Η Audi βρήκε έναν έξυπνο τρόπο να προμηθεύεται το πλαστικό για τις πόρπες των ζωνών ασφαλείας στο νέο SUV Q8 e-tron. Τα περιβλήματα στις πόρπες κατασκευάζονται εν μέρει από ανάμεικτα παλιά πλαστικά αυτοκινήτων, όπως: «Μάσκες», προφυλακτήρες, πλήμνες τροχών, ποδιές αμαξώματος και άλλα εξαρτήματα.
Όλα ξεκινούν με την απογύμνωση των εξαρτημάτων από παλιά και κατεστραμμένα οχήματα που δεν επισκευάζονται. Αυτά είναι εύκολα προσβάσιμα από το δίκτυο αντιπροσώπων της Audi όπου επισκευάζεται και συντηρείται μεγάλος αριθμός μοντέλων. Το επόμενο βήμα περιλαμβάνει την αφαίρεση τυχόν μεταλλικών κλιπ και άλλων ξένων υλικών.
Στη συνέχεια, τα υπολείμματα διασπώνται σε μικρότερα κομμάτια. Χάρη σε μια ειδική διαδικασία χημικής ανακύκλωσης που περιλαμβάνει λάδι πυρόλυσης, όλα αυτά μετατρέπονται σε πλαστικό κόκκο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή νέων ανταλλακτικών.
Αν και η εφαρμογή της Audi περιορίζεται στην παραγωγή ενός εξαρτήματος τόσο μικρού όσο μια πόρπη ζώνης ασφαλείας, τα ανακυκλωμένα κομμάτια μειώνουν το κόστος των πρώτων υλών στην παραγωγή του Q8 e-tron . Αυτή η διαδικασία επεκτείνει επίσης τον κύκλο ζωής των ορυκτών υλικών που διαφορετικά θα κατέληγαν σε σκουπίδια, μολύνοντας το περιβάλλον.
Η πρωτοβουλία αποτελεί μέρος του έργου PlasticLoop σε συνεργασία με τη LyondellBasell, μια πολυεθνική εταιρεία χημικών και κατασκευής πλαστικών. Η Audi ισχυρίζεται ότι αυτή είναι η πρώτη φορά που παράγονται εξαρτήματα ασφαλείας με αυτόν τον τρόπο.
Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Renault , η BMW και η Fiat , έχουν δείξει ενδιαφέρον για τη χρήση βιώσιμων, ανακυκλώσιμων και ανακυκλώσιμων υλικών για τις εσωτερικές ταπετσαρίες και τα εξωτερικά πάνελ των οχημάτων τους. Έχουμε δει πολλά concept και περιμένουμε πολλά μοντέλα παραγωγής να ακολουθήσουν αυτήν την τάση τα επόμενα χρόνια.