Η όγδοη γενιά του best-seller, που έχει πουλήσει πάνω από 35 εκατομμύρια μονάδες μέχρι σήμερα, σηματοδοτεί την κυκλοφορία ενός αυτοκινήτου που δεν είναι μόνο ένα από τα πιο πρωτοποριακά πεντάθυρα χάτσμπακ στον κόσμο, αλλά αυτό το ίδιο που δημιούργησε την κατηγορία και παράλληλα ένα από τα πιο προηγμένα μοντέλα ανεξάρτητα κατηγορίας.
Η ψηφιακή εσωτερική αρχιτεκτονική του ανοίγει μια νέα διάσταση διαισθητικής λειτουργίας. Η υποβοηθούμενη οδήγηση είναι δυνατή μέχρι και τα 210km/h. Είναι το πρώτο Volkswagen που χρησιμοποιεί τη συλλογή στοιχείων κυκλοφορίας Car2X για να προειδοποιεί προληπτικά για κινδύνους. Και με πέντε υβριδικές εκδόσεις φέρνει μία επανάσταση εξηλεκτρισμού.
Ο βασικός εξοπλισμός του Golf έχει επεκταθεί εντυπωσιακά. Διαθέτει μοναδικά χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας, όπως το ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας Lane Assist, το σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου Front Assist με πέδηση έκτακτης ανάγκης City Braking System και αναγνώριση πεζού Pedestrian Monitoring, το σύστημα επικοινωνίας Car2X, σύστημα Infotainment με οθόνη αφής 8,25in, πολυλειτουργικό τιμόνι, καθώς και προβολείς LED και πίσω φώτα LED.
Σχεδίαση και διαστάσεις
Ο σχεδιασμός του Golf πάντα θεωρείτο ως το σημείο αναφοράς της κατηγορίας του - για επτά γενιές το μοντέλο βελτιώνεται συνεχώς, σε όλα τα σημεία του. Σε αυτή τη διαδικασία, οι σχεδιαστές έχουν εξελίξει στο έπακρο το σχεδιαστικό του DNA, κάνοντας το Golf ένα icon της αυτοκίνησης, ξεκάθαρο και ανυπέρβλητο. Το τμήμα σχεδιασμού της Volkswagen για άλλη μία φορά ενίσχυσε περαιτέρω αυτό το DNA.
Δείκτης για το παρόν
Ο Klaus Bischoff, Εκτελεστικός Διευθυντής της Volkswagen Design δηλώνει σχετικά: «Το νέο Golf είναι ένας δείκτης για το παρόν - αυτό που τεχνολογικά και όχι μόνο είναι το μέγιστο σήμερα στην κατηγορία του. Η σχεδίασή του αντιπροσωπεύει την εξέλιξη της “αίσθησης στο σπίτι” που έχουν νιώσει εκατομμύρια άνθρωποι σε ένα Golf».
Από το πρώτο Golf πριν από 45 χρόνια, αυτό το Volkswagen ήταν πάντα ένα όχημα που συγχώνευε υψηλά επίπεδα καθημερινής χρηστικότητας με σαφή και ακριβή σχεδιασμό. Το νέο Golf συνεχίζει αυτήν την προσέγγιση. Ένα πρωταρχικό παράδειγμα αισθητικά τέλειου σχεδιασμού και λειτουργικότητας: η σιλουέτα του. Το κυρίαρχο στοιχείο σχεδιασμού είναι η κολόνα C, χαρακτηριστικό στοιχείο του Golf. Κάνει το σώμα δυναμικό προς τα εμπρός, συγκεντρώνει το βλέμμα στο πίσω μέρος του και μεταφέρει το εικονικό σχήμα του αρχικού Golf στη σημερινή εποχή.
Σχολιάζει σχετικά ο Klaus Bischoff: «Το νέο Golf μεταμορφώνεται σε ένα γλυπτό του χώρου, της αεροδυναμικής και της αισθητικής».
Η ιδανική αναλογία του θερμοκηπίου (τμήμα οροφής και γυάλινες επιφάνειες) και του υπόλοιπου αμαξώματος (τμήμα κάτω από τη γραμμή παραθύρου) εξασφαλίζει μία δυναμική παρουσία ενώ η γραμμή οροφής που φτάνει χαμηλά προσθέτει έναν αυθεντικό, σπορ χαρακτήρα.
Διαστάσεις και αεροδυναμική.
Παρόλο που το νέο Golf δεν φαίνεται τόσο υψηλό, δίνοντας την εντύπωση μάλλον πιο τεντωμένου και δυναμικού, διατηρούνται οι συμπαγείς διαστάσεις του: μήκος 4.284 mm, πλάτος 1.789 mm και ύψος 1.456 mm. Το μεταξόνιό του ανέρχεται σε 2.636 mm. Μια γρήγορη ματιά στις αεροδυναμικές τιμές επιβεβαιώνει ότι κάθε τμήμα του αμαξώματος έχει επανασχεδιαστεί και εξευγενιστεί στην αεροδυναμική σήραγγα: Η μετωπική επιφάνεια έχει μειωθεί στα 2,21m2 . και ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει επίσης μειωθεί στα 0,275 από 0,3. Αυτές οι πιο εξελιγμένες αεροδυναμικές γραμμές έχουν επιτευχθεί μέσω μιας σειράς ρυθμίσεων, όπως γενικά πιο αεροδυναμική σχεδίαση, εξωτερικοί καθρέπτες βελτιστοποιημένοι ως προς το Cd, αεροδυναμικές γωνίες και αεροτομή στο πίσω μέρος της οροφής, εκτεταμένη επένδυση του κάτω μέρους του οχήματος και αεροδυναμικά βελτιωμένα χαρακτηριστικά των επενδύσεων των τροχών.
Άνετο πενταθέσιο.
Ακόμη και σε μεγάλες διαδρομές, το νέο Golf προσφέρει άφθονο χώρο για πέντε άτομα, μαζί με χώρο αποσκευών 380lt σε πλήρη διαμόρφωση καθισμάτων. Όταν η ασύμμετρα αναδιπλούμενη πλάτη των πίσω καθισμάτων διπλωθεί, η χωρητικότητα φόρτωσης αυξάνεται στο μέγιστο των 1.237lt. Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, ο χώρος των ώμων (1.420mm μπροστά, 1.370mm πίσω) και το ύψος της κεφαλής (1.018mm μπροστά, 968mm πίσω) είναι σχεδόν αμετάβλητοι.
Το νέο Golf θα εισάγεται στην Ελλάδα όχι από την έκδοση “Golf”, τη βασική του εργοστασίου, αλλά την αμέσως επόμενη, έκδοση “Life”. Αυτό σημαίνει ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού ήδη από την εισαγωγική έκδοση διάθεσης του μοντέλου στη χώρα μας.