Η Toyota έκλεψε τον τίτλο μέσα από τα χέρια της Hyundai στο WRC

Η Toyota έκλεψε τον τίτλο μέσα από τα χέρια της Hyundai στο WRC

Το Rally Ιαπωνίας σηματοδότησε και φέτος το τέλος της σεζόν με την Hyundai να διατηρούσε ένα προβάδισμα 15 βαθμών έναντι της Toyota μετά το τέλος του Rally Κεντρικής Ευρώπης, ενώ ο Ott Tanak θα έπρεπε να σκοράρει τουλάχιστον 26 βαθμούς σε σχέση με τον ομόσταβλό του, Thierry Neuville, στο φινάλε της σεζόν για να ανατρέψει την εις βάρος κατάσταση και να κατακτήσει τον δεύτερο τίτλο στην καριέρα του. Τα πράγματα δεν ξεκίνησαν καλά για τον Βέλγο, ο οποίος αντιμετώπισε πρόβλημα με το turbo του i20N του, με αποτέλεσμα να πέσει εκτός δεκάδας και να οδηγεί με λιγότερη ιπποδύναμη για πέντε ειδικές διαδρομές. Ο Tanak βρισκόταν στην πρωτοπορία του αγώνα και ήταν ο κορυφαίος οδηγός για την Hyundai δεδομένων των προβλημάτων του Neuville, καθώς και την εγκατάλειψη του Andreas Mikkelsen μετά από ατύχημα που είχε την Παρασκευή. Ως συνέπεια, οι οδηγοί της Toyota έδειξαν σταθερότητα κατά την διάρκεια όλου του τριημέρου με τον Elfyn Evans να βρίσκεται δεύτερος στην πλειοψηφία του αγώνα, ενώ οι Sebastien Ogier και Takamoto Katsuta να είναι εντός πεντάδας. Η διαφορά μεταξύ Hyundai και Toyota ήταν μικρή και δεν υπήρχαν περιθώρια λάθους για τους οδηγούς της Hyundai, ειδικά την Κυριακή, με τον Ott Tanak να έχει εξασφαλίσει 18 βαθμούς από την πρώτη θέση στην κατάταξη του Σαββάτου. Η αγωνία ήταν στο κόκκινο για τους Κορεάτες όταν είδαν τον Tanak να κάνει λάθος και να έχει ατύχημα στην πρώτη ειδική διαδρομή της Κυριακής, με αποτέλεσμα να χάνει τις ελπίδες για το πρωτάθλημα οδηγών, αλλά να φέρνει και την Hyundai σε δυσχερή θέση. Πλέον, ο Evans και ο Ogier ήταν στο 1-2 για την Toyota, ενώ ο Mikkelsen και ο Neuville ήταν στις δύο κορυφαίες θέσεις του SuperSunday, οπότε όλα θα κρινόντουσαν στην Powerstage. Εκεί, ο Neuville κατάφερε να είναι ο ταχύτερος οδηγός και να εξασφαλίσει τους πέντε επιπλέον πόντους, ενώ ο Mikkelsen έχασε χρόνο, καθώς είχε μία μικρή έξοδο. Συνολικά, οι οδηγοί της Toyota σκόραραν 50 βαθμούς έναντι της Hyundai που βαθμολογήθηκε με 32 βαθμούς που σημαίνει πως η Toyota κατάφερε να πάρει 18 βαθμούς επιπλέον και τελικά να τερματίσει πρώτη στο πρωτάθλημα κατασκευαστών για μόλις τρεις βαθμούς μπροστά από την Hyundai.