Για τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης, τον ΒΟΑΚ, ο οποίος πλέον μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης, με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, αλλά και τα επόμενα βήματα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να στηθούν τα εργοτάξια τέλη του 2022, αναφέρθηκε ο Υπουργός κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού «Κρήτη TV» και τη δημοσιογράφο Kατερίνα Σαλαπάτα.
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι ο ΒΟΑΚ, θα είναι έτοιμος στο σύνολό του το 2029 και όπως χαρακτηριστικά είπε πρόκειται για ένα έργο που συζητείται για 25 χρόνια, αλλά τώρα, για πρώτη φορά δεν είναι μια αφηρημένη σκέψη, αλλά ένα έργο με συγκεκριμένο περιεχόμενο.
«Μιλάμε για έναν ολοκληρωμένο οδικό άξονα από τη μια άκρη της Κρήτης στη άλλη άκρη του νησιού», είπε ο υπουργός, επισημαίνοντας ότι έγιναν τεράστια άλματα και από τη «σφαίρα του απραγματοποίητο, πλέον γίνεται πραγματικότητα».
Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, ανατέθηκαν από το υπουργείο πάνω από 16 μελέτες και για πρώτη φορά αναμένεται να γίνει περιβαλλοντική αδειοδότηση από το υπουργείο περιβάλλοντος.
«Είμαστε σε πολύ καλό δρόμο. Διότι έχουμε εξασφαλίσει χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, έχουμε μία ενιαία χάραξη σε όλο το μήκος του δρόμου και το πιο σημαντικό, ένα πολύ συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Δηλαδή, όχι λόγια στον αέρα, όπως στο παρελθόν».
Μάλιστα ο υπουργός υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση παρέλαβε μια «μολυβιά στον χάρτη», χωρίς ουσιαστική και ενιαία χάραξη. «Και δεν είναι μόνο αυτό! Δεν υπήρχε πλάνο χρηματοδότησης, μόνο πολύ μικρή για να μην πω, ανύπαρκτη μελετητική ωριμότητα. Υπήρχαν, δηλαδή, λίγες αποσπασματικές παρεμβάσεις κατά μήκος του άξονα, χωρίς καμία συνοχή».
Επίσης, ο κ. Καραμανλής σημείωσε, ότι χωρίς να θέλει να μπει σε πολιτική αντιπαράθεση ή να μηδενίσει την όποια συμβολή της προηγούμενης κυβέρνησης, αλλά το έργο, δυστυχώς, ήταν στη σφαίρα του απραγματοποίητου.
Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του άξονα ο υπουργός ανέφερε ότι, με την έκδοση των περιβαλλοντολογικών αδειοδοτήσεων, μέχρι το τέλος του έτους, η εκτίμηση είναι ότι στο τέλος του ’22 θα στηθούν εργοτάξια και έως τις αρχές του ’24 θα έχουν ανοίξει όλα τα «μέτωπα» στον ΒΟΑΚ.
Πρώτο θα είναι το κομμάτι Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος.
Κατόπιν το ΣΔΙΤ, δηλαδή το κομμάτι Χερσόνησος – Νεάπολη και τελευταίο το μεγάλο κομμάτι της παραχώρησης, που είναι σχεδόν 157 χιλιόμετρα από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο.
Επίσης για πρώτη φορά μπαίνει μέσα και το κομμάτι Κίσσαμος – Χανιά που είναι 37,5 χιλιόμετρα και είναι προαίρεση στη σύμβαση παραχώρησης και προχωρά επίσης και το κομμάτι Σούδα – Αεροδρόμιο.