Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | MG |
Μοντέλο | ZS |
Segment | B-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
Με τις τιμές να έχουν εκτοξευθεί τα τελευταία δύο χρόνια, ο ερχομός ενός B-SUV από την Κίνα με υπερπλήρη εξοπλισμό, παραπάνω από ικανοποιητική ποιότητα και τιμή εκκίνησης κάτω από τα 19.000 ευρώ, είναι αρκετός για να ταράξει τα νερά στην κατηγορία και όχι μόνο. Για καθημερινή χρήση, το MG ZS σχεδόν δεν έχει μειονεκτήματα! Για να το εξηγήσω κάπως καλύτερα, αν βάλεις στην εξίσωση το πόσα χρήματα πληρώνεις για να αποκτήσεις το B-SUV της MG, τότε θα δεις ότι τα όσα αρνητικά εντοπίσεις, αρχίζουν να εξαφανίζονται!
Το B-segment είναι μια πολύ ανταγωνιστική κατηγορία με υψηλές πωλήσεις στην οποία καταλήγουν νέοι -συνήθως οικογενειάρχες- που ζητούν μεγάλους χώρους, υψηλό επίπεδο εξoπλισμού και όμορφο μοντέρνο σχέδιο, χωρίς όμως να αδειάσουν τραπεζικούς λογαριασμούς. Και η MG (μέσω του ομίλου Συγγελίδη) ήρθε να μας δείξει ότι μπορεί να τα προσφέρει όλα αυτά.
Χώρους
Οι ιδιοκτήτες τέτοιων οχημάτων απαιτούν μεγάλους χώρους για 4 άτομα και το ZS τους έχει. Με μήκος 4.323mm, πλάτος 1,809mm, μεταξόνιο 2.580mm, αλλά και με την καλή εκμετάλλευση εσωτερικών χώρων, 4 επιβάτες δεν θα έχουν το παραμικρό πρόβλημα για την μετακίνηση, ακόμη και σε μακρινό ταξίδι. Ταυτόχρονα, τα 448lt του χώρου αποσκευών είναι από τις κορυφαίες τιμές της κατηγορίας (στην πραγματικότητα χάνει μόνο από το Puma με τα 456lt) και έτσι δεν θα ζοριστείς ποτέ να πάρεις την παρέα σου και να φορτώσεις τις βαλίτσες της για να πάτε ένα όμορφο ΣΚ κάπου ορεινά, τώρα που πλησιάζει και ο χειμώνας.
Και μόλις κάτσουν όλοι μέσα, τότε θα ακούσεις και το: «ωραία και μαλακά υλικά έχει αυτό, πόσο είπες το πήρες;». Πράγματι, τα υλικά παραπέμπουν σε μεγαλύτερες και πολύ ακριβότερες προτάσεις. Το μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό είναι ντυμένο με μαλακά πλαστικά, κάποια εμφανισιακά μοιάζουν ως ανθρακονημάτινα, και γενικά είναι λίγες οι φορές που θα ακουμπήσεις σε κάποιο σημείο του εσωτερικού (π.χ. τις επενδύσεις των θυρών) και θα νιώσεις σκληρό πλαστικό. Τριγμοί δεν ακούγονται κάτι που δείχνει το επίπεδο της συναρμογής και του ποιοτικού ελέγχου. Κι επειδή η εταιρεία αλλά και η αντιπροσωπεία πιστεύουν πολύ στα προϊόντα τους, δίνουν 7 χρόνια εγγύηση ή 150.000km!
Έχει τα πάντα!
Στα χέρια μας είχαμε την Luxury Plus έκδοση που βγαίνει αποκλειστικά με τον 1.0T κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο. Ο εξοπλισμός είναι πραγματικά υπερπλήρης! Δεν χρειάστηκε να ζητήσω τίποτα έξτρα κατά την διάρκεια της δοκιμής εκτός μόνο μίας: Τηλεσκοπικής ρύθμισης τιμονιού! Γιατί αποφάσισαν οι μηχανικοί της MG ότι το να φέρεις το τιμόνι πιο κοντά σου είναι κάτι το τόσο αχρείαστο; Ασυνείδητα αυτό μου έβγαλε μια αίσθηση προηγούμενων δεκαετιών, αλλά μετά από λίγο αυτή η αίσθηση εξαφανίστηκε, αφού ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7in, η μεγάλη οθόνη αφής 10,1in στο κέντρο του ταμπλό με Apple car play και Android Auto στο infotainment, οι USB θύρες, η πανοραμική κάμερα 360ο και όλος ο εξοπλισμός ασφαλείας με επέστρεψαν αμέσως στο 2023. Τα γραφικά της κεντρικής οθόνης υπολείπονται έναντι του -ακριβότερου- ανταγωνισμού, παρόλα αυτά είναι άκρως χρηστική και δεν χρειάζεται να είσαι αστέρι στα ηλεκτρονικά Gadgets για να ρυθμίσεις τις λειτουργίες του ZS, κάτι που ισχύει σε αρκετές ανταγωνιστικές προτάσεις.
Πολύ χρηστικό είναι και το σύστημα Blind Spot Monitoring, το οποίο μόλις βγάλεις φλας για να στρίψεις, ενεργοποιείται η κάμερα που υπάρχει απ’ την κάτω πλευρά του αντίστοιχου καθρέφτη και σου εμφανίζει το πλάνο στην κεντρική οθόνη ώστε να είσαι σίγουρος ότι χωράς να στρίψεις σωστά χωρίς να γρατζουνίσεις την πλευρά του αμαξιού! Δεν είναι κάτι που το βλέπουμε πρώτη φορά, αλλά δεν το έχουμε ξαναδεί σε μοντέλο αυτής της τιμής. Ακριβώς κάτω απ’ την οθόνη υπάρχει και μια σειρά 7 φυσικών διακοπτών που βοηθούν τον οδηγό να κάνει άμεσα όποιες ρυθμίσεις θέλει, χωρίς να χρειάζεται να τραβήξει το βλέμμα απ’ τον δρόμο. Στην πραγματικότητα, η εργονομία είναι σε αρκετά υψηλό επίπεδο, κάτι που ισχύει και για την γενικότερη αισθητική του εσωτερικού.
Χιλιάρης κινητήρας;
Κάτω απ' το καπό συναντάμε έναν αλουμινένιο τρικύλινδρο, με κυβισμό 999cc, με άμεσο ψεκασμό, που με την βοήθεια ενός μικρού turbo βγάζει 111Ps με 16,3kgm ροπής. Το παράδοξο είναι η χαμηλή ροπή που έχει για υπερτροφοδοτούμενο σύνολο, αφού αν το συγκρίνουμε με τον αντίστοιχο χιλιάρη του Group VW (παρόμοια διάμετρο, διαδρομή και συμπίεση και ιπποδύναμη), βλέπουμε πως ο 1.0TSI αποδίδει 4kgm περισσότερα. Έτσι το TGI μοτέρ της MG κινεί απλά αξιοπρεπώς το όχημα των 1.264kg.
Στην καθημερινή χρήση, η ροπή που μένει σταθερά κορυφωμένη από τις 1.800rpm μέχρι τις 4.700rpm βοηθά στο να μην νιώθεις το ZS ράθυμο, αφού το κάνει να φαίνεται σβέλτο. Εκεί βοηθά και το 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που δεν θυμίζει σε τίποτα......διπλού συμπλέκτη! Μέχρι να δω τα specs του οχήματος και να τα διπλοτσεκάρω (πίστευα ότι έχουν κάνει λάθος), είχα την εντύπωση πως είναι κάποιο παλαιότερο αυτόματο με μετατροπέα ροπής! Αυτό γίνεται γιατί πατινάρει αρκετά στην 1η (εκκίνηση), ενώ οι αλλαγές ανάμεσα στις υπόλοιπες σχέσεις έχουν πάντα μία μικρή καθυστέρηση. Αποτελεί αυτό πρόβλημα; Σε καθημερινή μετακίνηση όχι, από ένα σημείο και μετά σου βγάζει μια «αμερικάνικη» αίσθηση άνεσης, δεν νιώθεις απότομες αλλαγές, όλα γίνονται ήρεμα και χαλαρά.
Βέβαια υπάρχει και η επιλογή Sport που κρατάει τον κινητήρα σε υψηλότερες στροφές, όπως και η επιλογή να αλλάζεις «χειροκίνητα», αλλά τσάμπα θα το κάνεις, τίποτα, το Sport δεν πρόκειται να γίνει! Η μόνη φορά που θα σου χρειαστεί είναι αν πηγαίνεις κάπου με ανηφόρες διαρκείας, ώστε να κρατάει τις rpm ψηλά και να μην ανεβάζει σχέση αμέσως πνίγοντας τον κινητήρα.
Στις μετρήσεις έβαλα το Sport, απενεργοποίησα το traction control και με γκαζόφρενο ξεκίνησα ....σβέλτα. 11,08sec αργότερα έπιανα τα 100km/h (11,2s λέει η MG), ένα σχετικά νορμάλ νούμερο για την κατηγορία. Αντίθετα, το νούμερο που ξεφεύγει απ' το νορμάλ της κατηγορίας είναι η κατανάλωση, εύκολα θα δεις να καίει 9+lt/100km. Αν οδηγήσεις ήρεμα και με εγκράτεια, όπως σου ζητάει το ZS, η κατανάλωση θα πέσει σε χαμηλό 8άρι, όχι όμως πιο κάτω.
Στο δρόμο
Η ανάρτηση έχει σχετικά μαλακή ρύθμιση, ένα θετικό χαρακτηριστικό αφού σε κρατάει άνετο και ξεκούραστο, ενώ περνάς απροβλημάτιστα από τις πολλές ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Σε αυτό βοηθούν και τα ψηλοπρόφιλα ελαστικά 215/55 (σε 17άρες ζάντες) που αυξάνουν την απορρόφηση κραδασμών και σε απομονώνουν καλύτερα. Με μαλακή ανάρτηση και 16,5cm απόσταση απ' το έδαφος είναι φυσιολογικό που οι κλίσεις είναι αρκετές, όμως το μικρό SUV της MG κρατάει και δεν φοβίζει, ενώ αν το παρακάνεις, υπάρχουν οι απαραίτητοι ηλεκτρονικοί φύλακες (ESP, Brake Assist, Hill Start Assist κ.α.) για να βοηθήσουν την κατάσταση. Όπως βλέπεις απ' την ψηλή ανάρτηση και τα μαύρα προστατευτικά πλαστικά που έχει το αμάξωμα περιμετρικά, δείχνει ότι οι μηχανικοί έχουν προβλέψει για κίνηση εκτός δρόμου, αν και θέλει κάμποση προσοχή γιατί παραμένει δικίνητο (προσθιοκίνητο), με δρομίσια ελαστικά Michelin Primacy 3ST. Τα φρένα δεν έχουν καλή αίσθηση και πιάνουν κάπως χαμηλά, κάτι που ίσως σε τρομάξει στα 2-3 πρώτα πατήματα, αλλά αυτό συνηθίζεται γρήγορα, ενώ αποδεικνύεται ότι στέκονται στο ύψος των περιστάσεων όταν τα χρειαστείς.
Το ZS έχει ένα ξεκάθαρο χαρακτήρα: να είναι όσο πιο άνετο γίνεται στην καθημερινότητα. Το βλέπεις απ’ την οδική συμπεριφορά μέχρι την λειτουργία κιβωτίου. Απ’ την απόδοση κινητήρα μέχρι το επίπεδο εξοπλισμού. Στην πραγματικότητα είναι ένα όχημα που αν το πας ήρεμα, το κάνει πολύ σωστά και αρχίζει να σου αρέσει όλο και περισσότερο.
Premium όχημα;
Όχι, ας μην το παρατραβάμε! Σκέψου όμως πως όλα όσα σου περιέγραψα τα προσφέρει ένα όχημα 25.150 ευρώ (έκδοση Luxury Plus με full εξοπλισμό), ενώ τα περισσότερα από αυτά θα τα βρεις ακόμη και στην βασική των 18.950 ευρώ! Οπότε δεν είναι δύσκολο να καταλάβεις πως με τέτοια τιμή το SUV της MG αποτελεί μια άκρως δελεαστική πρόταση αγοράς. Στα 25 χιλιάρικα, το ZS μπαίνει πλέον στα χωράφια καταξιωμένων ανταγωνιστών (πχ. Kia Stonic, Renault Captur, Nissan Juke, Ford Puma, VW T-Roc, Suzuki Vitara) και τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα εκεί μολονότι είναι φορτωμένο καλούδια. Όμως αν αποφασίσεις να κινηθείς στην basic έκδοση Exclusive και ουσιαστικά να θυσιάσεις το Virtual Cockpit Display και το αυτόματο κιβώτιο, τότε στα 19 χιλιάρικα ο ανταγωνισμός του είναι μόνο ορισμένα supermini και αυτά στις απολύτως βασικές τους εκδόσεις...με το MG ZS, ο δείκτης VFM σπάει ρεκόρ!
Τιμή βασικής έκδοσης ZS 1.5 106PS Exclusive: €18.950
Τιμή έκδοσης δοκιμής ZS 1.0T 111PS Auto Luxury Plus: €25.150
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εμφάνιση | Κατανάλωση |
Άνεση | Λειτουργία κιβωτίου |
Εξοπλισμός | Θόρυβος κύλισης |
Εσωτερικοί χώροι | Έλλειψη ρύθμισης απόστασης τιμονιού |
Τιμή |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο | |
Κυβισμός | 999cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 74mm x 77,4mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο έξι σχέσεων, διπλού συμπλέκτη | |
Διαφορικά | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.323 | |
Ύψος (mm) | 1.653 | |
Πλάτος (mm) | 1.809 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.580 | |
Βάρος (kg) | 1.264 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 448-1.166 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7J x 17in | |
Ελαστικά | 215/55 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 111Ps/ 5200 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 16,3kgm/ 1800-4700 | |
0-100km/h (sec) | 11,2 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 180 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 163 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 7,2 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 8,9 |