Τώρα που αποκάλυψε το 2023 911 Dakar, η Porsche μπορεί να στρέψει την προσοχή της στο αυτοκίνητο που την ενέπνευσε, την 959 που κέρδισε το ράλι Παρίσι-Ντακάρ το 1986. Αν και το αυτοκίνητο της πρώτης θέσης δεν θα αποκατασταθεί ποτέ - και αντ 'αυτού αφήνεται στην αρχική του κατάσταση για όσο το δυνατόν περισσότερο - το αυτοκίνητο της δεύτερης θέσης που οδηγούσε ο Jackie Ickx έχει γίνει μια ήπια αποκατάσταση.
Η Porsche αποκάλυψε πρόσφατα το αναπαλαιωμένο αυτοκίνητο στον οδηγό της και στον κόσμο σε ένα λατομείο κοντά στο εργοστάσιό της, και θα αφηγηθεί την ιστορία του πώς το χώρισε και το έφτιαξε σε πολλά επεισόδια σε μια σειρά ντοκιμαντέρ στο YouTube.
Όπως και με τον νικητή του αγώνα, η ομάδα αποκατάστασης της Porsche, με επικεφαλής τον Kuno Werner, τον επικεφαλής του εργαστηρίου του Μουσείου, ήθελε να αφήσει ζωντανή όσο το δυνατόν περισσότερο την ιστορία του αυτοκινήτου. Αυτό σήμαινε ότι άφησε κάποια ζημιά, όπως εκεί που οι πόρτες ή η κουκούλα Kevlar ήρθαν σε επαφή με το μεταλλικό σώμα ως αποτέλεσμα των τεράστιων πιέσεων που ασκήθηκαν στο 959 Paris-Dakar από το ανώμαλο έδαφος.
«Θέλουμε να διατηρήσουμε την αρχική κατάσταση και να επισκευάσουμε μόνο ελαφρά το αυτοκίνητο ενώ εξαλείφουμε τυχόν τεχνικά ελαττώματα», είπε ο Βέρνερ. «Καθώς αυτό δεν ήταν κάτι καθημερινό για εμάς, ήταν συναρπαστικό. Η λασπώδης βρωμιά μας έδειξε σήμερα ότι το 959 Paris-Dakar περνούσε μέσα από ποτάμια και είχε νιώσει νερό στο εσωτερικό του.»
Η ομάδα λέει ότι άφησε ακόμη και τα tie wrap που είχαν τοποθετηθεί (προσωρινά) από τους αρχικούς μηχανικούς και μηχανικούς στη θέση τους ενώ έδινε στο αυτοκίνητο την επισκευή του, προκειμένου να προστατεύσει καλύτερα την ιστορία του και να μεταδώσει πληρέστερα την ιστορία του οχήματος.
Επιπλέον, η Porsche σχεδιάζει να κυκλοφορήσει έξι βίντεο που περιγράφουν λεπτομερώς την αποκατάσταση του αυτοκινήτου, με το τελευταίο επεισόδιο να βγαίνει στις 11 Φεβρουαρίου.