Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Mercedes-Benz |
Μοντέλο | EQA |
Segment | C-SUV |
Power Train | Electric |
Πιέζοντας το αριστερό paddle, αυξάνεις την ανάκτηση ενέργειας, οπότε επιλέγοντας το D-- (Drive μείον, μείον) κάθε φορά που σηκώνεις το πόδι απ' το δεξί πεντάλ αυτό επιβραδύνει έντονα, αυξάνοντας το επίπεδο φόρτισης των μπαταριών. Είναι πολύ κοντά σε λειτουργία One Pedal. Όμως, ως καινούρια Mercedes-Benz έχει τον επιλογέα του κιβωτίου εκεί που σε άλλα αυτοκίνητα είναι ο μοχλός των υαλοκαθαριστήρων. Έτσι, ακόμη και αν κρατάς μόνο με το δεξί χέρι το τιμόνι, μπορείς να επιλέγεις άνετα το Drive-Park-Reverse. Αυτό σημαίνει ότι το EQA250 μπορείς να το οδηγείς συνέχεια One Hand-One Pedal! Το αμέσως πιο ξεκούραστο από αυτό είναι king size κρεβάτι σε 4 ρόδες!
Cool
Στο βγάζουν αυτό τα μοντέλα της Mercedes-Benz, έτσι κι εδώ με το που το πλησιάζεις με το κλειδί στο χέρι αρχίζεις και μπαίνεις σε ένα mood χαλάρωσης. Να ευθύνεται γι' αυτό το πολυτελέστατο εσωτερικό με τον φοβερό φωτισμό; Μήπως η αναπαυτικότατη θέση οδήγησης; Ίσως οι 2 μεγάλες οθόνες (10,25in η καθεμία) που απεικονίζουν τα πάντα σχετικά με το αυτοκίνητο; Να είναι ο ροπάτος κινητήρας με την άμεση απόκριση ή μήπως η αποτελεσματική ανάρτηση με τα γόνατα McPherson μπροστά και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω; Τελικά είναι ο συνδυασμός όλων αυτών και άλλων τόσων σωστά υπολογισμένων και ρυθμισμένων χαρακτηριστικών που κάνει το καινούριο μικρομεσαίο e-SUV να σε ηρεμεί.
Ναι, είπα μικρομεσαίο, αν και δεν το δείχνει γιατί φαίνεται μια κλάση πάνω, και μπορείς να το καταλάβεις αυτό απ' το A στο EQA. Αλλά ας κάνουμε μια ανάλυση του ονόματος. Το EQ σημάνει “Electric Intelligence” και αποτελεί την νέα οικογένεια ηλεκτρικών αυτοκινήτων της γερμανικής εταιρείας. Το Α δείχνει τη συγγένεια με τη σειρά Α-Class, όπως ακριβώς συμβαίνει και με το το GLA. Το 250 δείχνει τον «ατμοσφαιρικό κυβισμό» που θα είχε για να βγάλει περίπου την ίδια δύναμη αν είχε βενζινοκινητήρα. Παίρνοντας ρεύμα απ' τα 5 πακέτα μπαταριών, συνολικής ωφέλιμης χωρητικότητας 66,5kWh, που βρίσκονται στο πάτωμα του οχήματος, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 190Ps και 38,2kgm ροπής. Αυτά φτάνουν στο οδόστρωμα μόνο απ' τους εμπρός τροχούς, αν και όχι πάντα με ήρεμο τρόπο! Κι εδώ ερχόμαστε στη μεγάλη έκπληξη του EQ250.
Σχεδόν 1sec!
Είμαι στημένος για τις καθιερωμένες μετρήσεις, ξέροντας από πριν ότι η MB δηλώνει 8,9ec για το 0-100km/h. Απ' τον διακόπτη του Dynamic Select αλλάζω το mode απ΄ το Comfort (η βασική προεπιλογή του οχήματος, αυτό με την άνεση που λέγαμε πιο πριν!) στο Sport, απενεργοποιώ το ESP (για να έχω όσο λιγότερες παρεμβάσεις γίνεται), πατημένο φρένο με το αριστερό, γκάζι τέρμα με το δεξί και παρατάω το αριστερό! Σπινάρισμα τροχών και το EQA250 τραβάει δυνατά. Τελειώνω το 400άρι, κοιτάω το VBOX και γράφει 0-100km/h σε 7,99 και 0-400m σε 15,91s (με 144,05km/h)! Κάτι δεν πάει καλά, είμαι σχεδόν 1sec κάτω απ' τον χρόνο που ανακοινώνει επίσημα η εταιρεία. Η λύση είναι απλή, να το ξανακάνω. Άλλα δύο τετρακοσάρια σε εντελώς επίπεδο χώρο μετρήσεων και τα νούμερα είναι πανομοιότυπα! 8sec για ένα προσθιοκίνητο όχημα βάρους 2 τόνων είναι πάρα πολύ κάλος χρόνος, ιδίως αν σκεφτείς ότι έγινε με απόλυτη ησυχία (εκτός του αρχικού σπιναρίσματος) και χωρίς δράματα. Απλά μάζευε χιλιόμετρα μέχρι να χτυπήσει τα 160km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική) και μπορεί να κινείται έτσι με άνεση. Θα έλεγα το να κάνεις αρκετά χαμηλότερο χρόνο απ' τον ανακοινωμένο ως παράδοξο αλλά είδαμε αυτό το φαινόμενο να συμβαίνει σε άλλα μοντέλα της Mercedes-Benz!
Η κατανάλωση παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα, αφού μαζί με τις μετρήσεις επιδόσεων κατάφερα να έχω μια αυτονομία 380km. Καναδυό φορές χτύπησα καταναλώσεις “hypermiling” με 16,3kWh/km (η MB δίνει μέση τιμή 17,7kWh/km), συνήθως όμως ήμουν στο 19-20kWh/km. Το Comfort mode, αλλά ιδίως το Eco, κάνουν άριστη δουλειά, πάντως ακόμη και κάποιος με βαρύτερο πόδι θα πιάσει τα 340-350km αυτονομίας, ενώ η MB δηλώνει 426km στον κύκλο WLTP. Για τη φόρτιση, τα πράγματα είναι κάπως περίεργα. Λόγω του δυνατού on-board φορτιστή των 11 kW αλλά και του μεγάλου μεγέθους της μπαταρίας, ενώ φορτίζει γρήγορα θέλεις κάμποσο χρόνο για να δεις τη μπαταρία να γεμίζει. Για το 10-80% σε wallbox 7,4kW θες περίπου 9 ώρες, σε πιο δυνατούς δημόσιους φορτιστές τριφασικού ρεύματος πέφτει στις 6 ωρίτσες, ενώ σε ταχυφορτιστή 100kW, ίσα-ίσα ένα μισαωράκι! Σε απλή οικιακή πρίζα, για το 10%-100%, κρατήσου καλά, θέλει 39 ώρες! Αλλά για να είμαστε και ξεκάθαροι, ποιον ιδιοκτήτη EQA250 δεν τον παίρνει να έχει wallbox στο σπίτι του; Οπότε, αφού στο τετρακοσάρι, που δεν είναι κάτι για το οποίο χτίστηκε αυτό το αυτοκίνητο, τα πήγε τόσο καλά, τότε πως τα πάει στους τομείς όπου δώσανε προτεραιότητα;
Ξεχωρίζει
To δείχνει έντονα ότι είναι Mercedes-Benz, διακριτικά όμως ότι δεν είναι GLA. H κλειστή μαύρη μάσκα εμπρός με το μεγάλο άστρο στο κέντρο, η ταινία LED που ενώνει τα εμπρός φανάρια, τα όμορφα διαφορετικά πίσω φωτιστικά σώματα, η απουσία εξατμίσεων (αν και το έχουν σχεδιάσει έτσι ώστε να μοιάζει ότι έχει!), οι διαφορετικές ζάντες και τα σηματάκια EQA είναι τα μόνα που κάνουν το ηλεκτρικό μοντέλο να ξεχωρίζει απ' το GLA.
Στο εσωτερικό υπάρχουν ακόμη λιγότερες διαφορές, γιατί να κάνουν περισσότερες άλλωστε; Είναι ένα ποιοτικό περιβάλλον, με πολύ ωραίο μίνιμαλ σχεδιασμό, όμορφα χρώματα και άνετους χώρους. Εκεί που αναπαύεται το δεξί χέρι, αν δεν οδηγείς με αυτό, έχει ένα μεγάλο touch pad με το οποίο μπορείς να χειριστείς άνετα το infotainment με το MBUX, αν και προσωπικά προτιμώ απευθείας τη χρήση της δεξιάς οθόνης αφής, είμαστε άλλωστε η γενιά του smartphone. Και σου χρειάζεται αυτή η εμπειρία ώστε να χειριστείς τον πλούσιο εξοπλισμό που κουβαλάει το EQA250. Το βράδυ ο απαλός νυχτερινός φωτισμός της καμπίνας έχει πολλά χρώματα και είναι σχεδιασμένος έτσι ώστε να δίνει μια πιο φουτουριστική αίσθηση χωρίς να ενοχλεί. Γενικά, είναι ωραία να είσαι μέσα στο EQA250, αλλά η άνεση και η αίσθηση της πολυτέλειας δεν έρχεται μόνο απ' τον εξοπλισμό ή τα μαλακά καθίσματα. Κυρίως έρχεται απ' τη σωστή «απομόνωση» απ' το περιβάλλον.
120km/h
Κλειδώνεις το cruise control, χαμηλώνεις εντελώς το ηχοσύστημα και απλά ακούς κάτι λίγο από αεροδυναμικό θόρυβο (χάρη στον πολύ χαμηλό συντελεστή Cd 0,28) και λίγο περισσότερο τα ελαστικά. Και χαμογελάς γιατί τότε καταλαβαίνεις πόσο πραγματικά ήσυχο είναι το ηλεκτρικό Mercedes-Benz, αφού στα 120km/h πρέπει να στήσεις αυτί για να πιάσεις αυτούς τους θορύβους! Είναι ένας ξεκούραστος χιλιομετροφάγος, σε πόλη είτε εκτός. Στην πραγματικότητα ένα μόνο πράγμα έσπαγε αυτήν την απομόνωση απ' το περιβάλλον, ένα κοπάνημα της ανάρτησης όταν περνούσες από μικρές, απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες. Σαν να μην προλάβαιναν οι 18άρηδες τροχοί να ακολουθήσουν αυτήν την ανωμαλία και να έκαναν μια αναπήδηση. Αυτό είναι και το μοναδικό αρνητικό σημείο της πολύ καλής ανάρτησης, που έχει να χειριστεί 2 τόνους σε σχετικά μεγάλο ύψος, με το πάτωμα να απέχει 16cm απ' το έδαφος. Σε προλαβαίνω πριν ρωτήσεις: Ναι, μπορεί να βγει off road. Όχι, δεν το αντέχει η καρδιά σου!
Μολονότι είναι ψηλό, χάρη στο χαμηλότερο κέντρο βάρους του οχήματος λόγω των μπαταριών στο πάτωμα και τη σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση, κουμαντάρει μια χαρά τη μάζα του και μπορείς να το πιέσεις για λίγο σε δρόμους με στροφές. Δεν το προτείνω γιατί ακόμη και στο Sport πρόγραμμα δεν θα το ευχαριστηθείς ιδιαίτερα λόγω των νωθρών αντιδράσεων και του μέτριου σε αίσθηση τιμονιού, αλλά ακόμα κι αν «βρεθείς» να πηγαίνεις κάπως πιο γρήγορα σε στροφές, θα δεις ότι μπορεί, χωρίς ποτέ να σε τρομάξει.
Αρνητικά;
Δεν μπορώ να πω ότι βρήκα κάτι, είναι ένα πραγματικά ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Θα πω και για τον σχετικά μικρό χώρο αποσκευών των 340lt, αν και επειδή είναι τετράγωνος, είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος. Ίσως να ζητούσα μια εντονότερη διαφοροποίηση απ' το GLA, αυτό όμως είναι εύκολο να γίνει αν επιλέξεις κάποιο απ' το υπόλοιπα πακέτα εξοπλισμού με διαφορετική μάσκα και άλλες πιο φουτουριστικές ζάντες! Το Mercedes-Benz EQA250 γίνεται όσο ξεχωριστό θέλεις.
Ο βασικός εξοπλισμός του EQA είναι ιδιαίτερα πλούσιος και προσανατολισμένος σε ανθρώπους που είναι εναρμονισμένοι με την τεχνολογία χωρίς να κάνουν καμία υποχώρηση στην ασφάλεια τους καθώς το πρόγραμμα Intelligent Drive περιλαμβάνει συνολικά 14 βοηθήματα ασφαλείας. Η τιμή της ξεκινάει από τα €49.590 (που μπορούν να γίνουν €43.600 μέσω της κρατικής επιδότησης) που ακολουθούν την ποιότητα και την φινέτσα της Mercedes-Benz σε συνδυασμό με όλες τις ανέσεις ενός ολοκληρωμένου μικρομεσαίου SUV.
Τιμή βασικής έκδοσης EQA250: €49.590 (€43.600, με κρατική επιδότηση)
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Design | Χώρος αποσκευών |
Πολυτέλεια | Απόσβεση ανάρτησης σε έντονες ανωμαλίες |
Οδηγική συμπεριφορά | |
Εξοπλισμός | |
Αυτονομία |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Ηλεκτροκινητήρας AC, ασύγχρονου τύπου | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ | ||
Τύπος | Ιόντων λιθίου (li-on), ωφέλιμης χωρητικότητας 66,5kWh | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | 1 σχέσης | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5Jx18in | |
Ελαστικά | 235/55 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.463 | |
Πλάτος (mm) | 1.834 | |
Ύψος (mm) | 1.620 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.729 | |
Βάρος (kg) | 2.040 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 340 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 190 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 38,2 | |
0-100km/h (sec) | 8,9 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 160 (Ηλ. περιορισμένη) | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 0 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (kWh/100km) | 17,7 | |
Ονομαστική (kWh/100km) | 17,5 | |
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ | ||
Ονομαστική (km) | Έως 426 (WLTP) | |
Δοκιμής (km) | 380 | |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
0-60 | 3,83 | |
0-80 | 5,62 | |
0-100 | 7,99 | |
0-120 | 11,04 | |
0-140 | 14,93 | |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
Μ | SEC | ΚΜ/Η |
18 | 2,82 | 36,90 |
60 | 5,26 | 76,45 |
100 | 6,97 | 92,05 |
200 | 10,41 | 116,32 |
400 | 15,91 | 144,05 |
ΡΕΠΡΙΖ | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
50-80 | 2,49 |