Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Skoda |
Μοντέλο | Scala |
Segment | C-Segment |
Power Train | Βενζίνη |

Θες χώρους; Πάρε Scala!
Κανονικά αυτές οι 4 λέξεις θα έπρεπε να είναι όλο το κείμενο γιατί το συγκεκριμένο μοντέλο της Skoda είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα και πραγματικά πλήρης επιλογή. Αν θες μια περισσότερο «εις βάθος» ανάλυση, τότε συνέχισε την ανάγνωση!
Το Scala είναι κάτι ανάμεσα σε μακρύ hatchback και κοντό stationwagon (μήπως να κατοχυρώσω τη λέξη hatchwagon;) οπότε το πορτμπαγκάζ έβγαινε πολύ μεγάλο για την κατηγορία. Οι Τσέχοι το είδαν αυτό από νωρίς, έτσι έκαναν μια σωστή «κίνηση»... μείωσαν λίγο τον χώρο αποσκευών και βελτίωσαν πολύ τον χώρο επιβατών! Έτσι, το πορτμπαγκάζ φτάνει στα 467lt, κορυφαία τιμή στην κατηγορία (όταν τα περισσότερα μοντέλα στο c-segment κυμαίνονται στα 360-390lt) και μπορεί να γίνει «σπηλαιώδες» με 1.410lt, αν ρίξεις τα πίσω καθίσματα! Για τους επιβάτες όμως αυτό έκανε μεγάλη διαφορά, μπορούν να κάθονται στο πίσω κάθισμα άτομα άνω του 1.80m χωρίς να έχουν πρόβλημα με πόδια ή κεφάλι. Εδώ φτάνουμε σε ένα παράδοξο: Όταν είσαι μέσα, κάθεσαι σε ένα μεσαίου μεγέθους όχημα, όταν βγεις όμως, βλέπεις ένα μικρομεσαίο!
Πρόσφατα το Scala δέχθηκε και μία ανανέωση με απαλές αλλαγές αποσκοπώντας να διατηρηθεί φρέσκο. Η μάσκα μεγάλωσε λίγο και απέκτησε περισσότερες γωνίες, ο προφυλακτήρας αγρίεψε αρκετά, ενώ τα εμπρός φανάρια (με προβολείς LED Matrix στις κορυφαίες εκδόσεις) λέπτυναν, δίνοντας ένα πιο επιθετικό ύφος. Πίσω οι αλλαγές είναι πιο διακριτικές, ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας και LED φώτα, ενώ το Skoda εμφανίζεται πλέον με μεγάλα γράμματα στο κέντρο της πόρτας.
Το εσωτερικό είναι ακριβώς όπως το περίμενες: ευρύχωρο, ποιοτικό, εργονομικό, χωρίς καμία σχεδιαστική υπερβολή. Το τελευταίο για ορισμένους μπορεί να είναι μειονέκτημα, για αυτούς που χρειάζονται αυτοκίνητο για τις καθημερινές τους ανάγκες είναι σίγουρα προτέρημα. Ακόμα και οι δύο οθόνες είναι «συνεσταλμένες» σε διαστάσεις με -μόνο- 8in αυτή που παίζει τον ρόλο του πίνακα οργάνων και 8,5in (9,25in στον προαιρετικό εξοπλισμό) αυτή στο κέντρο του ταμπλό. Απ’ την δεύτερη μπορείς να χειριστείς τα πάντα, μέχρι και τον διζωνικό κλιματισμό (στάνταρ στις εκδόσεις Selection και Monte Carlo), μολονότι έχει δική του ξεχωριστή οθόνη και φυσικά χειριστήρια για γρήγορη ρύθμιση.
Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος, με μια μεγάλη σουίτα από συστήματα άνεσης και ασφάλειας, όπως προειδοποίηση/αποφυγή σύγκρουσης Front Assist, Lane Assist, Adaptive Cruise Control, ασύρματη φόρτιση smartphone, ασύρματη συνδεσιμότητα Android Auto/Apple Carplay κ.α. Μαζί με τα αναβαθμισμένα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν στο εσωτερικό -πολλά από αυτά είναι ανακυκλωμένα όμως δεν το καταλαβαίνεις ποτέ- και τους μεγάλους χώρους, το Scala έχει ποιότητα χωρίς να το βροντοφωνάζει!
EVO2
Ο τρικύλινδρος 1.0TSI βρίσκεται στην δεύτερη γενιά του (εξού και ο κωδικός EA211 EVO 2), με την έμφαση να δίνεται στην υψηλή απόδοση και την οικονομία καυσίμου. Στην θεωρία ο χιλιάρης ακούγεται μικρός, στην πράξη όμως δεν είναι. Τα 116Ps δεν είναι εντυπωσιακό νούμερο, όμως τα 20,4kgm (σε εύρος 2.000- 3.500rpm) κάνουν πολύ καλά την δουλειά τους. Μόλις το ζητήσεις, το μικρό turbo μεταβλητής γεωμετρίας γεμίζει με μεγάλες ποσότητες αέρα γρήγορα τους θαλάμους καύσης και ο τρικύλινδρος “ακούει αμέσως” στις εντολές σου για δύναμη, στις μεσαίες νιώθεις ένα έντονο τράβηγμα που δεν το περιμένεις!
Βέβαια έχει και έναν εκπληκτικό σύμμαχο, το 7άρι DSG κιβώτιο. Άμεσο στις αλλαγές αλλά και απαλό, είναι πολύ σπάνιο να το πιάσεις στον ύπνο ή να το νιώσεις να σκορτσάρει χάρη στην άριστη χαρτογράφησή του. Έχοντας δοκιμάσει και σε άλλα οχήματα του ομίλου αυτό το πακέτο (1.0TSI + DSG7) μπορώ με σιγουριά να σου πω πως είναι απ’ τα καλύτερα και πιο αποδοτικά στην αγορά! Το κοντό 7άρι κρατάει τον χιλιάρη πάντα σε αποδοτικό φάσμα, οπότε νιώθεις μια αμεσότητα στην απόκριση μόλις πατήσεις βαθιά το γκάζι.
Ξεκινώντας από στάση και με το κιβώτιο στο Sport, σπινιάρεις γιατί τα 205/50R17 ελαστικά δεν μπορούν να τιθασεύσουν εύκολα την αρκετή ροπή, ενώ επειδή το 7άρι είναι κοντό θα ακούσεις ένα σπινιάρισμα και στην 2α!Από εκεί και πάνω τα πράγματα ηρεμούν αρκετά γιατί 116Ps είναι αυτά, δεν οδηγείς κάποιο RS μοντέλο. Το σβέλτο Scala θέλει 10,1sec για το 0-100km/h, ενώ στα 202km/h φτάνει την τελική του. Εννοείται πως με τέτοια χρήση θα δεις την κατανάλωση να ανεβαίνει αρκετά, όμως με κανονική χρήση σε μεικτό κύκλο το Scala παίζει στα 7,2-7,3lt/100km. Έγραψα πολλά χιλιόμετρα με αυτό στον αστικό κύκλο, φορτωμένο και πηγμένο στην κίνηση, πλησίασε, αλλά δεν έφτασε στα 8lt/100km.
Άνετο
Έχοντας την ίδια πλατφόρμα (MQB A0) με άλλα οχήματα του ομίλου, το Scala ευνοήθηκε αρκετά. Η αρχιτεκτονική ανάρτησης είναι ίδια με τα VW Polo/T-Cross, αλλά και τα Seat Ibiza/Arona, οπότε ενώ είναι σχετικά απλής συνδεσμολογίας (McPherson μπροστά και ημιάκαμπτος πίσω) έχει ποιοτικότατη ρύθμιση. Δεν θα σε κουράζει καθόλου ούτε καν σε μεγάλα ταξίδια, ενώ περνάει ανωμαλίες χωρίς ενοχλήσεις. Μόνο σε περιπτώσεις έντονης ανωμαλίας θα νιώσεις τον πίσω άξονα να αντιδράει κάπως ξερά, σε απόλυτα φυσιολογικά όμως επίπεδα.
Αν πιέσεις στις στροφές, θα πάρει κλίσεις, μην περιμένεις να δεις κάποια σπορ συμπεριφορά, παρ’ όλα αυτά, ακόμη και στο όριο είναι πολύ φιλικό και δεν θα σε τρομάξει, ενώ τα φρένα (με δίσκους σε όλους τους τροχούς) τότε θα δείξουν πως είναι αρκετά καλά. Η δυναμική συμπεριφορά είναι φυσικά σε δεύτερη μοίρα, κάτι που φαίνεται και από τα αναπαυτικά καθίσματα με την ελάχιστη πλευρική στήριξη και το πολύ ελαφρύ τιμόνι. Μιλάμε όμως για την περίπτωση που θα αποφασίσεις να πιέσεις το Scala, στην καθημερινή συμβίωση το ελαφρύ τιμόνι αποδεικνύεται σωστή επιλογή, δεν θα σε κουράσει ούτε θα ξενίσει. Όμως δεν μπορώ να καταλάβω ένα πράγμα: Ο κεντρικός καθρέφτης μου κάθονταν πολύ χαμηλά, έκρυβε το μισό παρμπρίζ και αναγκαζόμουν να καμπουριάζω για να έχω καλύτερη ορατότητα προς κέντρο και δεξιά οπότε κουράζονταν ο λαιμός. Οι Τσέχοι είναι ψηλοί, πως πήραν τέτοια απόφαση???
Value-for-money
Με τόσους χώρους και ένα αποδοτικό πακέτο κινητήρα/μετάδοσης, το Scala είναι μια πανέξυπνη πρόταση για τον άνθρωπο που βάζει μπροστά την λογική. Όμως υπάρχει ένα μικρό προβληματάκι… Η καλά εξοπλισμένη έκδοση Selection με τον συνδυασμό αυτό (116Ps και DSG7) κοστίζει €24.900. Με επιπλέον 1.600 ευρώ επιλέγεις την έκδοση με τον 1.5TSI των 150 ίππων με DSG! Ακόμα και σε πάγια έξοδα τα κόστη είναι παραπλήσια, καθώς το 150άρι επιβαρύνεται μόλις 0,70 ευρώ στα τέλη κυκλοφορίας, ενώ η διαφορά σε μέση κατανάλωση είναι λιγότερη από μισό λίτρο! Ο εσωτερικός ανταγωνισμός είναι τεράστιος! Και ο λογικός άνθρωπος (που είναι ο κυρίως αγοραστής του Scala) θα προτιμήσει το 150άρι...
Τιμή βασικής έκδοσης Scala 1.0TSI 95Ps 5MT Essence: €20.900
Τιμή έκδοσης δοκιμής Scala 1.0TSI 116Ps DSG7 Selection: €24.900
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εξαιρετικοί χώροι | Αίσθηση τιμονιού |
Ποιότητα κατασκευής | Μικρή διαφορά τιμής από έκδοση 150Ps |
Σχεδίαση εσωτερικού | Συντηρητική σχεδίαση αμαξώματος |
Ποιότητα κύλισης | |
Εξοπλισμός |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 999cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 74,5mm x 76,4mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων μεταβλητής γεωμετρίας | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.362 | |
Ύψος (mm) | 1.514 | |
Πλάτος (mm) | 1.793 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.636 | |
Βάρος (kg) | 1.237 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 467-1.410 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 276mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 230mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6,5Jx17in | |
Ελαστικά | 205/50 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 116/5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 20,4/2.000- 3.500 | |
0-100km/h (sec) | 10,1 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 202 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 123 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική κατά WLTP (lt/100km) | 5,4 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,2 |