Το 2022 είναι μία καλή χρονιά για τους λάτρεις της BMW, καθώς το τμήμα «M» τους έδωσε όχι την πολυαναμενόμενη M3 Touring αλλά και τις M4 CSL καθώς και τη νέα M2. Το καλύτερο ήρθε στο τέλος για τα 50χρονα του M Division και δεν είναι άλλο από την αναβίωση της 3.0 CSL. Αποτίοντας φόρο τιμής στο Coupe Sport Lightweight της δεκαετίας του 1970, η σύγχρονη E9 διαφημίζεται ως το «πιο αποκλειστικό ειδικό μοντέλο» στην ιστορία της M.
Η χαρακτηριστική μάσκα ακολουθεί αυτή της 3.0 CSL Hommage concept από το 2015 , αλλά τώρα έχει ένα ένθετο σε σχήμα πλέγματος και μοτίβο διαμαντιού. Το πλαίσιο της μάσκας διαθέτει ένα σατινέ φινίρισμα αλουμινίου που θα παρατηρήσετε επίσης και στα πλαϊνά παράθυρα. Οι μεγάλοι αεραγωγοί στην μπροστινή ποδιά θυμίζουν την 3.0 CSL ενώ έχουν και λειτουργικό ρόλο ψύχοντας τον κινητήρα και τα φρένα. Η αεροτομή οροφής είναι επίσης μια αναδρομή στο μοντέλο της δεκαετίας του 1970.
Οι προβολείς laser (από την M4 CSL) υπάρχουν και στην 3.0 CSL με τις ίδιες κίτρινες πινελιές ως φόρο τιμής στα αγωνιστικά αυτοκίνητα του παρελθόντος και τη σύγχρονη M4 GT3. Το πλευρικό προφίλ αποκαλύπτει τα μεγαλύτερα «φτερά» και τις σφυρήλατες ζάντες, διαστάσεων 20 ιντσών μπροστά και 21 ιντσών πίσω. Είναι βαμμένες σε χρυσό χρώμα σε σχέδιο με ακτίνες Υ και ελαστικά Michelin (κατά παραγγελία με το "50" ανάγλυφο στο πλάι για να σηματοδοτήσει τον μισό αιώνα «M»). Η πιο προφανής οπτική σύνδεση με το κλασικό μοντέλο είναι αισθητή στο πίσω μέρος όπου η BMW M έχει τοποθετήσει μία αεροτομή στο στυλ της εμβληματικής Batmobile.
Βαμμένο σε χρώμα «Alpine White Uni» με τα παραδοσιακά γραφικά M, η νέα 3.0 CSL χρησιμοποιεί τον πιο ισχυρό εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα. Ο twin-turbo 3,0 λίτρων έχει ισχύ 560 ίππων και 550 Nm ροπής. Εδώ σημειώστε ότι η τιμή της ροπής είναι στην πραγματικότητα μειωμένη κατά 100 Nm σε σύγκριση με την M4 Competition και την M4 CSL. Αυτό έγινε επειδή η ειδική έκδοση χρησιμοποιεί ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων που δεν μπορεί να διαχειριστεί την πλήρη ροπή. Το κιβώτιο στέλνει την ισχύ αποκλειστικά στους πίσω τροχούς όπου η BMW έχει τοποθετήσει διαφορικό M. Τα κεραμικά φρένα είναι στάνταρ, όπως και μια ανάρτηση M εστιασμένη στην πίστα με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Στο εσωτερικό, υπάρχουν καθίσματα full carbon bucket, επένδυση CFRP στις πόρτες.
Η BMW θα κατασκευάσει μόνο 50 αριθμημένα αυτοκίνητα σε διάστημα τριών περίπου μηνών. Η εργασία βαφής απαιτεί μια συγκεκριμένη διαδικασία ενώ ορισμένα από τα εξαρτήματα CFRP θα παράγονται με το χέρι. Κάθε αυτοκίνητο περνά από όχι λιγότερους από οκτώ κύκλους συναρμολόγησης σε εξίσου πολλούς σταθμούς παραγωγής κατά τη διάρκεια μιας πολύπλοκης διαδικασίας που διαρκεί έως και 10 ημέρες.