Test: Nissan Qashqai 1,3 Hybrid mHEV 140Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Nissan
Μοντέλο Qashqai
Segment C-SUV
Power Train Βενζίνη
Test: Nissan Qashqai 1,3 Hybrid mHEV 140Ps

Αν ψάχνουμε το αυτοκίνητο που προκάλεσε την «φρενίτιδα» για τα SUV και την μετατροπή τους στην must κατηγορία σήμερα, τότε το Qashqai είναι ο κύριος υπεύθυνος. Το Qashqai είναι το αυτοκίνητο που ουσιαστικά ίδρυσε την κατηγορία των C-SUV πίσω στο μακρινό 2006. Και μπορεί τα SUV να τα μάθαμε μέσα από το RAV4 αρκετά χρόνια νωρίτερα, η Nissan ήταν αυτή όμως που κατάφερε να αμφισβητήσει ανοιχτά την πρωτοκαθεδρία των μικρομεσαίων μοντέλων. Από την πρώτη του κιόλας χρονιά, το Qashqai με την πορεία του στις πωλήσεις έβαλε την ταφόπλακα στα Tiida και Almera στην γκάμα της εταιρείας αρχικά, ενώ σταδιακά αμφισβήτησε ανοιχτά ολόκληρη την κατηγορία των μικρομεσαίων hatch-back, καπαρώνοντας παράλληλα και μια θέση στο πάνθεον της αυτοκίνησης, ως το μοντέλο που άλλαξε τον αυτοκινητικό χάρτη της κατηγορίας.

Test: Nissan Qashqai 1,3 Hybrid mHEV 140Ps

Η δεύτερη γενιά του μοντέλου παρουσιάστηκε το 2013 και δεν άργησε να πάρει τα σκήπτρα στην κατηγορία C, αφήνοντας πίσω του δημοφιλή αυτοκίνητα όπως το Golf, το Auris και το Astra. Η Nissan βρήκε την «κότα με τα χρυσά αυγά» λοιπόν και όπως γίνεται συχνά στην αυτοκίνηση, όλοι έσπευσαν να την ακολουθήσουν.

H τρίτη γενιά του Qashqai χρειάστηκε περισσότερο καιρό να εδραιωθεί στην αγορά, μιας και ο ανταγωνισμός -ειδικά σε αυτή την κατηγορία- ήταν και είναι αδυσώπητος από την πρώτη στιγμή. Με το νερό πάντως να έχει μπει στο αυλάκι, η Nissan δεν αφήνει το χρόνο να μετράει εις βάρος του Qashqai και προχώρησε σε ένα ουσιαστικό facelift, ανανεώνοντας σημαντικά την εικόνα του σε αισθητικό επίπεδο, εξοπλίζοντάς το με επιπλέον στοιχεία και αναβαθμίζοντάς το στους τομείς της ποιότητας και της τεχνολογίας. Έχουμε δηλαδή μια «επικαιροποίηση» την καλύτερη χρονικά στιγμή…

Τόσο ίδιο αλλά και τόσο διαφορετικό

Το Nissan Qashqai στην ανανεωμένη του έκδοση καταφέρνει να δείχνει εντελώς νέο και σίγουρα διαφορετικό. Και αυτό προκύπτει σχεδόν αποκλειστικά από το ανασχεδιασμένο εξ’ ολοκλήρου εμπρόσθιο μέρος, με νέα, πιο αιχμηρής αισθητικής φώτα, την πολύ όμορφη και δυναμική νέα μάσκα (η Nissan λέει πως είναι εμπνευσμένη από τις πανοπλίες των σαμουράι) και την 3D υπογραφή των φώτων μέσα σε αυτή. To αποτέλεσμα παραπέμπει στο εντυπωσιακό ηλεκτρικό Nissan Ariya, όμως εδώ είναι ακόμα πιο δυναμικό και είναι η πρώτη ίσως φορά που το Qashqai καταφέρνει να δείχνει και σε αισθητικό επίπεδο τόσο ξεχωριστό.

Test: Nissan Qashqai 1,3 Hybrid mHEV 140Ps

Το εντυπωσιακό είναι πως το νέο εμπρός μέρος δένει πολύ αρμονικά με το σύνολο, παρά το γεγονός πως δεν υπάρχουν αντίστοιχα μεγάλες αλλαγές στις άλλες του επιφάνειες. Νέα σχέδια συναντάμε και στις ζάντες αλουμινίου που ξεκινούν από τις 18in, ενώ στο πίσω μέρος έχουμε ανασχεδιασμένα LED φώτα και προφυλακτήρα, με τις αλλαγές να συμπληρώνουν τα 3 νέα χρώματα (Pearl White, Pearl Black και το Deep Ocean του αυτοκινήτου των φωτογραφιών). Τέλος, πέντε από τα διαθέσιμα χρώματα συνδυάζονται πλέον με μαύρη οροφή, χαρίζοντας έναν εξατομικευμένο χαρακτήρα που έλειπε από το Qashqai. 

Limit up σε τεχνολογία και εξοπλισμό

Test: Nissan Qashqai 1,3 Hybrid mHEV 140Ps

Σε αντίθεση με την εξωτερική του εμφάνιση, το ανανεωμένο Qashqai δεν αλλάζει σχεδόν τίποτα στο εσωτερικό του από άποψη εικόνας τουλάχιστον, παραμένοντας όμορφο και σύγχρονο αλλά πρωτίστως, πρακτικό. Μια μεγάλη και ουσιαστική διαφορά είναι πως η οθόνη του infotainment έχει διαγώνιο 12,3in από τις βασικές του εκδόσεις, ενώ ενσωματώνει τη σουίτα συστημάτων της Google (Google Assistant, Google Maps, Google Play) που εκτός από το ότι το κάνει πολύ πιο πλήρες, είναι και πιο ευχάριστο στην όψη και τη χρήση. Οι πιο παρατηρητικοί θα εντοπίσουν επίσης και καλύτερα υλικά στα πιο χαμηλά σημεία της καμπίνας, με το ταμπλό να διατηρεί το μεγάλο ποσοστό μαλακών υλικών και την ποιότητα στα γνωστά πολύ καλά επίπεδα της τρίτης γενιάς του μοντέλου.

Test: Nissan Qashqai 1,3 Hybrid mHEV 140Ps

Στις πιο πλούσιες εκδόσεις μάλιστα, τα υλικά και οι επενδύσεις είναι ακόμα καλύτερης ποιότητας και επιπλέον υπάρχει και ατμοσφαιρικός φωτισμός, επιτρέποντας στο Qashqai να μπει σε πιο premium «μονοπάτια». Σε κάθε περίπτωση αυτό που δεν φαίνεται και κάνει τη διαφορά στο ανανεωμένο Qashqai, είναι η αναβάθμισή του σε εξοπλιστικό επίπεδο. Που εκτός από την ενσωμάτωση όλων των σύγχρονων τεχνολογιών του ADAS, εμπεριέχει και επιπλέον στοιχεία που άλλοτε θα τα πλήρωνες αδρά. Αυτό που δεν έχει αλλάξει είναι οι χώροι, με το εσωτερικό του Qashqai να παραμένει ευρύχωρο και άνετο για έως και 5 επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών του με όγκο 504lt ικανοποιεί απόλυτα τις ανάγκες μίας οικογένειας ή παρέας.

Δεν είναι όλα τα Ηybrid, υβριδικά…

H βασική επιλογή κινητήρα και για το ανανεωμένο Qashqai παραμένει η έκδοση με το 12V ήπιο υβριδικό σύστημα της Nissan που συνδυάζεται με τον τετρακύλινδρο 1.3DiG-T κινητήρα και αποδίδει 140 ίππους (με 24,5kgm ροπής) την οποία και δοκιμάζουμε με το χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο. Μια επιλογή που είναι επαρκέστατη για τις οικογενειακές ανάγκες, με κύριο χαρακτηριστικό του την πολιτισμένη του λειτουργία. Ο κινητήρας παρουσιάζει μια μικρή υστέρηση κάτω από τις 1.900rpm που σε αναγκάζει να καταφεύγεις συχνά στο 6τάχυτο -καλό σε αίσθηση- κιβώτιο, όμως από εκεί και πάνω είναι ιδιαίτερα ελαστικός και ικανός. Η μοναδική μας ένσταση εστιάζεται στον «καταχρηστικό» λογότυπο «Hybrid» της έκδοσης, αφού η ήπια υβριδική λειτουργία δεν έχει ουσιαστικό αντίκτυπο ούτε στις επιδόσεις ούτε στην κατανάλωση.

Test: Nissan Qashqai 1,3 Hybrid mHEV 140Ps

H Nissan υποστηρίζει πως παρά τα 12V, το υβριδικό της σύστημα προσφέρει τα ίδια πλεονεκτήματα με τις 48V προτάσεις του ανταγωνισμού, τη στιγμή που εξοικονομεί και βάρος, όμως στην πράξη ο κινητήρας δε δείχνει να επωφελείται από κάποιο “boost” του ηλεκτροκινητήρα ιδιαίτερα, ενώ και η μέση κατανάλωση δύσκολα πέφτει κάτω από τα 8,5lt/100km. Και ενώ μπορείς να δεις σε εκτός πόλης διαδρομές και ψηλά 6άρια, είναι εκτός υβριδικής λογικής η αστική κατανάλωση που προσεγγίζει τα 9lt/100km. Τα 0-100km/h να επιτυγχάνονται σε 10,2sec και η τελική του φτάνει τα 196km/h, ενώ συνολικά θα λέγαμε πως το αυτόματο κιβώτιο X-Tronic με το οποίο προσφέρεται επίσης αυτή η έκδοση του Qashqai, με υψηλότερη ισχύ 158Ps, φαντάζει μια πιο λογική επιλογή, με το κόστος όμως να ανεβαίνει σε αυτή την περίπτωση στα 32.990 ευρώ. 

Ραφιναρισμένο και στο δρόμο

Το Nissan Qashqai ποτέ δεν ξέφυγε από την λογική ενός απόλυτα ικανού και ασφαλούς αυτοκινήτου με επίκεντρο την άνεση. Το ίδιο συνεχίζει να ισχύει και στην ανανεωμένη του έκδοση και ενώ η τρίτη του γενιά αναβάθμισε πολύ την εικόνα του στο κομμάτι της ποιότητας κύλισης και του NVH, τώρα φαίνεται πως έχει γίνει ακόμα καλύτερη δουλειά στον τομέα αυτό. Τα παχύτερα διπλά κρύσταλλα και η λειτουργία της ανάρτησης περιορίζουν ακόμα περισσότερο τους θορύβους και αυξάνουν τα επίπεδα άνεσης, ενώ προς την ίδια κατεύθυνση βρίσκεται και η απόσβεση της που -παρά τους 18in τροχούς της έκδοσης- είναι εξαιρετική.

Test: Nissan Qashqai 1,3 Hybrid mHEV 140Ps

Η άνεση λοιπόν παραμένει το κυρίαρχο χαρακτηριστικό του Qashqai, μαζί με την ευκολία στη χρήση που προσφέρει, όμως αυτό δεν σημαίνει πως αν «απαιτηθεί» δεν θα ανταποκριθεί και σε πιο σβέλτους ρυθμούς. Απλώς τότε οι κλίσεις θα κάνουν την εμφάνισή τους πιο εύκολα και θα θέσουν τα όρια της πίεσης που θα του ασκηθούν. Είναι ξεκάθαρο πως οι μηχανικοί της Nissan έβαλαν στο παρασκήνιο τον διασκεδαστικό οδηγικό χαρακτήρα, εστιάζοντας στην άνεση.

Εν κατακλείδι το Nissan Qashqai ανασχεδιάστηκε τόσο που δείχνει σαν καινούριο μοντέλο, ενώ παράλληλα αναβαθμίστηκε σε τεχνολογικό επίπεδο αλλά και εξοπλισμό. Η βασική έκδοση είναι πλέον η Unique που έχει καλύτερο εξοπλισμό από τη 2η έκδοση Premium του προηγούμενου. Με λίγα λόγια, με 29.990 ευρώ αγοράζεις καλύτερο εξοπλισμό, πέραν βέβαια του ολικά αναβαθμισμένου και καλύτερου συνολικά αυτοκινήτου.

Τιμή βασικής έκδοσης Qashqai Unique 1,3Hybrid 140Ps 2WD: Από €29.990

Τιμή έκδοσης δοκιμής Qashqai N-Connecta 1,3Hybrid 140Ps 2WD: Από €32.190

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Εμφάνιση Κατανάλωση
Εξοπλισμός Απόκριση κινητήρα σε χαμηλές στροφές
Ποιότητα κατασκευής
Άνεση
Χώροι-πρακτικότητα
Ηχομόνωση
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, ήπιο υβριδικό σύστημα
Κυβισμός1.332 cc
Διάμετρος x Διαδρομή72,2mm x 81,3mm
Σχέση Συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΧειροκίνητο 6 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.425
Πλάτος (mm)1.848
Ύψος (mm)1.625
Μεταξόνιο (mm)2.665
Βάρος (kg)1.405
Χώρος αποσκευών (lt)504lt
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα ΜacPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωHμιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7J x 18in
Ελαστικά235/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)140/5.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)24,5/1.650-4.000
0-100km/h (sec)10,2
Τελική ταχύτητα (km/h)196
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)143
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)6,3
Δοκιμής (lt/100km)8,5