Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Volvo |
Μοντέλο | EX60 |
Segment | D-SUV |
Power Train | Electric |
Μετά τα EX30, ΕΧ40/ΕC40 και EX90, η Volvo ρίχνει όλο της το βάρος και την προσοχή στο νέο μοντέλο της οικογένειας ηλεκτρικών της, το EX60. Το νέο EX60 που αναμένεται στις αγορές το 2026, θα αποτελέσει την ηλεκτρική εκδοχή του XC60, του δημοφιλέστερου μοντέλου στην γκάμα της Volvo, ρίχνοντάς το στην αρένα των premium SUV μεσαίου μεγέθους.
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που το αφορούν και αφού επιβεβαιώνει την ονομασία του, η Volvo μας μιλάει για ένα μοντέλο το οποίο θα κάνει την υπέρβαση στο κομμάτι της τεχνολογίας και θα φέρει σημαντικές καινοτομίες όσον αφορά την ηλεκτρική του φύση, καθιστώντας το ως το μοντέλο που θα κάνει τη διαφορά στην ηλεκτρική οικογένεια των EX αυτοκινήτων της.
Η Volvo θα «χτίσει» το νέο EX60 στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα, SPΑ3 για την οποία έδωσε σημαντικές πληροφορίες. Η νέα αυτή πλατφόρμα αποτελεί τη νέα ηλεκτρική τεχνολογική βάση της εταιρείας και το EX60 θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα την χρησιμοποιήσει, ωστόσο η δυνατότητά της να προσφέρει αυτοκίνητα μικρότερα του EX30 αλλά και μεγαλύτερα από το EX90, αναμένεται να την καταστήσει ως τη βάση για κάθε νέο μοντέλο της εταιρείας.
Η SPA3 βασίζεται σε πολλά από τα δομικά στοιχεία της SPA2 και εισάγει αρκετές σημαντικές αναβαθμίσεις. Για παράδειγμα, διαθέτει ενισχυμένη ικανότητα κεντρικού υπολογιστή, η οποία εξασφαλίζει υψηλότερη απόδοση και βελτίωση των λειτουργιών μέσω της τεχνολογικής σουίτας συστημάτων με την ονομασία Volvo Cars Superset.
Η πιο σημαντική αλλαγή ωστόσο είναι ότι η αρχιτεκτονική της SPA3 σχεδιάστηκε για να έχει πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες επέκτασης σε σχέση με την προκάτοχό της και εκτός από το ότι μπορεί να δώσει αυτοκίνητα κάθε μεγέθους, επίσης σημαντικό είναι το γεγονός πως θα προσφέρει μεγάλες δυνατότητες αναβάθμισής της με χαμηλότερα κόστη επένδυσης -και με μικρότερες αποκλίσεις- σε σχέση με τις πωλήσεις, κάτι που με τη σειρά του θα οδηγήσει μελλοντικά σε μεγαλύτερη ρευστότητα.
Το χαμηλότερo κόστoς παραγωγής αποτελεί για την Volvo έναν πολύ σημαντικό στόχο, στην επίτευξη του οποίου θα συνδράμει η συγκεκριμένη πλατφόρμα. Και αυτό γιατί επιτρέπει την βελτίωση της απόδοσης της τεχνολογίας όσον αφορά τα συστήματα κεντρικού υπολογιστή, τις μπαταρίες, τους ηλεκτροκινητήρες, το megacasting (χύτευση μεγάλων τμημάτων του αμαξώματος από αλουμίνιο) και τη σπονδυλωτή κατασκευή –, παράγοντες που στο σύνολό τους συνεισφέρουν σε σημαντική μείωση του κόστους παραγωγής αυτοκινήτων.