Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Volkswagen |
Μοντέλο | T-Cross |
Segment | B-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
Αποκλείεται!
“Δεν μπορεί, αυτό δεν είναι μόνο 116Ps που λέει η Volkswagen, σίγουρα παίζει κοντά στα 130-140Ps!” Ήταν το πρώτο πράγμα που ένιωσα οδηγώντας το facelift T-Cross με τον τουρμπάτο τρικύλινδρο και μου έκανε τόση εντύπωση που σταμάτησα στην άκρη του δρόμου για να τσεκάρω τα στοιχεία της VW μήπως και είχα πάρει κατά λάθος άλλη έκδοση! Τελικά ήταν η σωστή, απλά οι Γερμανοί βελτίωσαν την χαρτογράφηση του μοτέρ οπότε κέρδισε 6Ps σε σχέση με το pre-facelift. Όχι, δεν είναι τα 6Ps που με μπέρδεψαν, είναι η καμπύλη ροπής. Λένε πως η ροπή έμεινε σε απόλυτα νούμερα ίδια με πριν, 20,4kgm, όμως πολύ αμφιβάλω γιατί δείχνει αρκετά πιο “γεμάτο” στις μεσαίες, σαν να έχει υψηλότερο overboost.
Μόλις σου πει κάποιος πως κάτω απ΄ το καπό βρίσκεται ένα χιλιάρι μοτέρ, φαντάζεσαι πως θα ζορίζεται να τα βγάλει πέρα φορτωμένο, αλλά κάνεις μεγάλο λάθος. Σου δίνει την αίσθηση πιο μεγάλου κινητήρα και μπορεί να κινήσει αξιοπρεπέστατα το crossover της VW! Βέβαια εδώ μπαίνει στο παιχνίδι το δεύτερο κολπάκι που είχε η συγκεκριμένη έκδοση δοκιμής: κιβώτιο DSG. Επειδή είναι 7άρι το κιβώτιο, οι σχέσεις είναι πυκνές και δεν αφήνουν “κενά” οπότε ο κινητήρας δουλεύει πάντα στο πιο αποδοτικό φάσμα. Κι εδώ η χαρτογράφηση είναι βελτιωμένη, καθώς οι αλλαγές πλέον γίνονται σε λίγο υψηλότερες rpm, οπότε δεν αφήνει ποτέ το μοτέρ να “κρεμάσει”. Γενικά, το DSG δένει πολύ σωστά με τον χιλιάρη, είναι ένας άριστος καθημερινός συνδυασμός και δεν μπορώ να φανταστώ γιατί κάποιος να προτιμήσει το χειροκίνητο κιβώτιο -εκτός βεβαία της διαφοράς των €1.900. Αν μπορείς να τα διαθέσεις, μη σκεφτείς τίποτα άλλο, το DSG είναι μονόδρομος τόσο σε ευκολία όσο και σε απόδοση.
Δεύτερη σοβαρή αλλαγή
Στο prefacelift T-Cross ορισμένοι είχαν γκρινιάξει λίγο πως η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό του δεν έφτανε τον υψηλό πήχη που ίδια η γερμανική εταιρεία έχει θέσει. Η VW όμως είναι απ΄ τις εταιρείες που δίνει σημασία τι λέει και τι ζητάει το κοινό της, οπότε στο ανανεωμένο μοντέλο πέρα από τις αισθητικές αλλαγές στο αμάξωμα, ανασχεδίασαν το ταμπλό χρησιμοποιώντας μαλακότερα πλαστικά. Σχεδόν όπου ακουμπάς έχεις πλέον μια απαλότερη αίσθηση, ιδίως στην έκδοση της δοκιμής που υπήρχε και δερμάτινη επένδυση σε κάποια σημεία, ενώ τα νέα υφάσματα είναι καλύτερης ποιότητας.
Κατευθείαν νιώθεις την αναβάθμιση στο εσωτερικό, κάτι που μαζί με τους μεγάλους χώρους που προσφέρει το T-Cross (εκπληκτική αξιοποίηση χώρου, όπως όλα τα μοντέλα του Group που βασίζονται στην πλατφόρμα MQB A0) σε κάνει να νιώθεις πως είσαι σε μεγαλύτερης κατηγορίας όχημα. Εννοείται πως μπροστά χωράνε άνετα ακόμη και άνω του 1,90m ύψους άτομα (ενώ κάθεσαι πιο ψηλά απ΄ τον ανταγωνισμό), όμως το έξυπνο είναι πως αυτό γίνεται και στα πίσω καθίσματα...με κάποιο κολπάκι βέβαια!!! Το έδρανο του καθίσματος είναι συρόμενο κατά 15cm, οπότε αν δεν έχεις πολλά πράγματα στο πορτ παγκάζ, το πηγαίνεις τέρμα πίσω και έτσι οι 2 επιβάτες έχουν χώρο να απλωθούν. Αν όμως χρειάζεσαι και τα 455lt για τις διακοπές σου, τα πράγματα για τους επιβάτες είναι πιο «στενάχωρα». Δύο άτομα θα κάτσουν άνετα πίσω, ενώ αν υπάρχει ανάγκη για μεταφορά τρίτου θα πρέπει να είναι κάποιος λεπτός, το θετικό όμως είναι πως το πάτωμα δεν έχει μεγάλο κεντρικό τούνελ που να ενοχλεί τα πόδια του.
Στις αισθητικές αλλαγές η εντονότερη είναι πως το T-Cross έγινε περισσότερο... T-ROC! Όλες οι εκδόσεις εξοπλίζονται με οθόνη αφής 8in (μπορείς να το παραγγείλεις με την μεγαλύτερη των 9,2in με χρέωση €1.300) η οποία δεν είναι πλέον «ένα με το ταμπλό» αλλά προεξέχει, κάνοντάς το να δείχνει περισσότερο καμπύλο και ασυναίσθητα σου περνάει το μήνυμα πως είναι πιο «φορτωμένο» από θέμα εξοπλισμού. Και αφού φτάσαμε στον εξοπλισμό, η λίστα του είναι πραγματικά μεγάλη, ελάχιστα μόνο έχουν μείνει ως έξτρα! Βέβαια εμείς είχαμε στα χέρια μας το R-Line που είναι το πιο όμορφο, με περισσότερα σπορτίφ στοιχεία και με πολύ πλούσιο πακέτο εξοπλισμού. Πολύ δύσκολα θα χρειαστείς να προσθέσεις κάτι από την λίστα των extra.
Η αισθητική ανανέωση είναι επίσης πολύ αντιληπτή. Νέα φωτιστικά σώματα μπροστά και πίσω (καταπληκτικοί και στάνταρ μόνο στην έκδοση R-Line Plus οι προβολείς IQ.Light), διαφορετικοί προφυλακτήρες, ανασχεδιασμένη μάσκα με το light bar να ενώνει διακριτικά τα 2 φανάρια. Επίσης το βγάζουν και σε 3 νέα χρώματα, ένα από αυτά είναι το κιτρινάκι της φωτογράφησης, όχι και η καλύτερη επιλογή για την Αττική!
Καταπληκτικός ο χιλιάρης
Όσο και αν η αίσθηση είναι αυτή ενός δυνατότερου και πιο ροπάτου οχήματος, αν επιλέξεις να ξεζουμίσεις τον 1.0TSI των 116 ίππων, θα αυξήσεις σημαντικά την κατανάλωση που μπορεί να φτάσει εύκολα στα 8+lt/100km αν δεν πειθαρχήσεις το δεξί σου πόδι. Υβριδική βοήθεια δεν υπάρχει, με λίγη προσοχή στο γκάζι όμως μπορείς να κινείσαι πάντα σβέλτα με περίπου 7,5lt/100km. Αν επιλέξεις το Sport Mode και ξεκινήσεις δυνατά, θα χρειαστείς 10,04sec για το 0-100km/h (10,3sec λέει η VW), ενώ η τελική του φτάνει τα 192km/h. Πολύ αξιοπρεπή νούμερα για crossover όχημα με πλούσιο εξοπλισμό, βάρος 1.300kg και κινητήρα ενός λίτρου.
Μολονότι είναι SUV (άρα ψηλό) και δεν του λείπει τίποτα (άρα όχι φτερό στον άνεμο) παραμένει ένα γνήσιο VW, έτσι στο κομμάτι της οδικής συμπεριφοράς το ανανεωμένο T-Cross ικανοποιεί απόλυτα. Δεν θα σε φοβίσει ποτέ, ενώ είναι φιλικό και ουδέτερο αν το πιέσεις παραπάνω. Η έκδοση R-Line φοράει ελαστικά 215/45 στην όμορφη 18άρα ζάντα Misano και το χαμηλοπρόφιλο λάστιχο το κάνει πιο άμεσο σε οποιαδήποτε αλλαγή πορείας, ενώ βοηθάει να νιώθεις κάπως πιο ζωντανό το τιμόνι που δεν διακρίνεται για την πληροφόρηση του. Όταν θες να πας λίγο πιο γρήγορα και διασκεδαστικά (ελάχιστοι ιδιοκτήτες SUV ζητάνε κάτι τέτοιο από το όχημα τους βέβαια..) τότε ο συγκεκριμένος συνδυασμός τροχού είναι η καλύτερη επιλογή για το T-Cross, προσφέροντας πλεόνασμα πρόσφυσης, ταυτόχρονα στο οπτικό κομμάτι της ταιριάζει καλύτερα με το υπόλοιπο R-Line σύνολο. Η σχετικά σφιχτή ανάρτηση ελέγχει αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος και εξασφαλίζει αρκετά καλή ποιότητα κύλισης, ενώ όταν βγεις στην εθνική οδό είναι πολύ ευθύβολο και ταξιδεύει άνετα με υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες.
Πολλοί οι λόγοι!
Μπορεί να είναι το μικρότερο SUV που έχει στον στόλο της η VW, όμως ΔΕΝ είναι μικρό αυτοκίνητο. Το ανανεωμένο T-Cross είναι φουλ εξοπλισμένο, έχει χώρους μεγαλύτερης κατηγορίας, πολύ καλή ποιότητα υλικών και αν επιλέξεις τον συγκεκριμένο συνδυασμό είναι και αρκετά σβέλτο με το DSG να εξασφαλίζει άνεση στην καθημερινότητα. Ήταν απόλυτα λογικό που ξεπέρασε τα 1,2 εκατομμύρια σε 5 χρόνια, τώρα υπάρχουν ακόμη περισσότεροι λόγοι για να το προτιμήσει ο κόσμος!
Τιμή βασικής έκδοσης T-Cross 1.0TSI 95Ps 5MT Essential: €19.950
Τιμή έκδοσης δοκιμής T-Cross 1.0TSI 116Ps DSG R-Line More: €29.600
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Design | Κατανάλωση υπό πίεση |
Απόδοση κινητήρα | Αίσθηση τιμονιού |
Εξοπλισμός | Έλλειψη οδηγικών προφίλ |
Εσωτερικοί χώροι | |
Ρύθμιση ανάρτησης | |
Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου | |
Αναβάθμιση ποιότητας εσωτερικού |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 999cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 74,5mm x 76,4mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.127 | |
Ύψος (mm) | 1.573 | |
Πλάτος (mm) | 1.760 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.551 | |
Βάρος (kg) | 1.296 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 385-455-1.281 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 276mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 230mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7x18in | |
Ελαστικά | 215/45 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 116/5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 20,4/2.000- 3.500 | |
0-100km/h (sec) | 10,3 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 192 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 127-135 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική κατά WLTP (lt/100km) | 5,6 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,4 |