Test: Skoda Kodiaq 1,5 TSI m-HEV 150Ps DSG7

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Skoda
Μοντέλο Kodiaq
Segment D-Segment
Power Train Βενζίνη
Test: Skoda Kodiaq 1,5 TSI m-HEV 150Ps DSG7

Το Kodiaq είναι το πιο επιτυχημένο SUV της Skoda, αλλά και η ναυαρχίδα της εταιρείας στις συγκεκριμένες κατηγορίες. Οπότε η εξέλιξη της δεύτερης γενιάς του μοντέλου έγινε με την δέουσα προσοχή και αντιμετώπιση, αρχικά ώστε να διατηρήσει τα κεκτημένα του ονόματός του όσον αφορά στον οικογενειακό του προσανατολισμό, αλλά και ειδικότερα, ώστε να εκφράσει την αναβάθμιση της ίδιας της Skoda. Βεβαίως, αυτό δεν είναι κάτι που λέγεται «ανοιχτά» μέσα στους κόλπους του ομίλου Volkswagen, είναι όμως κοινή η διαπίστωση πως η Skoda έχει αναβαθμιστεί στο αισθητικό, ποιοτικό και τεχνολογικό κυρίως κομμάτι. Και ο καλύτερος τρόπος για να το επιβεβαιώσει κανείς αυτό είναι να γνωρίσει τη νέα της γκάμα.

Test: Skoda Kodiaq 1,5 TSI m-HEV 150Ps DSG7

Το νέο Skoda Kodiaq, εκτός από το προφανές που είναι πως αποτελεί ένα από τα πιο ικανά οικογενειακά αυτοκίνητα, έχει εκσυγχρονιστεί και έχει ενσωματώσει όλη την διαθέσιμη τεχνολογία που υπάρχει αυτή τη στιγμή στον όμιλο, προκειμένου να ισχυροποιήσει τη θέση του στην αγορά. Και από τη στιγμή που μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που διατίθεται και ως 7θέσιο, αλλά και με δεδομένο πως οι αντίστοιχες προτάσεις της αγοράς είναι εξαιρετικά περιορισμένες, είναι λογική αλλά όχι και συνηθισμένη, η ελευθερία που δόθηκε στη Skoda να επιλέξει τα υλικά για να «συνθέσει» το μοντέλο της, βάζοντας βεβαίως και τις δικές της «πινελιές».

Αρχικά έχουμε τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Skoda που ονομάζεται Modern Solid και εκφράζει την στιβαρή και κομψή εμφάνιση του μοντέλου. Το εμπρός μέρος έχει ενισχύσει τον δυναμισμό του, αλλά τον συνδυάζει καλύτερα με τον εκλεπτυσμένο του χαρακτήρα. Κυρίαρχα στοιχεία είναι οι διπλοί προβολείς LED (προαιρετικά και LED Matrix), η νέα επιβλητική μάσκα που περιλαμβάνει –επίσης προαιρετικά- και μια διακριτική φωτεινή λωρίδα από LED και τα έντονα νεύρα στο καπό. Οι τονισμένοι θόλοι των τροχών και οι νέες ζάντες από 18 έως και 20in συνθέτουν τις αλλαγές στα πλαϊνά μέρη του αμαξώματος, μαζί βεβαίως με τη ρέουσα γραμμή της πίσω κολώνας που σπάει την μονοτονία της μεγάλης επιφάνειας. Το πίσω μέρος είναι και αυτό μοντέρνο, με τα LED στενά φώτα να συνδέονται μεταξύ τους. Η γκάμα χρωμάτων του Kodiaq αριθμεί 9 χρώματα εκ των οποίων το εικονιζόμενο, ιδιαίτερο και πολύ «ψαρωτικό» Bronx Gold Metallic (επιπλέον χρέωση €520 όπως και για όλα τα μεταλλικά χρώματα) αποτελεί τη νέα προσθήκη και συμπληρώνει τις αλλαγές του σε αισθητικό επίπεδο.

Test: Skoda Kodiaq 1,5 TSI m-HEV 150Ps DSG7

Η επιβλητικότητα του νέου Kodiaq στηρίζεται βεβαίως και στις διαστάσεις του. Δανειζόμενο την πλατφόρμα MQB EVO στην επιμηκυμένη της εκδοχή, που χρησιμοποίησαν πριν από αυτό, το SEAT Tarraco και το VW Tiguan Allspace, το Kodiaq είναι κατά 6cm μεγαλύτερο από το προηγούμενο στα 4.758mm, ενώ το πλάτος και το ύψος του μειώθηκαν κατά 1,8cm (1.864mm) και 1,7cm αντίστοιχα, με το μεταξόνιο να παραμένει ίδιο στα 2.971mm. Σε μια πρώτη ανάγνωση, το νέο Kodiaq είναι το μεγάλο αδελφάκι του VW Tiguan, με τα δύο μοντέλα να μοιράζονται αρκετά στοιχεία, με το Kodiaq να είναι μόλις κατά 400 ευρώ ακριβότερο στη βασική έκδοση με τον ίδιο κινητήρα, στα 38.300 ευρώ.

SimplySkoda

Το εσωτερικό του νέου Kodiaq αποτελεί μια σχεδιαστική εξέλιξη του προηγούμενου, είναι δηλαδή πιο φρέσκο αισθητικά και τεχνολογικά και το ίδιο ευχάριστο και πρακτικό με το μοντέλο που αντικαθιστά. Και μπορεί να μην γίνεται λόγος για “premium υπόσταση” στο δημοσιογραφικό υλικό του μοντέλου, όμως η εικόνα, η ποιότητα κατασκευής, τα υλικά και το φινίρισμα εύκολα θα μπορούσαν να το τοποθετήσουν στις παρυφές των premium μοντέλων της κατηγορίας.

Test: Skoda Kodiaq 1,5 TSI m-HEV 150Ps DSG7

Αντίθετα δε με αυτό που συμβαίνει συχνά στις ημέρες μας, τα βιώσιμα υλικά που χρησιμοποιεί σε μεγάλο βαθμό το Kodiaq δεν κάνουν καμία έκπτωση σε θέματα ποιότητας ή εικόνας. Το ταμπλό φιλοξενεί τον ψηφιακό πίνακα οργάνων virtual cockpit των 10,25in, ενώ η μεγάλη 13in οθόνη αφής του infotainment με το νέο λειτουργικό MIB 4, εμπεριέχει όλες τις λειτουργίες και όμορφα γραφικά, απαιτεί όμως αρκετό χρόνο εκμάθησης. Κάτω από αυτήν υπάρχουν τα νέα έξυπνα χειριστήρια Smart Dials, που παρέχουν γρήγορη πρόσβαση σε πολλές λειτουργίες του οχήματος, με το μεσαίο να είναι πολυλειτουργικό και αλλάζει λειτουργία στο κάθε πάτημά του, κάτι που είδαμε και στο νέο Tiguan. Για πρώτη φορά σε Kodiaq συναντάμε και head-up display (προαιρετικά με χρέωση €420), το οποίο είναι ιδιαίτερα ευανάγνωστο, διακριτικό και χωρίς φλύαρη πληροφορία.

Ο επιλογέας του κιβωτίου έχει μετακινηθεί στην κολώνα του τιμονιού, όπως στις ηλεκτρικές προτάσεις της Skoda, κερδίζοντας χώρο ανάμεσα στα καθίσματα και διευρύνοντας την μεγαλειώδη πρακτικότητα που προσφέρει το νέο Kodiaq, με άφθονες και βολικές θέσεις για αντικείμενα. Ακόμα και σε αυτό το επίπεδο υπάρχει μια σημαντική αναβάθμιση, με νέες simply clever εφαρμογές που κάνουν την ζωή των επιβατών άνετη και, κυρίως, εύκολη.

Test: Skoda Kodiaq 1,5 TSI m-HEV 150Ps DSG7

Οι χώροι είναι εξαιρετικοί για 5 επιβάτες, με το Kodiaq να τους προσφέρει άνεση, κορυφαίο εξοπλισμό στη βασική έκδοση Selection αλλά και πολλά επιπλέον στοιχεία στη λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού, ενώ με 770 ευρώ επιπλέον, δύναται να φιλοξενήσει έως και 7 επιβάτες στο εσωτερικό του, ενσωματώνοντας και τρίτη σειρά καθισμάτων. Τα καθίσματα της 2ης σειράς προσφέρουν δυνατότητα κύλισης σε μήκος (έως 18cm), αλλά και διαιρούμενη (40:20:40) και αναδιπλούμενη πλάτη. Ο χώρος αποσκευών, με όγκο στα 910lt στην 5θέσια διάταξη, μετρημένος έως το ύψος των καθισμάτων (2.105lt με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος) δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης της ευρυχωρίας του Kodiaq, παραμένοντας «αχανές» και σε αυτό το επίπεδο.

Test: Skoda Kodiaq 1,5 TSI m-HEV 150Ps DSG7

ΤSI FTW

Για την κίνηση του Kodiaq, την «δουλειά» έχει αναλάβει ο συνδυασμός του τετρακύλινδρου 1.5TSI, απόδοσης 150 ίππων, του ομίλου, με το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Και εκ του αποτελέσματος δίνει για άλλη μια φορά τα διαπιστευτήριά του, προσφέροντας θετικό τράβηγμα και δείχνοντας ικανό σε όλο το φάσμα να κινήσει αξιοπρεπώς το βαρύ αμάξωμα των 1.665kg του Kodiaq (0-100km/h σε 9,7sec και τελική 207km/h). Το μοτέρ αυτό ενσωματώνει το σύστημα απενεργοποίησης των 2 κυλίνδρων ACTplus σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, ενώ το κιβώτιο διαθέτει και λειτουργία coasting προκειμένου να περιορίσουν την κατανάλωση, με τη μέση τιμή αυτής να μην ξεπερνά σε μεικτές ρεαλιστικές συνθήκες τα 8,6lt/100km.

Test: Skoda Kodiaq 1,5 TSI m-HEV 150Ps DSG7

Μία limo στα SUV

Το πάτημα του νέου Skoda Kodiaq θυμίζει πολύ το αντίστοιχο του Tiguan, αφού άλλωστε τα δύο μοντέλα μοιράζονται πολλά κοινά στοιχεία, ωστόσο η ρυθμιζόμενη ανάρτηση που εφοδιάζει το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (Dynamic Chassis Control Plus +740 ευρώ) του προσφέρει ένα πιο πολυσχιδές οδηγικό προφίλ. Στην πιο σφιχτή από τις 15 θέσεις της ηλεκτρονικής ανάρτησης -και σε συνδυασμό με τις 20in ζάντες του αυτοκινήτου της δοκιμής-, το κατά τα άλλα οικογενειακό SUV θυσιάζει μεγάλο μέρος την άνεσης, ενώ επίσης στην πιο μαλακή ρύθμιση επιτρέπει έντονο body roll, αλλά και εξαιρετικά ποιοτική κύλιση.

Test: Skoda Kodiaq 1,5 TSI m-HEV 150Ps DSG7

Αυτό βέβαια οφείλεται και στην μεγάλη κλίμακα ρυθμίσεων που προσφέρει το σύστημα DCC που έχει πιο ενεργό ρόλο στις πιο σπορ προτάσεις των αυτοκινήτων του ομίλου, με την θέση Normal να ισορροπεί τέλεια μεταξύ άνεσης και δυναμικής συμπεριφοράς στην περίπτωση του Kodiaq. Έτσι το Kodiaq επιδεικνύει ένα πολύ ικανό και ευχάριστο οδηγικό προφίλ, εστιασμένο στην άνεση στον ανοιχτό δρόμο, όμως ικανοποιεί και στις στροφές, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι περιορισμένες δεδομένου του όγκου του αυτοκινήτου και της απόστασης των 19,2cm από το έδαφος. Και μπορεί η οδηγική αίσθηση που προσφέρει να μην ξεφεύγει από τον οικογενειακό προσανατολισμό του μοντέλου, είναι όμως σε θέση να συμπληρώσει τον ευχάριστο εν γένει οδηγικό του χαρακτήρα.

Χωρίς αμφιβολία, λοιπόν, το νέο Skoda Kodiaq διατήρησε την μοναδική του οικογενειακή ταυτότητα, αναβαθμίζοντας την εικόνα του όμως και σε τομείς που ίσως θα περίμενε κανείς πως θα βρίσκονταν στο φόντο. Η μεγάλη εικόνα, όμως, μας δίνει ένα πληρέστατο αυτοκίνητο που βάζει δύσκολα στον ανταγωνισμό της D-SUV κατηγορίας από όπου και αν προέρχεται…

Τιμή βασικής έκδοσης Selection 1,5 TSI m-HEV 150PS DSG7: €38.300

Τιμή έκδοσης δοκιμής Selection 1,5 TSI m-HEV 150PS DSG7: €38.300

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Εμφάνιση Αίσθηση τιμονιού
Ποιότητα κατασκευής Τιμή προαιρετικού εξοπλισμού
Χώροι
Εξοπλισμός
Ανάρτηση DCC
Προαιαρετικά 7θέσιο
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, ήπιο υβριδικό σύστημα
Κυβισμός1.498 cc
Διάμετρος x Διαδρομή74,5mm x 85,9mm
Σχέση Συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.758
Πλάτος (mm)1.864
Ύψος (mm)1.679
Μεταξόνιο (mm)2.789
Βάρος (kg)1.665
Χώρος αποσκευών (lt)910-2.105lt
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα ΜacPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 312mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι 300mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες8J x 20in
Ελαστικά235/45
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)150/5.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)25,5/1.500-3.500
0-100km/h (sec)9,7
Τελική ταχύτητα (km/h)207
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)137-150
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)6,0-6,6
Δοκιμής (lt/100km)8,6