Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Nissan |
Μοντέλο | X-Trail |
Segment | D-SUV |
New age Nissan hybrid
Το νέο Nissan X-Trail στην τέταρτη, πλέον, γενιά του είναι πιο ολοκληρωμένο και πιο προηγμένο τεχνολογικά από ποτέ, με μια μεγάλη γκάμα υβριδικών συνόλων, τα οποία χρησιμοποιούν τον τρικύλινδρο 1,5lt (KR15DDT) μεταβλητής συμπίεσης σαν γεννήτρια για την παραγωγή ρεύματος που στην κορυφαία έκδοση e-4orce κινεί δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, συνεπώς είναι τετρακίνητο. Είναι ένα τεχνολογικά προηγμένο μεγάλο SUV που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας, χωρίς μεγάλο κόστος χρήσης και με εξαιρετική άνεση.
Το νέο μοντέλο της Nissan με τα διπλά φωτιστικά σώματα που του προσδίδουν μία δυναμική εμφάνιση πλαισιώνοντας την μεγάλη χρωμιωμένη μάσκα V-Motion εμπρός και τον σοβαρό αλλά σύγχρονο σχεδιασμό γενικά, βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το Qashqai, την CMF-C, είναι όμως αρκετά μεγαλύτερο, με διαστάσεις 4.680mm μήκος, 1.840mm πλάτος, 1.710mm ύψος και 2.705mm μεταξόνιο. Αντίστοιχα πληθωρικός είναι και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα 575lt (μόλις 10lt λιγότερα από το δικίνητο), καθώς και η απόστασή του από το έδαφος, αφού με 230mm μπορεί να περάσει από δύσβατα σημεία με την βοήθεια βέβαια και της τετρακίνησης e-4orce που κατανέμει ηλεκτρονικά την κίνηση στον τροχό που έχει την περισσότερη πρόσφυση. Κάτι που επίσης είναι πολύ σημαντικό και συνήθως δεν αναφέρεται καν είναι το πόσο βολικές είναι οι πίσω πόρτες του που ανοίγουν κάθετα, σε γωνία 90 μοιρών. Οι μητέρες με μωρά στο καθισματάκι ή μικρά παιδιά και οι μεγάλης ηλικίας άνθρωποι θα μπορούσαν να το επιλέξουν μόνο και μόνο γι’ αυτό, αλλά και για το συρόμενο πίσω κάθισμα που είτε φέρνει το παιδί κοντά στα μπροστινά καθίσματα, είτε επιτρέπει στους ψηλούς επιβάτες να καθίσουν άνετα, ακόμα και σταυροπόδι. Σε ένα αυτοκίνητο αυτής τις κατηγορίας, τέτοιες αρετές δεν συγκαταλέγονται στις «λεπτομέρειες», αλλά στα βασικά κριτήρια επιλογής.
Ιαπωνικό Nissan
Παρά την συγγένεια που έχουν εν γένει τα μοντέλα της Nissan με αυτά της Renault, οι δύο εταιρείες έχουν διαφορετική προσέγγιση στο θέμα της υβριδικής τεχνολογίας, με εντελώς διαφορετικά συστήματα, διαφορετική φιλοσοφία και διαφορετικούς κινητήρες. Για παράδειγμα, ο KR15DDT είναι «καθαρόαιμος» κινητήρας Nissan και δεν τον συναντάμε κάτω από κανένα άλλο σήμα της κοινοπραξίας, κάτι που ίσως να είναι σημαντικό για τους οπαδούς της ιαπωνικής σχολής, που για δικούς τους λόγους δεν θέλουν παρτίδες με Ευρωπαϊκά προϊόντα. Ο ιάπωνας λοιπόν του 1,5 λίτρου είναι ένας από τους πιο σύγχρονους θερμικούς κινητήρες του κόσμου και έχει μια μοναδική πατέντα που του επιτρέπει να μεταβάλλει τον λόγο συμπίεσης στον θάλαμο καύσης -ανάλογα με τις συνθήκες- από το 8:1 έως 14:1, αφού οι μπιέλες του δεν είναι άμεσα συνδεδεμένες με τον στρόφαλο, αλλά μέσω ενός μοχλικού συστήματος, που μπορεί να αλλάζει την θέση τους, με αποτέλεσμα η διαδρομή που κάνουν αυτές -και συνεπώς τα έμβολα- να μετατοπίζεται ψηλότερα ή χαμηλότερα μέσα στον κύλινδρο, αλλάζοντας τον λόγο συμπίεσης. Έτσι σε συνθήκες χαμηλού φορτίου και στο ρελαντί, ο κινητήρας λειτουργεί με υψηλή συμπίεση προς χάρη της οικονομίας καυσίμου, ενώ όταν χρειάζεται δύναμη και υψηλή πίεση υπερπλήρωσης, η συμπίεση μειώνεται για να προστατέψει τον κινητήρα από την προανάφλεξη. Η ισχύς του, αντί για τους τροχούς μέσω κιβωτίου ταχυτήτων, μεταφέρεται σε μια γεννήτρια ισχύος και ένα inverter όπου μετατρέπεται σε ηλεκτρική ενέργεια που αποθηκεύεται προσωρινά σε μια μπαταρία υψηλής τάσης (400V), χωρητικότητας 2,1kWh. Από εκεί θα διοχετευτεί στους δύο ηλεκτροκινητήρες, 204 ίππων ο εμπρός και 128 ίππων ο πίσω, για να μετατραπεί τελικώς σε κίνηση των τροχών. Άρα, ουσιαστικά έχουμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με ό,τι πλεονεκτήματα συνεπάγεται αυτό, με δική του όμως γεννήτρια παραγωγής ηλεκτρισμού, επίσης με ό,τι πλεονεκτήματα συνεπάγεται.
Τεχνολογίας συνέχεια…
Στο εσωτερικό του Nissan X-Trail συναντάμε δύο μεγάλες οθόνες 12,3in, μία για τον πίνακα οργάνων και μία για το infotainment, που ενσωματώνει το σύστημα NissanConnect, το οποίο συνδέεται με Android Auto (ενσύρματα), με Apple CarPlay (ασύρματα) και είναι συμβατό με Google Assistant και Amazon Alexa. Επίσης μπορεί να συνδεθεί με το κινητό σας τηλέφωνο μέσω της εφαρμογής NissanConnect Services, η οποία σας δίνει την δυνατότητα εντοπισμού του οχήματος, κλειδώματος και ενεργοποίησης των φώτων και της κόρνας, ώστε αν δεν το βρίσκετε εύκολα σε κάποιο μεγάλο πάρκινγκ ή ακόμα χειρότερα αν το έχουν κλέψει, να μπορέσετε να ακολουθήσετε τα ίχνη του και να δημιουργήσετε πανικό σε αυτούς που το πήραν.
Η ποιότητα είναι στο υψηλότερο επίπεδο που μας έχει συνηθίσει η Nissan, με την καμπίνα να διακρίνεται και για την χρηστικότητά της προσφέροντας πολλές θέσεις για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων.
Στο μενού περιλαμβάνεται το πακέτο υποβοήθησης οδηγού ProPILOT Assist με Navi-link (βασικός εξοπλισμός στις εκδόσεις Techna και Techna Plus) το οποίο λειτουργεί άψογα και επικουρικά με τον οδηγό, χωρίς να είναι ενοχλητικό σχεδόν ποτέ, για την ακρίβεια είναι το λιγότερο παρεμβατικό-ενοχλητικό από όσα ανάλογα συστήματα άλλων εταιρειών μπορώ να θυμηθώ. Αυτό δεν αναιρεί το γεγονός πως όταν χρειαστεί, θα λειτουργήσει σωστά, γιατί το δοκίμασα και ανταποκρίθηκε άψογα. Μάλιστα έχει και υψηλές δυνατότητες αυτόνομης κίνησης, αφού με την ενεργοποίηση του Intelligent Cruise Control (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις) κρατάει την λωρίδα του καθ’ όλη την διάρκεια της στροφής. Έχει και Intelligent Forward Emergency Braking (επίσης στάνταρ) που μπορεί να διαβάζει τον δρόμο ακόμα και μπροστά από το προπορευόμενο αυτοκίνητο για να ενεργοποιήσει τα φρένα ακόμη πιο έγκαιρα. Αυτό σημαίνει πως δεν περιμένει την αντίδραση του μπροστινού σας αυτοκινήτου για να δράσει ανάλογα, κάτι πολύ χρήσιμο στις ενδεχόμενες «καραμπόλες».
Family Hero
Το νέο Nissan X-Trail είναι εξαιρετικά άνετο, με την σωστά ρυθμισμένη εμπρός ανάρτηση με τα γόνατα McPherson, αλλά κυρίως την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και το πληθωρικού προφίλ των ελαστικών του (235/60 σημαίνει 141mm προφίλ), που φιλτράρουν την τραχύτητα του δρόμου και απομονώνουν την καμπίνα από υψηλές συχνότητες. Δεν είναι υπερβολικά μαλακό και δεν γέρνει ώστε να δημιουργεί αίσθημα ανασφάλειας στις στροφές, αλλά είναι όσο χρειάζεται για να μην κουράζει ποτέ τους επιβάτες του. Να σημειωθεί πως το συγκεκριμένο αυτοκίνητο της δοκιμής δεν ήταν εντελώς καινούργιο -όπως είναι συνήθως τα αυτοκίνητα που παίρνουμε για δοκιμή-, αλλά είχε σχεδόν 30.000 χιλιόμετρα στο οδόμετρο, τα οποία δεν έχουν αφήσει το παραμικρό «ίχνος» πάνω του, κάτι που υποδηλώνει πολύ καλή ποιότητα συναρμογής και υλικών, τόσο σε εσωτερικό όσο και σε εξαρτήματα ανάρτησης.
Η τετρακίνηση e-4orce μπορεί να δίνει ανά κλάσμα δευτερολέπτου διαφορετική ροπή σε κάθε τροχό, κάτι που, σε συνεργασία με το ESP, του χαρίζει εξαιρετική πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες και ασφαλή οδική συμπεριφορά, φροντίζοντας πάντα να φτάνει το μεγαλύτερο ποσοστό ροπής στον τροχό με την περισσότερη πρόσφυση. Φυσικά, παρ’ όλα αυτά, δεν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που θα το αγοράσει κάποιος για να ξεδιπλώσει τις οδηγικές του ικανότητες, παρά την εντυπωσιακή τιμή (για τα κιλά/ίππο του), των 7,0sec που χρειάζεται για να επιταχύνει από στάση στα 100km/h, η οποία οφείλεται στην μεγάλη και σταθερή ροπή των ηλεκτροκινητήρων, αφού ο χαρακτήρας και ο προσανατολισμός του είναι ξεκάθαρα προς ένα πολύ πρακτικό και ευρύχωρο μοντέλο που θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες μιας οικογένειας, απλά θα το κάνει με την μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια.
Η κατανάλωσή του, χάρη στις τεχνολογικά προηγμένες λύσεις, είναι λιγότερη από όσο αναλογεί σε ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο, με 7,4lt/100km, μια τιμή εξαιρετικά χαμηλή για τα 1.908kg του βάρους του, κάτι που οφείλεται στην λειτουργία του θερμικού κινητήρα μόνο στο ιδανικό φάσμα στροφών ώστε να αντλεί όση περισσότερη ενέργεια γίνεται από κάθε λίτρο βενζίνης που καταναλώνει, με την εκμετάλλευση της ενέργειας αυτής να είναι πάντα η ιδανική. Αυτού του είδους η υβριδική τεχνολογία, με τον θερμικό κινητήρα σε ρόλο γεννήτριας ρεύματος δηλαδή, μέχρι σήμερα χρησιμοποιείται μόνο από την Nissan, την Honda σε όλα τα e-HEV μοντέλα της και την Mazda στο MX-30 με τον νέο Wankel μονού ρότορα. Αν θα έπρεπε να του προσάψεις ένα μειονέκτημα σε αυτό, είναι πως δεν συμβαδίζει ο ήχος του κινητήρα με την επιτάχυνση του αυτοκινήτου, κάτι όμως που με τον καιρό συνηθίζεται. Η τιμή του, σύμφωνα με τα δεδομένα της εποχής, είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική, καθώς ξεκινάει από τα €39.190 για την βασική έκδοση Energy με mild Hybrid σύστημα 163Ps, ενώ η ίδια εξοπλιστικά έκδοση με το υβριδικό σύστημα e-Power απόδοσης 204Ps ξεκινάει από τα €45.190. Η τετρακίνητη e-4orce έκδοση με τους 213 ίππους και το πακέτο εξοπλισμού N-Connecta Plus φτάνει τις €50.890 συμπεριλαμβανομένης της έκπτωσης των 4.000 ευρώ που «τρέχει» αυτήν την στιγμή (Ιούνιος 2024) από την Nissan.
Τιμή βασικής έκδοσης Χ-Trail 1.5lt Hybrid 163Ps M-CVT Energy: €39.190
Τιμή έκδοσης δοκιμής Χ-Trail 1.5lt e-4orce 213Ps N-Connecta Plus: €50.890
Φωτογραφίες: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Απόδοση υβριδικού συστήματος | Αίσθηση τιμονιού |
Άνεση ανάρτησης | Ήχος κινητήρα |
Ποιότητα κατασκευής | |
Χώροι-πρακτικότητα | |
Λειτουργία τετρακίνησης | |
Εξοπλισμός |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο + 2 ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη | |
Κυβισμός | 1.497cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 84mm x 90,1mm | |
Σχέση συμπίεσης | 8-14 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |
Κιβώτια | Μονής σχέσης | |
Διαφορικά | Ελεύθερα | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.680 | |
Ύψος (mm) | 1.725 | |
Πλάτος (mm) | 1.840 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.705 | |
Βάρος (kg) | 1.908 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 575 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 350mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι 330mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5J x 18in | |
Ελαστικά | 235/60 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 163/4.800 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 25,5/2.400-4.400 | |
Συνδυαστική ισχύς (Ps/rpm) | 213 | |
Συνδυαστική ροπή (kgm/rpm) | 53,3 | |
0-100km/h (sec) | 7,0 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 180 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 144 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 6,4 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,4 |