Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | KIA |
Μοντέλο | EV9 |
Power Train | Electric |
Η οδική συμπεριφορά του Kia EV9 δεν αλλάζει ακόμα και σε ακραίες καιρικές συνθήκες. Κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών στο Arjeplog της Σουηδίας, υπό συνθήκες θερμοκρασίας κάτω από το μηδέν, οι μηχανικοί της Kia δοκίμασαν το όχημα για να εξασφαλίσουν τη καλύτερη απόδοση μπαταρίας και φόρτισης. Επιπλέον, βελτίωσαν το Traction Control System για την καλύτερη δυνατή απόδοση κατά την οδήγηση σε χιόνι και πάγο.
«Είναι μύθος ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι καλά για να τα οδηγείς στο χιόνι», λέει ο Gunther Frank, General Manager Development Project Operations στο Τεχνικό Κέντρο της Hyundai Motor Europe (HMETC).
Η ρύθμιση της μπαταρίας και το EV Route Planner κάνουν καλύτερη την απόδοση φόρτισης. Σε ιδανικές συνθήκες, το Kia EV9 έχει ηλεκτρική αυτονομία άνω των 541 km, (WLTP). Με εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση 800 volt, μπορεί να ανακτήσει έως και 239 km σε αυτονομία μετά από μόλις 15 λεπτά φόρτισης. «Όπως το ανθρώπινο σώμα, έτσι και μια μπαταρία έχει ένα συγκεκριμένο εύρος θερμοκρασίας όπου αισθάνεται πιο άνετα. Μέσα σε αυτό το εύρος, μπορεί να προσφέρει την καλύτερη απόδοση κατά την οδήγηση και τη φόρτιση. Εκτός αυτού του εύρους, έχουν εφαρμοστεί αποκλειστικές, υπερσύγχρονες θερμικές τεχνολογίες μπαταρίας για τη διαχείριση αυτών των ακραίων συνθηκών» προσθέτει ο Gunther Frank
Ένα από αυτά τα χαρακτηριστικά είναι ο κλιματισμός της μπαταρίας, που πρωτοπαρουσιάστηκε με το Kia EV6. Η προετοιμασία της μπαταρίας ουσιαστικά σημαίνει προθέρμανση της μπαταρίας πριν τη φόρτιση. Με την επίτευξη της θερμοκρασίας της μπαταρίας πριν από την έναρξη της φόρτισης, το EV9 μπορεί να συνεχίσει να επιτυγχάνει εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση, παρά το κρύο.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό, το EV Route Planner, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά με το EV9, προσφέρει στους πελάτες ακόμη μεγαλύτερη ευκολία ανακαλύπτοντας αυτόματα σημεία φόρτισης στη διαδρομή όταν τα χρειάζονται. Το σύστημα αναλύει δεδομένα οχήματος σε πραγματικό χρόνο, καθώς και τη διαδρομή που έχει εισαχθεί στο σύστημα AVN, για να προσθέσει σημεία φόρτισης όταν χρειάζεται. Όταν η εκτιμώμενη ηλεκτρική αυτονομία είναι ανεπαρκής για να φτάσει στον προορισμό, το AVN εμφανίζει ένα αναδυόμενο παράθυρο που προτείνει πιθανούς σταθμούς φόρτισης και ρωτά τον πελάτη εάν θέλει να τον προσθέσει στη διαδρομή. Αυτό σημαίνει ότι οι πελάτες δεν χρειάζεται να αφιερώνουν χρόνο στον προγραμματισμό των διαδρομών τους με βάση τη διαθεσιμότητα των σταθμών φόρτισης - το EV9 το κάνει για αυτούς, δείχνοντάς τους πότε, πού και για πόσο χρόνο να φορτίζουν.
Το EV Route Planner και ο κλιματισμός της μπαταρίας συνεργάζονται για να προθερμάνουν την μπαταρία σε ψυχρές συνθήκες, όταν το αυτοκίνητο πλησιάζει κάποιο σημείο ταχυφορτιστή. Για τους πελάτες, αυτό σημαίνει περισσότερο χρόνο στο τιμόνι και λιγότερο χρόνο για φόρτιση – ή σκέψη για φόρτιση.
Το χαμηλό κέντρο βάρους και το μακρύ μεταξόνιο του Kia EV9 βοηθούν στη σταθεροποίηση του οχήματος κατά την οδήγηση – συγκεκριμένα, μειώνοντας τις στροφές. Για να αντιμετωπίσουν το πρόσθετο βάρος και την αυξημένη επιτάχυνση που σχετίζονται με τα EV, οι μηχανικοί μεγάλωσαν τους μπροστινούς δίσκους φρένων. Επιπλέον, το αναγεννητικό σύστημα πέδησης του Kia EV9 έχει βελτιωθεί με την εφαρμογή ενσωματωμένου ηλεκτρικού ενισχυτή δεύτερης γενιάς ή IEB, για μείωση του συνολικού βάρους και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης.
Το πλαίσιο του EV9 έχει ενισχυθεί και η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί, ώστε να διασφαλίζονται ο καλύτερος έλεγχος χειρισμού στο χιόνι και τον πάγο. Οι μηχανικοί είχαν ως στόχο να βρουν τον σωστό συνδυασμό μεταξύ ασφαλούς και ομαλού χειρισμού και απόκρισης και διασκέδασης στην οδήγηση. Το αποτέλεσμα είναι μια συνολικά πιο ισορροπημένη οδηγική εμπειρία και άνεσης των επιβατών, ανεξάρτητα από τις συνθήκες οδήγησης.
Τετρακίνηση για μέγιστο χειρισμό στο χιόνι
Το Kia EV9 εξοπλίστηκε από την HMETC με ειδικά χειμερινά ελαστικά για τις δοκιμές του στο Arjeplog της Σουηδίας. Αυτά τα ελαστικά παρέχουν μέγιστη σταθερότητα στις παγωμένες διαδρομές. Το Kia EV9 θα έρχεται με την επιλογή των ελαφριών τροχών αλουμινίου 19 ή 20 ιντσών, ενώ η έκδοση της σειράς GT διατίθεται και με ζάντες 21 ιντσών.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό για τη βελτίωση της οδήγησης στο χιόνι και τον πάγο είναι η τετρακίνηση. Το Kia EV9 με κίνηση σε όλους τους τροχούς διαθέτει ηλεκτροκινητήρες τόσο εμπρός όσο και πίσω. Το μοντέλο RWD χρησιμοποιεί ηλεκτροκινητήρα 150 kW και το AWD διαθέτει συνολική ισχύ εξόδου 283 kW. Αυτό ουσιαστικά διπλασιάζει την ισχύ του συστήματος όταν είναι ενεργοποιημένο το AWD.
Σύστημα ελέγχου πρόσφυσης με αποκλειστική λειτουργία Snow Mode
Το Σύστημα Ελέγχου Πρόσφυσης του Kia EV9, ή TCS, έχει σκοπό να βελτιώνει την απόδοση κατά την οδήγηση σε δύσκολα εδάφη. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν από τις λειτουργίες Mud, Sand και Snow χρησιμοποιώντας το κουμπί Terrain Mode Select στο τιμόνι για βελτιστοποίηση της απόδοσης οδήγησης ή διαφορετικών συνθηκών. Το σύστημα προσαρμόζει την έξοδο και την κατανομή της ροπής του κινητήρα, καθώς και τα συστήματα πλαισίου και άλλα χαρακτηριστικά ελέγχου ευστάθειας για να εξασφαλίσει ασφαλή απόδοση, ακόμη και σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης. Αυτό σημαίνει ότι το Kia EV9 μπορεί να οδηγηθεί και εκτός δρόμου.
Η λειτουργία χιονιού είναι ρυθμισμένη για να διατηρεί τη σταθερότητα και την ταχύτητα σε ολισθηρές συνθήκες. Όταν ενεργοποιείται η λειτουργία Snow, το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης περιορίζει την έξοδο ροπής από τον κινητήρα και την ελέγχει για βέλτιστη πρόσφυση ελαστικών και στους τέσσερις τροχούς για διατήρηση της ορμής προς τα εμπρός σε ολισθηρές συνθήκες. Εφαρμόζει επίσης τα καλύτερα επίπεδα ελέγχου πέδησης για βελτιστοποίηση της πρόσφυσης. Όλες αυτές οι λειτουργίες συνεργάζονται για να προσφέρουν στους πελάτες μια ασφαλή και σταθερή εμπειρία – ενώ παράλληλα είναι διασκεδαστική στην οδήγηση.