Αυτή η ιδιαίτερη δημιουργία κατασκευάστηκε από την ομάδα του τμήματος Heritage, χρησιμοποιώντας ως βάση ένα Fiat 500 του 1970. Η αποκάλυψη του στο Μιλάνο τιμά τα 100 χρόνια της Monza, μιας πίστας όπου η Abarth έσπασε σειρά παγκοσμίων ρεκόρ. Τη μοναδικό αυτό μοντέλο, που προορίζεται για συλλέκτες συνοδεύουν δύο εξίσου ξεχωριστά αυτοκίνητα της μάρκας του «Σκορπιού»: το κλασσικό Fiat Nuova Abarth “Rerord” του 1958 και το νέο -και επίσης συλλεκτικό- Abarth Classiche 1000 SP.Το τελευταίο από τα μόλις πέντε Abarth Classiche 1000 SP (2022) που κατασκευάστηκαν, αλλά και το Abarth Classiche 500 Record Monza ’58, είναι διαθέσιμα προς πώληση μέσω της Stellantis Heritage.
Η Stellantis Heritage λαμβάνει μέρος στη 12η Milano AutoClassica (Fiera Milano, 18-20 Νοεμβρίου), μια έκθεση που εστιάζει στα κλασσικά και σπορ αυτοκίνητα και αποτελεί πόλο έλξης για φίλους της αυτοκίνησης από όλο τον κόσμο. Η παρουσία της ομάδας του τμήματος Heritage στην έκθεση συνδυάζεται με την αποκάλυψη της νέας τους δημιουργίας, του Abarth Classiche 500 Record Monza ’58, ενός αυτοκινήτου που κατασκευάστηκε με αφορμή τους εορτασμούς για τα 100 χρόνια της Monza, «του ναού της ταχύτητας», όπου η Abarth γνώρισε αμέτρητες επιτυχίες. Ανάμεσα σε αυτές, το σπάσιμο μέσα σε μια εβδομάδα του Φεβρουαρίου του 1958 έξι ρεκόρ ταχύτητας με το Fiat 500 που είχε εξελιχθεί υπό την καθοδήγηση του ιδρυτή της μάρκας, Carlo Abarth. Από αυτή την επιτυχία δημιουργήθηκε με βάση ένα Fiat 500 του 1957 το νέο μοναδικό μοντέλο. Το χρώμα “Monza ‘58” θυμίζει το πράσινο χρώμα του αυτοκινήτου που έθεσε το ρεκόρ στη Monza, ενώ το ίδιο χρώμα χρησιμοποιήθηκε και στο συλλεκτικό Abarth 695 70° Anniversario του 2019.
Το Fiat Nuova 500 που εξελίχθηκε από τον Carlo Abarth για τα ρεκόρ του 1958 αποτελεί την πηγή έμπνευσης τόσο για το αμάξωμα, όσο και το εσωτερικό, όπου χρησιμοποιούνται τα ίδια υφάσματα με την πρώτη σειρά του 500 που κατασκευάστηκαν το 1957. Η ύπαρξη μόνο καθίσματος για τον οδηγό -για ακόμα χαμηλότερο βάρος- επίσης θυμίζει το αυτοκίνητο του ρεκόρ. Αντίστοιχα ο πίνακας με τα κλασσικά όργανα και το ξύλινο τιμόνι, αλλά και το γυμνό πάτωμα φέρνουν αναμνήσεις από τη γεμάτη δράση εβδομάδα στη Monza όπου το αυτοκίνητα έσπασε σειρά ρεκόρ. Οι μηχανικές τροποποιήσεις βέβαια δεν σταματούν εκεί, αφού το αυτοκίνητο εφοδιάστηκε με το πακέτο Abarth Classiche 595 Tuning Kit που ανεβάζει τον κυβισμό στα 595κ.εκ. Η αναβίωση του κιτ με βάση τη σύγχρονη τεχνολογία, αποτελεί ακόμα μια σύνδεση της ιστορικής κληρονομίας με το σήμερα, που υποστηρίζει σταθερά το τμήμα Heritgae της Stellantis. Το νέο -μοναδικό- Abarth, αποτελεί δείγμα του προγράμματος του τμήματος Heritage που ονομάζεται “Reloaded by Creators”, όπου περιορισμένος αριθμός πιστοποιημένων κλασσικών αυτοκινήτων επιστρέφουν στην αρχική τους κατάσταση μέσω της φροντίδας των ειδικών του Officine Classiche. Εκεί οι μηχανικοί με πλήρη σεβασμό στην παράδοση χαρίζουν και πάλι στα σπάνια αυτοκίνητα την αρχική τους λάμψη.
Στην έκθεση, δίπλα στη νέα δημιουργία, βρίσκεται το πρωτότυπο Abarth “Record” του 1958, ένα μικρό αυτοκίνητο που στα χέρια του Carlo Abarth εξελίχθηκε σε ένα πραγματικό αγωνιστικό αυτοκίνητο. Το 500 που εξέλιξε ο ιδρυτής της μάρκας, είχε απόδοση 26 ίππων και τελική ταχύτητα 118χλμ./ώρα. Σε μία συνεχή δοκιμασία 168 ωρών στην πίστα της Monza έσπασε 6 παγκόσμια ρεκόρ και συνέβαλε σημαντικά στην επιτυχία του Nuova 500. Ακόμα ένα «κόσμημα» της Abarth δίνει το παρόν, το νέο Abarth Classiche 1000 SP του 2022, μια μοντέρνα αναβίωση του μοντέλου που πριν από 55 χρόνια έθεσε νέα μέτρα σε επίπεδο επιδόσεων και αεροδυναμικής. Κίνηση στο Abarth Classiche 1000 SP δίνει ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1742κ.εκ. με απόδοση 240 ίππων στις 6.000σ.α.λ. Από τις συνολικά πέντε μονάδες του Abarth Classiche 1000 SP που κατασκευάστηκαν, μόνο ένα αυτοκίνητο παραμένει διαθέσιμο, ενώ διαθέσιμο προς πώληση είναι και το νέο δημιούργημα της Stellantis Heritage, το μοναδικό Abarth Classiche 500 Record Monza ’58.