Η DS θα αναβιώσει την ιστορική Citroen DS;

Η DS θα αναβιώσει την ιστορική Citroen DS;

Η DS Automobiles επανασχεδίασε και παρουσίασε πρόσφατα την σύγχρονη μορφή του Citroen SM φέρνοντας αρκετά καινοτόμα και τεχνολογικά στοιχεία και τού έδωσε την ονομασία SM Tribute. Το SM Tribute ακολούθησε την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία με το παλιό SM, αλλά η καμπίνα του ήταν αρκετά πιο σύγχρονη με ψηφιακά όργανα. Εξίσου διαφοροποιημένο ήταν και το εξωτερικό μέρος, καθώς υπήρχε ένα μεγάλο γυάλινο πάνελ με προβολείς στον μπροστινό προφυλακτήρα, ενώ το μεγάλο καπό διατηρήθηκε. Η φουτουριστική σχεδίαση του πίσω μέρους είναι άκρως εντυπωσιακή με τα φωτιστικά σώματα να είναι σαν γραμμές. Ο επικεφαλής σχεδίασης της DS, Thierry Metroz, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Αυτό που κάποιοι περιμένουν είναι κάτι εμπνευσμένο από το DS του 1955. Πιστεύω πως αυτή ακριβώς είναι η σωστή κατεύθυνση, στην οποία πρέπει να πάμε και δουλεύουμε πάνω σε αυτό. Σας δείχνουμε μέσω του SM το τι θα κάνουμε στο DS».

Η DS θα αναβιώσει την ιστορική Citroen DS;

H Citroen παρουσίασε το DS το 1955 στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού και ήταν ένα πρωτοποριακό αυτοκίνητο για την εποχή του. Κατά την διάρκεια της εικοσαετούς πορείας του στην αγορά του αυτοκινήτου, πωλήθηκαν 1.500.000 μοντέλα και η γαλλική φίρμα έφερε αρκετές αλλαγές εξωτερικά, ενώ διατηρούσε την καμπίνα άνετη και ευρύχωρη. Το σαλόνι ήταν τόσο άνετο που κάποιος νόμιζε πως καθόταν στο σαλόνι του σπιτιού του.

Η DS θα αναβιώσει την ιστορική Citroen DS;

Τα αυτοκίνητα εκείνης της εποχής χρησιμοποιούσαν υδραυλικά συστήματα μόνο για το τιμόνι και τα φρένα. Όμως, το DS έφερε και για τον συμπλέκτη, την ανάρτηση και το σύστημα μετάδοσης κίνησης. Μία επίσης καινοτομία ήταν η υδροπνευματική ανάρτηση, με την οποία το πίσω μέρος του αυτοκινήτου ανασηκωνόταν με το πάτημα του γκαζιού ενώ όταν ήταν σταματημένο οι αναρτήσεις έπεφταν και οι πίσω τροχοί φαίνονταν κατά το ήμισυ δημιουργώντας μια ελαφριά κλίση προς τα πίσω όταν κάποιος παρατηρούσε το αυτοκίνητο από μπροστά. Υπήρξαν τέσσερα μοντέλα DS με τον δικό τους κινητήρα το καθένα και η Citroen τα ξεχώριζε βάζοντας δίπλα στο όνομα «DS» ένα διψήφιο νούμερο. Επομένως, η γκάμα των κινητήρων ξεκινούσε με το απλό DS, ενώ όσο αυξανόταν η χωρητικότητα του κινητήρα, η Citroen έδωσε τα ονόματα DS20, DS21 και DS23, με το τελευταίο να διαθέτει μοτέρ 2.4lt. Ξεχώριζε, όμως, και για δύο ακόμη πράγματα. Η ρεζέρβα ήταν τοποθετημένη στο καπό ακριβώς μπροστά από τον κινητήρα, ενώ οι μπροστινοί προβολείς του DS20, του DS21 και του DS23 έστριβαν ανάλογα με το πώς ο οδηγός έστριβε το τιμόνι.

Η DS θα αναβιώσει την ιστορική Citroen DS;

Το 2025 θα είναι η 70η επέτειος από το λανσάρισμα του Citroen DS στην αγορά του αυτοκινήτου. Μένει, λοιπόν, να δούμε αν οι δηλώσεις του Thierry Metroz θα εξακριβωθούν και η DS Automobiles παρουσιάσει μια σύγχρονη εκδοχή του DS, γνωστό και ως "βάτραχος", διατηρώντας παράλληλα τον μοναδικό του χαρακτήρα από το παρελθόν.