Η Volvo Cars προχωρά σε μία στρατηγική επένδυση στην Bcomp, μία καινοτόμο σουηδική εταιρεία που εξελίσσει υψηλής απόδοσης ελαφρά υλικά, βασισμένα σε φυσικές ίνες. Η επένδυση πραγματοποιείται μέσω του Volvo Cars Tech Fund, επενδυτικού βραχίονα της σουηδικής εταιρείας. Για τη δημιουργία των υλικών της, η Bcomp χρησιμοποιεί ίνες από λινάρι, ένα υλικό βιολογικής βάσης το οποίο, σε σύγκριση με τα συνηθισμένα πλαστικά τμήματα, προσφέρει σημαντική εξοικονόμηση όσον αφορά το βάρος, τη χρήση ενέργειας και τις εκπομπές ρύπων. Στα πλεονεκτήματα του υλικού ανήκει και το ότι ευνοεί σχεδιαστικές λύσεις για αισθητικές επιφάνειες.
Η Volvo Cars δίνει έμφαση στην έρευνα για τη χρήση συνθετικών υλικών που περιέχουν φυσικές ίνες για την επόμενη γενιά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της, ενώ η θυγατρική της εταιρεία, Polestar, στοχεύει επίσης να χρησιμοποιήσει υλικά της Bcomp στα επόμενα μοντέλα της. Η Volvo Cars χρησιμοποίησε υλικά της Bcomp στο πιο πρόσφατο πρωτότυπο αυτοκίνητό της, το Concept Recharge. Η Bcomp εκτιμά ότι σε σύγκριση με τα συνηθισμένα πλαστικά τμήματα, τα συνθετικά που βασίζονται σε φυσικές ίνες είναι έως και 50% πιο ελαφριά, χρησιμοποιούν έως και 70% λιγότερο πλαστικό και έχουν έως και 62% χαμηλότερες εκπομπές CO2.
Το Volvo Cars Concept Recharge αποκαλύφθηκε το καλοκαίρι του 2021, παρουσιάζοντας τα βήματα που σκοπεύει να πραγματοποιήσει η Volvo Cars σε όλα τα πεδία της εξέλιξης ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου, για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα στα αυτοκίνητά της, αλλά και στο σύνολο της δραστηριότητάς της. Έως το 2030 η εταιρεία σκοπεύει να διαθέτει μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και έως το 2040 να εξελιχθεί σε μία κλιματικά ουδέτερη επιχείρηση. Στο εσωτερικό του Volvo Cars Concept Recharge, η Volvo Cars χρησιμοποίησε συνθετικό λιναριού στα χαμηλά σημεία των αποθηκευτικών χώρων, στο πίσω μέρος των προσκέφαλων και στα υποπόδια. Στο αμάξωμα του αυτοκινήτου, ο εμπρός και ο πίσω προφυλακτήρας καθώς και τα μαρσπιέ αποτελούνται από συνθετικά υλικά με βάση το λινάρι.
Ο στόχος της Volvo Cars να μειώνει συνεχώς τις εκπομπές της και να γίνει κλιματικά ουδέτερη έως το 2040 αποτελεί τμήμα του σχεδίου της για την κλιματική δράση, το οποίο είναι ένα από τα πλέον φιλόδοξα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ήδη μέχρι το 2025, η εταιρεία στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές CO2 σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής κάθε αυτοκινήτου της κατά 40%, με έτος αναφοράς το 2018.