Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Honda |
Μοντέλο | CRV |
Segment | D-SUV |
Power Train | Hybrid |
Η αλλαγή χρειάζονταν κυρίως γιατί οι ιδιοκτήτες τέτοιων οχημάτων άλλαξαν! Έχουν αρχίσει τα τελευταία χρόνια και ζητούν ένα πολύ ποιοτικό όχημα που να κάνει τα πάντα. Θέλουν εντυπωσιακή εμφάνιση, μεγάλους χώρους, πολύ άνεση, hi-tech εξοπλισμό και premium ίματζ. Αλλά ταυτόχρονα δεν θέλουν να καταναλώνει μεγάλες ποσότητες καυσίμου και επίσης δεν θέλουν το range anxiety στην ζωή τους, όπως γίνεται στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα! Πώς μπορεί να γίνει αυτό? Ας αφήσουμε την Honda να μας κάνει μάθημα!
Quote!
Μια τυχαία ατάκα μπορεί να σου καρφωθεί στο μυαλό περιγράφοντας τέλεια μια κατάσταση. Στη δική μου περίπτωση η ατάκα αυτή ήρθε απ΄ την 8χρονη ανιψιά μου όταν κάθονταν πίσω στο παιδικό καθισματάκι «θείε, δεν μου αρέσει πολύ αυτό το αυτοκίνητο γιατί είναι τεράστιο και πρέπει να φωνάζω για να μ' ακούσεις!». Ναι, το CR-V είναι πλέον ένα όχημα γενναίων διαστάσεων αφού πλέον ξεπέρασε τα 4,7m μήκους. Όταν σου λένε πως στο πίσω κάθισμα μπορεί να καθίσει κάποιος ύψους 1,95m και δεν θα βρει στην οροφή, καταλαβαίνεις πως χάρις στο μεταξόνιο των 2,7m, ο μέσος Έλληνας κάθεται πίσω σταυροπόδι ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ!
To αστείο είναι πως εμπρός κάθεσαι ακόμη πιο άνετα, κι έτσι όπως είναι σχεδιασμένο το CR-V, πιο ξεκούραστα! Πάρε σαν παράδειγμα το ταμπλό. Όμορφο, λιτό και πανεύκολο/ξεκούραστο στην χρήση, τα πάντα είναι εκεί που πρέπει όπως ακριβώς πρέπει! Αν κάποια λειτουργία την χρειάζεσαι άμεσα, θα δεις πως έχει και φυσικό πλήκτρο ώστε να τη ρυθμίζεις χωρίς να τραβήξεις το βλέμμα απ΄ τον δρόμο, οι δευτερεύουσες είναι μέσα στο μενού. Η 9άρα οθόνη αφής (λίγο μικρή σε τόσο μεγάλο όχημα) συμπληρώνει το ταμπλό χωρίς υπερβολές, αλλά το μενού είναι κάπως πιο πολύπλοκο απ΄ ότι πρέπει. Λογικό βέβαια γιατί το ιαπωνικό SUV έχει τόσο εξοπλισμό που μπορείς να δανείσεις και στο γείτονά σου! Ιδίως το σύστημα Honda SENSING 360, μια τεράστια σουίτα συστημάτων ασφαλείας που επεκτείνει την υπάρχουσα σειρά Honda SENSING στις 360 μοίρες γύρω απ' το αυτοκίνητο, με πρόσθετα ραντάρ στροφής και μπροστινές κάμερες. Στρίβεις σε διάφορα στενά και με τους πλευρικούς αισθητήρες σου λέει το αμάξι “μεγάλε ανοίξου, θα βρεις”.
Μπροστά απ΄ τον οδηγό υπάρχει μια ευανάγνωστη οθόνη 10,2in που παίζει το ρόλο του πίνακα οργάνων και μπορείς να την παραμετροποιήσεις αρκετά. Η ποιότητα των υλικών είναι καθόλα premium, ανάλογη της D- SUV κατηγορίας και, ξέροντας την Honda, σίγουρα θα κρατήσουν πολύ περισσότερο απ΄ τους ιδιοκτήτες! Είναι βέβαια κάπως αρκετά σκούρο το εσωτερικό, αλλά βοηθάει πολύ την κατάσταση η μεγάλη πανοραμική ηλιοροφή.
Αν ανοίξεις τη πόρτα και βγεις απ΄ έξω να το παρατηρήσεις θα σου αρέσει ακόμη περισσότερο. Είναι ένα όμορφο και μυώδες όχημα, ειδικά η εμπρός μάσκα με τα αιχμηρά φανάρια εντυπωσιάζουν χωρίς να πρέπει καταφύγουν οι σχεδιαστές σε ιδιαίτερα κολπάκια και “φλυαρίες”. Το Canyon River Blue Metal χρώμα του οχήματος της δοκιμής μαζί με της Shark Gray ζάντες το κάνουν αρκετά σοβαρό, έως και λίγο συντηρητικό. Το είδα στο Premium Crystal Red Metal και είναι πολύ πιο ζωντανό και δυναμικό, ίσως και να το προτιμούσα στο κοκκινάκι γιατί συνολικά το CR-V είναι ήδη αρκετά σοβαρό!
“e:HEV AWD”. Τι σημαίνουν αυτά?
Το όμορφο «κάλυμμα» κρύβει την απίστευτη δουλειά που έριξαν οι μηχανικοί στο κινητήριο σύνολο και τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη. Αυτή είναι η τέταρτη γενιά του 2-Motor Hybrid System, αν ακούσεις πουθενά το 4th Gen να ξέρεις ότι είναι γι΄ αυτό. Υπάρχει ο ατμοσφαιρικός δίλιτρος αμέσου ψεκασμού που δουλεύει στον πιο αποδοτικό κύκλο Ατκινσον και που αποδίδει 148Ps/6.100rpm με 19,2kgm/4.500rpm. Ακριβώς δίπλα του και ενωμένη με αυτόν η ηλεκτρογεννήτρια που παίζει ταυτόχρονα τον ρόλο της μίζας. Άρα ο βενζινοκινητήρας υπάρχει για να παράγει κυρίως ρεύμα, άλλωστε βλέποντας τα νούμερα ιπποδύναμης και ροπής καταλαβαίνεις πως δεν είναι ένα κτήνος δύναμης αλλά είναι η σωστή επιλογή για να παράγει οικονομικά πολύ ρεύμα. Δίπλα απ΄ την ηλεκτρογεννήτρια οι μηχανικοί της Honda έβαλαν ένα μεγάλο ηλεκτρομοτέρ απόδοσης 184Ps (34,1kgm ροπής) το οποίο τροφοδοτείται με ρεύμα από μια μικρή μπαταρία (χωρητικότητας μόνο 1,06kWh!) η οποία έκατσε κάτω απ΄ τον χώρο αποσκευών.
Όλα αυτά για να λειτουργήσουν ως ένα πακέτο υπάρχει το PCU (Power Control Unit) και αυτό δίνει συνεχώς εντολές σχετικά με το πως θα αποδίδει το σύστημα. Κάτι που πρέπει να θυμάσαι: οι εμπρός τροχοί κινούνται μόνο απ΄ το μεγάλο ηλεκτρομοτέρ, που παίρνει ρεύμα απ΄ την μικρή μπαταρία (η οποία τροφοδοτείται συνεχώς απ΄ την ηλεκτρογεννήτρια είτε απ΄ το regenerative braking). Εφόσον έχουμε ηλεκτρομοτέρ δεν χρειαζόμαστε μετάδοση και συμπλέκτη....ή τουλάχιστον έτσι λέει η κοινή λογική γιατί η Honda αποφάσισε το αντίθετο! Στις δοκιμές είδαν ότι σε ορισμένες στιγμές είναι σωστότερο να κινεί απευθείας ο βενζινοκινητήρας τους τροχούς οπότε αποφάσισαν να βάλουν «κάτι σαν κιβώτιο» και ένα μικρό συμπλέκτη. Μόλις το PCU κρίνει ότι είναι το σωστό, κλειδώνει τον συμπλέκτη (δηλαδή κλειδώνουν μεταξύ τους η ηλεκτρογεννήτρια με το ηλεκτρομοτέρ) κι έτσι η δύναμη πάει “βενζινοκινητήρας- ηλεκτρογεννήτρια - ηλεκτρομοτέρ - τροχοί” εντελώς μηχανικά!
Το σύστημα εναλλάσσει την λειτουργία μεταξύ ηλεκτρικής, υβριδικής και θερμικής κίνησης, χωρίς αυτό να γίνεται αντιληπτό από τον οδηγό, ο οποίος όμως έχει την δυνατότητα να επέμβει στον βαθμό ανάκτησης ενέργειας στην μπαταρία κατά την επιβράδυνση σε τέσσερα επίπεδα, μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι. Γενικά είναι ένα πολύ έξυπνο και αποδοτικό σύστημα κίνησης, αλλά επειδή μπορεί να μπερδέψει κάποιους, αν σε ρωτήσουν μπορείς να τους το πεις με λίγα λόγια: «το CR-V κινείται ηλεκτρικά σε όλες τις περιπτώσεις εκτός του cruising στην εθνική και κάποιες άλλες σπάνιες στιγμές».
A, είναι και η τετρακίνηση, μόνο που η Honda κινήθηκε πιο old school σε αυτό το κομμάτι. Υπάρχει ο κλασικός άξονας μετάδοσης κίνησης που ενώνει τον εμπρός άξονα με τον πίσω, όπως υπάρχει και ο πολύδισκος συμπλέκτης που κλειδώνει τον άξονα μετάδοσης στο πίσω διαφορικό. Μόλις το Intelligent Control System αντιληφθεί σπινάρισμα (ή όταν πρόκειται να υπάρξει!!!) δίνει εντολή στην Real Time All-Wheel Drive (AWD) να εμπλέξει τους πίσω τροχούς με τον σωστό τρόπο. Ένα μικρό ηλεκτρομοτέρ γυρνάει την τρόμπα και δίνει πίεση ώστε να κλειδώσει ο συμπλέκτης και να πάει μέχρι και το 50% της ροπής πίσω, that's it!
Άνετο
Στο δρόμο το CR-V είναι πολύ άνετο και δεν θα σε κουράσει πουθενά, ενώ περνάει «ισοπεδωτικά» από όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, βοηθάει επίσης στην «απομόνωση» και το παχουλό ελαστικό 235/60R18. Ίσως νιώσεις κάποια αναπήδηση πίσω στις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες (παρά την ύπαρξη διάταξης πολλαπλών συνδέσμων) αν περάσεις με πολλά χιλιόμετρα, αλλά ας μην ξεχνάμε πως μιλάμε για 1.800+kg όχημα οπότε είναι λογικό να είναι κάπως σκληρό πίσω για σωστό έλεγχο της ουράς. Οδηγώντας το μέσα στην πόλη με παραξένεψε πολύ, σε σημείο που το θεώρησα ως σοβαρό μειονέκτημα του οχήματος, το βαρύ και αρκετά άμεσο τιμόνι. Δεν ταιριάζει με τον χαρακτήρα του μεγάλου SUV που είναι πιο ...chill out! Μέχρι που πήγαμε για την φωτογράφηση στο βουνό και άρχισα να πιέζω το CR-V στις στροφές πηγαίνοντας γρήγορα. Α-χα...τώρα ταιριάζει στο αμάξι! Οι μηχανικοί της Honda δώσανε ένα περισσότερο σπορ τιμόνι σε όχημα που παρότι δεν μπορείς να το χαρακτηρίσεις ως σπορ, στις κλειστές στροφές -και με κάμποση πίεση- σηκώνει πίσω εσωτερικό τροχό!
Άρχισα να υποψιάζομαι πως μας έχουν κρυμμένες και άλλες εκπλήξεις οι Ιάπωνες οπότε το δοκίμασα και εκτός δρόμου! Τετρακίνητο, ψηλό (20cm απόσταση απ΄ το έδαφος), με λάστιχα που κάνουν κάμποση δουλίτσα και στο χώμα. Με το που θα πατήσεις εκτός ασφάλτου θα αρχίσεις να το λυπάσαι γιατί πιστεύεις πως θα το «βασανίσεις». Κάνεις μεγάλο λάθος, μπορεί να σε πάει σε μέρη που δεν φαντάζεσαι! Το σύστημα τετρακίνησης δουλεύει μια χαρά και αν δεν είσαι ξεροκέφαλος δεν πρόκειται ποτέ να σε αφήσει πουθενά. Όσο και αν ακούγεται περίεργο, το νέο CR-V εκτός δρόμου το σταματάνε πρωτίστως τα κατά κύριο λόγο δρομίσια ελαστικά!
Γιατί υβριδικό?
Αν σου έλεγα πως ένα μεγάλο δίλιτρο SUV που ζυγίζει 1.806kg (με 2 άτομα μέσα ξεπερνάς τους 2 τόνους) μέσα στην πόλη έκαψε 7,2lt/100km, θα το πίστευες? Ούτε κι εγώ το πίστευα μέχρι που είδα το νούμερο στον πίνακα οργάνων 1 μέρα το επιστρέψω! Η Honda ξέρει από κινητήρες, αυτό είναι το μόνο σίγουρο, οπότε κι εδώ έκανε εκπληκτική δουλειά. Η εταιρεία δηλώνει 6,6lt/100km αλλά κάτω από το 7 δύσκολα πέφτεις, ιδίως με φωτογράφηση σε βουνό, δοκιμή off road και μετρήσεις… Για ελάχιστο χρόνο, συνδυαστικά ο βενζινοκινητήρας και το ηλεκτρομοτέρ μπορεί να βγάλουν 204Ps σε έκτακτες συνθήκες μόνο, οπότε μην περιμένεις επιδόσεις από Civic Type R. Ξεκινάει από στάση σβέλτα λόγω τετρακίνησης και ροπάτου ηλεκτροκινητήρα οπότε θες 8,93sec για το 0-100km/h (η Honda λέει 9,4sec), ενώ η τελική του είναι «φειδωλή» στα 187km/h. Πάντως ακόμη και σε αυτά τα χιλιόμετρα το αμάξι είναι φοβερά ευθύβολο και άνετο, ενώ η προσεγμένη ηχομόνωση βοηθάει στο να μπορείς να κάνεις μεγάλα γρήγορα ταξίδια και να βγεις απ' το CR-V ατσαλάκωτος και χωρίς πονοκέφαλο.
Δεν έχει καμία σχέση...
..το νέο CR-V με τα παλιότερα μοντέλα, είναι εντελώς άλλη κατηγορία. Όχι μόνο μεγάλωσε μπαίνοντας στην D-SUV κατηγορία, αλλά ωρίμασε και, σαν σύνολο, είναι πολύ πιο ολοκληρωμένο. Αν δεν έχεις πρίζα και χώρο για φόρτιση αλλά θες ένα όχημα που να έχει... «εντυπωσιακή εμφάνιση, μεγάλους χώρους, πολύ άνεση, hi-tech εξοπλισμό, υψηλή ποιότητα, premium ίματζ. Αλλά ταυτόχρονα να μην καταναλώνει και να μην υπάρχει range anxiety όπως στα αμιγώς ηλεκτρικά!” ...το Honda CR-V e:HEV AWD είναι για σένα!
Tιμή βασικής έκδοσης CR-V 2.0 e:HEV 2WD 184Ps Elegance: €49.900
Tιμή έκδοσης δοκιμής CR-V 2.0 e:HEV AWD 184Ps Advance: €59.900
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΑΡΕΛΑΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Λειτουργία υβριδικού συνόλου | Τιμή |
Ποιότητα κατασκευής | Αυξημένο βάρος |
Εξοπλισμός | |
Χώροι | |
Κατανάλωση | |
Ποιότητα κύλισης | |
Οδική συμπεριφορά |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, κύκλου Atkinson, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.993cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 81mm x 96,7mm | |
Σχέση συμπίεσης | 13,9 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός | |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ | ||
Τύπος | Συστοιχία ιόντων λιθίου | |
Χωρητικότητα | 1,06kWh | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους 4 τροχούς | |
Κιβώτιο | e-CVT μίας σχέσης με Linear Shift Control | |
Διαφορικά | Ελεύθερα | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.706 | |
Ύψος (mm) | 1.684 | |
Πλάτος (mm) | 1.866 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.700 | |
Βάρος (kg) | 1.806 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 587 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8Jx18in | |
Ελαστικά | 235/60 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς βενζινοκινητήρα (Ps/rpm) | 148/6.100 | |
Ονομαστική ροπή βενζινοκινητήρα (kgm/rpm) | 19,2/4.500 | |
Ονομαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρα (Ps) | 184 | |
Ονομαστική ροπή ηλεκτροκινητήρα (kgm) | 34,1 | |
Συνδυαστική ισχύς (Ps) | 184 | |
0-100km/h (sec) | 9.4 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 187 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 151 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική κατά WLTP (lt/100km) | 6,6 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,2 |