Το XC90 είναι δικαιωματικά η ναυαρχίδα της Volvo, αποτελώντας ένα επιβλητικό σε μέγεθος και πληθωρικό SUV της κατηγορίας Ε, με κομψή σχεδίαση και πολυτελή στοιχεία. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που εντάσσεται στην premium κατηγορία μοντέλων, προσφέροντας πολυτελή στοιχεία και ραφιναρισμένο και ήπιο χαρακτήρα.
Εντυπωσιακό!
Τα σχεδόν πέντε μέτρα του συνολικού μήκους του αμαξώματος, τα 2.008mm του πλάτους και το πολλά υποσχόμενο μεταξόνιο των 2.984mm, εξασφαλίζουν αν μη τι άλλο, παρά από ένα εξαιρετικά ευρύχωρο εσωτερικό ανεξάρτητα από τις διαστάσεις των επιβατών του. Οι δε χώροι του εσωτερικού συνδυάζονται με την υψηλή ποιότητα των υλικών που το απαρτίζουν, από την minimal σχεδίαση -ταυτότητα πλέον της εταιρείας, αλλά και από την εξαιρετική ηχομόνωση. Σήμα κατατεθέν του XC90 όπως και πρακτικά όλων των μοντέλων της Volvo, είναι τα μπροστινά φωτιστικά σώματα σε σχήμα Τ, ως αναφορά στο σφυρί του Σκανδιναβού Θεού, Thor.
Στο εσωτερικό, δεσπόζει μια πλήρως ψηφιακή οθόνη 12,3in σε ρόλο πίνακα οργάνων, και συμπληρώνεται από την κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής των 9in στο κέντρο του ταμπλό, όπως χαρακτηριστικά συναντάμε και στα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας. Πλέον όμως, οι 9 ίντσες της κεντρικής οθόνης δείχνουν λίγες εφόσον μιλάμε για ένα τόσο μεγάλο και πολυτελές αυτοκίνητο. Και οι δύο οθόνες δείχνουν πλέον κάπως ξεπερασμένες όσων αφορά τα γραφικά τους, ενώ το λογισμικό Sensus Connect που χρησιμοποιείται στο XC90 δεν βασίζεται στη νέα συνεργασία με την Google όπως είδαμε στο XC40 P8 Recharge. Είναι μεν εξελιγμένο, αλλά θέλει λίγο παραπάνω εξοικείωση στην πλοήγηση ανάμεσα στα διάφορα μενού. Οι επενδύσεις στο εσωτερικό έχουν αρκετές επιλογές που περιλαμβάνουν απομίμηση δέρματος, ύφασμα Nubuck και δέρμα Nappa, ενώ αντίστοιχες επιλογές υπάρχουν και για την επένδυση στο ταμπλό και στις θύρες. Ο χώρος αποσκευών ξεκινάει από τα 640lt, ενώ αν χρησιμοποιούνται τα δύο πίσω καθίσματα (7-θέσια διάταξη) μειώνεται στα 262lt, ενώ αν αναδιπλωθούν και οι δύο σειρές των καθισμάτων φτάνει τα 1.816lt.
Ισχυρό!
Το XC90 Τ8 εξοπλίζεται με το ίδιο κινητήριο σύνολο που συναντάμε και στο Volvo S60 T8 Recharge. Χρησιμοποιεί δηλαδή τον ίδιο κινητήρα άμεσου ψεκασμού των 2.0lt που με την χρήση κομπρέσορα (μηχανικού υπερσυμπιεστή) και turbo αποδίδει 303Ps στις 6.000rpm και 42,8kgm ροπής στις 2.200rpm. Ο θερμικός κινητήρας χρησιμοποιεί μια μίζα-γεννήτρια η οποία βρίσκεται συνδεδεμένη με τον στρόφαλο και αναλαμβάνει την άμεση και ομαλή εκκίνησή του, φορτίζει την μπαταρία και παράλληλα προσθέτει επιπλέον 15,2kgm ροπής όταν υπάρχει απαίτηση σε ισχύ.
Ο θερμικός κινητήρας έχει αναλάβει την κίνηση των μπροστινών τροχών μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων. Στον πίσω άξονα είναι τοποθετημένος ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 88Ps και 24,5kgm ροπής, ο οποίος από την στιγμή που η συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου των 11,6kWh είναι φορτισμένη, μπορεί να κινήσει αποκλειστικά το αυτοκίνητο για περίπου 40km. Η συνδυαστική ισχύς του συνόλου αγγίζει τα 392Ps και η ροπή τα 65,3kgm και χάρη σε αυτά οι σχεδόν 2,4 τόνοι του XC90 μπορούν να επιτύχουν τα πρώτα 100km/h από στάση σε 5,8sec, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180km/h (όπως συμβαίνει με όλα τα τελευταία μοντέλα της Volvo).
Το XC90 διαθέτει πέντε προφίλ οδήγησης, τα οποία μπορεί να επιλέξει κανείς μέσω του περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται πίσω ακριβώς από τον διακόπτη εκκίνησης του κινητήρα. Το πρώτο προφίλ «ενεργοποιεί» το σύστημα τετρακίνησης, κάτι που απαιτεί την μπαταρία να είναι φορτισμένη, η δεύτερη επιλογή ονομάζεται Pure και η κίνηση γίνεται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, η επόμενη ονομάζεται Hybrid και είναι και η πιο συμφέρουσα επιλογή, αφού το αυτοκίνητο λειτουργεί ως ένα κοινό υβριδικό, με την μέση κατανάλωση να κυμαίνεται ελάχιστα κάτω από τα 9lt/100km. Στο προφίλ Power, ο οδηγός έχει διαθέσιμη όλη την ισχύ του κινητήρα και φυσικά και εδώ θα πρέπει η μπαταρία να έχει απόθεμα ενέργειας και τέλος υπάρχει η επιλογή Off Road, που ρυθμίζει και την τετρακίνηση για κίνηση σε εκτός δρόμου συνθήκες.
Άνετο!
Δυστυχώς η περιορισμένη αυτονομία της μπαταρίας, απαιτεί την καθημερινή της φόρτιση, προκειμένου να μπορέσει να κινηθεί κανείς χωρίς την χρήση του θερμικού κινητήρα. Αν πάλι δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, τότε το πιο συμφέρον προφίλ οδήγησης είναι το Hybrid, με ενεργοποιημένη μάλιστα και την ανάκτηση ενέργειας (επιλογή B στο κιβώτιο) κατά το φρενάρισμα. Από εκεί και πέρα, οι μετακινήσεις με το XC90 είναι κάτι παραπάνω από άνετες. Η έκδοση της δοκιμής μάλιστα, ήταν εξοπλισμένη με την -ρυθμιζόμενη σε ύψος- αερανάρτηση, η οποία προσφέρει εξαιρετικά άνετες μετακινήσεις. Αρνητικό του αυτοκινήτου όμως είναι τα οικολογικά λάστιχα (Continental EcoContact6) που χρησιμοποιεί, τα οποία στον βωμό της κατανάλωσης θυσιάζουν την πρόσφυση, η οποία μπορεί να χαθεί αρκετά εύκολα. Ένα απότομο πάτημα του γκαζιού στην ευθεία, οδηγεί σε έντονο σπινιάρισμα, ενώ μια αντίστοιχη κίνηση επάνω στην στροφή, οδηγεί σε υποστροφή, η οποία μάλιστα ενισχύεται από το μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου. Θέλει αρκετή σύνεση το πετάλι του γκαζιού, γιατί η δύναμη είναι άφθονη και μάλιστα από χαμηλά, ενώ η πρόσφυση χάνεται αρκετά εύκολα, ειδικά αν πιεστεί το αυτοκίνητο σε δύσκολη διαδρομή. Τουλάχιστον όμως τα ταχύτατα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας θα συγκρατήσουν το XC90 στην πορεία του, χωρίς να το αφήσουν να εκτραπεί ιδιαίτερα από αυτή. Το XC90 πάντως θα δείξει το καλό του πρόσωπο σε ανοιχτό δρόμο και σε ταξίδι, όπου μπορεί να προσφέρει μια ιδιαίτερα ήσυχη και άνετη εμπειρία στους επτά επιβάτες του.
Καλά εξοπλισμένο
Η έκδοση που δοκιμάσαμε, ήταν εξοπλισμένη με το επίπεδο Inscription, που περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 20in, συστήματα ασφαλείας όπως το Pilot Assist, διζωνικό αυτόματο κλιματισμό, τρίτη σειρά καθισμάτων στο πίσω μέρος, δερμάτινες επενδύσεις, θερμαινόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε επιπλέον και το πακέτο Lounge που περιλαμβάνει πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή, φιμέ τζάμια, head-up display, ηχοσύστημα Harman Kardon Premium Sound (που υπολείπεται σε πιστότητα σε σχέση με το ακριβότερο Bowens & Wilkins), κάμερα 360ο και πολλά ακόμα. Η βασική έκδοση του XC90 T8 ονομάζεται Momentum και κοστίζει €56.941, ενώ η έκδοση της δοκιμής έρχεται στα €62.420.
Τιμή βασικής έκδοσης XC90 T8 Recharge 392Ps (Momentum): €56.941
Τιμή έκδοσης δοκιμής XC90 T8 Recharge 392Ps (Inscription): €62.420
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Design | Αίσθηση τιμονιού |
Ποιότητα κύλισης | Πρόσφυση ελαστικών |
Ποιότητα κατασκευής | |
Άνεση ανάρτησης | |
Εσωτερικοί χώροι | |
Επιδόσεις |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.969cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 82mm x 93,2mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,3 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερσυμπιεστής καυσαερίων, μηχανικός συμπιεστής | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Σε όλους τους τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο οκτώ σχέσεων Geartronic | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.953 | |
Ύψος (mm) | 1.776 | |
Πλάτος (mm) | 2.008 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.984 | |
Βάρος (kg) | 2.329 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 640/262/1.816 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8.5J x 20in | |
Ελαστικά | 275/45 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 303/6.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 42,8/2.200 | |
Ονομαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρα (Ps) | 88 | |
Ονομαστική ροπή ηλεκτροκινητήρα (kgm) | 24,5 | |
0-100km/h (sec) | 5,8 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 180 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 61 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 2,7 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 8,8 |