Το ανανεωμένο Mazda CX-30 2022 αφίχθηκε πριν λίγες μέρες στην Ελλάδα. Κομψό και πολυτελές, το πολυβραβευμένο SUV της Ιαπωνικής μάρκας από τη Χιροσίμα προσφέρεται σε 3 προηγμένους βενζινοκινητήρες Euro 6d e-Skyactiv G της Mazda, μεταξύ αυτών και ο επαναστατικός και ανανεωμένος βενζινοκινητήρας e-Skyactiv X. Οι καθαροί και οικονομικοί κινητήρες e-Skyactiv G και e-Skyactiv X διατίθενται με επιλογές κίνησης εμπρός ή κίνησης και στους 4 τροχούς, και χειροκίνητο κιβώτιο 6ταχυτήτων Skyactiv-MT ή αυτόματο 6τάχυτο Skyactiv-Drive.
Βενζινοκινητήρας e-Skyactiv G 2.0
Ο πιο πρόσφατος κινητήρας βενζίνης της Mazda, e-Skyactiv G 2.0 που κινεί το Mazda CX-30 διατίθεται σε δύο εκδόσεις : η πρώτη με ισχύ 122 PS στις 6.000σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 213Nm στις 4.000σ.α.λ. και η δεύτερη με ισχύ 150 PS στις 6.000σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 213 Nm στις 4.000σ.α.λ.. Ο e-Skyactiv G των 122 PS επιτυγχάνει μέση κατανάλωση 6.9-5.9 l/100km και εκπομπές CO2 156-134 g/km.(1). Ο e-Skyactiv G 150 PS επιτυγχάνει μέση κατανάλωση 6.9-5.9 l/100 km και εκπομπές CO2 156-134 g/km.
Διαθέτει βελτιστοποιημένους αυλούς εισαγωγής και σχήμα εμβόλων, ψεκασμό πολλαπλών σταδίων, βαλβίδα ελέγχου ψυκτικού και απενεργοποίηση κυλίνδρων, που επιτυγχάνουν υψηλότερα επίπεδα δυναμικής απόδοσης, χαμηλότερη κατανάλωση και φιλικότητα προς το περιβάλλον. Ο κινητήρας e-Skyactiv G 2.0 ενσωματώνει επίσης και το έξυπνο σύστημα Mazda M Hybrid που εξασφαλίζει μεγαλύτερο κέρδος στον τομέα της οικονομίας καυσίμου, αλλά και μεγαλύτερη οδηγική ευχαρίστηση.
ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ e-Skyactiv X
Στο Mazda CX-30, ο βενζινοκινητήρας e-Skyactiv X 2.0 ενσωματώνει την τεχνολογία Mazda M Hybrid ως στάνταρ, αποδίδει 186 PS στις 6.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 240 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Επιτυγχάνει μέση κατανάλωση 6,6-5,7 l / 100 km (WLTP) και εκπομπές CO2 149-128 g / km (WLTP). Το 2022 e-Skyactiv X Mazda CX-30 προσφέρει εξαιρετική κινητήρια δύναμη και απόκριση στις ταχύτητες ένα έως πέντε κατά την επιτάχυνση από χαμηλές στροφές σε καταστάσεις οδήγησης με μερικό φορτίο, όπως η επιτάχυνση από 30-80 στην 3η ταχύτητα. Μια υγιής απόδοση ροπής είναι διαθέσιμη σχεδόν σε όλες τις περιοχές στροφών του κινητήρα και μια επεκτατική αίσθηση στροφών και επιδόσεις επιτάχυνσης παρέχονται υπό πλήρες φορτίο κινητήρα πάνω από τις 2000 στροφές ανά λεπτό.
Η απόκριση του ήχου εισαγωγής έχει βελτιωθεί όταν ο οδηγός πατάει το πεντάλ του γκαζιού και η δύναμη βηματισμού του ίδιου του πεντάλ έχει αυξηθεί για ακριβέστερο έλεγχο της ροπής του κινητήρα. Ο βενζινοκινητήρας e-Skyactiv X 2.0 διατίθεται με επιλογή από μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων Skyactiv-MT έξι σχέσεων ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Skyactiv-Drive έξι σχέσεων και μπορεί να συνδυαστεί είτε με κίνηση στους εμπρός είτε με τετρακίνηση i-Activ. Επιπλέον, η λειτουργία Sport του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων Skyactiv-Drive έξι σχέσεων του κινητήρα e-Skyactiv X έχει λάβει μια αναβάθμιση στο GVC Plus (G-Vectoring Control Plus), το οποίο αποτελεί μια εξέλιξη στην απόδοση δυναμικής με ρυθμική και ενιαία αίσθηση χάρη στην άμεση αίσθηση του τιμονιού.
Mazda M Hybrid system
Οι βενζινοκινητήρες του Mazda CX-30 διαθέτουν στο βασικό τους εξοπλισμό το ευφυές σύστημα Mazda M Hybrid της εταιρείας. Συμπαγές και αποδοτικό, το ήπιο υβριδικό σύστημα διαθέτει ενσωματωμένη γεννήτρια μίζας με ιμάντα (ISG) και μπαταρία ιόντων λιθίου 24V. Χάρη σε αυτό το σύστημα επιτυγχάνεται μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου λόγω ανάκτησης της ενέργειας κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης, και την τροφοδοσία του ISG, που λειτουργεί ως ηλεκτροκινητήρας, για την υποστήριξη του κινητήρα εσωτερικής καύσεως. Το ISG μετατρέπει σε ηλεκτρική, την κινητική ενέργεια που ανακτήθηκε και την αποθηκεύει στην μπαταρία ιόντων λιθίου. Στη συνέχεια το σύστημα χρησιμοποιεί ένα μετατροπέα DC-DC (συνεχούς ρεύματος) για να προσαρμόσει κατάλληλα την τάση και να τροφοδοτήσει έτσι τα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου.
Η υιοθέτηση του ISG που παίρνει κίνηση με ιμάντα, προσφέρει μία εκλεπτυσμένη αίσθηση οδήγησης που εξασφαλίζει τον απαραίτητο βαθμό υποβοήθησης στον κινητήρα εσωτερικής καύσεως και βοηθά στην ταχύτερη και πιο ήρεμη εκκίνησή του μετά το σβήσιμο και την κατάσταση αναμονής σε κάθε σταμάτημα του αυτοκινήτου. Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι τοποθετημένη ανάμεσα στους τροχούς, ελαχιστοποιώντας έτσι την επίδραση στον εσωτερικό χώρο, και βελτιώνοντας ταυτόχρονα την κατανομή του βάρους διαδραματίζοντας καθοριστικό ρόλο στην ασφάλεια σε περιπτώσεις σύγκρουσης.
Η τεχνολογία ‘brake-by-wire’ του συστήματος Mazda M Hybrid συνδυάζει ιδανικά την ηλεκτρική ενέργεια με τη δύναμη της τριβής ώστε να μεγιστοποιήσει τόσο τη δύναμη πέδησης όσο και την αποτελεσματικότητα της ανάκτησης ενεργείας. Το σύστημα δεν επιτυγχάνει μόνο μικρές αποστάσεις πέδησης με υψηλά επίπεδα σταθερότητας, αλλά και - μέσω της μετατροπής της ηλεκτρικής δύναμης πέδησης σε χρησιμοποιήσιμη ενέργεια - περαιτέρω μειώσεις των εκπομπών CO2. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα ‘brake-by-wire’ είναι επίσης σχεδιασμένο για να επιστρέφει σε πλήρως μηχανικό φρενάρισμα στην περίπτωση αστοχίας ή βλάβης του ηλεκτρικού συστήματος.
Το ανανεωμένο Mazda CX-30 βρίσκεται ήδη στις εκθέσεις Mazda και είναι ετοιμοπαράδοτο. Όλες οι εκδόσεις του προσφέρονται με το σύστημα Mazda M Hybrid και για το λόγο αυτό κυκλοφορούν ελεύθερα στο δακτύλιο. Περισσότερες πληροφορίες για όλες τις εκδόσεις CX-30 μπορείτε να βρείτε εδώ.