφή και το Intelligent Ride Control, που περιορίζει την κίνηση του αμαξώματος στον διαμήκη άξονα. Τα φρένα του χρησιμοποιούν δισκόφρενα για τους εμπρός τροχούς και ταμπούρα για τους πίσω, έχοντας ικανοποιητική απόδοση και αντοχή.

 Nissan Micra 1.0 IG-Τ Xtronic 92Ps

Ο φτωχός συγγενής;

Ο εξοπλισμός της έκδοσης Acenta δεν είναι ιδιαίτερα πλούσιος, αλλά παρόλα αυτά περιλαμβάνει ψηφιακή οθόνη 5in ανάμεσα από το ταχύμετρο και το στροφόμετρο, μέσω της οποίας προβάλλονται ενδείξεις για τον υπολογιστή ταξιδίου, το ηχοσύστημα κ.λπ. Στο κέντρο του ταμπλό που είναι επενδυμένο με ύφασμα, θα συναντήσουμε μια οθόνη αφής των 7in, με δυνατότητες σύνδεσης Android Auto και Apple CarPlay (που πλέον δείχνει τα χρόνια της σε απεικόνιση και μενού), θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, cruise control, LED φώτα ημέρας, Hill Start Assist, αλλά έχουμε την απουσία ηλεκτρικών παραθύρων για τους πίσω επιβάτες. Τα ηλεκτρικά παράθυρα για τους πίσω επιβάτες, ο αυτόματος κλιματισμός, η κάμερα οπισθοπορείας, καθώς η δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι είναι προνόμιο των δύο πιο ακριβών εκδόσεων N-Sport και Techna.

Δύσκολος ανταγωνισμός

Η βασική έκδοση Energy του Micra με το χειροκίνητο κιβώτιο των πέντε σχέσεων ξεκινάει από τα €14.990 και η έκδοση Energy με το CVT κοστίζει €16.190 ενώ η έκδοση δοκιμής Acenta κοστίζει  €16.790. Αν θέλετε ένα πολύ καλύτερα εξοπλισμένο Micra με CVT κιβώτιο, μπορείτε να επιλέξετε την έκδοση N-Sport που θα σας κοστίσει €18.590, έχοντας όμως στο νου σας πως σε αυτά τα χρήματα έχει ιδιαίτερα αξιόλογες προτάσεις όπως το Opel Corsa, το Renault Clio, το Toyota Yaris και το Peugeot 208.

Τιμή βασικής έκδοσης 1.0 92Ps 5MT (Energy): €14.990

Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.0 92Ps CVT (Acenta): €16.790

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Λειτουργία κιβωτίουΕξοπλισμός
ΕυελιξίαΧώροι πίσω επιβατών
Άνετη ανάρτηση
Οδηγική συμπεριφορά
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός999cc
Διάμετρος x Διαδρομή81,3mm x 72,2mm
Σχέση Συμπίεσης9,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστά τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΤαμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6,5J x 16in
Ελαστικά195/55
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)3.999
Ύψος (mm)1.455
Πλάτος (mm)1.743
Μεταξόνιο (mm)2.525
Βάρος (kg)1.069
Χώρος Αποσκευών (lt)300
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm)100 /5.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)14,6 /1.750-4.400
0-100km/h (sec)14
Τελική Ταχύτητα (km/h)171
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)140
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)6,1
Δοκιμής (lt/100km)7,3