Test: BMW 520d 197PS

Test: BMW 520d 197PS

The Fiver!

Καθ’ όλη τη διάρκεια της 50χρονης πορείας της, η BMW Σειρά 5 πάντα διεκδικούσε το στέμμα στην κατηγορία της, προσφέροντας τον ιδανικό συνδυασμό δυναμισμού, τεχνολογίας και πολυτέλειας. Ανέκαθεν αποτελούσε και συνεχίζει να αποτελεί τον «συνδετικό κρίκο» ανάμεσα στην «γήινη» 3άρα και στην κορυφαία και άκρως πολυτελή 7άρα. Στην 8η γενιά της, η G60, μεγάλωσε και μάλιστα πολύ, καθώς σε σχέση με την G30 που αντικαθιστά είναι 97mm μακρύτερη, 32mm φαρδύτερη και 36mm ψηλότερη.

Στα 5,06m είναι μόλις 12mm μικρότερη σε μήκος από την 5η γενιά της 7άρας! Οι φωτογραφίες σίγουρα δεν κολακεύουν τη νέα 5άρα. Αρχικά την είχα αδικήσει γιατί μου φαινόταν κάπως «τσουπωτή» και με πολύ έντονες ακμές. Από κοντά είναι αισθητά καλύτερη, παρότι σίγουρα δεν φτάνει σε «χάρη» την προηγούμενη G30. Το μπροστινό μέρος έχει έντονο δυναμισμό με τα μακρόστενα LED φώτα και τα μεγάλα νεφρά της μάσκας (προαιρετικά φωτιζόμενα) τα οποία διατηρούν τον οριζόντιο προσανατολισμό, ολοκληρώνοντας οπτικά τις έντονες γραμμές του καπό.

Test: BMW 520d 197PS

Σε αυτή την πρώτη «κακή» εντύπωση, συνέβαλε και το ότι παρουσιάστηκε αρχικά με την ηλεκτρική της ταυτότητα ως i5, που πιστεύω πως δεν ταιριάζει στον χαρακτήρα της, ούτε στο πελατολόγιο της 5άρας, τουλάχιστον όχι όσο ταιριάζουν οι υβριδικές εκδόσεις που συνδυάζουν τα καλύτερα και από τους δύο κινητήρες. Ένα από αυτά είναι και η εκπληκτική αυτονομία, ειδικά σε αυτήν εδώ την πετρελαιοκίνητη, που μπορεί να ξεπεράσει τα 1.000km, κάτι που ταιριάζει γάντι σε ένα μοντέλο που του αρέσουν τόσο πολύ τα μεγάλα ταξίδια.

Το εσωτερικό της, ακολουθεί την σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα των μοντέλων της BMW με την πανοραμική διάταξη Curved Display, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3in και την κεντρική οθόνη των 14,9in, να αποτελούν κεντρικό στοιχείο της αισθητικής και απεικονίζουν την προηγμένη ψηφιακή πλατφόρμα ελέγχου και συνδεσιμότητας με το νέο λειτουργικό σύστημα OS 8.5, να προσφέρει βελτιωμένα χαρακτηριστικά ελέγχου, με ανανεωμένα γραφικά, ταχύτατη απόκριση και πιο φιλική προς τον χρήστη δομή.

Test: BMW 520d 197PS

Για παράδειγμα, ο έλεγχος της θερμοκρασίας του κλιματισμού είναι εμφανής σε κάθε υπομενού, ενώ όταν επιλέγουμε το πρόγραμμα Sport, εμφανίζεται αμέσως από κάτω η επιλογή για απενεργοποίηση του ESC. Έτσι έπρεπε να είναι σε όλα τα αυτοκίνητα. Το πλήθος των εφαρμογών είναι ατελείωτο και περιλαμβάνει ακόμα και πρόγνωση καιρού, εσωτερική κάμερα, video streaming, αλλά και in-car gaming. Είναι κανονικός υπολογιστής δηλαδή πλέον. Η τεχνολογική υπεροχή και η πολυτέλεια συνοδεύονται από μια ανώτερη αίσθηση ποιότητας σε ό τι βλέπει και αγγίζει κανείς. Κομψοί συνδυασμοί εκλεπτυσμένων υλικών με μοναδικές λεπτομέρειες όπως οι αόρατοι αεραγωγοί του κλιματισμού, καθώς και ο φωτισμός με μοτίβο διαμαντιού που διατρέχει το ταμπλό και τις πόρτες, δημιουργούν ένα πολυτελές περιβάλλον ανάλογο της κληρονομιάς των BMW 5 series.

Test: BMW 520d 197PS

Για τους οικολόγους της παρέας, στην νέα 5άρα η μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος στην εφοδιαστική αλυσίδα κυμαίνεται μεταξύ 20%-25%, ενώ η BMW υπολογίζει ότι οι συνολικές εκπομπές CO2 θα μειωθούν κατά 58% σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της χρήσης ανακυκλωμένων και συνθετικών υλικών, όπως οι 100% vegan επενδύσεις, και η χρήση βιομάζας αντί για πετρελαιοειδή στις ματ βαφές Frozen. Επιπλέον, η παραγωγή της Σειράς 5 γίνεται αποκλειστικά με χρήση ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στο εργοστάσιο του Dingolfing

Big Mama

Ναι, το ξέρω ότι υπάρχει και η σειρά 7, αλλά εκείνη μάλλον δεν θα την επιλέξει κανείς για «κανονικό» οικογενειακό αυτοκίνητο, τουλάχιστον όχι στην χώρα μας, όπου στα 47 μου χρόνια δεν άκουσα κανέναν να λέει, έχω μια 7αρα ή μια S-Class για οικογενειακό. Έτσι κι αλλιώς, όπως είπαμε η νέα 5άρα έχει σχεδόν τις ίδιες διαστάσεις με την μεγάλη αδερφή μόλις 2 γενιές πίσω, με ότι αυτό συνεπάγεται σε εσωτερικούς χώρους και άνεση. Το αυξημένο κατά 20mm μεταξόνιο φτάνει κοντά στα τρία μέτρα, προσφέροντας άνεση ακόμα και για πέντε ψηλούς επιβάτες (!), ενώ o χώρος αποσκευών αγγίζει τα 520lt, προσφέροντας επιπλέον πρακτικότητα. Ο τρίτος ίσως «δυσανασχετήσει» για το ψηλό τούνελ, όμως και αυτός στην τελική άνετα θα ταξιδέψει.

Η αύξηση των διαστάσεων και ο εμπλουτισμός σε τεχνολογία έχουν και το ανάλογο αντίτιμο σε βάρος, με την 520d να ζυγίζει 1.775kg τα οποία ενώ “της φαίνονται” από έξω, καταφέρνει να τα κρύψει πολύ καλά από την θέση του οδηγού.

Ο δίλιτρος TwinPower Turbo πετρελαιοκινητήρας, με τις πρόσφατες βελτιώσεις που έχει δεχθεί, συμπεριλαμβανομένου του 48V ήπιου υβριδικού συστήματος από τις σειρές 3 και 4, με τις βελτιώσεις στην επεξεργασία της επιφάνειας των κυλίνδρων και στην κατασκευή των εμβόλων για μείωση των τριβών, σε συνδυασμό με τη βελτιστοποίηση της τουρμπίνας δύο σταδίων, του συστήματος ψεκασμού και της ανακύκλωσης καυσαερίων, έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της απόδοσης στους 197 ίππους και στα 40,8kgm ροπής.

Test: BMW 520d 197PS

Αυτά μαζί με την μικρή αρωγή του ηλεκτροκινητήρα, καταφέρνουν να της δώσουν έναν ζωντανό χαρακτήρα, που με την απουσία του diesel ήχου από την άριστα μονωμένη καμπίνα, δίνουν την αίσθηση πως αυτό το αυτοκίνητο είναι τουλάχιστον σβέλτο. Το ταχύτατο και πολύ ομαλό Steptronic των οκτώ σχέσεων βοηθά στην ιδανική  αξιοποίηση της ροπής και έτσι η 520d δεν μένει από δύναμη ποτέ, με την επιτάχυνση να είναι γραμμική και έντονη σε όλο το φάσμα στροφών. Δεν είναι και άσχημα τα 7,3sec για το 0-100km/h από μια 5αρα diesel των 1.800kg. Και όλα αυτά με μέση κατανάλωση 6,9lt/100km, χωρίς να νοιάζεσαι ιδιαίτερα για το «πόσο» πατάς το γκάζι. Στο ταξίδι μπορεί να δείξει εύκολα 6,5lt, καθώς εδώ είναι δείχνει το καλύτερο της πρόσωπο.

Στον αυτοκινητόδρομο είναι εξαιρετικά ευθύβολη και εντυπωσιακά ήσυχη, δημιουργώντας την αίσθηση ότι κινείσαι με πολύ χαμηλότερη ταχύτητα από την πραγματική. Νιώθεις και όντως βρίσκεσαι σε ένα προστατευμένο περιβάλλον, απομονωμένο από τους εξωτερικούς θορύβους, όπου θα απολαύσεις πραγματικά το ταξίδι όπως μόνο με ένα αυτοκίνητο αυτής της κλάσης μπορείς. Ο κινητήρας δεν ακούγεται καθόλου και ακόμα και το κιβώτιο διαθέτει μηχανισμό εξουδετέρωσης κραδασμών, ενώ η εξαιρετική αεροδυναμική απόδοση Cd: 0,24 δημιουργούν ένα περιβάλλον ιδανικό για μακρινά ταξίδια που δεν θέλεις να τελειώσουν.

Εκτός Εθνικής

Καλά θα μου πείτε όλα αυτά, αλλά το ότι θα ήταν άριστη στο ταξίδι μια BMW 5άρα, το ξέραμε από το 1980. Τι γίνεται όμως με τα υπόλοιπα δυναμικά χαρακτηριστικά, αυτά που ξεχωρίζουν από τότε την BMW από τους υπόλοιπους κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων; Η έκδοση που είχαμε στην διάθεσή μας, δεν είναι εξοπλισμένη με όλα τα νέα τεχνολογικά καλούδια της BMW στον τομέα των δυναμικών χαρακτηριστικών, όπως είναι η ενεργή αερανάρτηση και η τετραδιεύθυνση, αλλά παρόλα αυτά η συμβατική σπορ ανάρτηση του πακέτου Μ Sport (κοστίζει €4.548 επιπλέον) που ήταν εξοπλισμένη φέρνει το αμάξωμα 8mm πιο κοντά στο έδαφος, με αποτέλεσμα να προσφέρει εξαιρετική ισορροπία σε ένα δρόμο με συνεχείς στροφές και επιτρέπει στην μεγάλη της καρότσα να διατηρήσει έναν γρήγορο ρυθμό, εκμεταλλευόμενη το σταθερό και σίγουρο πάτημα στην άσφαλτο.

Test: BMW 520d 197PS

Παρά τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά (των extra τροχών 20in) η ανάρτηση προσφέρει ποιοτική κύλιση, ενώ ταυτόχρονα διαχειρίζεται εξαιρετικά τις κλίσεις του αμαξώματος, παρέχοντας σιγουριά και ακρίβεια στον έλεγχο του αμαξώματος. Το τιμόνι μεταβλητού βήματος έχει σχεδόν αναλογική αίσθηση και ακρίβεια, όπως και τα δυνατά φρένα, με τους εμπρός τροχούς να μην χάνουν πρόσφυση ακόμα κι αν ο οδηγός υπερβάλλει στην είσοδο της στροφής, ενώ η άριστη συνεργασία ανάρτησης και ακλόνητου πλαισίου, σε συνδυασμό με το προηγμένο και διακριτικό σύστημα δυναμικού ελέγχου συμπεριφοράς καθιστούν πρακτικά αδύνατη την «ακούσια» μετατόπιση της ουράς, παρά την κίνηση στον πίσω άξονα. Όπως είπαμε όμως, υπάρχει πλήρης απενεργοποίηση του ESP, αν θέλετε το άνοιγμα της ουράς να γίνεται εθελούσια…

Η νέα σειρά 5 καταφέρνει να συνδυάσει και να αναδείξει καλύτερα από ποτέ τις δύο κυριότερες αξίες που καθορίζουν την ταυτότητα της BMW, την πολυτέλεια και τον δυναμισμό. Ακόμα και με κινητήρα diesel, με 5 μέτρα μήκος και 1.800kg βάρος, μια BMW είναι πάντα μια BMW. Δεν την συγκρίνουμε φυσικά με τα σπορ μοντέλα της αγοράς, αλλά με τα αντίστοιχα diesel, από τα οποία είναι η λιγότερο “diesel”, έχοντας ένα πετρελαιοκινητήρα διαμάντι, άριστο σε απόδοση και λειτουργία, που πραγματικά, θα τολμήσω να πω πως αποτελεί καλύτερη επιλογή από τον αντίστοιχο βενζινοκινητήρα (στην έκδοση 520i). Δεν υστερεί σε τίποτα, ενώ πλεονεκτεί αισθητά σε ροπή και φυσικά κατανάλωση. BMW diesel λοιπόν; NAI BMW diesel.

Τιμή βασικής έκδοσης 520d 197Ps: €69.200

Τιμή έκδοσης δοκιμής 520d Sedan 197Ps M Sport: €74.298

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΑΡΙΟΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Απόδοση κινητήρα Τιμή
Οδική συμπεριφορά Εξατομίκευση πίνακα οργάνων
Ποιότητα κατασκευής Κόστος προαιρετικού εξοπλισμού
Κατανάλωση-αυτονομία
Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου
Τεχνολογικά προηγμένος εξοπλισμός
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος diesel σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, VGT turbo
ΘέσηΕμπρός στον διαμήκη άξονα
Κυβισμός1.995cc
Διάμετρος x Διαδρομή84mm x 90mm
Σχέση συμπίεσης16,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός common rail
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΔιπλά Ψαλίδια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους πίσω τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο 8 σχέσεων
ΔιαφορικάΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)5.060
Ύψος (mm)1.515
Πλάτος (mm)1.900
Μεταξόνιο (mm)2.995
Βάρος (kg)1.775
Χώρος αποσκευών (lt)520
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 348mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΑεριζόμενοι δίσκοι 330mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες8,5J x 20in (E) - 10J x 20in (Π)
Ελαστικά245/40 (E) - 275/35 (Π)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)197/4.000+11
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)40,8/1.500-2.750+2,5
0-100km/h (sec)7,3
Τελική ταχύτητα (km/h)233
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)134-147
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,1-5,6
Δοκιμής (lt/100km)6,9