Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Volkswagen |
Μοντέλο | ID.5 |
Segment | C-SUV |
Power Train | Electric |
ID Family
Η ηλεκτρική οικογένεια της Volkswagen συνεχώς αυξάνεται με νέα μοντέλα και εκδόσεις. Πρόσφατα είδαμε το μεγαλύτερο μοντέλο της σειράς, το ID.7 το οποίο -μέχρι στιγμής- τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας, ενώ τα υπόλοιπα ηλεκτρικά έλαβαν το GTX βάπτισμα του πυρός. Στην περίπτωση του ID.5, που αποτελεί το πιο σπορτίφ και νεανικό crossover ηλεκτρικό της εταιρείας, η συνδυαστική απόδοση φτάνει -πλέον- τους 340 ίππους, όπως γίνεται και με το ID.4 και ID.7. Η έκδοση GTX έφερε και αλλαγές στην υπόλοιπη γκάμα, καθώς τώρα τα ID.4 & ID.5 διατίθενται σε πισωκίνητη έκδοση με 170Ps (Pure), σε τετρακίνητη έκδοση με 286Ps (Pro), ενώ στην κορυφή συναντάμε την GTX έκδοση με 340Ps.
Βασίζεται φυσικά στην «πασπαρτού» πλατφόρμα MEB που χρησιμοποιείται και από τα άλλα ηλεκτρικά μοντέλα της VW (και φυσικά του ομίλου) και η σχεδίαση χωρίς κεντρικό τούνελ, δίνει τη δυνατότητα τοποθέτησης μεγάλης συστοιχίας μπαταριών που στην περίπτωση μας φτάνει τις 77kWh (79kWh στα μοντέλα με τους 340 ίππους), με την ονομαστική αυτονομία να κυμαίνεται στα 498-540km (στον κύκλο WLTP). Η φόρτιση, χρησιμοποιώντας συνεχές ρεύμα (ισχύος μέχρι 135kWh), απαιτεί 36 λεπτά για να φτάσει από το 10% στο 80%. Με εναλλασσόμενο ρεύμα και χρησιμοποιώντας το οικιακό Wallbox ID. Charger 11kWh της VW, η πλήρης φόρτιση απαιτεί περίπου επτάμισι ώρες.
Design wise
Παρά το εκλεπτυσμένο κατέβασμα της οροφής που δίνει κουπέ αναλογίες στο φουτουριστικό αμάξωμα του ID.5, η έξυπνη χωροταξική εκμετάλλευση της πλατφόρμας, με το μεταξόνιο των 2.771mm και το πλήρως επίπεδο δάπεδο παρέχουν τρομερά ευρύχωρους χώρους, ακόμα και για πέντε επιβάτες. Παρόλο που η γραμμή της οροφής θυσιάζει μερικά εκατοστά για χάρη της δυναμικής εμφάνισης, οι επιβάτες των πίσω καθισμάτων εξακολουθούν να έχουν αρκετό χώρο για τα κεφάλια τους (αρκεί να μην ξεπερνούν το 1,90m). Ο χώρος αποσκευών με τα 549lt είναι πολύ καλός για την κατηγορία και διαθέτει διπλό δάπεδο για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης. Αν μάλιστα υπάρξει ανάγκη, με την αναδίπλωση των καθισμάτων φτάνει τα 1.561lt.
Η σχεδίαση είναι πανομοιότυπη με τις απλές εκδόσεις των ID.4 και ID.5 με μοναδικές διαφορές τις κόκκινες ραφές στα καθίσματα και στο ταμπλό. Το λογότυπο GTX «κοσμεί» το τριάκτινο τιμόνι (κατά τα άλλα ίδιας σχεδίασης) και τις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων, τα οποία με την σειρά τους έχουν αυξημένη πλευρική υποστήριξη, χωρίς ωστόσο να μπορούν να υποστηρίξουν τις σπορ περγαμηνές που υπόσχεται η συγκεκριμένη έκδοση.
Η προσέγγιση συνεχίζει και εδώ με το ίδιο μίνιμαλ ύφος και φυσικά τα ίδια εργονομικά «ατοπήματα». Ναι η απουσία φυσικών διακοπτών εξασφαλίζει μία όμορφη και «προχωρημένη» εικόνα, όμως ο άνθρωπος που πρότεινε στο σχεδιαστικό team (και ακόμα περισσότερο αυτός που το ενέκρινε) να καταργήσουν τους 4 διακόπτες για τα παράθυρα και να διατηρήσουν μόνο 2, με έναν επιπλέον αφής (που είναι και πολύ ευαίσθητος και πολύ κοντά στα 2 άλλα κουμπιά) για την εναλλαγή του χειρισμού μεταξύ των μπροστά και των πίσω θα πρέπει να bannαριστεί από την αυτοκινητοβιομηχανία για τουλάχιστον μία δεκαετία. Μιλάμε για την πιο απλή διαδικασία μέσα σε ένα αυτοκίνητο, η οποία έχει γίνει δύσχρηστη για κανέναν πραγματικό λόγο. Δύσχρηστες όμως παραμένουν και οι touch-sliding μπάρες για την αυξομείωση της έντασης του ηχοσυστήματος και κυρίως της θερμοκρασίας στην καμπίνα που και πάλι δεν έχουν φωτισμό. Η πληθωρική οθόνη αφής των 12in στο κέντρο του ταμπλό παρέχει όλες τις δυνατότητες ελέγχου του infotainment και των smartphones με όμορφες και ευανάγνωστες ενδείξεις και ένα αρκετά πολύπλοκο μενού στο οποίο πρέπει να ψάχνεις από πολλά υπο-μενού για να βρεις κάτι, χωρίς μάλιστα να υπάρχει επιλογή Back, παρά μόνο επιστροφή στο αρχικό μενού.
Η έκδοση GTX, ούσα η κορυφαία της γκάμας του ID.5, περιλαμβάνει ένα τρομερά πλούσιο εξοπλιστικό πακέτο με πολλαπλές θύρες USB υψηλής ισχύος, Adaptive Cruise Control, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, Front Assist με City Emergency Braking και Pedestrian & Cyclist Monitoring, Traffic Jam Assist με Emergency Assist, Park Assist με Park Pilot, ηλεκτρικά και θερμαινόμενα καθίσματα, διαδραστικό heads up display, LED Matrix προβολείς και πολλά ακόμα.
Enter GTX
Ο συνδυασμός των 2 ηλεκτροκινητήρων σε μπροστά και πίσω άξονα έχουν ως αποτέλεσμα 299 ίππους με την ροπή να αγγίζει τα 46,9kgm. Τα νούμερα αυτά -πλέον- είναι αυξημένα κατά 41Ps και 8,6kgm σε σχέση με το μοντέλο που βρισκόταν στην αγορά μέχρι τον Απρίλιο του 2024. Η διαφορά στην ισχύ προκύπτει από το αναβαθμισμένο λογισμικό του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, με τους μηχανικούς (ή καλύτερα τους software developers) να αναβαθμίζουν και το πρόγραμμα διαχείρισης στην μπαταρία αυξάνοντας την χωρητικότητα στις 79kWh.
Το βάρος φτάνει τα 2.242kg δεν είναι όμως αυτός ο λόγος που το ID.5 GTX δεν σου δίνει την αίσθηση των 300 ίππων. Είναι η γραμμικότητα της απόδοσης που δεν έχει το παραμικρό ξέσπασμα και μόνο στο πρόγραμμα Sport θα νιώσεις ότι πρόκειται για ένα γρήγορο μοντέλο. Εδώ η απόκριση από τα 2 μοτέρ είναι σαφώς ταχύτερη απ’ ότι στα προγράμματα ECO ή Comfort (5 συνολικά οδηγικά προφίλ) προσφέροντας πιο έντονες επιταχύνσεις τόσο στις εξόδους των στροφών όσο και από στάση. Το sprint των 100km/h σε 6,3sec είναι αρκετά καλή επίδοση (στην περίπτωση της έκδοσης με τα 340Ps κατεβαίνει στα 5,4sec), με το γερμανικό SUV να «θέτει» τον ηλεκτρονικό κόφτη στα 180km/h.
Αντίστοιχη έλλειψη αίσθησης και συμμετοχής νιώθεις γενικότερα στην οδήγηση του κορυφαίου ID.5. Η συμπεριφορά του ταιριάζει περισσότερο σε αυτοκίνητα με χαρακτήρα GT, παρά σε «καυτή» έκδοση. Είναι πάντα σβέλτο, δεν θα νοιώσεις ποτέ όμως ότι συμμετέχεις «ενεργά» στη γρήγορη οδήγηση. Κάτι η έλλειψη πληροφόρισης από το τιμόνι, κάτι ο υποστροφικός χαρακτήρας στην υπερβολή, κάτι η έντονη παρεμβατικότητα του ESP (υπάρχει λειτουργία ESC Sport κρυμμένη στα μενού της οθόνης, η οποία βελτιώνει την κατάσταση, αλλά και αυτή επιτρέπει ελάχιστο γλίστρημα των τροχών σημείο στο οποίο τα ηλεκτρονικά αναλαμβάνουν και πάλι «δράση») και καταλήγεις να μην «επιτίθεσαι» στις στροφές και να απολαμβάνεις την γρήγορη κίνηση σε ανοιχτές καμπές. Εκεί το ID.5 GTX είναι «βασιλιάς» εκμεταλλευόμενο την υψηλή πρόσφυση που εξασφαλίζουν το σύστημα τετρακίνησης και οι τεράστιοι τροχοί των 20in.
Η ποιότητα κύλισης παρότι όχι κορυφαία, ικανοποιεί απόλυτα παρά την σφιχτότερη ρύθμιση στην ανάρτηση και το χαμηλό προφίλ των τροχών. Διαβάζει τις κακοτεχνίες του ελληνικού οδικού δικτύου περισσότερο από τα απλά ID.4 και ID.5, ποτέ όμως σε βαθμό που να ενοχλεί τους επιβάτες του. Τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων με την επιλογή B να ευθύνεται για το πιο έντονο φρενάρισμα και μεγαλύτερη επιστροφή ενέργειας κατά την πέδηση, χωρίς να υπάρχει επιλογή one-pedal drive. Αρκετοί πιθανότατα θα γκρινιάξουν με την επιλογή των μηχανικών να τοποθετήσουν ταμπούρα στον πίσω άξονα ενός premium SUV 300 ίππων, πρέπει να θυμόμαστε όμως ότι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το μεγαλύτερο μέρος του φρεναρίσματος γίνεται μέσω του συστήματος ανάκτησης. Η κατανάλωση χωρίς υπερβολές στο δεξί πεντάλ βρίσκεται λίγο πάνω από τις 19kWh/100km, τιμές που εξασφαλίζουν άνετα 380km μετακίνησης.
Το ID.5 GTX κοστολογείται στα €64.900 (όπως είπαμε με 340 πλέον ίππους) και αποτελεί ένα ιδιαίτερα αποτελεσματικό Gran Tourer, με υψηλή ισχύ, όμορφη σιλουέτα, ποιότητα και άνεση υψηλού επιπέδου. Έχει καλές επιδόσεις, ωστόσο δεν είναι συμμετοχικό στη γρήγορη οδήγηση, κάνοντας την μεσαία έκδοση ID.5 Prο των 286 ίππων ως την ιδανική επιλογή της γκάμας καθώς είναι φθηνότερο από την έκδοση GTX κατά 12.700 ευρώ.
Τιμή βασικής έκδοσης ID.5 Pure 52kWh RWD 170Ps: €48.900
Τιμή έκδοσης δοκιμής ID.5 GTX 79kWh AWD 340Ps: €64.900
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εμφάνιση | Πολύπλοκο σύστημα infotainment |
Ποιότητα κατασκευής | Αδιάφορος οδηγικός χαρακτήρας |
Χώροι-πρακτικότητα | Παρεμβατικότητα ESP |
Ποιότητα κύλισης | Εργονομικές ατέλειες |
Υψηλή τεχνολογία |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | 2 Ηλεκτροκινητήρες σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη | |
Θέση | Εμπρός και πίσω, εγκάρσια | |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ | ||
Τύπος | Συστοιχία ιόντων λιθίου | |
Χωρητικότητα | 77kWh ωφέλιμα (79 kWh MY2024β’) | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |
Κιβώτιο | 1 σχέσης | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 358mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Ταμπούρα 280mm | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8Jx20in μπροστά - 9Jx20in πίσω | |
Ελαστικά | 235/50 μπροστά, 255/45 πίσω | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.599 | |
Πλάτος (mm) | 1.852 | |
Ύψος (mm) | 1.615 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.771 | |
Βάρος (kg) | 2.242 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 549-1.561 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 299 / 340 (MY2024β’) | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 46,9 / 55,5 (MY2024β’) | |
0-100km/h (sec) | 6,3 / 5,4 (MY2024β’) | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 180 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 0 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (kWh/100km) | 16,4-17,2kWh/100km (WLTP) | |
Δοκιμής (kWh/100km) | 19,6kWh/100km | |
AYTONOMIA | ||
Ονομαστική (km) | 518 / 540 (MY2024β’) | |
Δοκιμής (km) | 380 |