Test: Hyundai Kona 1.6T-GDi 198Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Hyundai
Μοντέλο Kona
Segment B-SUV
Power Train Βενζίνη
Test: Hyundai Kona 1.6T-GDi 198Ps

One size fits all

Το νέο Hyundai Kona μεγάλωσε αρκετά σε σχέση με το πρώτης γενιάς μοντέλο και πλέον ακροβατεί ανάμεσα στις δύο κατηγορίες, αυτή των B-SUV και των C-SUV. Το μήκος του φθάνει τα 4.355mm και είναι κατά 175mm μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά, ενώ και το μεταξόνιο των 2.660mm είναι αυξημένο κατά 60mm. Ελαφρώς αυξημένο είναι και το πλάτος (+25mm), αλλά και το ύψος (+20mm), που φτάνουν τα 1.825 και 1.570mm αντίστοιχα, διαστάσεις που το φέρνουν κοντά στο μεγαλύτερο συγγενή του, το Tucson με μόλις 145mm διαφορά.

Test: Hyundai Kona 1.6T-GDi 198Ps

Η πλατφόρμα Κ3 στην οποία βασίζεται είναι σχεδιασμένη για να δεχτεί διαφορετικά κινητήρια σύνολα, από θερμικά βενζίνης, απόδοσης 100-198 ίππους, υβριδικό σύνολο 141Ps και φυσικά το αμιγώς ηλεκτρικό.

Η φουτουριστική σχεδίαση έχει ως κύριο χαρακτηριστικό τις φωτεινές LED λωρίδες εμπρός και πίσω, που ονομάζονται Seamless Horizon Lamp. Τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω βρίσκονται πάνω στους προφυλακτήρες, που στην έκδοση N Line είναι πιο σπορ, με εντυπωσιακή μάσκα εμπρός και επιθετικό διαχύτη στο πίσω μέρος. Τα πλαστικά προστατευτικά πάνω από τους τροχούς των άλλων εκδόσεων, στην έκδοση N Line είναι επίσης βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος, αλλάζοντας τον χαρακτήρα του μοντέλου, δίνοντας μια σαφώς πιο σπορ εμφάνιση. 

 Test: Hyundai Kona 1.6T-GDi 198Ps

Δυνατό και άνετο

Το εσωτερικό του είναι μοντέρνο, σύμφωνα με τα πρότυπα των σύγχρονων Hyundai με τις δύο οθόνες με διαγώνιο 12,3in έκαστη, την πρώτη να εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων και την δεύτερη να παρέχει πρόσβαση σε όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου, όπως ηχοσύστημα, σύνδεση με Smartphones, σύστημα πλοήγησης και τα συστήματα για την άνεση και την ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών. Στο νέο Kona, η ομπρέλα SmartSense περιλαμβάνει περισσότερα από 20 συστήματα ADAS (παρέχουν δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2) από την βασική έκδοση Premium.

Η έκδοση N Line προσθέτει την σπορ πινελιά με κόκκινα σιρίτια στους αεραγωγούς, πεντάλ με επένδυση αλουμινίου και κόκκινες ραφές σε καθίσματα και τιμόνι. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι πληθωρικοί αν το κατατάξουμε στην B-SUV κατηγορία, με τον χώρο αποσκευών, να είναι αυξημένος κατά 30% σε σχέση με το προηγούμενο Kona, φτάνοντας πλέον τα 466lt. Από ολόκληρη λοιπόν την γκάμα του νέου Kona, η πιο N Line έκδοση είναι πλέον αυτή εδώ, με τον τετρακύλινδρο 1,6lt turbo των 198 ίππων και το μηχανικό 6άρι κιβώτιο. Απουσία μάλιστα των κανονικών Ν εκδόσεων, όχι μόνο στο Kona, αλλά σε όλη την γκάμα των μοντέλων με θερμικό κινητήρα, αυτό εδώ είναι το δυνατότερο θερμικό Kona δεύτερης γενιάς που θα υπάρξει. Η πιο κλασική προσέγγιση για τους λάτρεις της βενζίνης, χωρίς υβριδική υποστήριξη, μια “old-school” για τα σημερινά δεδομένα επιλογή, την οποία φυσικά και επικροτούμε, γιατί υπάρχει και αυτό το πελατολόγιο, που θέλει ένα καλό καινούργιο και δυνατό αυτοκίνητο τελεία. Ακόμα και το κιβώτιο στην συγκεκριμένη έκδοση, είναι το κανονικό μηχανικό εξάρι, χωρίς τον αυτοματοποιημένο συμπλέκτη (εκδόσεις iMT), με τον οποίο «δεν τα βρήκαμε» ποτέ, σε όσα μοντέλα και αν τον συναντήσαμε. Όλα καλά με τις μέχρι τώρα «παραδοσιακές» επιλογές της Hyundai, εκτός από την επόμενη, που είναι η επιλογή του ημιάκαμπτου άξονα πίσω, στο πιο δυνατό μοντέλο της σειράς μάλιστα, η οποία είναι προφανώς για λόγους κόστους, μιας και στην αμιγώς ηλεκτρική και στην Hybrid έκδοση (η οποία υπολείπεται κατά 57 ίππους), η πίσω ανάρτηση είναι πολλαπλών συνδέσμων.

Test: Hyundai Kona 1.6T-GDi 198Ps

Οδηγώντας

Το ισχυρότερο Kona της νέας γενιάς καταφέρνει να προσφέρει μια ευχάριστη και σβέλτη οδήγηση, αλλά το σύστημα διεύθυνσης είναι το μόνο στοιχείο που χαλάει λίγο την οδηγική συνταγή. Τα τρία προγράμματα οδήγησης (Normal, Eco και Sport), διαφοροποιούν την αίσθηση και την απόκριση, αλλά ακόμα και στο Sport, το Kona δεν μπορεί να σου προσδώσει σπορ στοιχεία και μεστή πληροφόριση. Είναι όμως ιδιαίτερα ευχάριστο με την ρύθμιση της ανάρτησης να στοχεύει στην ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και την αποτελεσματικότητα σε υψηλές ταχύτητες, προσφέροντας μια ενδιαφέρουσα μίξη άνεσης στην καθημερινή οδήγηση και δυναμικής οδικής συμπεριφοράς όταν του ζητηθεί, χωρίς όμως να μπορεί να χαρακτηριστεί σπορ αυτοκίνητο σε καμία περίπτωση.

 Test: Hyundai Kona 1.6T-GDi 198Ps

Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αισθητές με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα να επεμβαίνουν νωρίς και να το περιορίζουν, ενώ αν τα απενεργοποιήσεις, η μαλακή ανάρτηση και η έλλειψη διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης θα φέρουν έντονη απώλεια ελκτικής και πλευρικής πρόσφυσης με το γκάζι στο πάτωμα. Η ουρά του είναι μεν συμμετοχική στην είσοδο των στροφών, ειδικά με τα δυνατά φρένα, αλλά η μετάβαση από την επιβράδυνση σε επιτάχυνση στην έξοδο, μαρτυρά πως αυτό το αυτοκίνητο δεν κατασκευάστηκε για τέτοια χρήση. Είναι ένα ευρύχωρο όμορφο και μοντέρνο B-SUV, με δυνατό κινητήρα και άκρως ικανοποιητικές επιδόσεις, κατά πολύ καλύτερες από όσο δηλώνει η Hyundai, αφού το V-Box μας έδειξε 7,11sec για την επιτάχυνση από στάση στα 100km/h με εργοστασιακή τιμή τα  8,7sec… (μάλλον το μετράνε με εκκίνηση από το ρελαντί ή χωρίς να απενεργοποιήσουν το ESP). Αντιστρόφως ανάλογα με την απαισιοδοξία για τις επιδόσεις, βρίσκεται η αισιοδοξία για την κατανάλωση, αφού το “old school” κινητήριο σύνολο έχει και την αντίστοιχη old school κατανάλωση, η οποία κυμάνθηκε στα 8,6lt/100km, και θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη, με την χρήση κλιματιστικού ή αν στην εξίσωση υπήρχε και κάποια ορεινή διαδρομή.

Σε γενικές γραμμές πάντως, το Hyundai Kona 1.6lt N Line, είναι ένα από τα λίγα πλέον «κανονικά» αυτοκίνητα, χωρίς υβριδική τεχνολογία, ιδανικό για αυτούς που θέλουν ένα μοντέλο, όπως τα αυτοκίνητα που ήξεραν μέχρι πριν μερικά χρόνια. Προσωπικά, συμφωνώ. Αν έπρεπε να επιλέξω ένα Kona για δικό μου, θα ήταν ακριβώς αυτό.    

Τιμή βασικής έκδοσης Kona 1.0Τ 48V Premium 100Ps: €23.990

Τιμή έκδοσης δοκιμής Kona 1.6 198Ps N Line: €32.090

 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Προηγμένο design Κατανάλωση
Απόδοση Σκληρά πλαστικά στο ταμπλό
Εξοπλισμός
Εσωτερικοί χώροι
Άνεση
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
ΘέσηΕμπρός, εγκάρσια
Κυβισμός1.598cc
Διάμετρος x Διαδρομή75,6mm x 89mm
Σχέση συμπίεσης10
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός καυσίμου
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΜηχανικό 6 σχέσεων
ΔιαφορικάΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.350
Ύψος (mm)1.570
Πλάτος (mm)1.825
Μεταξόνιο (mm)2.660
Βάρος (kg)1.470
Χώρος αποσκευών (lt)466-1.300
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7j x 18in
Ελαστικά215/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)198/6.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)27/1.600-4.500
0-100km/h (sec)8,7
Τελική ταχύτητα (km/h)210
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)141-152
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική κατά WLTP (lt/100km)6,2-6,7
Δοκιμής (lt/100km)8,6
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΡΕΠΡΙΖ
AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η
45,89
79,60
95,94
123,59
157,73