Μικρά οικογενειακά Sport Utility Vehicles με κίνηση στους εμπρός τροχούς, μοτέρ βενζίνης και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Το Opel Mokka προτάσσει την έντονη νεανική εμφάνιση με έναν άκρως αποδοτικό τρικύλινδρο 1.200άρη κινητήρα 130 ίππων. Το VW T-Roc διατηρεί ένα σαφώς πιο χαμηλό προφίλ στην εμφάνιση και κινείται από ένα μεγαλύτερο τετρακύλινδρο μοτέρ 1.500cc που αποδίδει 150Ps.
Οικογενειακό μικρό SUV, το αυτοκίνητο που επιθυμεί -σχεδόν- κάθε Έλληνας. Ένα μικρό σύμβολο που δείχνει πως υπάρχει μία ευημερία και εξέλιξη στην ζωή του, αν είναι και εταιρικό ακόμη καλύτερα. Όλα τα παραπάνω περιέχει η κατηγορία Β-SUV, η οποία αποτελεί ένα μεγάλο κομμάτι της ελληνικής αγοράς. Σχεδόν ένα στα δύο καινούργια αυτοκίνητα ανήκουν σε αυτήν. Μάλιστα οι πωλήσεις των SUV γίνονται όλο και περισσότερες, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ακολουθούν και ο ανταγωνισμός συνεχώς εντείνεται. Οι εταιρείες για να ξεχωρίσουν στοχεύουν κυρίως σε δύο χαρακτηριστικά: Design και χώρους. Το αποτέλεσμα είναι ορισμένοι κατασκευαστές να δημιουργούν μοντέλα μεταξύ Β και C κατηγορίας. Αυτή τη φιλοσοφία ακολουθούν η Opel, αλλά και η VW. Βλέπετε και οι δύο έχουν μοντέλα στην κατηγορία Β (Crossland και T-Cross) και C (Grandland και Tiguan).
Εμφάνιση και χαρακτήρας
Η σχεδίαση ή αν θέλεις το σχήμα φανερώνει και δείχνει την διαφορετική προσέγγιση, που ακολουθούν οι δύο κατασκευαστές. Η Opel έχει δώσει στο Mokka περισσότερη εξωστρέφεια και μοντέρνα χαρακτηριστικά στην εμφάνιση. Κυρίαρχο στοιχείο το Opel Vizor, η χαρακτηριστική μαύρη φάσα στο εμπρός μέρος αυτοκινήτου που περιλαμβάνει τη «μάσκα», τα φωτιστικά σώματα και το σήμα της εταιρείας. Το σύνολο συμπληρώνουν, οι αεραγωγοί, τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά στα «φτερά» και στα μαρσπιέ, η οροφή και το καπό, τα οποία μπορούν να βαφτούν σε μαύρο χρώμα για αντίθεση αλλά και για να ξεχωρίζουν. Η VW, κρατά χαμηλά το προφίλ του T-Roc. Στην τελευταία του ανανέωση, η σχεδίαση του εμπρός μέρους έγινε λίγο πιο… επιθετική, συνεχίζει να παραμένει όμως πιο «άτολμο» σχεδιαστικά. Οι αλλαγές αφορούν τον μπροστινό προφυλακτήρα, τη μάσκα και τους LED προβολείς (τα IQ. Light LED Matrix του αυτοκινήτου δοκιμής κοστίζουν επιπλέον €620) και έχουν καταφέρει να ανανεώσουν επιτυχώς τη σιλουέτα του γερμανικού SUV.
Οι διαφορές στο εσωτερικό
Όπως περιμένεις, η τεχνολογία κυριαρχεί στο εσωτερικό των δύο μοντέλων. Άλλωστε ο οδηγός (και οι επιβαίνοντες) την βλέπουν, την αντιλαμβάνονται και την απολαμβάνουν άμεσα. Στο Mokka η σχεδίαση του εσωτερικού είναι minimal, καλαίσθητη και μοντέρνα χωρίς υπερβολές. Το Pure Panel, έχει τον πρώτο λόγο. Πρόκειται για δύο οθόνες -σε σχεδόν ενιαία διάταξη- με διαγώνιο 12in για τον πίνακα οργάνων και 10in για το infotainment. Αυτό αφορά της ανώτερες εκδόσεις όπως η GS της δοκιμής μας, ενώ στην περίπτωση των πιο βασικών εκδόσεων Edition και Elegance οι δύο οθόνες έχουν διαγώνιο 7in. Οι ανώτερες εκδόσεις διαθέτουν επίσης σύστημα πλοήγησης Navi Pro και πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας. Εξαιρετική επιλογή αποτελεί το Winter Pack το οποίο κοστίζει €346 και περιλαμβάνει θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα και θερμαινόμενο τιμόνι. Για τον έλεγχο λειτουργιών όπως η ένταση του ηχοσυστήματος ή ο έλεγχος του μονοζωνικού κλιματισμού, η Opel έχει φυσικούς διακόπτες, οι οποίοι επιτρέπουν την χρήση σε κίνηση. Το ορθογώνιο μοτίβο σχεδιασμού κυριαρχεί και κάνει την αίσθηση του χώρου μεγαλύτερη ενώ η σύνθεση ταμπλό/κονσόλας δημιουργεί μία μοντέρνα συνολική εικόνα που ξεκουράζει, δεν φλυαρεί και αποπνέει ποιότητα. Την συμπληρώνουν η εμφάνιση και τα προσεγμένα υλικά στο ταμπλό, στα καθίσματα και στο εσωτερικό τμήμα των θυρών. Τα καθίσματα του Mokka είναι άνετα με την θέση οδήγησης να θυμίζει περισσότερο hatchback. Ωστόσο θα θέλαμε λίγο καλύτερη στήριξη μέσης και ώμων.
Στο T-Roc το όνομα του συστήματος με τις οθόνες είναι “Digital Cockpit Pro”. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,3 ιντσών, είναι στάνταρντ από την ενδιάμεση έκδοση Style (η αρχική έκδοση Life διαθέτει το Digital Cockpit των 8 ιντσών) και συμπληρώνεται από το σύστημα πολυμέσων Ready 2 Discover, με οθόνη αφής 8 ιντσών. Η τελευταία δεν είναι μέρος του ταμπλό και έχει τους αεραγωγούς του κλιματισμού από κάτω, δίνοντας μια premium εικόνα την οποία υποστηρίζουν και τα μαλακά στην υφή πλαστικά. Το ανανεωμένο σύστημα πολυμέσων διαθέτει αναβαθμισμένο λογισμικό, με νέα και πιο ευδιάκριτα γραφικά. Η απόκριση είναι άμεση, υπάρχει και πλήρης συνδεσιμότητα για Android Auto και Apple CarPlay, ενώ επιπλέον υπάρχει ενσωματωμένη κάρτα SIM για πρόσβαση στην υπηρεσία WeConnect της εταιρείας. Φυσικούς διακόπτες θα βρεις και στο SUV της VW, όπως και το πάνελ αφής για το χειρισμό του διζωνικού κλιματισμού. Σε ό,τι αφορά τέλος τη θέση οδήγησης, η άνεση έχει τον πρώτο ρόλο στο T-Roc, αλλά και εδώ θέλαμε καλύτερη πλευρική στήριξη.
Το μήκος, το πλάτος, η διαμόρφωση του εσωτερικού, η εκμετάλλευσή του, πόσο λειτουργικό είναι. Τα στοιχεία αυτά μετράνε στην κατηγορία Β, αφού οι διαστάσεις είναι compact. Το T-Roc έχει ένα πλεονέκτημα, χάρη στο ελάχιστα μεγαλύτερο μήκος του (4.236mm έναντι των 4.151mm του Mokka). Σε ό,τι αφορά τις πίσω θέσεις, το κοινό σημείο είναι το αρκετά μεγάλο σε όγκο κεντρικό τούνελ μετάδοσης και στα δύο αυτοκίνητα. Οι επιβάτες του T-Roc κάθονται λίγο πιο ψηλά, έχουν καλύτερη ορατότητα, ενώ οι λεπτομέρειες των ξεχωριστών αεραγωγών, των θυρών φόρτισης, αλλά και του αναδιπλούμενου υποβραχιόνιου είναι στα πλεονεκτήματα.
Το Opel Mokka φιλοξενεί τέσσερις επιβάτες κανονικού αναστήματος, χωρίς να τους περιορίζει η ιδιαίτερη σχεδίαση της οροφής με ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Όσο για τον χώρο αποσκευών εκεί φαίνεται η ξεκάθαρη διαφορά στην εκμετάλλευση του, όπου το T-Roc έχει 445lt ενώ το Mokka 350lt. Όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα το VW έχει 1,290lt και το Opel 1,105lt. Ένα μειονέκτημα που έχουν και τα δύο είναι η απόσταση, που έχει το κατώφλι του πορτ-μπαγκάζ από το έδαφος: Στο Opel είναι 78cm και στο VW 76cm.
Κινητήρες βενζίνης
Τα δύο αυτοκίνητα της δοκιμής μας δεν έχουν καμία ηλεκτρική «βοήθεια». Στο Mokka συναντάμε τον τρικύλινδρο 1.200άρη βενζινοκινητήρα PureTech, ο οποίος αποδίδει 130 ίππους στις 5.500rpm και 23,4kgm ροπής από τις 1.750rpm. Συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Στο T-Roc, την κίνηση δίνει ο τετρακύλινδρος 1.5TSI που έχει καλύτερες προδιαγραφές, με 150Ps και 25,5kgm ροπής, που περνούν στο δρόμο μέσω ενός DSG κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Τα παραπάνω δίνουν καλύτερες επιδόσεις στο T-Roc, με το 0-100km/h να ολοκληρώνεται σε 8,3sec και η τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 207km/h. Από την άλλη πλευρά, το Mokka, χρειάζεται 9,2sec με την τελική να φτάνει τα 200km/h.
Παρότι τα νούμερα ωφελούν το T-Roc, ο μικρότερος κινητήρας του Mokka δίνει την αίσθηση του πιο «ζωηρού» και τη διαφορά εδώ την κάνει το κιβώτιο, με τον μετατροπέα ροπής και την κλιμάκωση των 8 σχέσεων. Τα δύο αυτά συστατικά δίνουν άνεση στην καθημερινότητα και πιο πολιτισμένη λειτουργία, σε σύγκριση με το DSG, το οποίο, αν και έχει γίνει πιο ομαλό σε σχέση με το παρελθόν, δεν έχει την «γλυκιά» λειτουργία του αντιπάλου του. Στην οικονομία, η αεροδυναμική και το χαμηλότερο βάρος του Mokka, του δίνουν ένα μικρό πλεονέκτημα σε σύγκριση με το T-Roc. Με έναν ήπιο ρυθμό σε επαρχιακή διαδρομή είδαμε την κατανάλωση να πλησιάζει στα 6,6lt/100km, (έφτασε στα 7,9lt/100km η μέση τιμή στην δοκιμή μας) Στην ίδια διαδρομή το T-Roc έφτασε μέχρι 6,9lt/100km, (μέση τιμή δοκιμής τα 8lt/100km).
Όσο αφορά την αίσθηση στην οδήγηση τα δύο μοντέλα είναι όπως ακριβώς φαίνονται, με το Volkswagen να κρατά χαμηλό οδηγικό προφίλ και να προσανατολίζεται στην άνεση και το Mokka να έχει έναν πιο σπορτίφ χαρακτήρα. Το Mokka είναι φιλικό και εμπνέει ασφάλεια αμέσως, δίνοντας την εντύπωση πως αυτό το αυτοκίνητο οδηγούσες πάντα. Η ανάρτηση είναι λίγο πιο σφιχτή από του T-Roc, όμως το 60άρι προφίλ των 17άρηδων τροχών σημαίνουν προβάδισμα στην κύλιση ακόμα και όταν τελειώνει η άσφαλτος, όπου το Mokka μπορεί -τηρουμένων των αναλογιών- να αξιοποιήσει τη μεγαλύτερη απόστασή του από το έδαφος (190mm συγκριτικά με τα 161mm του T-Roc). Αν και το πιο αθλητικό εκ των δύο, έχει ανάλαφρο τιμόνι, με αρκετά καλή αίσθηση και παρότι το ESP δεν απενεργοποιείται, επεμβαίνει πάντα ομαλά όταν το «παρακάνεις». Στο T-Roc η αίσθηση στην οδήγηση θυμίζει μεγαλύτερα μοντέλα της VW, έχει εξαιρετικό πάτημα στο δρόμο, με το 55άρι προφίλ (σε τροχούς 17in) να παρέχει παραπάνω από ικανοποιητική ποιότητα κύλισης και την σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Το τιμόνι είναι γρήγορο όμως στερείται αίσθησης κάτι που σε αποτραβά από το να ακολουθήσεις γρήγορο ρυθμό σε στροφές. Αυτό που είναι μειονέκτημα και για τα δύο είναι ο κύκλος στροφής στα 11,2m που δεν τα βοηθά στους ελιγμούς μέσα στην πόλη.
Τελικά;
Η βασική έκδοση Life του T-Roc 1.5TSI 150Ps με χειροκίνητο κιβώτιο ξεκινάει από τα €27.250, ενώ το επίσης χειροκίνητο Mokka με τον 1.2Τ 130Ps από τα €28.300. Αν τώρα εξετάσουμε τις πλούσιες εκδόσεις που έχουμε στα χέρια μας, με τα αυτόματα κιβώτια, το T-Roc Style DSG κοστίζει 29.800 ευρώ και το Mokka GS EAT8 τιμολογείται στα 31.300 ευρώ. Να σημειώσουμε πως και τα δύο δεν έχουν υβριδικές επιλογές (το Opel έχει ηλεκτρικό μοντέλο). Όσο για τον νικητή, αν επιλέγετε αυτοκίνητο με αριθμομηχανή και σημειώσεις, τότε μάλλον θα επιλέξετε το T-Roc. Αν η επιλογή γίνεται με το συναίσθημα και με την καρδιά, το Mokka κερδίζει ξεκάθαρα, καθώς έχει πιο ξεχωριστό και μοντέρνο design και συνολικά πιο έντονη προσωπικότητα.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
Opel Mokka 1.2lt Turbo, 130Ps EAT8 | ||
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.199cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 75x 90,5mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7Jx17in | |
Ελαστικά | 215/60 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.151 | |
Πλάτος (mm) | 1.791 | |
Ύψος (mm) | 1.534 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.557 | |
Βάρος (kg) | 1.295 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 350-1.105 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 130/5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 23,4/1.750 | |
0-100km/h (sec) | 9,2 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 200 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 133 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,9 (WLTP) | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,9 | |
VW T-Roc 1.5TSI 150Ps DSG | ||
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός (cc) | 1.498 | |
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) | 74,5 x 85,9 | |
Σχέση συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.236 | |
Ύψος (mm) | 1.584 | |
Πλάτος (mm) | 1.819 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.590 | |
Βάρος (kg) | 1.353 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 445-1.290 | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου και αντιστρεπτική δοκό | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας με ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου και αντιστρεπτική δοκό | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7J x 17in | |
Ελαστικά | 215/55 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 150/5.000-6.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 25,5/1.500-3.500 | |
0-100km/h (sec) | 8,6 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 205 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 142 (κατά WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική μεικτή (lt/100km) | 6,2 (κατά WLTP) | |
Δοκιμής (lt/100km) | 8,0 |