Το Group ‘οδηγεί’ συστηματικά τη διαδικασία μετασχηματισμού σε γρήγορους ρυθμούς, πετυχαίνοντας νέα ορόσημα σε επίπεδο ηλεκτροκίνησης, ψηφιοποίησης και συνδεσιμότητας. Την ίδια στιγμή κατάφερε να βελτιώσει το επιχειρηματικό του μοντέλο το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς και να αναπτυχθεί περαιτέρω.
«Το πρώτο τρίμηνο δείχνει ότι το παγκόσμιο επιχειρηματικό μας μοντέλο είναι επιτυχημένο ακόμα και σε εποχές κρίσης. Συνεχίζουμε σταθερά σε μία πορεία βιώσιμης, κερδοφόρας ανάπτυξης», δήλωσε ο Oliver Zipse , Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG, στο Μόναχο την Παρασκευή. «Η στρατηγική μας βασίζεται στη δημιουργία προϊόντων υψηλής τεχνολογίας που προορίζονται για τη διαμόρφωση του μεταβαλλόμενου κόσμου της μετακίνησης στο μέλλον. Με αυτό το σαφές όραμα, ήδη εξελίσσουμε τα επόμενα σημαντικά τεχνολογικά άλματα που θα εξακολουθήσουν να πείθουν τους πελάτες μας σε δέκα χρόνια από τώρα».
Συγκριτικά με τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου της προηγούμενης χρονιάς με ορατές τις επιπτώσεις της πανδημίας, σημαντικά οικονομικά στοιχεία εξελίχθηκαν θετικά τους πρώτους τρεις μήνες του οικονομικού έτους 2021. Η σημαντική ανάκαμψη των αγορών που ξεκίνησε περί τα μέσα του 2020, συνέχισε να κερδίζει momentum κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου της χρονιάς. Σε ένα ευνοϊκό περιβάλλον, το BMW Group πέτυχε νέο ρεκόρ στις παραδόσεις πρώτου τριμήνου με αύξηση 33,4% συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά, φτάνοντας τις 636.606 μονάδες (2020: 477.111 μονάδες).
Οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων υπερδιπλασιάστηκαν το πρώτο τρίμηνο.
Η ισχυρή ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα (plug-in υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών) συνέβαλαν ουσιαστικά στα έξοχα αποτελέσματα πωλήσεων, με τις παραδόσεις να υπερδιπλασιάζονται συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο.
Αυτός ο δυναμικός ρυθμός ανάπτυξης αποτελεί απόδειξη επιτυχίας της στρατηγικής εξηλεκτρισμού του BMW Group, με συνολικές παραδόσεις 70.207 ηλεκτροκίνητων οχημάτων κατά τη διάρκεια των τριών μηνών (2020: 30.692 μονάδες, +128,7%), μεταξύ των οποίων 14.161 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα BMW iX3, BMW i3 και MINI Cooper SE (2020: 6.457 μονάδες, +119.3%). Κατά τη διάρκεια του 2021, δύο ηγέτες κλειδιά σε επίπεδο καινοτομίας – η BMW iX και η BMW i 4 – θα προστεθούν στις βασικές κατηγορίες της μάρκας BMW.
Σημαντική αύξηση εσόδων και κερδών του Ομίλου.
Το πολύ βελτιωμένο επίπεδο εσόδων και κερδών είναι αποτέλεσμα ενός συνδυασμού υψηλότερου όγκου πωλήσεων σε όλες τις περιοχές του κόσμου, κυρίως στην Κίνα, και των βελτιωμένων τιμών πωλήσεων. Θετικά επέδρασαν και οι ισχυρές πωλήσεις μεταχειρισμένων, με αποτέλεσμα να αυξηθούν τα έσοδα από την πώληση προηγουμένως μισθωμένων οχημάτων, κυρίως στις ΗΠΑ. Τα έσοδα του Group αυξήθηκαν κατά 15,2% στα 26,77 δισεκ. ευρώ (2020: 23,25 δισεκ. ευρώ, +18,9% με προσαρμοσμένη ισοτιμία).
Οι επενδύσεις του Group σε έρευνα & εξέλιξη ανήλθαν σε 1,28 δισεκ. ευρώ (2020: 1,32 δισεκ. ευρώ, -2,8%), ελαφρώς χαμηλότερες συγκριτικά με πριν από ένα χρόνο, με τις δαπάνες του πρώτου τριμήνου του 2021 να αφορούν κυρίως τον εξηλεκτρισμό και την ψηφιοποίηση καθώς και την προετοιμασία για εντατικοποίηση παραγωγής της BMW iX*. Η αύξηση των εσόδων προκάλεσε μείωση της αναλογίας του R & D στο 4,8% (2020: 5,7%). Στο 22,6%, ο συντελεστής κεφαλαιοποίησης ήταν επίσης χαμηλότερος συγκριτικά με ένα χρόνο πριν (2020: 28,4%).
Οι προαναφερθέντες παράγοντες επέδρασαν θετικά, με αποτέλεσμα τα κέρδη του Group προ φόρων & τόκων για το πρώτο τρίμηνο να αυξηθούν σημαντικά στα 3,02 δισεκ. ευρώ (2020: 1,37 δισεκ. ευρώ, +120%). Το βελτιωμένο οικονομικό αποτέλεσμα συνετέλεσε επίσης στην αύξηση των κερδών. Ειδικότερα, το μερίδιο του Group στα κέρδη της Κινεζικής κοινοπραξίας BMW Brilliance Automotive που ανήλθαν σε 503 εκατ. ευρώ (2020: 162 εκατ. ευρώ) και οι θετικές αποτιμήσεις που προέκυψαν για τις αντισταθμίσεις του κινδύνου των επιτοκίων και τις ατομικές επενδύσεις οδήγησαν σε σημαντική βελτίωση του οικονομικού αποτελέσματος, που άλλαξε τελείως από καθαρό αρνητικό ποσόν 577 εκατ. ευρώ σε καθαρό θετικό 732 εκατ. ευρώ.
Τα κέρδη του Group προ φόρων βελτιώθηκαν σε 3,75 δισεκ. ευρώ (2020: 798 εκατ. ευρώ). Το περιθώριο EBT για το Group ανήλθε σε 14,0% (2020: 3,4%). Το Καθαρό Κέρδος του Group ανήλθε σε 2,83 δισεκ. ευρώ (2020: 574 εκατ. ευρώ).