Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Suzuki |
Μοντέλο | Swift |
Segment | B-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
Νέο σχήμα, ίδιες αρετές
Το Suzuki Swift ήταν πάντα ένα τίμιο και αγαπημένο αυτοκίνητο σε όλες τις γενιές του και αυτή εδώ, η τέταρτη, δεν πρόκειται να αποτελέσει εξαίρεση, αφού τα κύρια χαρακτηριστικά του μοντέλου είναι όλα παρόντα. Είναι μικρό, ελαφρύ, οικονομικό και … εδώ σε αυτές τις τελίτσες κανονικά θα πήγαινε η λέξη χαριτωμένο, αλλά δυσκολεύομαι λίγο ακόμα να την γράψω. Που θα πάει όμως θα το συνηθίσω. Δεν έχουν την ίδια άποψη φυσικά όλοι, αφού οι ίδιοι οι σχεδιαστές της Suzuki δηλώνουν πως ο σχεδιασμός του είναι εξελικτικός από το προηγούμενο μοντέλο. Ως εκ τούτου συνεχίζει να βασίζεται πλατφόρμα Heartect στην οποία όμως έχουν γίνει αναβαθμίσεις για βελτίωση της ασφάλειας και των επιπέδων NVH με σκοπό να παρέχει μία συνολικά βελτιωμένη εμπειρία οδήγησης.
Το αμάξωμα «ορίζεται» από τη γραμμή του «ανισόπεδου» καπό και εκτείνεται μέχρι το πίσω μέρος. Τα νέα μπροστινά φωτιστικά σώματα εξέχουν κάπως άκομψα από το καπό και τα φτερά, με τη σχεδίαση να είναι πιο «γλυκιά» στο πίσω μέρος που τα φωτιστικά σώματα είναι όμορφα και τρισδιάστατα. Οι χειρολαβές για τις πίσω πόρτες πλέον προεξέχουν από το αμάξωμα και δεν είναι ενσωματωμένες στην πίσω κολώνα του αμαξώματος, όπως πριν. Το σχεδιαστικό «τέχνασμα» όπου η οροφή μοιάζει να αιωρείται παραμένει και σε αυτή τη γενιά και σε συνδυασμό με τα τονισμένα φτερά, η εικόνα ειδικότερα από τα πλάγια είναι δυναμική και μοντέρνα, με 9 χρωματικές επιλογές και τέσσερις bi-tone συνδυασμούς, με τα νέα Frontier Blue Pearl Metallic και Cool Yellow Metallic να είναι εντελώς νέα.
Το μήκος του έχει αυξηθεί ελάχιστα και φθάνει πλέον τα 3.860mm, με το πλάτος, το ύψος και το μεταξόνιο να παραμένουν ακριβώς ίδια με το προηγούμενο μοντέλο στα 1.735/1.495 και 2.450mm αντίστοιχα. Ο χώρος αποσκευών είναι επίσης ο ίδιος με 265lt που είναι σχετικά χαμηλή χωρητικότητα για την κατηγορία, αλλά μπορεί να φτάσει τα 980lt αν ρίξεις τα πίσω καθίσματα για την μεταφορά μεγάλων αντικειμένων.
Εδώ κάνει τη διαφορά
Το εσωτερικό έχει αναβαθμιστεί πλήρως, τόσο σε επίπεδο εμφάνισης όσο και λειτουργικότητας. Είναι σαφώς πιο νεανικό και «ζωντανό» από την προηγούμενη γενιά, με ανοιχτόχρωμες επενδύσεις στο κάτω μέρος του ταμπλό και στις πόρτες, που σε συνδυασμό με τα σκουρόχρωμα πλαστικά τονίζουν τον έξυπνο και στιλάτο σχεδιασμό της καμπίνας με την οθόνη αφής να κοιτάζει ελαφρώς (συγκεκριμένα με 8 μοίρες κλίση) προς τον οδηγό. Η τελευταία έχει διαγώνιο 9in και έχει το καινούργιο λογισμικό Suzuki Connect, που είναι πολύ πιο όμορφο και πιο πλούσιο σε ενδείξεις και επιλογές από εκείνο το βασικό με τα 4 κουτάκια του παρελθόντος, το οποίο έμοιαζε να έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για υπερήλικες. Πλέον προσφέρει και ασύρματη σύνδεση με Apple Car Play και Android Auto.
Ο νέος πίνακας οργάνων με τα όμορφα αναλογικά όργανα και την οθόνη πολλαπλών ενδείξεων στο κέντρο είναι μία εξέλιξη του πίνακα που γνωρίσαμε στο προηγούμενο Swift, ελαφρώς εκσυγχρονισμένος και πάντα ευχάριστος αισθητικά. Τα υλικά είναι στην πλειονότητά τους σκληρά, με την γνωστή ποιοτική συναρμογή που μας έχει συνηθίσει η Suzuki. Οι φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό και τα αναλογικά όργανα είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτα, τουλάχιστον για εμάς που το αυτοκίνητο το βλέπουμε ακόμα σαν αυτοκίνητο και όχι σαν tablet με τροχούς.
Οι μηχανικοί της Suzuki αναφέρουν επίσης ότι κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του νέου Swift δόθηκε σημασία στη μείωση του θορύβου που φτάνει στην καμπίνα κατά την κίνηση του οχήματος. Για τον λόγο αυτό έχει τοποθετηθεί περισσότερο ηχομονωτικό υλικό στο εσωτερικό των εμπρός κολώνων, στο ταμπλό και στην κονσόλα, όπως και πιο παχιά μοκέτα στο πάτωμα.
Αναβαθμισμένα είναι και τα συστήματα ασφαλείας με το πλήρες πακέτο ADAS που περιλαμβάνει, Dual Sensor Brake Support II για την ανίχνευση εμποδίων εμπρός, Lane Keep Assist (LKA) με Traffic Sign Recognition (TSR), adaptive cruise control, Lane Departure Prevention (LDP), Driver Monitoring System (DMS), Blind Spot Monitor (BSM), Rear Cross Traffic Alert (RCTA) και γενικά όλα αυτά τα σύγχρονα συστήματα που φροντίζουν για εμάς και την τσέπη μας.
Ο πιο ήσυχος τρικύλινδρος
Αν δεν αντέχετε τον ήχο και τους κραδασμούς των τρικύλινδρων κινητήρων που κυριαρχεί στην κατηγορία των supermini (και όχι μόνο…) τότε ο νέος 1,2lt της Suzuki με την κωδική ονομασία Z12E που αντικαθιστά τον προηγούμενο τετρακύλινδρο και είναι 8% πιο αποδοτικός, με την ίδια μεν ισχύ, αλλά χρησιμοποιώντας λιγότερο καύσιμο. Ο νέος κινητήρας έχει ακριβώς την ίδια χωρητικότητα στα 1.197cc η οποία προκύπτει από καθαρή σύμπτωση αφού διαθέτει έναν κύλινδρο λιγότερο και ακόμα μεγαλύτερη συμπίεση από το ήδη υψηλό 13:1 του προηγούμενου που πλέον φτάνει το 13,9:1. Είναι εντυπωσιακή η δουλειά των μηχανικών αφού με καύσωνα, κλιματιστικό και απλή 95άρα βενζίνη, πιράκια δεν ακούσαμε ποτέ. Το υβριδικό σύστημα παραμένει το SHVS mild hybrid των 12V, το οποίο αποτελείται από έναν εναλλάκτη-μίζα (Integrated Starter Generator) ισχύος 2,3kW που είναι συνδεδεμένος με τον στρόφαλο μέσω τροχαλίας και ιμάντα όπως θα ήταν το κανονικό δυναμό, μόνο που αντί απλώς να φορτίζει την κανονική μπαταρία, έχει την δυνατότητα να γυρίσει πρώτο αυτό και να βάλει μπροστά τον κινητήρα αντί για την μίζα και μάλιστα χωρίς θόρυβο. Επίσης κατά την επιβράδυνση φορτίζει και μια μπαταρία ιόντων λιθίου (τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού).
Όταν λοιπόν επιταχύνεις, η μονάδα ISG λειτουργεί ως ηλεκτρικό μοτέρ τροφοδοτούμενο από τις δύο μπαταρίες, επικουρικά με τον θερμικό κινητήρα, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση βενζίνης. Κατά την καθημερινή οδήγηση το σύστημα δεν γίνεται αντιληπτό από τον οδηγό, επίσης δεν λειτουργεί όταν απαιτείται η μέγιστη ισχύ, αλλά μόνο σε χαμηλά φορτία. Με λίγα λόγια, δεν είναι εκεί για να βελτιώσει τις επιδόσεις, αλλά καθαρά για την κατανάλωση. Η απόδοσή του συνόλου παραμένει στους 83 ίππους, με μειωμένους ρύπους στα 98-99gr CO2, τιμή που του εξασφαλίζει δωρεάν τέλη κυκλοφορίας και καθημερινή πρόσβαση στον δακτύλιο. Η ροπή των 11,4kgm μπορεί να φαντάζει πολύ μικρή αλλά μαζί με την επιπλέον ροπή από το μικρό ηλεκτρομοτέρ των 6,0kgm δεν είναι καθόλου κουραστικό στην καθημερινότητα. Ο κινητήρας του δεν θα εντυπωσιάσει ποτέ με την δύναμή του, αλλά με την καλή λειτουργία και την χαμηλή κατανάλωση των 5,7lt/100km. Οι επιδόσεις του είναι απλώς επαρκείς για αυτοκίνητο πόλης, με 12,5sec για τα πρώτα 100km/h από στάση και τελική ταχύτητα τα 165km/h, η οποία είναι μικρή για τα σημερινά δεδομένα. Μπορεί να μην είχατε σκοπό να πάτε ποτέ πιο γρήγορα, αλλά τελική 165km/h σημαίνει πως και στα 140km/h θα δυσκολευτεί να κρατήσει τα χιλιόμετρά του με την μακριά 5η ταχύτητα στις ανηφόρες.
Ελαφρύ και ευχάριστο
Τα μοντέλα της Suzuki είναι πλέον από τα ελάχιστα της αγοράς που διατηρούν το βάρος τους σε λογικά επίπεδα για το μέγεθος και την κατηγορία τους, με το νέο Swift να μην αποτελεί εξαίρεση, ζυγίζοντας κάτω από ένα τόνο (919-994kg ανάλογα με τον εξοπλισμό). Όπως ανακοινώνει η εταιρεία, το συνολικό βάρος του mild hybrid συστήματος είναι μικρότερο από 7kg!
Το χαμηλό βάρος αποτελεί ένα τεράστιο πλεονέκτημα, σε όλους του τομείς, από την κατανάλωση, την οδική συμπεριφορά, το στρίψιμο, τα φρένα, παντού. Στον μοναδικό τομέα που θα μπορούσε να αποτελεί μειονέκτημα είναι η ηχομόνωση και η ποιότητα κύλισης, αλλά κάτι τέτοιο στο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε δεν ισχύει. Η άνεση και το φιλτράρισμα του οδοστρώματος είναι σημαντικά αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά στο νέο Swift.
Όπως και στο παρελθόν, το μικρό και ελαφρύ Swift έχει σπιρτόζικη οδική συμπεριφορά και ανάλαφρο πάτημα στον δρόμο με κύριο χαρακτηριστικό τις άμεσες αντιδράσεις και την ευελιξία. Θυμίζει παλιό καλό hatchback αυτοκίνητο με «ζωντανό» τιμόνι και συμμετοχική ουρά, όταν βέβαια απενεργοποιήσεις το σύστημα ευστάθειας, όπου μπορεί να γίνει ένα πολύ παιχνιδιάρικο αυτοκίνητο, σε μια ορεινή διαδρομή και να κινηθείς σβέλτα εκμεταλλευόμενος την κεκτημένη ταχύτητα και όχι την καλή επιτάχυνση. Δεν είναι εκεί βέβαια «το σπίτι» του πάντως, να μην γελιόμαστε. Το Swift σε αυτήν την έκδοση (ας ελπίσουμε να συνεχιστεί και στην έκδοση Sport), είναι ένα καθαρόαιμο αυτοκίνητο πόλης, με τιμόνι που «κόβει» πολύ και κύκλο στροφής με ακτίνα μόλις 4,8m, που του χαρίζει ευελιξία στα στενά και ευκολία στο παρκάρισμα, αρετές που σε συνδυασμό με τις παραδοσιακά κάθετες κολόνες του παρπρίζ και την καλή ορατότητα περιμετρικά το καθιστούν ιδανικό για την καθημερινή σας μετακίνηση.
Η τιμή του είναι αυξημένη σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο σε όλες τις εκδόσεις κατά περίπου 2.000 ευρώ, κάτι που αντισταθμίζεται μερικώς από την φρεσκάδα του μοντέλου τον καλύτερο κινητήρα και φυσικά τον σημαντικά πιο πλούσιο εξοπλισμό που ακόμα και στην βασική έκδοση GL των €18.450 είναι καλός, πόσο μάλλον στην κορυφαία GLX της δοκιμής όπου δεν του λείπει τίποτα και κοστίζει €21.250. Σαν συμπέρασμα, θα μπορούσαμε να πούμε ότι το νέο Swift, διατηρεί όλες τις αρετές που το έχουν κάνει ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα πόλης, ενώ οι αρκετές και σημαντικές βελτιώσεις έχουν κλείσει την ψαλίδα από τους κύριους ανταγωνιστές του σε πολλούς τομείς, προτάσσοντας μία πολύ ολοκληρωμένη και οικονομική στη χρήση πρόταση με καλό value-for-money.
Τιμή βασικής έκδοσης Swift 1,2lt Hybrid 82Ps GL: €18.450
Τιμή έκδοσης δοκιμής Swift 1,2lt Hybrid 82Ps GLX: €21.250
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Οικονομία καυσίμου | Χώρος αποσκευών |
Εξαιρετικά ραφιναρισμένος κινητήρας | 5άρι κιβώτιο |
Περιμετρική ορατότητα | Ηχομόνωση |
Εξοπλισμός | |
Οδική συμπεριφορά |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Z12E, Τρικύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο + ηλεκτροκινητήρας 2,3kW | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
Κυβισμός | 1.197cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 74mm x 92,8mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 13,9 | |
Τροφοδοσία | Έμμεσος ψεκασμός | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Μηχανικό 5 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Ταμπούρα | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6J x 16in | |
Ελαστικά | 185/55 R16 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 3.860 | |
Πλάτος (mm) | 1.735 | |
Ύψος (mm) | 1.495 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.450 | |
Βάρος (kg) | 994 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 265/980 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 82/5.700 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 11,4/ 4.500 | |
0-100km/h (sec) | 12,5 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 165 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 98-99 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 4,4 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 5,7 |