Jeep Compass e-Hybrid vs KIA Niro Hybrid vs Renault Arkana E-Tech

Jeep Compass e-Hybrid vs KIA Niro Hybrid vs Renault Arkana E-Tech

Πριν από μερικά χρόνια, η «μάχη» των SUV ανάμεσα σε ένα Jeep, ένα KIA και ένα Renault ήταν υπόθεση του μοντέλου της αμερικάνικης εταιρείας. Βλέπετε η καταγωγή μετρούσε και δεν είναι τυχαίο που έχει ονομάσει μία ολόκληρη κατηγορία οχημάτων. Τότε οι δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου είχαν τον πρώτο λόγο, μαζί με την αντοχή και την ικανότητα ρυμούλκησης. Τώρα τα δεδομένα άλλαξαν. Οι αγοραστές θέλουν: χώρους, άνεση, προηγμένες εφαρμογές, οικονομία καυσίμου και χαμηλούς ρύπους (κάποιοι για το περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα και άλλοι για το… φορολογικό). Ο κυβισμός των κινητήρων… μίκρυνε, ενώ προστέθηκαν μπαταρίες και ηλεκτροκινητήρες για να βοηθούν τα θερμικά μοτέρ να αποδίδουν καλύτερα. Έτσι τα υβριδικά SUV γεννήθηκαν, αναπτύχθηκαν και κυριαρχούν.

Νεότερο μοντέλο της δοκιμής μας το KIA Niro (2022), ακολουθεί το Renault Arkana (2021) και παλαιότερο το Jeep Compass (2017, με σημαντική ανανέωση το 2021). Θα μπορέσουν οι δύο νεότεροι σφετεριστές να το ρίξουν από τον θρόνο της συνείδησης του αγοραστικού κοινού;

Jeep Compass e-Hybrid vs KIA Niro Hybrid vs Renault Arkana E-Tech

Εμφάνιση που εκφράζει τον… χαρακτήρα

Δεν συμβαίνει πολύ συχνά, αλλά στην τριάδα της δοκιμής μας αυτό ήταν άμεσα ορατό. Το Jeep Compass με τα 200mm απόστασης από το έδαφος (KIA Niro 160mm, Renault Arkana 180mm) «φώναζε» SUV. Ήταν το ψηλότερο και αυτό που αναγνώριζαν όλοι αμέσως. Μάλιστα το μοντέλο της δοκιμής μας ήταν η έκδοση «Upland», που αναδεικνύει και την ευαισθησία της εταιρείας για το περιβάλλον. Ξεχωρίζει η βαφή, που χρησιμοποιεί νερό για την επεξεργασία της και το ανάγλυφο αυτοκόλλητο στο καπό, που θυμίζει -χωμάτινο- έδαφος. Δυνατό σημείο του Jeep το μπροστινό μέρος με την διχρωμία να είναι ορατή, τα επτά κενά της «μάσκας», τα LED φωτιστικά σώματα και τα off road χαρακτηριστικά, όπως τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά στα φτερά.

Αντίθετα με το Jeep, το KIA είναι περισσότερο urban Crossover αν θέλεις, με μικρότερο ύψος και ανάλογη εμφάνιση (στην έκδοση Titanium της δοκιμής μας). Η εμπρός όψη, και εδώ, εντυπωσιάζει με πολλές λεπτομέρειες, όπως τα φωτιστικά σώματα και τα λεπτά γραμμικά μοτίβα στη «μάσκα». Υπάρχουν και εδώ τονισμένα τα περιγράμματα στα «φτερά», με προστατευτικά πλαστικά… γυαλισμένα στοιχείο, που σε… κατευθύνει στη χρήση πόλης ή ως και ελεγχόμενες δραστηριότητες, αλλά όχι για εξερεύνηση σε παραλίες.

Το Renault είναι λίγο πιο ψηλό από το KIA και λίγο πιο κοντό από το Jeep. Έχει τον… όγκο και το “stance να χαρακτηριστεί SUV και μάλιστα βάζει και το coupe στοιχείο στο σχεδιασμό του. Οπτικά ξεχωρίζει η πλάγια όψη του, με την πίσω να είναι και αυτή έντονη και όμορφη.

Ποιο κερδίζει; Αν και η ομορφιά είναι κάτι το υποκειμενικό, ξεχωρίσαμε τα Compass και Arkana, με νικητή το Jeep. Το αμερικάνικο μοντέλο έχει μία ένταση και ενώ είναι κλασσικό έχει κάτι το μοντέρνο, ενώ το γαλλικό αυτοκίνητο μάς άρεσε γιατί έχει και το στοιχείο του Coupe, κάτι που χρησιμοποιούν άλλοι upper market κατασκευαστές.

Jeep Compass e-Hybrid vs KIA Niro Hybrid vs Renault Arkana E-Tech

Τεχνολογία και διάκοσμος στο εσωτερικό

Η Jeep φρόντισε να εκφράσει και εδώ την ανησυχία της για το περιβάλλον, μάλιστα την έκανε έντονη χρησιμοποιώντας ανακυκλωμένα υλικά, όπως: πλαστικά που έχουν βρεθεί στην θάλασσα για την επένδυση Seaqual των καθισμάτων, αλλά και ανακυκλωμένα υλικά για τις επιφάνειες του ταμπλό. Η εμφάνισή τους είναι πολύ καλή και δεν θα αντιληφθείς την «προέλευση» των υλικών. Βέβαια στην αφή η ποιότητά τους υστερούσε, δείχνοντας λίγο ακατέργαστη. Επόμενο στοιχείο που «τραβά» την προσοχή είναι οι δύο οθόνες: 12,5in για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, αλλά και η οθόνη αφής των 10,1in για το σύστημα πολυμέσων Uconnect. Η ευκρίνεια και των δύο είναι πολύ καλή και τα γραφικά μοντέρνα, αλλά τα μικρά εικονίδια των λειτουργιών δεν βοηθούν στην χρήση κατά την κίνηση. Ευτυχώς το smartphone mirroring είναι στάνταρ με Apple CarPlay και Android. Επίσης οι φυσικοί διακόπτες απαιτούν συνήθεια από τον οδηγό, αφού έχουν τυχαία ομαδοποίηση. Για παράδειγμα, τα χειριστήρια κλιματισμού μοιράζονται τον ίδιο χώρο με αυτά του ηχοσυστήματος και του διακόπτη ενεργοποίησης/απενεργοποίησης της οθόνης. Οδηγός και συνοδηγός έχουν στη διάθεσή τους πολλές ρυθμίσεις για τα μπροστινά καθίσματα και το τιμόνι, κάτι που κάνει την οδήγηση άνετη. Η ορατότητα είναι πολύ καλή, με υψηλή θέση οδήγησης που προσφέρει ορατότητα «πάνω» από τα άλλα αυτοκίνητα στον δρόμο.

Jeep Compass e-Hybrid vs KIA Niro Hybrid vs Renault Arkana E-Tech

Το KIA Niro είναι αρκετά πιο χαμηλό και η θέση οδήγησης θυμίζει έντονα συμβατικό hatchback. Στο εσωτερικό του υπάρχουν σημεία με μαλακά υλικά στις περιοχές που αγγίζεις πιο συχνά και πολλές λεπτομέρειες σε γυαλιστερό μαύρο και χρώμιο που ενισχύουν την αίσθηση της ποιότητας. Το τιμόνι είναι επενδυμένο με απομίμηση δέρματος και χάνει σε πόντους, ενώ υπάρχουν μερικά φθηνότερα/σκληρότερα πλαστικά που ευτυχώς «κρύβονται» σε χαμηλότερα σημεία. Τα μπροστινά καθίσματα δίνουν καλή πλευρική στήριξη και βοηθούν στο να μην κουράζονται οδηγός και συνοδηγός στις μεγαλύτερες διαδρομές. Το ταμπλό «φιλοξενεί» δύο οθόνες 10,25in για τον πίνακα ελέγχου και το infotainment. Η κεντρική οθόνη έχει ένα λειτουργικό μενού με ευκρινή γραφικά και δεν αποσπά την προσοχή σας όταν οδηγείτε. Η ρύθμιση της θερμοκρασίας ή της έντασης ήχου για το ηχοσύστημα είναι αρκετά εύκολη χάρη στους περιστροφικούς διακόπτες στο ταμπλό, αλλά ο πίνακας αφής που εναλλάσσει αυτές τις λειτουργίες απαιτεί συνήθεια. Φυσικά υπάρχει και το smartphone mirroring με Android Auto και Apple CarPlay.

Jeep Compass e-Hybrid vs KIA Niro Hybrid vs Renault Arkana E-Tech

Σχεδιαστικά το εσωτερικό  Renault Arkana θυμίζει το Captur, αλλά έχει διαφορετική κεντρική κονσόλα. Κάθεσαι ψηλά όταν οδηγείς (με την ορατότητα SUV) και θα βρεις εύκολα την ιδανική θέση με τις ρυθμίσεις σε τιμόνι και κάθισμα. Το τελευταίο συνδυάζει άνεση και sportive χαρακτηριστικά. Τα πλαστικά του αποτελούνται από μαλακά και σκληρά υλικά (στα κατώτερα σημεία). Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι ικανοποιητικοί. Την θετική εικόνα ενισχύουν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7in (στα έξτρα ο μεγαλύτερος των 10,2in) με τα διάφορα μοτίβα και το σύστημα πολυμέσων με την κάθετη οθόνη των 9,3in. Αυτή είναι εύκολη στη χρήση, με φυσικά χειριστήρια για όλες τις απλές  λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένου του κλιματισμού. Η οθόνη πολυμέσων διαθέτει λογισμικό υψηλής ανάλυσης και απόκρισης, αλλά μερικά από τα εικονίδια είναι μικρά και είναι λίγο δύσκολο να τα βρεις σε κίνηση.

Εδώ κερδίζει το Arkana, αφού έχει το πλεονέκτημα της θέσης οδήγησης των SUV, με τον εσωτερικό διάκοσμο να είναι καλύτερος από των δύο άλλων μοντέλων. Το Niro είναι πολύ κοντά του αλλά κάποια από τα σκληρά υλικά δεν είχαν καλή αφή αλλά και εμφάνιση. Τέλος στο Compass, η εργονομία και η ποιότητα των υλικών ήταν αυτά που το κράτησαν πίσω. 

Jeep Compass e-Hybrid vs KIA Niro Hybrid vs Renault Arkana E-Tech

Θέση οδήγησης και χώροι

Στο Arkana κάθεσαι αρκετά ψηλότερα από το έδαφος, μόνο που η ορατότητα περιορίζεται από τις πλατιές κολώνες του παρμπρίζ. Όπως συμβαίνει με τα περισσότερα coupe SUV, η κεκλιμένη γραμμή οροφής σημαίνει ότι η ορατότητα προς τα πίσω απαιτεί συνήθεια. Πέντε ενήλικες κάθονται άνετα στο Arkana, με τον επιβάτη του μεσαίου καθίσματος να έχει χώρο για τα πόδια του χάρη στο χαμηλό κεντρικό τούνελ. Η κλίση της οροφής θα περιορίσει λίγο όσους είναι πάνω από 1,90m και θα καθίσουν πίσω. Το πορτμπαγκάζ της υβριδικής έκδοσης έχει χωρητικότητα 480lt και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Δεν έχει ψηλό κατώφλι φόρτωσης και η πλάτη του καθίσματος διπλώνει (60/40) με επίπεδο χώρο σε περίπτωση που την αναδιπλώσεις. Αυτό που μας άρεσε ήταν ότι διέθετε ρεζέρβα ανάγκης.

Το Niro Hybrid έχει πολύ καλή εκμετάλλευση χώρων, κάτι που το βοηθά να φαίνεται μεγαλύτερο. Η ορατότητα είναι καλή και ενώ οι πίσω γωνιακές κολώνες είναι αρκετά φαρδιές και τα παράθυρα είναι αρκετά μεγάλα για να σου δώσουν ικανοποιητική θέα προς τα πίσω. Αν και compact, το Niro μπορεί να συγκριθεί με αντιπάλους στα οικογενειακά SUV, δίνοντας πολύ καλό χώρο ακόμη και σε ψηλούς επιβάτες, που κάθονται στο πίσω κάθισμα. Γι’ αυτούς υπάρχει άφθονος χώρος για τα πόδια κάτω από τα μπροστινά καθίσματα, ενώ το κεντρικό τούνελ μπροστά από τον μεσαίο επιβάτη δεν «κλέβει» πολύ χώρο. Η μπαταρία του είναι τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα και δεν αφαιρεί ωφέλιμο όγκο από το πορτμπαγκάζ (451lt). Και εδώ η πλάτη των καθισμάτων διπλώνει σε αναλογία 60/40. Το θετικό είναι ότι το χείλος φόρτωσης του πορτμπαγκάζ είναι πολύ μικρό, διευκολύνοντας την φόρτωση βαριών αντικειμένων. Τα πίσω καθίσματα είναι σχεδόν επίπεδα όταν είναι διπλωμένα, κάτι που είναι πολύ εξυπηρετικό αν προσπαθήσεις να φορτώσεις μακριά αντικείμενα.

Το μοντέλο της Jeep παρέχει εξαιρετικούς χώρους σε οδηγό-συνοδηγό και πολύ καλό χώρο για το κεφάλι, τους ώμους και τα πόδια σε δύο πίσω επιβάτες. Αυτός που θα καθίσει στη μέση θα κάνει κάποιες παραχωρήσεις, αφού η θέση του είναι  στενή. Η πλάτη του καθίσματός του διπλώνει κατά 60/40. Ο χώρος αποσκευών έχει ρυθμιζόμενο δάπεδο, αλλά δεν έχει μεγάλο πλάτος επειδή οι θόλοι των τροχών μπαίνουν στο χώρο. Ευτυχώς η μπαταρία των 0,8 kWh είναι μικρή, τοποθετημένη στο κέντρο του αυτοκινήτου και έτσι δεν επηρεάζει τον χώρο αποσκευών, ο οποίος είναι στα 424 lt.

Στους χώρους συνολικά κερδίζει το Arkana, με το Niro να είναι πολύ κοντά του.

Jeep Compass e-Hybrid vs KIA Niro Hybrid vs Renault Arkana E-Tech

Οδήγηση εντός και εκτός πόλης

Τρία υβριδικά SUV με διαφορετικά συστήματα κίνησης. Δεν θέλουν φόρτιση με καλώδια, μπορούν να κινηθούν μόνο με ηλεκτρισμό καταναλώνοντας πολύ λιγότερο καύσιμο και δεν σας περιορίζουν στο ταξίδι.

Το υβριδικό σύστημα της Jeep είναι ένας συνδυασμός ενός mild hybrid συστήματος και ενός κλασικού υβριδικού. Η «καρδιά» του είναι ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας turbo των 1.500cc, με απόδοση 130Ps και 24,4kgm ροπής. Το σύστημα συμπληρώνει ένας ηλεκτροκινητήρας με απόδοση 20Ps, που είναι τοποθετημένος στην έξοδο του κιβωτίου ταχυτήτων (αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις). Τον ηλεκτροκινητήρα τροφοδοτεί μία μπαταρία των 0,8kWh, αυτή παίρνει ενέργεια από ένα σύστημα ανάκτησης, το οποίο την φορτίζει διαρκώς. Το σύστημα της Jeep ξεκινά το αυτοκίνητο με τον ηλεκτρικό κινητήρα, ενώ αυτός προσθέτει έξτρα ροπή στον θερμικό μοτέρ, όταν χρειαστεί να επιταχύνεις άμεσα.

Αυτά στην θεωρία, γιατί στην πράξη το σύστημα πολλές φορές αργεί να αντιδράσει. Πατάς γκάζι, περιμένεις σχεδόν πάντα 1-2sec και τότε αντιδρά. Το υβριδικό σύστημα της Jeep αισθάνεται καλύτερα σε μικρές ταχύτητες και στην κίνηση μέσα στην πόλη. Ο ηλεκτροκινητήρας εκεί έχει μεγαλύτερο ρόλο, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να κινείται ήσυχα. Το πέρασμα, από τον ένα κινητήρα στον άλλο, καθυστερεί, σαν το σύστημα να «σκέφτεται λίγο» τι να κάνει. Το κιβώτιο ταχυτήτων δεν αντιδρά και αυτό γρήγορα και όλα μοιάζουν σαν να… επεξεργάζονται την κάθε κίνηση. Έτσι πρέπει εσύ να προσαρμοστείς και να αλλάξεις ρυθμό, σε πιο χαλαρό τέμπο, για να αποφύγεις αυτές τις αντιδράσεις.

Jeep Compass e-Hybrid vs KIA Niro Hybrid vs Renault Arkana E-Tech

Στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο το τιμόνι είναι ελαφρύ. Αυτό είναι θετικό στην οδήγηση εντός πόλεως, όμως όταν θέλεις να οδηγήσεις γρήγορα, σου μειώνει την εμπιστοσύνη. Τουλάχιστον το σύστημα κρατά την κατανάλωση κοντά στα 7lt/100km σε διαδρομή με αυτοκινητόδρομο, αλλά και επαρχιακό δρόμο. Η ανάρτηση ακολουθεί το setup της άνεσης με πολύ καλό φιλτράρισμα των κακοτεχνιών και δεν αφήνει τίποτα να περάσει στην καμπίνα.

Το υβριδικό σύστημα του Niro έχει σαν «κέντρο» τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1.600cc GDi με την βοήθεια ηλεκτροκινητήρα 32kW. Το υβριδικό σύστημα συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, το οποίο… δεν έχει όπισθεν. Μην τρομάζεις, γι’ αυτό φροντίζει ο ηλεκτροκινητήρας. Η συνδυαστική ισχύς φθάνει τα 141Ps. Το Niro έχει το καλύτερα ρυθμισμένο υβριδικό κάτι που αποτυπώνεται και στην κατανάλωσή του. Στην πόλη κινείσαι με 4,9-5lt/100km, ενώ σε μεικτή διαδρομή, με πίεση σε επαρχιακό δρόμο, είδαμε μέχρι 5,5lt/100 km. Ο συνδυασμός ηλεκτροκινητήρα και θερμικού μοτέρ είναι άμεσος και μόλις συνηθίσεις τη λειτουργία τους θα κινηθείς σβέλτα, αλλά και οικονομικά. Το πρόγραμμα Sport θα σε βοηθήσει, καθώς ο θερμικός κινητήρας χρησιμοποιεί σε αυτό διαφορετική χαρτογράφηση. Το κιβώτιο συνεργάζεται άψογα και συμπληρώνει τα κενά των δύο μοτέρ. Επιπλέον στο πρόγραμμα Sport, με τα paddles στο τιμόνι αλλάζεις ταχύτητες, ενώ στο πρόγραμμα Eco, λειτουργούν ως διακόπτες για την αύξηση ή μείωση της ανάκτησης της ενέργειας. Στην κίνηση με το Niro αυτό που αισθάνεσαι αμέσως είναι πόσο άνετο είναι. Η ρύθμιση της ανάρτησης κρατά εκτός εσωτερικού τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ η καλή ηχομόνωση δεν αφήνει να περάσει ο θόρυβος από τον κινητήρα ή τον δρόμο.

Jeep Compass e-Hybrid vs KIA Niro Hybrid vs Renault Arkana E-Tech

Η Renault καυχιέται πως το υβριδικό σύστημα κίνησης E-TECH πηγάζει από την  Formula 1. Αποτελείται από έναν θερμικό κινητήρα 1.600 cc, με ισχύ 94Ps, έναν ηλεκτροκινητήρα 49Ps και μία ηλεκτρογεννήτρια με 20Ps. Το σύνολο συμπληρώνει μια μπαταρία χωρητικότητας 1,2kWh κι ένα αυτόματο κιβώτιο, επίσης εμπνευσμένο από τη F1. Και εδώ δεν υπάρχει όπισθεν, η κίνηση προς τα πίσω γίνεται με αλλαγή φοράς περιστροφής του ηλεκτροκινητήρα. Το σύστημα αποδίδει συνδυαστικά 143Ps, που γίνεται γραμμικά χωρίς δισταγμούς επιτρέποντάς του να κινείται σε γρήγορο ρυθμό στην πόλη, αλλά και στο επαρχιακό δίκτυο. Οι αλλαγές από το ηλεκτρικό στο θερμικό μοτέρ γίνονται άμεσα και μόνο από τον ήχο του βενζινοκινητήρα καταλαβαίνεις ότι κάτι αλλάζει. Στο δρόμο, η αίσθηση που σου δίνει είναι αυτή μεγάλου sedan, με την άνεση να κυριαρχεί. Η κύλιση είναι αθόρυβη και η ανάρτηση κρατά την ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και τη σπορτίφ συμπεριφορά, χωρίς να κουράζει, με το μοντέλο της Renault να διαθέτει με διαφορά το καλύτερο τιμόνι από τα 3. Στον τομέα της κατανάλωσης όμως το Arkana E-Tech βρίσκεται λίγο πίσω από το Niro Hybrid, με την μέση κατανάλωση της δοκιμής μας να σταθεροποιείται στα 6lt/100 km σε μεικτές συνθήκες κίνησης.

 Jeep Compass e-Hybrid vs KIA Niro Hybrid vs Renault Arkana E-Tech

Συμπέρασμα

Το Renault Arkana κερδίζει χάρη στο design, τους χώρους, την σπορτίφ οδική συμπεριφορά και το πολύ καλά ρυθμισμένο υβριδικό σύστημα. Το KIA Niro ακολουθεί πολύ κοντά του, με την κατανάλωση να αποτελεί το πιο δυνατό του «χαρτί» και το Jeep Compass γίνεται η επιλογή για όποιον θέλει το πιο SUV απ' όλα, που να μπορεί να πατήσει στο χώμα, ψάχνοντας μία έρημη παραλία το καλοκαίρι ή ένα μονοπάτι για ποδήλατο τον χειμώνα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
JEEP COMPASS E-HYBRID
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, ηλεκτροκινητήρας 20Ps με μπαταρία 0,8kWh
Κυβισμός1.469cc
Διάμετρος x Διαδρομή71,2mm x 92,2mm
Σχέση Συμπίεσης12,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυασερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστά τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.404
Ύψος (mm)1.629
Πλάτος (mm)1.874
Μεταξόνιο (mm)2.636
Βάρος (kg)1.575
Χώρος αποσκευών (lt)424-1.270
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΔιάταξη πολλαπλών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7,5Jx19in
Ελαστικά235/45
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς θερμικού κινητήρα (Ps)130/5.500
Ονομαστική ροπή θερμικού κινητήρα (kgm)24,5/1.500
Ονομαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρα (Ps)20
Ονομαστική ροπή ηλεκτροκινητήρα (kgm)5,6
0-100km/h (sec)9,9
Τελική ταχύτητα (km/h)193
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)128
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,6
Δοκιμής (lt/100km)7,3
KIA NIRO HYBRID
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας κύκλου Atkinson, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
ΘέσηΕμπρός, εγκάρσια
Κυβισμός1.580cc
Διάμετρος x Διαδρομή72mm x 97mm
Σχέση συμπίεσης14
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός καυσίμου
ΗλεκτροκινητήραςΣύγχρονου τύπου, μόνιμου μαγνήτη 44Ps
Μπαταρία1,32kWh
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
ΔιαφορικάΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.420
Ύψος (mm)1.544
Πλάτος (mm)1.823
Μεταξόνιο (mm)2720
Βάρος (kg)1.474
Χώρος αποσκευών (lt)451-1.445
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΔίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7Jx18in
Ελαστικά225/45 Continental Premium Contact 6
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps)141
Ονομαστική ροπή (kgm)27
Ονομαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρα (Ps/kW)44,5/32
Ονομαστική ροπή ηλεκτροκινητήρα (kgm)17,3
0-100km/h (sec)10,4
Τελική ταχύτητα (km/h)165
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)101
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική κατά WLTP (lt/100km)4,4
Δοκιμής (lt/100km)5,1
RENAULT ARKANA E-TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, 2 ηλεκτροκινητήρες 49 & 20Ps με μπαταρία 1,2kWh
Κυβισμός1.598cc
Διάμετρος x Διαδρομή78mm x 83,6mm
Σχέση συμπίεσης10,8
ΤροφοδοσίαΠολλαπλός ψεκασμός με διπλά μπεκ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο 4+2 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.568
Πλάτος (mm)1.821
Ύψος (mm)1.571
Μεταξόνιο (mm)2.720
Βάρος (kg)1.435
Χώρος αποσκευών (lt)480-1.296
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 296mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΑεριζόμενοι δίσκοι 260mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες18in
Ελαστικά215/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)143/5.600
Ονομαστική ροπή (kgm)26/1.750
0-100km/h (sec)10,8
Τελική ταχύτητα (km/h)172
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)112 (WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)4,9
Δοκιμής (lt/100km)6