Η κανονική παραγωγή της αμιγώς ηλεκτρικής BMW iX ξεκίνησε σήμερα στο Ντίνγκολφινγκ. Το εργοστάσιο στην Κάτω Βαυαρία κατασκευάζει τώρα οχήματα με όλες τις εκδόσεις συστημάτων κίνησης, π.χ. με θερμικό κινητήρα, plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα σε μία γραμμή παραγωγής. Ο Milan Nedeljković, μέλος Δ.Σ. της BMW AG, υπεύθυνος για την Παραγωγή δήλωσε: «Το λανσάρισμα της BMW iX σηματοδοτεί ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο στην επέκταση του εξηλεκτρισμού μας και επιβεβαιώνει τον επιτυχή μετασχηματισμό του δικτύου παραγωγής μας οδεύοντας προς την ηλεκτροκίνηση και την ψηφιοποίηση».
Η BMW iX κατασκευάζεται στο μεγαλύτερο ευρωπαϊκό εργοστάσιο παραγωγής του BMW Group σε μία ευέλικτη γραμμή που υποστηρίζει επίσης την παραγωγή μοντέλων BMW Σειράς 5, Σειράς 7 και Σειράς 8. Για να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις, οι εγκαταστάσεις συναρμολόγησης οχημάτων στο Ντίνγκολφινγκ έχουν επεκταθεί και ανακαινιστεί. Το BMW Group έχει επενδύσει συνολικά πάνω από 400 εκατομμύρια ευρώ στην παραγωγή της BMW iX στο εργοστάσιο οχημάτων του Ντίνγκολφινγκ. Πολλά από τα μέτρα μετασχηματισμού και αναδιάρθρωσης που χρειάστηκαν για την BMW iX θα ωφελήσουν τις μελλοντικές γενιές της BMW Σειράς 7 και Σειράς 5 που θα κατασκευάζονται στο Ντίνγκολφινγκ τα προσεχή χρόνια. Αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις έχουν επίσης ανακοινωθεί και για τις δύο σειρές μοντέλων.
Ο μισός όγκος παραγωγής θα έχει εξηλεκτριστεί μέχρι τα μέσα της δεκαετίας
Με την BMW iX και άλλα μοντέλα PHEV μόνο στο εργοστάσιο του Ντίνγκολφινγκ, το BMW Group σχεδιάζει να διπλασιάσει την αναλογία ηλεκτροκίνητων οχημάτων που θα κατασκευαστούν φέτος συγκριτικά με το 2020. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, τα μισά από τα οχήματα που θα κατασκευάζονται στο Ντίνγκολφινγκ θα είναι ηλεκτροκίνητα. Το νέο μοντέλο θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο σε αυτό. «Η BMW iX θα είναι ήδη ένα από τα μοντέλα με τον υψηλότερο όγκο παραγωγής στο εργοστάσιο αυτό μέχρι την επόμενη
χρονιά», σύμφωνα με τον Nedeljković. Την BMW iX θα ακολουθήσει το φθινόπωρο η BMW i4, που θα κατασκευάζεται στο Μόναχο. Στο τέλος της επόμενης χρονιάς, όλα τα γερμανικά εργοστάσια θα κατασκευάζουν τουλάχιστον ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα.
Ευρεία τεχνογνωσία: Παραγωγή οχημάτων και συστημάτων e-drive
Η παραγωγή της BMW iX στο Ντίνγκολφινγκ υποστηρίζεται από πλούσια τεχνογνωσία και τις ποικίλες τεχνολογικές ειδικότητες που συγκεντρώνει το εργοστάσιο. Η στενή αλληλεπίδραση μεταξύ αυτών των διαφορετικών ειδικοτήτων επιτρέπει ένα υψηλό επίπεδο εσωτερικής δραστηριότητας και αμεσότητα επικοινωνίας, διασφαλίζοντας παράλληλα βέλτιστη τεχνολογία παραγωγής συνολικά. Το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης της BMW iX – το ιδιαίτερα ενσωματωμένο e-drive, η μπαταρία πέμπτης γενιάς καθώς και ολόκληρος ο ηλεκτρικός άξονας κατασκευάζονται στις εγκαταστάσεις μαζί με τα εξαρτήματα από την ειδική πτέρυγα του εργοστασίου του Ντίνγκολφινγκ. Η δυναμικότητα παραγωγής θα επεκταθεί συστηματικά και, από το 2022, στο Ντίνγκολφινγκ θα μπορούν να κατασκευάζονται συστήματα e-drive για πάνω από μισό εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Η BMW iX πρωτοπόρος
Η BMW iX εισάγει πληθώρα καινοτομιών σε επίπεδο προϊόντος και διαδικασιών παραγωγής του εργοστασίου – κυρίως στη αρχιτεκτονική του ηλεκτρικού συστήματος του οχήματος, στο λογισμικό, στις ψηφιακές υπηρεσίες, στη συνδεσιμότητα και στις λειτουργίες αυτοματοποιημένης οδήγησης. Αυτό αναδεικνύει τον πρωτοποριακό ρόλο του μοντέλου καθώς ουσιαστικά προετοιμάζει το Ντίνγκολφινγκ για την παραγωγή ηλεκτρικών και έξυπνων αυτοκινήτων, με το δεδομένο μάλιστα ότι είναι το πρωταρχικό εργοστάσιο του BMW Group για την πολυτελή κατηγορία.
Η BMW iX είναι καινοτόμο μοντέλο και σε επίπεδο παραγωγής, φέρνοντας μελλοντικές τεχνολογίες στο σύστημα παραγωγής – όπως ψηφιακές μεθόδους για την εκπαίδευση των εργαζομένων, αυτοματοποίηση των διαδικασιών, εικονικές παραγγελίες και αξιολόγηση των συστημάτων υποστήριξης οδηγού.
Ο Christoph Schröder, επικεφαλής του εργοστασίου του Ντίνγκολφινγκ του BMW Group δήλωσε: «Ως το πρωταρχικό εργοστάσιο για τα μοντέλα της πολυτελούς κατηγορίας, κατασκευάζει την τεχνολογική ναυαρχίδα του BMW Group. Για μία φορά ακόμα αποδεικνύεται πρωτοπόρος για την κινητικότητα του αύριο και ηγέτης της βιομηχανίας σε μελλοντικούς τομείς δραστηριοτήτων που σχετίζονται με το αυτοκίνητο, όπως εξηλεκτρισμός, ψηφιοποίηση και βιωσιμότητα. Με αυτό τον τρόπο, η BMW iX συνεχίζει τον επιτυχημένο μετασχηματισμό του εργοστασίου του Ντίνγκολφινγκ που ξεκίνησε πριν από πολύ καιρό».
Η BMW iX ως καταλύτης για αλλαγή: Αλλαγές στα προγράμματα κατάρτισης.
Η BMW iX δημιουργεί την ανάγκη για πρόσθετη εκπαίδευση πέραν της ήδη υπάρχουσας εκτενούς εμπειρίας και εξειδίκευσης. Αυτό επισπεύδει την αλλαγή σε νέα προγράμματα κατάρτισης που ήδη εφαρμόζονται στο δίκτυο παραγωγής και βοηθούν στην προετοιμασία
του ανθρωπίνου δυναμικού για τις απαιτήσεις μιας νέας εποχής. Με αυτό τον τρόπο, η εξέλιξη των εργαζομένων σε όλη την εταιρεία προσανατολίζεται προς τη ψηφιοποίηση και την ηλεκτροκίνηση. Στο πλαίσιο του πιο μεγαλεπήβολου προγράμματος εκπαίδευσης στην ιστορία της εταιρείας, 75.000 στελέχη του προσωπικού εκπαιδεύονται σε μελλοντικούς τομείς δραστηριοτήτων.
Μόνο στο Ντίνγκολφινγκ, περισσότεροι από 4.000 εργαζόμενοι έχουν μετατεθεί σε θέσεις εργασίας με ισχυρές μελλοντικές προοπτικές από το 2012. Ένα τρέχον παράδειγμα είναι η δημιουργία και επέκταση του Competence Centre for E-Drive Production στις εγκαταστάσεις, που διπλασίασε το προσωπικό του πέρσι από 600 στα 1.200 άτομα. Ο αριθμός αυτός πιθανόν αυξηθεί στους 1.900 εργαζόμενους μέχρι το τέλος της χρονιάς.