
Η Stellantis εξετάζει το ενδεχόμενο αναδιάρθρωσης ή ακόμη και πώλησης των Maserati και Alfa Romeo, καθώς οι νέοι δασμοί 25% στις εισαγωγές αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες επηρεάζουν αρνητικά τις προοπτικές τους. Σύμφωνα με αναφορές, η Stellantis έχει αναθέσει στην εταιρεία συμβούλων McKinsey & Co. να αξιολογήσει στρατηγικές για τις δύο αυτές μάρκες, συμπεριλαμβανομένων πιθανών συνεργασιών με άλλους κατασκευαστές για την απόκτηση νέας τεχνολογίας.
Το 2024, οι πωλήσεις της Alfa Romeo μειώθηκαν κατά περίπου 10-15%, φτάνοντας τις 65.000 μονάδες, ενώ οι πωλήσεις της Maserati υποχώρησαν κατά 50%, με μόλις 11.300 μονάδες, οδηγώντας σε ζημία 260 εκατομμυρίων ευρώ. Επιπλέον, το 35-40% των πωλήσεων της Maserati πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ, καθιστώντας την ιδιαίτερα ευάλωτη στους νέους δασμούς.
Η έλλειψη παραγωγικών εγκαταστάσεων στη Βόρεια Αμερική σημαίνει ότι όλα τα μοντέλα των δύο μαρκών υπόκεινται στους νέους δασμούς, αυξάνοντας τις τιμές και μειώνοντας την ελκυστικότητά τους στην αγορά. Αυτή η κατάσταση έχει οδηγήσει τη Stellantis να εξετάζει διάφορες επιλογές, συμπεριλαμβανομένης της πιθανής πώλησης της Maserati ή της αναζήτησης συνεργασιών με άλλους κατασκευαστές.
Παράλληλα, η Stellantis αντιμετωπίζει γενικότερες οικονομικές προκλήσεις, με τις καθαρές πωλήσεις της στη Βόρεια Αμερική να έχουν μειωθεί κατά 25% και τα καθαρά κέρδη να έχουν υποχωρήσει κατά 70% το περασμένο έτος. Οι δασμοί έχουν επίσης οδηγήσει σε προσωρινές απολύσεις 5.400 εργαζομένων στις ΗΠΑ, τον Καναδά και το Μεξικό, καθώς και σε παύση παραγωγής σε εργοστάσια στον Καναδά και το Μεξικό για έως και έναν μήνα.