Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Mercedes-Benz |
Μοντέλο | A-Class |
Segment | C-Segment |
Power Train | Plug-in Hybrid |
Η ανανέωση της A-Class στις περισσότερες εκδόσεις της εστιάζει στο αισθητικό και τεχνολογικό της προφίλ, με την Mercedes-Benz να φρεσκάρει έτσι την εικόνα της, διατηρώντας πάντα έντονο το αγοραστικό της ενδιαφέρον.
Παρόλα αυτά, η έκδοση που έχει αποκομίσει ακόμα περισσότερα οφέλη μετά την ανανέωση είναι η επαναφορτιζόμενη έκδοση A250 e (σε hatchback και sedan), της οποίας το υβριδικό σύστημα έχει αναβαθμιστεί, προσφέροντας μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία αλλά και μειωμένους χρόνους φόρτισης. Εμείς δοκιμάζουμε την hatchback έκδοση της ανανεωμένης A250 e, η οποία συνεχίζει να αποτελεί μία από τις δημοφιλέστερες προτάσεις της αγοράς στο κομμάτι της μίσθωσης αυτοκινήτου εταιρικής χρήσης, αφού με λιανική τιμή προ φόρων κάτω από τις 40.000 ευρώ (39.971 ευρώ) και εκπομπές CO2 μόλις 18gr/km επωφελείται των κινήτρων που το αφορούν.
Όπως και στις συμβατικές εκδόσεις, η ανανέωση στο κομμάτι της εμφάνισης και για την A250 e εντοπίζεται στην ανασχεδιασμένη μάσκα και στα LED φώτα τόσο εμπρός όσο και πίσω, αλλά και στον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα στο πίσω μέρος. Η δυναμική του hatchback αμαξώματος είναι έκδηλη σε όλες τις εκδόσεις και καθορίζεται από τα powerdome στο καπό και τα νεύρα που διατρέχουν το αμάξωμα στα πλαϊνά του, ωστόσο οι εκδόσεις με το πακέτο AMG προσδίδουν στην ανανεωμένη Α-Class έναν πιο επιβλητικό και σπορτίφ συνολικά χαρακτήρα.
Αντίστοιχα και στο εσωτερικό της Plug-in Hybrid έκδοσης της A-Class, οι αλλαγές είναι αυτούσιες από τις συμβατικές εκδόσεις και σε κάθε περίπτωση περιορισμένες. Ο ψηφιακός διάκοσμος με τις δύο οθόνες 10,25in του «πολυτάλαντου» MBUX infotainment παραμένει το βασικό χαρακτηριστικό της A-Class, μαζί βεβαίως με τον υψηλό πήχη που έχει θέσει το μικρομεσαίο μοντέλο της Mercedes-Benz σε επίπεδο ποιότητας κατασκευής και συναρμολόγησης.
Η μοναδική διαφορά αφορά στην ανασχεδιασμένη κονσόλα ανάμεσα στα καθίσματα και την αντικατάσταση του χειριστηρίου του MBUX, με μία ρηχή και όχι ιδιαίτερα πρακτική θήκη για αντικείμενα (στην οποία δεν χωράνε τα περισσότερα σύγχρονα Smartphones). Ο χειρισμός του infotainment μπορεί να γίνει δια της αφής, είτε από την οθόνη απευθείας, είτε από τα χειριστήρια στο τιμόνι, είτε από το βελτιωμένο λογισμικό φωνητικών εντολών.
Όσον αφορά στους χώρους της Α250 e, αυτοί είναι ίδιοι για τους επιβάτες με των συμβατικών εκδόσεων και σε κάθε περίπτωση επαρκείς, με τη διαφορά να εντοπίζεται στον διαθέσιμο χώρο για τις αποσκευές της, όπου, λόγω της υβριδικής της τεχνολογίας, απώλεσε 45lt, φτάνοντας έτσι την απλώς ικανοποιητική τιμή των 310lt. Μπρος στα κάλλη, όμως, τι είναι ο πόνος…
Εδώ τα σπουδαία…
Και τα κάλλη της A250 e στην προκειμένη περίπτωση αφορούν προφανώς την υβριδική της τεχνολογία. Πηγή του plug-in υβριδικού συστήματος της A250 e είναι και πάλι ο τετρακύλινδρος 1,33lt υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, o οποίος αποδίδει πλέον 3 ίππους και 2kgm ροπής περισσότερα (163Ps και 27,5kgm), ενώ συνδυάζεται και με έναν επίσης ισχυρότερο κατά 7 ίππους ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται και πάλι στο 8τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η συνδυαστική απόδοση του συνόλου δεν έχει αλλάξει, παραμένοντας στους 218Ps και στα 45,9kgm ροπής, ωστόσο αυτές οι αλλαγές προσφέρουν στο σύνολο χαμηλότερες τιμές κατανάλωσης. Σε συνδυασμό με την αύξηση της ωφέλιμης χωρητικότητας της μπαταρίας στις 11,6kWh (από 10,7kWh) και την καλύτερη ενεργειακή απόδοση του συστήματος, η ανανεωμένη A250 e κερδίζει επιπλέον 10km πραγματικής ηλεκτρικής αυτονομίας σε σχέση με το παρελθόν, μπορεί δηλαδή να κινηθεί με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής της ενέργειας για 65-70km περίπου.
Έτσι στην περίπτωση της γεμάτης μπαταρίας, η κατανάλωσή της περιορίζεται στα σχεδόν 2lt/100km σε αστικό περιβάλλον, ενώ στην υβριδική λειτουργία, που είναι και η ενδεδειγμένη, όπου και οι δύο κινητήρες συνεργάζονται, η μέση τιμή κατανάλωσης σε μεικτό κύκλο, δεν ξεπερνά τα 6lt/100km. Σημειώστε εδώ πως στην επιλογή οδήγησης Sport που χρησιμοποιεί περισσότερο τον βενζινοκινητήρα, η μέση κατανάλωση θα αυξηθεί κοντά στα 8lt/100km.
Το PHEV σύστημα της A250 e προσφέρει τέλος, 3 επιλογές για το βαθμό ανάκτησης της ενέργειας από τα paddles πίσω από το τιμόνι, τα οποία ωστόσο στο πρόγραμμα Sport κάνουν τη δουλειά που περιμένεις, αλλάζουν δηλαδή σχέσεις στο 8τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Οι επιδόσεις της είναι πολύ καλές, με 7,4sec για το 0-100km/h και 225km/h τελικής ταχύτητας, κάτι που διαπιστώνεις και στην πράξη, με την A250 e να επιταχύνει πειστικά και να εμφανίζει θετικό τράβηγμα κάθε φορά που την πιέζεις παρά το αυξημένο της βάρος που φτάνει τα 1.700kg (μόνο η μπαταρία ζυγίζει 150kg).
Η Mercedes-Benz πρόσθεσε και 3 επιπλέον επιλογές για τη φόρτιση της μπαταρίας της A250 e. Εκτός από τη δυνατότητα των 3,7kW, η μπαταρία μπορεί πλέον να φορτίσει και από εναλλασσόμενο ρεύμα ισχύος έως 11kW αντί των 7,4kW που προσέφερε η προηγούμενη, ενώ μπορεί και από ταχυφορτιστή DC να δεχθεί έως 22kW. H φόρτισή της στην τελευταία περίπτωση και για την ανάκτηση του 10 έως 80% της χωρητικότητάς της διαρκεί περίπου 25min. Από απλή οικιακή πρίζα, η φόρτιση διαρκεί περίπου 5 ½ ώρες, ενώ σε Wallbox ισχύος 7,4kW η φόρτιση από 10 έως 100% διαρκεί περίπου 1 ώρα και 45 λεπτά.
Φυσάει και στο δρόμο
Αυτό που δεν έχει αλλάξει καθόλου είναι το οδηγικό προφίλ της ανανεωμένης A250 e, παραμένοντας αποτελεσματική σε όλα τα επίπεδα. Η ανάρτηση είναι σφιχτή και διαχειρίζεται αποτελεσματικά το βάρος της, ενώ οι 18in ζάντες (στάνταρ στο προαιρετικό πακέτο AMG που κοστίζει €2.688) σε συνδυασμό με την διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω της χαρίζουν καλή σταθερότητα και αμεσότητα, εμπνέοντας για γρήγορη οδήγηση, μέχρι τουλάχιστον να κάνει την εμφάνισή της το βάρος της που οδηγεί σε προοδευτικές μεν, αλλά υποστροφικές τάσεις.
Από την άλλη η επιλογή αυτή επηρεάζει ελαφρώς τα επίπεδα άνεσης και επιτρέπει σε έντονες ανωμαλίες να γίνουν ιδιαίτερα αισθητές στην καμπίνα, χωρίς ωστόσο να προβληματίζει με το επίπεδο άνεσης που προσφέρει. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος, όμως η αδιάφορη αίσθηση θα μειώσει την συγκίνηση όταν αποφασίσεις να κινηθείς γρήγορα σε δρόμους με στροφές.
Κάτι που σίγουρα χρειάζεται εξοικείωση είναι το by-wire πεντάλ του φρένου, που έχει απότομο αρχικό δάγκωμα και περίεργη αίσθηση, κάτι που οφείλεται στο σύστημα ανάκτησης πέδησης και που έχουμε επίσης δει στις περισσότερες ηλεκτρικές και PHEV προτάσεις της Mercedes-Benz.
Συνολικά, η A250 e είναι ένα πολύ ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, με premium υπόσταση και αποδοτικό υβριδικό σύστημα, το οποίο επιτρέπει την καθημερινή κίνησή του με αποκλειστική χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Και αυτό από μόνο του είναι πολύ σημαντικό για να της επιτρέψει να συνεχίσει να αποτελεί μία από τις καλύτερες επιλογές στην αγορά των μικρομεσαίων PHEV, ειδικά αν επιλεχθεί ως αυτοκίνητο εταιρικής χρήσης.
Τιμή βασικής έκδοσης Α250 e: €52.550
Τιμή έκδοσης δοκιμής A250 e AMG Package: €55.240
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εμφάνιση | Χώρος αποσκευών |
Ποιότητα | Απόσβεση ανάρτησης σε έντονες ανωμαλίες |
Οδική συμπεριφορά | Aίσθηση πεντ΄άλ φρένου |
Αυτονομία | Τιμή |
Χρόνοι φόρτισης |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.332cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 72,2mm x 81,4mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.428 | |
Πλάτος (mm) | 1.796 | |
Ύψος (mm) | 1.452 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.729 | |
Βάρος (kg) | 1.700 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 310lt | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5J x 18in | |
Ελαστικά | 225/45 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 218 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 45,9 | |
0-100km/h (sec) | 7,4 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 225 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 25-18 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 1,1-0,8 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 5,8-7,7 |