Test: Peugeot 208 Hybrid e-DCS6 100Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Peugeot
Μοντέλο 208
Segment B-Segment
Power Train Hybrid
Test: Peugeot 208 Hybrid e-DCS6 100Ps

Success story

Το Peugeot 208 έχει εξελιχθεί σε μεγάλη εμπορική επιτυχία της γαλλικής εταιρείας, καθώς βρίσκεται ανελλιπώς στην κορυφαία 3άδα στην πολύ ανταγωνιστική κατηγορία των supermini τα τελευταία 4 χρόνια, με κύριους ανταγωνιστές τα Citroen C3, Opel Corsa και φυσικά το Toyota Yaris. Το 2024 είναι η χρονιά που οι Γάλλοι αποφάσισαν να φρεσκάρουν σχεδόν όλη την γκάμα τους με τον αέρα της ανανέωσης να περιλαμβάνει τα 508, 3008, 2008, και φυσικά το 208. Το αισθητικό “update” στο b-segment μοντέλο της Peugeot είναι ήπιο -για να συμβαδίζει και με το crossover αδερφάκι του-, τα πακέτα εξοπλισμού όμως είναι πιο πλούσια και το πιο σημαντικό νέο είναι αναμφίβολα η προσθήκη των mild hybrid συνόλων.

Test: Peugeot 208 Hybrid e-DCS6 100Ps

Πιο δυναμικό «λιονταράκι»

Το ανανεωμένο 208, ανεξάρτητα από την έκδοση, τραβάει τα μάτια πάνω του, καθώς το μπροστινό μέρος αντλεί έμπνευση από το Hypercar 9X8 που συμμετέχει στο World Endurance Championship (WEC). Στην ανασχεδιασμένη μεγαλύτερη μάσκα συναντάμε το νέο λογότυπο της Peugeot ενώ τα φώτα ημέρας πλέον αποτελούνται από τρεις LED «νυχιές» σε κάθε μεριά του προφυλακτήρα. Πίσω, οι αλλαγές εντοπίζονται στα ανασχεδιασμένα LED φώτα με τις διαφοροποιημένες τρεις οριζόντιες γραμμές και την μαύρη διακοσμητική φάσα που τα ενώνει, δίνοντας την «ψευδαίσθηση» αυξημένου πλάτους, κάτι που δεν ισχύει, αφού όλες οι διαστάσεις του ανανεωμένου μοντέλου είναι ακριβώς οι ίδιες. Τέλος, αλλαγές υπάρχουν και στα σχέδια των τροχών αλουμινίου 16in (στις εκδόσεις Active, Allure) ή 17in (στην κορυφαία έκδοση GT), αλλά και στην χρωματική παλέτα, με επιπλέον επιλογές το πανέμορφο λαχανί Jaune Agueda (το οποίο παραδόξως δεν χρεώνεται επιπλέον) και πιο διακριτικά σπορτίφ Gris Sellenium (που βλέπετε στις φωτογραφίες).

Test: Peugeot 208 Hybrid e-DCS6 100Ps

Στο εσωτερικό του ανανεωμένου 208, η σχεδιαστική φιλοσοφία i-cockpit παραμένει με ελάχιστα σημεία εξέλιξης. Το χαρακτηριστικά μικρό τιμόνι, με τις δυο ακτίνες συνεχίζει να κρύβει μέρος του ψηφιακού πίνακα οργάνων 10in που είναι διαθέσιμος από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού (Allure) και πάνω. Στον στάνταρ εξοπλισμό όλων των εκδόσεων περιλαμβάνεται η οθόνη αφής 10in η οποία διαθέτει ανανεωμένο και ταχύτερο λογισμικό, υποστηρίζοντας πλέον ασύρματη συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto. Τα υλικά που απαρτίζουν το ταμπλό είναι μαλακά στο πάνω μέρος του ταμπλό, ενώ ακόμα και τα χαμηλότερα τμήματα του ταμπλό που καλύπτονται από σκληρότερα πλαστικά είναι πολύ καλής ποιότητας.

Test: Peugeot 208 Hybrid e-DCS6 100Ps

Οι χώροι παραμένουν απαράλλακτοι για το supermini της Peugeot, με τους μπροστινούς επιβάτες να βολεύονται ανεξάρτητα από το μέγεθος τους, όμως οι πίσω δεν είναι τόσο τυχεροί. Αυστηρά 4θέσιο, το 208 δεν είναι φιλόξενο σε ψηλούς επιβάτες, με την κατάσταση να επιδεινώνει το μικρό άνοιγμα των πίσω θυρών. Τέλος, ο χώρος αποσκευών των 309lt -δεν διαφοροποιείται από το υβριδικό σύστημα- κινείται στον μέσο όρο της κατηγορίας.

Test: Peugeot 208 Hybrid e-DCS6 100Ps

Mild Hybrid FTW

Οι δύο νέες υβριδικές επιλογές έρχονται σε μορφές των 100 και 136 ίππων, που αμφότερες συνδυάζονται αποκλειστικά με ένα νέο αυτόματο 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Στα χέρια μας έχουμε την πρώτη έκδοση που κινείται από τον τρικύλινδρο 1.2PureTech κινητήρα που λειτουργεί όμως στον πιο αποδοτικό θερμοδυναμικά κύκλο Miller και διαθέτει νέα μέρη σε ποσοστό 40%, καθώς έπρεπε να εξελιχθεί ειδικά για εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης. Η κίνηση των εκκεντροφόρων γίνεται πλέον με καδένα για μεγαλύτερη αξιοπιστία, ενώ το σύστημα ψεκασμού με πίεση 350bar και ο υπερτροφοδότης με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας εξασφαλίζουν υψηλότερη απόδοση σε όλο το φάσμα rpm. Στο κιβώτιο είναι ενσωματωμένος ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος 28Ps και 5,6kgm, ο οποίος τροφοδοτείται από μία μπαταρία 0,89kWh (βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού, γι’ αυτό και δεν επηρεάζει τον χώρο αποσκευών).

Test: Peugeot 208 Hybrid e-DCS6 100Ps

Η Peugeot αναφέρει ότι το υβριδικό σύστημα συμβάλλει στη ροπή στις χαμηλομεσαίες rpm του συνόλου με αποτέλεσμα να διασφαλίζει έως και 15% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου (σε σχέση με την αντίστοιχη βενζινοκίνητη έκδοση). Συνήθως, οι ισχυρισμοί των εταιρειών είναι ευσεβείς πόθοι που δεν επιβεβαιώνονται στην πραγματικότητα, όμως στην προκειμένη ισχύουν σε πολύ υψηλό ποσοστό. Το υβριδικό 208 κινείται αρκετά πιο σβέλτα με μισό γκάζι λόγω του «εμπλουτισμού» της ροπής, ενώ η κατανάλωση που είδαμε τις ημέρες της δοκιμής μας ήταν 6,2lt/100km χωρίς ιδιαίτερη προσοχή στο δεξί πεντάλ και με περιστασιακή χρήση του κλιματισμού. Προφανώς το συγκεκριμένο σύνολο είναι σχεδιασμένο για χαμηλή κατανάλωση, όμως οι επιδόσεις δεν βρίσκονται σε δεύτερη μοίρα. Η επιτάχυνση για το 0-100km/h είναι υπόθεση 9,8sec και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 193km/h. Αν βέβαια οι επιδόσεις είναι προτεραιότητα, η έκδοση των 136 ίππων επιταχύνει στα πρώτα 100km/h σε 8,1sec, μία επίδοση που φτάνει να χαρακτηριστεί ως “warm-hatch”.

Αμιγώς ηλεκτρική κίνηση υφίσταται, μόνο σε περιπτώσεις χαμηλού φορτίου και με προσεκτικές πιέσεις στο δεξί πεντάλ για να μην «ξυπνάς» το θερμικό μοτέρ. Ο τρόπος λειτουργίας και «συνεργασίας» του ηλεκτρικού κινητήρα με το θερμικό μοτέρ θυμίζει πλήρως υβριδικές προτάσεις. Παράλληλα, διαθέτει και σχετικά έντονο σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά το φρενάρισμα που γεμίζει γρήγορα το απόθεμα της μπαταρίας, μειώνοντας παράλληλα την φθορά των υλικών τριβής. Στον ανοιχτό δρόμο όταν θα αφήσεις το γκάζι ή με απαλή πίεση στο πεντάλ, το υβριδικό 208 θα εμφανίσει ένα ακόμα χάρισμα που δεν είχε στο παρελθόν, το coasting. Η λειτουργία αυτή ενεργοποιείται συχνά σε συνθήκες ταξιδιού και είναι το κύριο αίτιο που η αυτονομία του 208 Hybrid μπορεί εύκολα να φτάσει ή ακόμα και να ξεπεράσει τα 700km.

Test: Peugeot 208 Hybrid e-DCS6 100Ps

Το υβριδικό 208 είναι ένα αυτοκίνητο που σου εξασφαλίζει γρήγορα ένα αίσθημα αυτοπεποίθησης να ανεβάσεις ρυθμό όταν βρεθείς σε κομμάτι με αρκετές ή αλλεπάλληλες στροφές, διατηρώντας εύκολα την φόρα με την οποία έρχεσαι. Το πρώτο που θα σου κάνει εντύπωση είναι οι περιορισμένες κλίσεις που παίρνει το αμάξωμα ακόμα και υπό αρκετή πίεση. Η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης στην έκδοση GT είναι ιδανική για τους Ελληνικούς δρόμους και σε συνεργασία με το απόλυτα επαρκές προφίλ των ελαστικών παρέχουν πολύ καλή ποιότητα κύλισης στο 208, αντάξια αυτοκινήτων του c-segment. Μόνο σε περιπτώσεις έντονης εγκάρσιας ανωμαλίας οι επιβάτες θα ενοχληθούν λίγο από τον κραδασμό που μπορεί να περάσει στην καμπίνα αφού έχει φιλτραριστεί από το πλαίσιο, την ανάρτηση και τα ελαστικά.

Το 208 Hybrid στρίβει ιδιαίτερα ευχάριστα, με το μικρό τιμόνι να είναι όσο άμεσο και ακριβές επιθυμεί η πλειοψηφία των οδηγών και την ουρά να θέλει να μπει στο παιχνίδι όμως το αυστηρό ESP δεν της επιτρέπει τα διασκεδαστικά λικνίσματα. Σε κάθε περίπτωση είναι ένα σύνολο που χαίρεσαι να το οδηγείς και που μπορεί εύκολα να αποτελέσει το μοναδικό αυτοκίνητο μίας μικρής οικογένειας χωρίς μεγάλες απαιτήσεις σε χώρους.

Η υβριδική τόνωση έρχεται για να εμπλουτίσει επιτυχώς το προφίλ του supermini της Peugeot χωρίς να χαθεί η ευχάριστη οδική συμπεριφορά και όλα τα γνώριμα χαρίσματα που έχουν καταξιώσει το 208 στη συνείδηση των Ελλήνων καταναλωτών. Το τίμημα της έκδοσης GT με τους 100 ίππους είναι στα €29.900 και παρότι διαθέτει υπερπλήρη εξοπλισμό και αρκετά σπορτίφ στοιχεία, δικαιολογείται πολύ πιο δύσκολα από τις εκδόσεις Active και Allure που βρίσκονται σαφώς πιο χαμηλά, στα €23.800, και €24.300.

Τιμή βασικής έκδοσης 208 1.2PureTech 5MT 75Ps Active: €23.990

Τιμή έκδοσης δοκιμής 208 Hybrid e-DCS6 100Ps GT: €29.990

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Αποδοτικότητα υβριδικού συστήματος Τιμή
Design Χώροι πίσω επιβατών
Κατανάλωση Μικρό άνοιγμα πίσω θυρών
Οδική συμπεριφορά
Εξοπλισμός
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύπoςΤρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.199cc, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Διάμετρος x Διαδρομή75 x 90,5mm
Σχέση συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.055
Ύψος (mm)1.430
Πλάτος (mm)1.745
Μεταξόνιο (mm)2.540
Βάρος (kg)1.165
Χώρος αποσκευών (lt)309-1.163
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 283mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι 249mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6Jx16in
Ελαστικά195/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)100/5.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)20,9/1.750
0-100km/h (sec)9,8
Τελική ταχύτητα (km/h)193
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)101-104
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)4,5-4,6
Δοκιμής (lt/100km)6,2