Η Mercedes-Benz στοχεύει να ηγηθεί στα ηλεκτρικά σύνολα και το software των οχημάτων. Ο σταθερός εξηλεκτρισμός όλων των μοντέλων της γκάμας της αποτελεί κύριο χαρακτηριστικό του στρατηγικού στόχου της μάρκας "Ambition 2039" και αναγκαία προϋπόθεση για τη μετάβαση της εταιρείας σε ένα επίπεδο παραγωγής ουδέτερου ανθρακικού αποτυπώματος. Το 2022 η παλέτα της Mercedes-EQ θα περιλαμβάνει συνολικά οκτώ αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και το δίκτυο παραγωγής της μάρκας είναι έτοιμο να τα συμπεριλάβει στις γραμμές παραγωγής του στα υπάρχοντα εργοστάσια παγκοσμίως.
Τα εργοστάσια της Mercedes-Benz εντάσσουν τα ηλεκτρικά μοντέλα στις γραμμές παραγωγής
Η παραγωγή της EQC (συνδ. κατ. ενέργειας: 25.5 - 21.7 kWh/100 km, συνδ. εκπ. CO₂: 0 g/km)[1] τον Μάιο του 2019 στο εργοστάσιο της Βρέμης (Γερμανία) εντάχθηκε στην τρέχουσα γραμμή παραγωγής. Μερικούς μήνες αργότερα, η Γερμανο-Κινεζική κοινοπραξία παραγωγής Beijing Benz Automotive Co. Ltd. (BBAC), προχώρησε στην παραγωγή της EQC για την τοπική κινεζική αγορά. Το 2020 η παραγωγή του premium ηλεκτρικού MPV EQV (συνδ. κατ. ενέργειας: 28,2-28,1 Wh/100 km, συνδ. εκπ. CO₂: 0 g/km)1 ξεκίνησε στη Vitoria (Β. Ισπανία).
Η γκάμα των compact cars εμπλουτίζεται το επόμενο διάστημα με δύο αμιγώς ηλεκτρικά compact SUVs, την EQA και την EQB το 2021. Η EQA θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της στις 20 Ιανουαρίου του 2021 ως την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική εναλλακτική της κατηγορίας των compact cars. Η έναρξη παραγωγής της EQA από το εργοστάσιο της Mercedes-Benz στο Rastatt έγινε ομαλά. Όπως με την EQC από το εργοστάσιο της Βρέμης και του Πεκίνου όπως και της EQV από τη Vitoria, τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που θα «βγουν» από το εργοστάσιο του Rastatt κατασκευάζονται από την ίδια γραμμή παραγωγής όπως τα οχήματα της compact κατηγορίας με συμβατικά και υβριδικά συστήματα κίνησης που παράγονται εκεί, δηλ. την A‑Class, την A-Class sedan, τη B-Class και το compact SUV GLA. Με αυτόν τον τρόπο, το εργοστάσιο του Rastatt κάνει ένα σημαντικό βήμα στο δρόμο προς τον CO₂ ουδέτερο στόλο οχημάτων και τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της Mercedes-Benz AG. Η παραγωγή της EQA θα ακολουθήσει λίγο αργότερα (εντός του 2021) και από την BBAC στο Πεκίνο για την κινεζική αγορά.
Η παραγωγή της EQB θα ξεκινήσει το 2021 σε δύο εργοστάσια του παγκόσμιου δικτύου παραγωγής των Mercedes-Benz Cars: στο εργοστάσιο της Ουγγαρίας στο Kecskemét για την παγκόσμια αγορά και στο εργοστάσιο της γερμανικής-κινεζικής κοινοπραξίας BBAC στο Πεκίνο για την τοπική αγορά. Η προετοιμασία των εγκαταστάσεων, συμπεριλαμβανομένης της κατάρτισης των εργαζομένων και των εργασιών ανακαίνισης, είναι ήδη σε εξέλιξη. Το compact SUV EQB θα είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα παραγωγής από την Ουγγαρία και θα συμπληρώνει την παλέτα των compact plug-in hybrid μοντέλων που αποτελείται από τη CLA και τη CLA Shooting Brake. Η A-Class θα παράγεται επίσης στο Kecskemét με plug-in hybrid σύστημα κίνησης εκτός από την παραγωγή της στο γερμανικό εργοστάσιο της Mercedes-Benz στο Rastatt.
Επιπλέον, το πρώτο εξάμηνο του 2021 η παραγωγή της ηλεκτρικής πολυτελούς λιμουζίνας EQS θα ξεκινήσει στο νέο εργοστάσιο της Mercedes-Benz Factory 56 στο Sindelfingen (Γερμανία). Η EQS είναι το νέο, ανεξάρτητο και πλήρως ηλεκτρικό μέλος της οικογένειας της νέας S-Class και θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα χρησιμοποιεί τη νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική για πολυτελή και ηλεκτρικά οχήματα της ανώτερης κατηγορίας της Mercedes-Benz. Στο Factory 56 η S-Class και, στο μέλλον, η Mercedes-Maybach S-Class και η EQS θα παράγονται από την ίδια γραμμή με έναν πλήρως ευέλικτο τρόπο. Το Factory 56 ενσωματώνει το μέλλον της παραγωγής στη Mercedes-Benz και θέτει νέα πρότυπα στην κατασκευή αυτοκινήτων. Στο Factory 56 επιτυγχάνεται απόδοση περίπου 25 τοις εκατό υψηλότερη σε σύγκριση με την παραγωγή της προηγούμενης S-Class. Αυτό γίνεται εφικτό με τη βελτιστοποίηση ολόκληρης της αλυσίδας παραγωγής και την πλήρη ψηφιοποίηση με το MO360, δηλ. το ψηφιακό οικοσύστημα παραγωγής Mercedes-Benz.
Tο εργοστάσιο της Mercedes-Benz στη Βρέμη θα ξεκινήσει την παραγωγή της ηλεκτρικής λιμουζίνας EQE το δεύτερο εξάμηνο του 2021, ενώ θα ακολουθήσει λίγο αργότερα η παραγωγή της στο εργοστάσιο του Πεκίνου. Η EQE συμπληρώνει έτσι όλο το ηλεκτρικό χαρτοφυλάκιο των δύο παραπάνω εγκαταστάσεων. Το εργοστάσιο του Πεκίνου θα παράγει συνολικά τέσσερα μοντέλα Mercedes-EQ για την τοπική αγορά.
Το εργοστάσιο της Mercedes-Benz στην Tuscaloosa (ΗΠΑ) προετοιμάζεται επίσης για την παραγωγή των EQE SUV και EQS SUV το 2022, τα οποία θα παράγονται στο μέλλον από την ίδια γραμμή των SUV με συμβατικά και plug-in hybrid συστήματα κίνησης.
Το 2022 συνολικά οκτώ ηλεκτρικά οχήματα Mercedes-EQ θα παράγονται σε επτά διαφορετικές τοποθεσίες σε τρεις ηπείρους. Αυτό είναι το αποτέλεσμα των επενδύσεων που έχει ήδη πραγματοποιήσει η Mercedes-Benz παγκοσμίως, τόσο σε ευελιξία όσο και σε τεχνικό εξοπλισμό με λύσεις Industry 4.0 προσανατολισμένες στο μέλλον. Στα εργοστάσια της Mercedes-Benz AG, οχήματα με διαφορετικούς τύπους κίνησης μπορούν να παράγονται παράλληλα χάρη στις εξαιρετικά ευέλικτες δομές. Λαμβάνοντας πάντοτε υπόψη τον στρατηγικό στόχο της μάρκας, περισσότερα από τα μισά αυτοκίνητα παραγωγής να είναι xEVs (δηλαδή plug-in hybrid και ηλεκτρικά οχήματα) από το 2030 και μετά, ώστε να αυξάνεται σταδιακά το καθαρά ηλεκτρικό μερίδιο, ο υψηλός βαθμός ευελιξίας αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα. Επιτρέπει την προσαρμογή της παραγωγής σε σύντομο χρονικό διάστημα ανάλογα με τη ζήτηση της αγοράς.
Το smart ολοκληρώνει το ηλεκτρικό χαρτοφυλάκιο των Mercedes-Benz Cars με τρία επιπλέον μοντέλα. Το smart EQ fortwo (συνδ κατ.: 18,6 – 17,1 kWh / 100 km, συνδ. εκπομπές CO₂: 0 g / km) 1 και το smart EQ fortwo Cabrio (συνδ. κατ.: 18,9 – 17,6 kWh / 100 km, συνδ. εκπομπές CO₂: 0 g / km)1 παράγονται στο Hambach της Γαλλίας ενώ το smart EQ forfour (συνδ. κατ.: 19,4 – 17,8 kWh / 100 km, συνδ. εκπομπές CO₂: 0 g / km)1 στο Novo Mesto της Σλοβενίας. Η επόμενη γενιά ηλεκτρικών οχημάτων της smart θα παράγεται από την κοινοπραξία smart Automobile Co., Ltd. στην Κίνα. Πρόκειται για την κοινοπραξία της Mercedes Benz AG και του Zhejiang Geely Group (Geely Holding).
Το σύστημα κίνησης plug-in hybrid είναι πολύ σημαντικό για τη μάρκα ως τεχνολογία αφού αποτελεί το ενδιάμεσο βήμα προς ένα αμιγώς ηλεκτρικό χαρτοφυλάκιο προϊόντων. Περισσότερες από 20 παραλλαγές plug-in hybrid μοντέλων περιλαμβάνονται ήδη στο χαρτοφυλάκιο της Mercedes-Benz, ενώ η γκάμα επεκτείνεται διαρκώς με στόχο περισσότερες από 25 παραλλαγές να είναι διαθέσιμες για το αγοραστικό κοινό έως το 2025. Η παραγωγή τους επομένως παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στο παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής. Τα plug-in hybrid οχήματα ήδη «βγαίνουν» από τις γραμμές συναρμολόγησης σχεδόν όλων των εργοστασίων της Mercedes-Benz Cars.
“Electric First” και “Ambition2039”: Κίνηση και παραγωγή με ουδέτερο ανθρακικό ισοζύγιο
Με τον στόχο “Electric First”, η Mercedes-Benz επιδιώκει ξεκάθαρα τον εξηλεκτρισμό όλων των εκδόσεων μοντέλων και τύπων οχημάτων. Καθοριστικό παράγοντας για τα επόμενα χρόνια παίζει η σταδιακή αύξηση του αμιγώς ηλεκτρικού ποσοστού της γκάμας των οχημάτων της. Τα λεγόμενα xEV, δηλ. τα plug-in hybrid και τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, θα πρέπει να αντιπροσωπεύουν περισσότερες από τις μισές πωλήσεις της μάρκας έως το 2030 - και η τάση είναι διαρκώς αυξανόμενη. Τα ηλεκτρικά οχήματα της Mercedes-Benz γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλή: η εταιρεία παρέδωσε συνολικά 45.000 ηλεκτρικά και plug-in hybrid οχήματα (xEVs) παγκοσμίως το τρίτο τρίμηνο του 2020.
Με το «Ambition2039», η Mercedes-Benz έκανε γνωστή από πέρσι στο κοινό την πορεία της προς τo ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα έως το 2039 και η παραγωγή οχημάτων παίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Από το 2022 τα εργοστάσια αυτοκινήτων και φορτηγών Mercedes-Benz της εταιρείας θα είναι ενεργειακά ουδέτερα σε όλο τον κόσμο. Αυτό περιλαμβάνει περισσότερα από 30 εργοστάσια αυτοκινήτων και van, καθώς και εργοστάσια μπαταριών.