Test: MG3 Hybrid+ 195Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα MG
Μοντέλο 3
Segment B-Segment
Power Train Hybrid
Test: MG3 Hybrid+ 195Ps

Η MG δεν αφήνει το πόδι της από το γκάζι και παρά την ηχηρή επανεκκίνησή της στην ελληνική αγορά από τον περασμένο Σεπτέμβρη, επανέρχεται τώρα με ένα πολύ σημαντικό μοντέλο. Tο σημαντικότερο μετά το ZS με το οποίο μας συστήθηκε στην κατηγορία των B-SUV, αφού το MG3 είναι το αυτοκίνητο που θα την βάλει στον χάρτη των supermini, της δημοφιλέστερης κατηγορίας μετά την B-SUV.

Ακόμα πιο σημαντικό όμως είναι το γεγονός πως το MG3 κάνει το πρώτο βήμα, με την υβριδική του έκδοση Hybrid+. Η έκδοση αυτή έρχεται με προηγμένη υβριδική τεχνολογία και φοβερή απόδοση 195 ίππων, αλλά σε τιμή συμβατικού αυτοκινήτου (από 19.950 ευρώ). Οπότε δικαιολογεί την αναστάτωση που προκαλεί στην αγορά τη δεδομένη στιγμή και φανταστείτε τι θα γίνει όταν έρθει και η συμβατική του έκδοση με τους 105 ίππους από τον 1,5lt κινητήρα και με ακόμα πιο χαμηλή τιμή (φημολογείται κοστολόγηση γύρω στα €16.000)…

Test: MG3 Hybrid+ 195Ps

Αρχικά το MG3 είναι το μικρότερο μοντέλο στην γκάμα της MG, με μήκος στα 4,11m και ακολουθεί τη σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας, όπως την έχουμε δει στα υπόλοιπα μοντέλα της, με αιχμηρά χαρακτηριστικά και κομψή συνολικά εικόνα. Το εμπρός μέρος του διακρίνεται για τα ιδιαίτερης σχεδίασης φωτιστικά σώματα και τον δυναμικό προφυλακτήρα με τη μεγάλη εισαγωγή αέρα, ενώ έντονες ακμές διατρέχουν το αμάξωμα στο καπό και στα πλαϊνά του μέρη. Στο πίσω μέρος η εικόνα είναι ακόμα πιο ενδιαφέρουσα, συνεχίζοντας πάνω στο δυναμικό μοτίβο, με κύριο χαρακτηριστικό του τα ευμεγέθη φανάρια με το φιμέ κρύσταλλο, το μικρό παρμπρίζ και τον σπορ προφυλακτήρα.

Ένα MG4 υπό κλίμακα

Το εσωτερικό με τη σειρά του είναι εμπνευσμένο από το αντίστοιχο του MG4. Την μοντέρνα σχεδίαση του ηλεκτρικού της μοντέλου έχει προσθέσει υπό κλίμακα και στο μικρότερο MG3, με τις δύο ψηφιακές οθόνες να ξεχωρίζουν. Η πρώτη ως πίνακας οργάνων έχει διαγώνιο 7in και η κεντρική του infotainment είναι 10,25in, με όμορφα γραφικά και εύχρηστο, αλλά και πλούσιο μενού, όχι όμως και ιδιαίτερα γρήγορο σε απόκριση. Σίγουρα πάντως μιλάμε για ένα από τα πιο σύγχρονα και όμορφα συστήματα στην συγκεκριμένη κατηγορία, κάτι που έχει τη σημασία του, ιδιαίτερα σε αυτή την κλάση οχημάτων.

Test: MG3 Hybrid+ 195Ps

Επιπλέον, το MG3 διαθέτει μια υπερπλήρη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης, ιδιαίτερα στην πλούσια έκδοση Luxury που είχαμε στη διάθεσή μας (από 22.950 ευρώ), με 11 συστήματα υπό την ομπρέλα της τεχνολογίας MG Pilot. Όλα καλά λοιπόν, όμως σίγουρα υπάρχουν και περιθώρια βελτίωσης στο εσωτερικό του MG3.

Test: MG3 Hybrid+ 195Ps

Tα καθίσματα είναι στενά και κάπως άβολα έπειτα από μερικές ώρες οδήγησης, ενώ και το πλαστικό στο πάνω μέρος του ταμπλό θα μπορούσε να είναι ανώτερης ποιότητας μαζί με το πάνελ των διακοπτών συντόμευσης για το μενού κάτω από το infotainment, ωστόσο βάσει της συνολικά εξαίρετης εικόνας του, αυτά αποτελούν ψεγάδια. Επίσης καλύτεροι θα μπορούσαν να είναι και οι χώροι του MG3 αναλογικά με τις διαστάσεις του τουλάχιστον, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως δεν εξυπηρετούν τις ανάγκες 4 επιβατών. Ουσιαστικά ελάχιστα supermini είναι καλύτερα από αυτό όσον αφορά στους χώρους επιβατών, ενώ το υβριδικό σύστημα επηρεάζει ελαφρώς το διαθέσιμο χώρο αποσκευών που βρίσκεται στα ικανοποιητικά, 293lt.

Test: MG3 Hybrid+ 195Ps

Υβριδικό σαν GTi

Το υβριδικό σύστημα Hybrid+ του MG3, συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο κινητήρα 1,5lt που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson και αποδίδει 102Ps, με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 136Ps (100kW), με τη συνδυαστική απόδοση να φτάνει τους 195 ίππους, που είναι και η μεγαλύτερη ισχύς ανάμεσα στα υβριδικά μοντέλα της κατηγορίας και μη. Σημειώστε εδώ, πως υπάρχει κι ένας ακόμα ηλεκτροκινητήρας που λειτουργεί ωστόσο μόνο ως γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας. Η υβριδική υπόσταση του MG3 δεν έχει τον προσανατολισμό ενός σπορ μοντέλου (π.χ. hot-hatch), με την δύναμη να είναι υπερ-αρκετή ιδιαίτερα για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Το κιβώτιο είναι αυτόματο 3 σχέσεων και έχει πιο πολιτισμένη λειτουργία σε σχέση με ένα CVT, επηρεάζει ωστόσο τις επιδόσεις αφού παρουσιάζει έντονο σκαλοπάτι στο ανέβασμα κάθε σχέσης (ιδιαίτερα στην πλήρη επιτάχυνση). Ακόμα και έτσι όμως οι επιδόσεις θα καλύψουν ακόμα και τον πλέον απαιτητικό της κατηγορίας, με το 0-100km/h να έρχεται σε μόλις 8sec, ενώ αξιοσημείωτη είναι η μέτρηση ρεπρίζ 80-120km/h που ολοκληρώνεται σε 5sec.

Test: MG3 Hybrid+ 195Ps

Το δυνατότερο σημείο του MG3 Hybrid+ έναντι του υβριδικού ανταγωνισμού, είναι το γεγονός πως συνδυάζει αυτό το ισχυρό σύστημα με μια μεγάλη μπαταρία, χωρητικότητας 1,83kW. Αυτό του επιτρέπει να μπορεί να χρησιμοποιεί την ηλεκτρική ενέργεια του συσσωρευτή του για την κίνησή του περισσότερο από τα υπόλοιπα, είτε ανά τακτά χρονικά διαστήματα είτε ακόμα και συνεχόμενα για περίπου 10km, εφόσον κινείσαι με ταχύτητες κάτω των 60km/h. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να διατηρείται η μέση κατανάλωση κάτω από τα 4,7lt/100km σε αστικές συνθήκες, ενώ παρά τη μεγάλη απόδοση του συνόλου, η μέση τιμή της κατανάλωσης σε μεικτό κύκλο οδήγησης, δεν ξεπερνά τα 6lt/100km. O οδηγός έχει στη διάθεσή του τα προγράμματα οδήγησης EV (αμιγώς ηλεκτρικό), Series (ο κινητήρας ως γεννήτρια τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα), Series and Charge (όπως η Series αλλά παράλληλα φορτίζει την μπαταρία αν αυτή είναι άδεια και οι απαιτήσεις κίνησης είναι χαμηλές), Drive and Charge (ο βενζινοκινητήρας κινεί τους τροχούς, ενώ φορτίζει την μπαταρία μέσω της γεννήτριας) και Parallel (τόσο ο κινητήρας όσο και ο ηλεκτροκινητήρας κινούν τους τροχούς).

Φίλος στην πόλη, σύμμαχος εκτός

Το MG3 Ηybrid+ συμπληρώνει την ευχάριστη εικόνα του και σε οδηγικό επίπεδο, όντας ικανό να καλύψει όλες τις ανάγκες που έχει κανείς από ένα μοντέλο της κατηγορίας. Η πρώτη θετική εντύπωση έρχεται από την ανάρτησή του, η οποία αποτελείται βεβαίως από την κλασική διάταξη των γονάτων McPherson εμπρός και του ημιάκαμπτου πίσω άξονα, ωστόσο η ρύθμισή της είναι πιο σφιχτή από όσο ίσως θα περίμενες από ένα υβριδικό μοντέλο της κατηγορίας, κάτι που προτιμήθηκε προκειμένου να διαχειριστεί πιο εύκολα τους 195 ίππους. Από την άλλη, έχει γίνει επίσης πολύ καλή δουλειά στο NVH και σε συνδυασμό με την λειτουργία της ανάρτησης, τα επίπεδα άνεσης και η ποιότητα κύλισης παραπέμπουν σε μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητο.

Test: MG3 Hybrid+ 195Ps

Όσον αφορά τώρα την αποτελεσματικότητά του, αν και είναι ξεκάθαρο πως δεν πρόκειται για ένα σπορ hatchback αυτοκίνητο παρά την αυξημένη του απόδοση, είναι αρκετά ικανό στην σβέλτη οδήγηση, παρά τη σχετική ασάφεια του τιμονιού του σε τέτοιες συνθήκες αλλά και την επιλογή των ελαστικών με το 55άρι προφίλ (195/55R16). Τα τελευταία «μαγουλιάζουν» στην πίεση και κόβουν ελαφρώς το ρυθμό σου, κάτι που σίγουρα θα άλλαζε στην επόμενη διαθέσιμη για το MG3 διάσταση (205/45R17), με μικρές απώλειες στην κατανάλωση, τις επιδόσεις και την άνεση. Ακόμα κι έτσι φυσικά, το MG3 παραμένει ένα πολύ ικανό τόσο σε αστικές όσο και υπεραστικές συνθήκες αυτοκίνητο, περισσότερο μάλιστα από αρκετά μοντέλα του ανταγωνισμού.

Πρόκειται λοιπόν για μια πολύ στοχευμένη και ολοκληρωμένη πρόταση αυτή τη στιγμή στην αγορά των supermini, η οποία εκτός από το εξαίρετο value for money και τα 7 χρόνια εγγύησης, πείθει με τον συνολικό της χαρακτήρα και κάνει για άλλη μια φορά τη διαφορά για την MG. H οποία με προτάσεις σαν αυτή αποδεικνύει περισσότερο πως έχει επιστρέψει καλύτερη από ποτέ…

Τιμή βασικής έκδοσης MG3 Hybrid+ 195Ps Excite: 19.950 ευρώ

Τιμή έκδοσης δοκιμής MG3 Hybrid+ 195Ps Luxury: 22.950 ευρώ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Λειτουργία υβριδικού συστήματος Αργές αλλαγές αυτόματου κιβωτίου
Επιδόσεις Μέτριας ποιότητας σκληρά πλαστικά στο ταμπλό
Εξοπλισμός
Οδική συμπεριφορά
Τιμή
7 χρόνια εγγύηση
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, υβριδικό σύστημα Hybrid+ με ηλεκτροκινητήρα 136Ps
Κυβισμός1.498cc
Διάμετρος x Διαδρομή72mm x 92mm
Σχέση Συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΗλεκτρονικός ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο 3 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.113
Πλάτος (mm)1.797
Ύψος (mm)1.502
Μεταξόνιο (mm)2.570
Βάρος (kg)1.308
Χώρος αποσκευών (lt)293lt
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6,5J x 16in
Ελαστικά195/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps)195
Ονομαστική ροπή (kgm)43,3
0-100km/h (sec)8,0
80-120km/h (sec)5,0
Τελική ταχύτητα (km/h)170
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)100
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)4,4
Δοκιμής (lt/100km)5,9