Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Fiat |
Μοντέλο | 500 |
Segment | Α-Segment |
Power Train | Electric |
Το Fiat 500 ανεξαρτήτως έκδοσης είναι κατά προσωπική μου επιλογή -αλλά μάλλον θα συμφωνήσουν και αρκετοί με την άποψή μου- το ομορφότερο αυτοκίνητο πόλης που μπορεί να αγοράσει κανείς. Συνδυάζει το ρετρό look με τις μοντέρνες γραμμές και έχει ένα μοναδικό σχήμα με την γνωστή απαράμιλλη ιταλική φινέτσα, που μόνο οι Ιταλοί σχεδιαστές μπορούν να πετύχουν. Η έκδοση RED αποτελεί την τελευταία προσθήκη στη γκάμα του ηλεκτρικού Fiat 500 και πλέον, εκτός από μηδενικούς ρύπους, έχει αποκτήσει και φιλανθρωπικό χαρακτήρα. Το γιατί, θα το δείτε ευθύς αμέσως.
Ο Bono, η καταπολέμηση του AIDS και η Fiat!
Ο περίεργος αυτός συνδυασμός έχει πλήρη εφαρμογή στις νέες εκδόσεις των μοντέλων της Fiat. Ο γνωστός τραγουδιστής των U2, Bono, μαζί με τον Αμερικάνο ακτιβιστή Bobby Shriver, ίδρυσαν τον φιλανθρωπικό οργανισμό RED το 2006, με σκοπό να ενισχύσουν την καταπολέμηση του AIDS, ενώ πλέον βοηθούν και στην αντιμετώπιση της πανδημίας που προκάλεσε ο SARS COV-2. Αυτή τη στιγμή υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία προϊόντων που φέρουν την υπογραφή RED -μεταξύ των οποίων και τα μοντέλα της Fiat, τα οποία συμβάλλουν στην συλλογή πόρων, χάρη στους οποίους βοηθούνται πάνω από 220 εκατομμύρια άνθρωποι ανά τον κόσμο. Το Fiat 500 RED λοιπόν, πέρα από την ονομασία, έχει εξοπλιστεί και με ένα καινοτόμο πακέτο ασφαλείας για την αντιμετώπιση των ιών και των διάφορων βακτηρίων, καθώς και με ένα ξεχωριστό κιτ καλωσορίσματος.
Το 500 κοκκίνισε!
Εκτός από το πανέμορφο κόκκινο χρώμα -που είναι προαιρετικό- το 500e εξοπλίζεται με μια ενδιαφέρουσα σειρά προστασίας, που περιλαμβάνει ένα νέο φίλτρο καμπίνας, το οποίο διαθέτει μια ειδική επίστρωση που εξουδετερώνει το 99% των αερομεταφερόμενων βακτηρίων στο εσωτερικό της καμπίνας. Επιπλέον, τα καθίσματα που χρησιμοποιούν επενδύσεις από ύφασμα Seaqual, έχουν επεξεργαστεί με βιοκτόνα τα οποία εξουδετερώνουν και αυτά κατά 99% τα βακτήρια. Το δε τιμόνι, αλλά και οι χειρολαβές έχουν και αυτά μια ειδική επίστρωση που καταπολεμά τα βακτήρια και τους ιούς, με μία αντίστοιχη επίστρωση να υπάρχει και στον χώρο αποσκευών. Τέλος, το ντουλαπάκι του συνοδηγού ονομάζεται “Sanitizing Glove Box” και διαθέτει μια ειδική λειτουργία απολύμανσης διαφόρων προσωπικών αντικειμένων όπως για παράδειγμα τα κλειδιά ή το κινητό τηλέφωνο, η οποία ενεργοποιείται μέσω ενός διακόπτη στο ταμπλό και διαρκεί 3 λεπτά χρησιμοποιώντας μία λυχνία UV-C. Τέλος, το “Welcome RED Kit” περιλαμβάνει μια επιστολή που καλωσορίζει τον οδηγό στην οικογένεια RED, ένα ειδικό κάλυμμα για τα κλειδιά με αντιβακτηριδιακή επίστρωση, καθώς και ένα δοχείο με gel απολύμανσης.
Εκτός των παραπάνω, στο εσωτερικό τις εντυπώσεις κλέβει η διχρωμία των μπροστινών καθισμάτων με τον οδηγό να διαθέτει κόκκινη επένδυση με μαύρες λεπτομέρειες και τον συνοδηγό ακριβώς στις αντίθετες χρωματικές αποχρώσεις. Το πεντάλ του γκαζιού διαθέτει επένδυση ανοδιωμένου κόκκινου μετάλλου, με το ίδιο χρώμα να καταλαμβάνει μία μεγάλη φάσα στο ταμπλό και το λογότυπο στο κέντρο του τιμονιού.
Το γνωστό μικρό
Από εκεί και πέρα, το Fiat 500e RED διατηρεί αυτούσια όλα τα χαρακτηριστικά που αγαπήσαμε τις απλές του εκδόσεις τόσο στην hatchback όσο και στην cabrio. Εύκολο, άνετο, σταθερό στην ευθεία και ικανό στις στροφές, το ηλεκτρικό 500αράκι σε προδιαθέτει πάντα ευχάριστα με το πολύ καλό ζύγισμα και το ικανοποιητικό σε αίσθηση τιμόνι.
Η έκδοση της δοκιμής είναι εξοπλισμένη με την μεγάλη μπαταρία χωρητικότητας 42kWh που του χαρίζει πραγματική αυτονομία που φτάνει τα 280-300km, με εκτενή χρήση του κλιματιστικού μάλιστα, αλλά και με την αντίστοιχη επιλογή του προγράμματος οδήγησης με στόχο την χαμηλή κατανάλωση. Η πλήρης φόρτιση απαιτεί περίπου 15 ώρες χρησιμοποιώντας οικιακή παροχή ισχύος 2,3kW, ωστόσο ο χρόνος αυτός μειώνεται στις 4 ώρες και 15 λεπτά, με τη χρήση Wallbox ισχύος 11kW. Υπάρχει φυσικά και η δυνατότητα για γρήγορη φόρτιση με τη χρήση ταχυφορτιστή DC 85kW που σε μόλις 35 λεπτά μπορεί να φτάσει το επίπεδο μπαταρίας στο 80% από το μηδέν.
Το 500e RED διαθέτει και αυτό τρία προγράμματα οδήγησης, το Normal όπου ο κινητήρας αποδίδει την μέγιστη δυνατή ισχύ του, με γνώμονα τις επιδόσεις, οι οποίες μάλιστα είναι και αρκετά καλές, με τα πρώτα 100km/h να έρχονται σε 9sec, ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150km/h. Το επόμενο πρόγραμμα ονομάζεται Range και τον πρώτο ρόλο εδώ τον έχει η αυτονομία, αλλά και η αυτόματη ενεργοποίηση της λειτουργίας one pedal drive. Μετά από μερικά χιλιόμετρα που θα διανύσετε με αυτή την λειτουργία, σχεδόν θα ξεχάσετε ότι το αυτοκίνητο διαθέτει και πετάλι φρένου! Και λέω σχεδόν, γιατί όταν κινούμαστε με σχετικά υψηλές ταχύτητες και θελήσουμε να σταματήσουμε άμεσα, θα χρειαστεί να πατήσουμε και το πετάλι του φρένου. Με πιο φυσιολογικούς ρυθμούς οδήγησης μέσα στην πόλη όμως, σπάνια θα χρησιμοποιήσετε το πεντάλ του φρένου. Τέλος, υπάρχει και η λειτουργία Sherpa, κατά την οποία εκμεταλλευόμαστε όλα τα αποθέματα ενέργειας της μπαταρίας προς όφελος της αυτονομίας, με την ταχύτητα να περιορίζεται στα 80km/h, με την δυνατότητα όμως να γίνει override αν χρειαστεί, με μια πλήρης βύθιση του πεταλιού του γκαζιού. Το σημαντικό είναι πως ακόμα και στην λειτουργία Sherpa, ο κινητήρας δεν δίνει την εντύπωση πως «κοιμάται» όπως συνήθως γίνεται σε αντίστοιχες περιπτώσεις διαφόρων ηλεκτρικών μοντέλων, διαθέτοντας ικανοποιητική ισχύ για να κινήσει σβέλτα το αυτοκίνητο.
Στο δια ταύτα
Η έκδοση RED εξοπλίζει το 500e τόσο με την μικρή μπαταρία των 24kWh, το οποίο με την κρατική επιδότηση κοστίζει €19.900 όσο φυσικά και την έκδοση με την μεγάλη μπαταρία των 42kWh που δοκιμάσαμε, η οποία κοστίζει επίσης με την κρατική επιδότηση €24.784 και προσφέρει μάλιστα ένα αρκετά πλούσιο πακέτο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει οθόνη αφής 10,25in με το σύστημα πολυμέσων R1H και φυσικά πλήρη συνδεσιμότητα με Android Auto, Apple CarPlay και Bluetooth, ψηφιακό πίνακα οργάνων, αυτόματο κλιματισμό, φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας και πολλά ακόμα, που δικαιολογούν πλήρως την τιμή του. Αν λοιπόν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης καλύπτει τις ανάγκες σας, το 500e RED σας περιμένει!
Ανακαλύψτε το Fiat 500e RED στο επίσημο site της εταιρείας.
Τιμή βασικής έκδοσης 500e 24kWh: €19.900 (με την κρατική επιδότηση)
Τιμή έκδοσης δοκιμής 500e RED 42kWh: €24.784 (με την κρατική επιδότηση)
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Κ. ΒΟΥΡΒΑΧΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εμφάνιση | Σχετικά ψηλή θέση οδήγησης |
Ποιότητα κατασκευής | Χώροι πίσω επιβατών |
Οδηγική συμπεριφορά | |
Αυτονομία | |
Ευελιξία εντός πόλεως | |
Τιμή |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Ηλεκτροκινητήρας AC, σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ | ||
Τύπος | Ιόντων Λιθίου (li-on) | |
Χωρητικότητα | 42kWh (37,3kWh ωφέλιμα) | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους πίσω τροχούς | |
Κιβώτιο | 1 σχέσης | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 281mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Ταμπούρα | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6Jx17in | |
Ελαστικά | 205/45 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 3.632 | |
Πλάτος (mm) | 1.683 | |
Ύψος (mm) | 1.527 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.322 | |
Βάρος (kg) | 1.300 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 185-500 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 118 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 22 | |
0-100km/h (sec) | 9,0 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 150 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 0 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (kWh/100km) | 14 | |
Δοκιμής (kWh/100km) | 12 | |
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ | ||
Ονομαστική | 320km (WLTP) | |
Δοκιμής | 290km |