Το σχέδιο αυτό είναι ένα από τα πολλά που συζητούνται στο Wolfsburg και θα μπορούσε ενδεχομένως να οδηγήσει σε αλλαγή της παραγωγής της Volkswagen για αρκετές σειρές μοντέλων από τα εργοστάσια της στη Γερμανία και την Ανατολική Ευρώπη σε άλλα εργοστάσια του Ομίλου VW στο Βέλγιο, την Πορτογαλία και την Ισπανία, αναφέρει το Bloomberg. Όπως πολλές κατασκευαστικές εταιρείες της Βόρειας Ευρώπης, έτσι και η VW υποφέρει από την απόφαση της Ρωσίας να περιορίσει τις εξαγωγές φυσικού αερίου. Η Ρωσία είναι η κύρια πηγή φυσικού αερίου στη Γερμανία και πρόσφατα διέκοψε την παροχή από τον αγωγό Nord Stream 1. Το κλείσιμο αρχικά προοριζόταν να είναι προσωρινό και τέθηκε σε εφαρμογή για να επιτρέψει την πραγματοποίηση επισκευών, αλλά αργότερα παρατάθηκε επ' αόριστον. Η απόφαση πιστεύεται ευρέως ότι είναι μια πολιτική κίνηση που αποσκοπεί στην τιμωρία των δυτικών χωρών για την επιβολή κυρώσεων στη Ρωσία για την εισβολή της στην Ουκρανία και θα προκαλέσει σοβαρές ελλείψεις φυσικού αερίου από τον Ιούνιο του 2023 εάν η γραμμή δεν ανοίξει ξανά, λέει η VW. Η αυτοκινητοβιομηχανία ισχυρίζεται ότι ενδέχεται να μπορέσει να διατηρήσει την παραγωγή για τους επόμενους έξι μήνες, εάν η Γερμανία συνεχίσει να γεμίζει τα αποθέματά της φυσικού αερίου, τα οποία είναι σχεδόν πλήρη κατά 90%, αλλά ο αριθμός αυτός θα μπορούσε να μειωθεί δραστικά τον χειμώνα. Η Volkswagen έχει ήδη δεσμευτεί να μειώσει την κατανάλωση φυσικού αερίου κατά τουλάχιστον τον στόχο του 20% που έχει θέσει η γερμανική κυβέρνηση. Το Bloomberg αναφέρει ότι η Volkswagen ανησυχεί επίσης για την ικανότητα των προμηθευτών της να χειρίζονται τις αυξήσεις των τιμών της ενέργειας και τον πιθανό αντίκτυπο στην παραγωγή αυτοκινήτων εάν αυτοί οι προμηθευτές αναγκαστούν να μειώσουν ή ακόμα και να σταματήσουν τις δικές τους γραμμές παραγωγής.