Test: Subaru Forester fl e-Boxer 150Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Subaru
Μοντέλο Forester
Segment D-SUV
Power Train Βενζίνη
Test: Subaru Forester fl e-Boxer 150Ps

Στην του γενιά, το Subaru Forester ενσωμάτωσε για πρώτη φορά ήπια υβριδικό σύστημα για να μπορέσει να «σταθεί όρθιο» στις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων που επιβάλει η Ευρωπαϊκή αγορά και ταυτόχρονα να μειώσει λίγο την «δίψα» του δίλιτρου boxer κινητήρα. Η τελευταία ανανέωση του μοντέλου δεν έφερε αλλαγές στα μηχανικά μέρη, έκανε όμως λίγο πιο μοντέρνα την εμφάνιση του SUV και εμπλούτισε το εξοπλιστικό πακέτο. Όμως με ένα σωρό ταλαντούχων SUV αντιπάλων με πολύ πιο ισχυρά και αποδοτικά σύνολα κίνησης, το Forester τείνει να «περιθωριοποιηθεί» κυρίως σε αγοραστές που ζητούν συγκεκριμένες αρετές τις οποίες το μοντέλο της Subaru συνεχίζει να διατηρεί: την εξαιρετική συμμετρική τετρακίνηση, την ποιοτική κατασκευή και την υψηλή άνεση ανεξάρτητα αν κινείσαι εντός ή εκτός ασφάλτου

Test: Subaru Forester fl e-Boxer 150Ps

Symmetrical All-Wheel Drive

Η διάταξη της μετάδοσης είναι η κλασσική «γλυκιά συνταγή» που οι μηχανικοί της Subaru ξέρουν πολύ καλά ότι δουλεύει και δουλεύει καλά! Καλύτερα από την συντριπτική πλειοψηφία των μεγάλων SUV που βασίζονται στα ηλεκτρονικά για την μεταφορά της ροπής στους τροχούς. Το σύστημα τετρακίνησης S‑AWD της Subaru αποτελείται από πλήρως ευθυγραμμισμένα μηχανικά μέρη από τον κινητήρα boxer, στο κιβώτιο ταχυτήτων που βρίσκεται σχεδόν στο κέντρο του αμαξώματος και στο πίσω διαφορικό. Αυτή η «συμμετρία» είναι τρομερά αποτελεσματική για να παρέχει ισχύ και στους τέσσερις τροχούς συνεχώς για μέγιστη πρόσφυση και ισορροπία. Ταυτόχρονα, η τοποθέτηση της μπαταρίας λιθίου στον πίσω άξονα, ευνόησε και την κατανομή του βάρους που είναι 51% μπροστά και 49% πίσω. Ο ηλεκτροκινητήρας ισχύος 16,7Ps βρίσκεται τοποθετημένος μέσα στο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης Lineartronic.

Test: Subaru Forester fl e-Boxer 150Ps

Όλα αυτά είναι εφόδια, που σε συνδυασμό με τα 22cm της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος εξασφαλίζουν γωνίας προσέγγισης 21,5ο, γωνία ράμπας 21,1ο και γωνία διαφυγής 25,8ο. Οι τιμές αυτές σημαίνουν ότι το Forester θα περάσει από σημεία που δεν φαντάζεστε ότι μπορεί να περάσει. Στην πραγματικότητα λίγα είναι τα αυτοκίνητα που μπορούν να ακολουθήσουν το μοντέλο της Subaru (χωρίς να πληγώσουν το σασί και τους προφυλακτήρες τους) σε πραγματικό off-roading. Κάτι ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι ακόμα και σε δύσκολες εκτός δρόμου συνθήκες οι επιβάτες του Forester δεν θα ταλαιπωρηθούν καθόλου με χτυπήματα και θορύβους, αφού η ανάρτηση (γόνατα McPherson μπροστά και διπλά ψαλίδια πίσω, που εδράζονται απευθείας στο πλαίσιο) με την μεγάλη διαδρομή και την εξαιρετική ρύθμιση διασφαλίζουν άνετο «περπάτημα» ακόμα και σε σκληρούς χωματόδρομους με πέτρες.

Το σύστημα τετρακίνησης S‑AWD συνεργάζεται ιδανικά με το Vehicle Dynamics Control, το σύστημα δυναμικού ελέγχου, το οποίο αντλώντας πληροφορίες από το κεντρικό διαφορικό, κατανέμει τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες, αλλά και στον κάθε τροχό ξεχωριστά, ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης. Εδώ μπαίνει και στο παιχνίδι το σύστημα X-Mode, με τις επιλογές Snow-Dirt και Deep Snow-Mud, το οποίο προσαρμόζει την απόκριση του κινητήρα και των φρένων, τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, αλλά και τη λειτουργία της τετρακίνησης για ασφαλή πλοήγηση σε ολισθηρές επιφάνειες.

Test: Subaru Forester fl e-Boxer 150Ps

Premium σε όλα

Το πρόσφατα φρεσκαρισμένο Forester έλαβε κάποιες σχεδιαστικές επεμβάσεις για να γίνει πιο αρεστό συγκριτικά με τα πιο μοντέρνα σύνολα του -Ευρωπαϊκού κυρίως- ανταγωνισμού. Έτσι έχουμε ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και μπροστινή μάσκα και φρεσκαρισμένα μπροστινά φώτα με το μοτίβο «C» να παραμένει.

Η σχεδίαση του ταμπλό δεν εντυπωσιάζει σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό της D-SUV κατηγορίας, καταφέρνει όμως να δείχνει αρκούντως σύγχρονο και συνάμα επιβλητικό χάρη σε μία κεντρική οθόνη αφής 8in, ενώ ακριβώς από πάνω της βρίσκεται ακόμα μία οθόνη 6,3in, στην οποία προβάλλεται η λειτουργία της τετρακίνησης, τα στοιχεία του trip computer ή εναλλακτικά η εικόνα από την πλαϊνή -πολύ χρήσιμη- κάμερα που βρίσκεται στον δεξιό καθρέφτη. Η ποιότητα των υλικών είναι πολύ καλή, αγγίζοντας αυτή των premium κατασκευαστών, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και οι επενδύσεις των εμπρός θυρών διαθέτουν μαλακό πλαστικό, με τα χαμηλότερα μέρη που είναι σκληρά να μην υποβαθμίζουν την συνολική αίσθηση ποιότητας.

Test: Subaru Forester fl e-Boxer 150Ps

Ιδιαίτερα προσεγμένη είναι και η συναρμογή κάτι που έχει ως αποτέλεσμα τους μηδενικούς τριγμούς, ενώ οι φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό και άλλες βασικές λειτουργίες, αναβαθμίζουν την εργονομία. Τα καθίσματα και ιδιαίτερα αυτό του οδηγού είναι ψηλά τοποθετημένα και το μεγάλο παρμπρίζ παρέχει στον οδηγό εξαιρετική ορατότητα.

Η ευρυχωρία του ιαπωνικού SUV είναι σε κορυφαίο επίπεδο. Χάρη στις μεγάλες διαστάσεις του αμαξώματος και το μεταξόνιο των 2,670mm, 5 άτομα (ακόμα και μεγάλου μεγέθους) θα βολευτούν άνετα στην καμπίνα του Forester. Όσο για τον χώρο αποσκευών, αυτός ανέρχεται στα 509lt και τα 1.779lt με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε όμως ως ατόπημα την απουσία του εφεδρικού τροχό, με τον αντίστοιχο χώρο να καταλαμβάνει η μπαταρία του e-Boxer.

Test: Subaru Forester fl e-Boxer 150Ps

All Terrain

Η μικρή μπαταρία χωρητικότητας 0,57kWh προφανώς και δεν είναι εκεί για να παρέχει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, αλλά σύμφωνα με την Subaru, προσφέρει οικονομία έως και 11% σε σύγκριση με τον συμβατικό δίλιτρο boxer κινητήρα. Στην πράξη, αντιλαμβάνεσαι την ύπαρξη του ηλεκτροκινητήρα μόνο όταν κινείσαι σε κατηφορικό δρόμο με χαμηλές ταχύτητες. Σε αυτή την περίπτωση, ο θερμικός κινητήρας δεν λειτουργεί καθόλου και το Forester γίνεται εντελώς αθόρυβο χωρίς να εκπέμπει καθόλου ρύπους. Όταν αποφασίσεις να εξαντλήσεις τη διαδρομή του γκαζιού θα διαπιστώσεις ότι οι 150 «ατμοσφαιρικοί ίπποι» είναι οριακοί για να κινήσουν τα 1.658kg, κάτι που αντικατοπτρίζεται ξεκάθαρα και στις πολύ μέτριες επιδόσεις του Forester, που για να επιταχύνει από στάση στα πρώτα 100km/h απαιτεί 11,8sec.

Το μοτέρ παρότι είναι γραμμικό, είναι αρκετά νωθρό μέχρι τις 3.000rpm και μόνο όταν περάσεις αυτό το εύρος ανταποκρίνεται πιο άμεσα ο boxer, πάντα με το ανάλογο αντίκτυπο στην κατανάλωση καυσίμου. Μέσα στην πόλη είναι δύσκολο να διατηρήσεις έναν σβέλτο ρυθμό και ακόμα πιο δύσκολο να δεις κατανάλωση κάτω από 9,5lt/100km. Στον ανοιχτό δρόμο τα πράγματα είναι καλύτερα για το σύστημα κίνησης του Forester, καθώς με ταχύτητες 120-130km/h η τιμή της κατανάλωσης πέφτει κάτω από τα 8lt/100km.

Test: Subaru Forester fl e-Boxer 150Ps

Το Forester διαθέτει τρία οδηγικά προφίλ, το EV Driving, στο οποίο λειτουργεί μόνο ο ηλεκτροκινητήρας σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, το Motor Assist Driving, όπου γίνεται συνεργασία των δύο κινητήρων για μεσαίες ταχύτητες και στο Engine Driving, που λειτουργεί αποκλειστικά ο θερμικός κινητήρας για τις υψηλές ταχύτητες. Η εναλλαγή από την ηλεκτρική κίνηση στον θερμικό κινητήρα γίνεται πάντα με ένα μικρό αλλά όχι ενοχλητικό «σκαλοπάτι». Εκεί που δεν θα νιώσεις σκαλοπάτι είναι στην κίνηση του Forester, καθώς η ανάρτηση «ισιώνει» ακόμα και τις πιο γενναίες ανωμαλίες και σαμαράκια, εξασφαλίζοντας πάντα πραγματικά ποιοτική κύλιση για τους επιβάτες του. Ταυτόχρονα ο έλεγχος του αμαξώματος είναι αρκετά καλός και μόνο όταν πιέσεις το Forester θα πάρει μεγάλες κλίσεις χωρίς ποτέ «να ιδρώσεις». Μοναδική παραφωνία αποτελεί ο παραπάνω από αισθητός αεροδυναμικός θόρυβος στο ταξίδι που πιθανότατα προέρχεται από τους πολύ μεγάλους καθρέφτες.

Οι εξαιρετικές εκτός δρόμου δυνατότητες αποτελούν παράδοση για το ιαπωνικό SUV και η τελευταία γενιά του μοντέλου δεν αποτελεί εξαίρεση. Σε δύσβατη διαδρομή ακόμα και χωρίς «ειδικά ελαστικά» θα περάσει σχεδόν από παντού (αρκεί ο οδηγός του να έχει μία μικρή ανάλογη εμπειρία), χωρίς να νοιάζεται από το τραχύ έδαφος και τις πέτρες φυσιολογικού μεγέθους. Σε μαλακό χώμα μάλιστα μπορείς να παίξεις και λίγο παραπάνω και να ανεβάσεις ρυθμό, απολαμβάνοντας την ιδανική και άμεση (στην μεταφορά ροπής) απόκριση της τετρακίνησης.

Test: Subaru Forester fl e-Boxer 150Ps

Το Forester είναι ένα εξαιρετικό οικογενειακό αυτοκίνητο με πλούσιο εξοπλισμό, μεγάλους χώρους και παρά το γεγονός ότι δεν διακρίνεται στην καθημερινή μετακίνηση εντός πόλεως λόγω της υψηλής κατανάλωσης καυσίμου και των αναιμικών επιδόσεων, έχει τόσο μεγάλο εύρος κίνησης εκτός δρόμου που ελάχιστα μοντέλα μπορούν να προσφέρουν στα 45.450 ευρώ.

Τιμή βασικής έκδοσης Forester 2.0 e-Boxer 150Ps CVT (Free): €45.450

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΑΡΙΟΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου Επιδόσεις
Λειτουργία ανάρτησης Αυξημένη κατανάλωση
Ποιότητα κατασκευής Απουσία ρεζέρβας
Εσωτερικοί χώροι
Εξοπλισμός
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε επίπεδη διάταξη, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός1.995cc
Διάμετρος x Διαδρομή84mm x 90mm
Σχέση συμπίεσης12,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός καυσίμου, ηλεκτροκινητήρας ισχύος 16,7Ps
Μπαταρία0,57kWh
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣε όλους τους τροχούς
ΚιβώτιοΣυνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων Lineatronic CVT
ΔιαφορικάΗλεκτρονικά ελεγχόμενα
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.640
Ύψος (mm)1.730
Πλάτος (mm)1.815
Μεταξόνιο (mm)2.670
Βάρος (kg)1.658
Χώρος αποσκευών (lt)509-1.779
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΔιπλά ψαλίδα, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 315mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΑεριζόμενοι δίσκοι 285mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7J x 17in
Ελαστικά225/60
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)150 /5.600-6.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)19,8 /4.000
0-100km/h (sec)11,8
Τελική ταχύτητα (km/h)188
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)185
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)8,1
Δοκιμής (lt/100km)9,3