Το «βασικό» μοντέλο της SL με καινοτόμο τεχνολογία κινητήρων

Το «βασικό» μοντέλο της SL με καινοτόμο τεχνολογία κινητήρων

Μετά τις δύο εκδόσεις με κινητήρες V8, η Mercedes-AMG παρουσιάζει και στη χώρα μας την SL 43, ένα ακόμα τεχνολογικά πρωτοποριακό μοντέλο του νέου, εμβληματικού roadster. Κάτω από το καπό του βρίσκεται ένας εν σειρά τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας με κυβισμό δύο λίτρων που παρέχει αντίστοιχη δύναμη πρόωσης. Είναι η πρώτη φορά παγκοσμίως που χρησιμοποιείται ηλεκτρικός στροβιλοσυμπιεστής καυσαερίων σε αυτοκίνητο παραγωγής. 

Η αρχή λειτουργίας του ηλεκτρικού στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων βασίζεται στην ίδια τεχνολογία που χρησιμοποιεί η ομάδα Mercedes-AMG Petronas F1. Ένας ηλεκτροκινητήρας πάχους σχεδόν τεσσάρων εκατοστών ενσωματώνεται απευθείας στον άξονα του στροβιλοσυμπιεστή ανάμεσα στον στρόβιλο στην πλευρά εξαγωγής και τη φτερωτή συμπιεστή στην πλευρά εισαγωγής. Είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενος και κινεί απευθείας τον άξονα του στροβιλοσυμπιεστή, επιταχύνοντας τη φτερωτή του συμπιεστή προτού αρχίσει να την κινεί συμβατικά το ρεύμα καυσαερίων. 

Αυτό βελτιώνει σημαντικά την άμεση απόκριση από τις στροφές στο ρελαντί και σε όλο το φάσμα στροφών του κινητήρα. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αποκρίνεται ακόμη πιο άμεσα στο πάτημα του πεντάλ γκαζιού, ενώ η συνολική εμπειρία οδήγησης είναι πιο δυναμική. Επιπρόσθετα, ο εξηλεκτρισμός του στροβιλοσυμπιεστή επιτρέπει υψηλότερη ροπή σε χαμηλές στροφές, αυξάνοντας έτσι την ευελιξία και βελτιώνοντας την επιτάχυνση από τη στάση. Ακόμη κι όταν ο οδηγός απομακρύνει το πόδι του από το πεντάλ γκαζιού ή πατήσει το φρένο, η τεχνολογία του ηλεκτρικού στροβιλοσυμπιεστή είναι σε θέση να διατηρεί διαρκώς την πίεση υπερπλήρωσης. Αυτό διασφαλίζει συνεχή, άμεση απόκριση.

Ο στροβιλοσυμπιεστής, ο οποίος λειτουργεί μέσω του ηλεκτρικού κυκλώματος οχήματος 48 Volt, φτάνει σε ταχύτητες έως 170.000rpm, γεγονός που επιτρέπει πολύ υψηλό ρυθμό ροής αέρα. Ο στροβιλοσυμπιεστής, ο ηλεκτροκινητήρας και το ηλεκτρονικό σύστημα ισχύος συνδέονται με το κύκλωμα ψύξης του κινητήρα εσωτερικής καύσης δημιουργώντας συνεχώς τη βέλτιστη θερμοκρασία. Σε συνδυασμό με τον δίλιτρο, εν σειρά τετρακύλινδρο κινητήρα με την εσωτερική ονομασία M139, η καινοτόμα τεχνολογία της SL 43 αποδίδει 386Ps στις 6.750rpm. Η μέγιστη ροπή των 48,9kgm είναι διαθέσιμη ανάμεσα στις 3.250rpm και 5.000rpm. Ανάλογα με την περίσταση, το σύστημα εγγυάται πρόσθετη ισχύ 14Ps για σύντομο διάστημα από την κινούμενη με ιμάντα μίζα-δυναμό (RSG). 

Η δεύτερη γενιά RSG λειτουργεί και ως ήπιο υβριδικό σύστημα στο ηλεκτρικό κύκλωμα οχήματος 48 Volt, το οποίο, εκτός από την προσωρινή αύξηση ισχύος, επιτρέπει λειτουργίες όπως η ελεύθερη κύλιση και η ανάκτηση ενέργειας για μέγιστη αποδοτικότητα. Ταυτόχρονα, η τεχνολογία 48 Volt αυξάνει την άνεση, καθώς οι μεταβάσεις ανάμεσα στη λειτουργία start/stop και τη λειτουργία ελεύθερης κύλισης είναι σχεδόν ανεπαίσθητες.

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας, γνωστός ως M139, ο οποίος εδώ και χρόνια τοποθετείται εγκάρσια στα compact μοντέλα Mercedes‑AMG χωρίς ηλεκτρικό στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων, στην SL 43 τοποθετείται κατά μήκος. Στο βασικό μοντέλο της SL, που διαθέτει κίνηση στους πίσω τροχούς, συνδυάζεται για πρώτη φορά με το κιβώτιο ταχυτήτων AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (MCT = Multi-Clutch Transmission). Ένας υγρός συμπλέκτης εκκίνησης αντικαθιστά τον μετατροπέα ροπής. Μειώνει το βάρος και, λόγω της χαμηλότερης αδράνειας, βελτιστοποιεί την απόκριση στις εντολές του οδηγού με το πεντάλ επιτάχυνσης, ιδιαίτερα κατά την επιτάχυνση και τη μεταβολή φορτίου. Το προσεκτικά βαθμονομημένο λογισμικό εγγυάται εξαιρετικά σύντομους χρόνους αλλαγής και γρήγορα, πολλαπλά κατεβάσματα ταχυτήτων, εφόσον χρειάζεται. Επιπλέον, η ενδιάμεση λειτουργία γκαζιού στα προγράμματα οδήγησης «Sport» και «Sport+» προσφέρει έντονες συγκινήσεις κατά την οδήγηση με αλλαγή ταχυτήτων. Υπάρχει επίσης η λειτουργία RACE START, η οποία εξασφαλίζει βέλτιστη επιτάχυνση από στάση. 

Οι οδηγικές επιδόσεις είναι εκπληκτικές: από στάση, η SL 43 επιταχύνει στα 100 km/h σε μόλις 4,9 δευτερόλεπτα, και η τελική ταχύτητα είναι 275 km/h. Εκτός από τις επιδόσεις που προσφέρει, το βασικό μοντέλο της σειράς διακρίνεται και από συγκριτικά χαμηλά στοιχεία κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων.v