Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | MG |
Μοντέλο | HS |
Segment | C-SUV |
Power Train | Plug-in Hybrid |
Η επιστροφή της MG στη χώρα μας ξεκίνησε με το ZS, το B-SUV, το οποίο ήρθε με τους μεγάλους του χώρους, το στυλ του και το εξαιρετικό Value for Money να βάλει δυνατά την εταιρεία στον χάρτη. Και η αρχή έγινε, με το ZS να έχει ήδη καταφέρει να βρεθεί μέσα στις top 5 επιλογές της δημοφιλέστερης κατηγορίας της αγοράς. Πατώντας πάνω στην συνταγή του ZS, η MG προσφέρει και το μεγαλύτερο HS στην αγορά, ένα αυτοκίνητο που καλείται να κοιτάξει στα μάτια τον πιο «σκληρό» ανταγωνισμό, αυτόν των οικογενειακών SUV. Για την ώρα, το HS, με όπλα του τη σχεδίαση, τον εξοπλισμό, τους χώρους και την τιμή του, είναι ένα από τα πιο ικανά μοντέλα, με την Plug-in Hybrid έκδοση που δοκιμάζουμε να βρίσκεται ήδη στην 10η θέση των πωλήσεων, ανάμεσα σε πολύ δυνατούς και “premium” παίκτες της αγοράς.
Το HS είναι το μεγαλύτερο μοντέλο στην γκάμα της MG και με μήκος 4,57m τοποθετείται στο άνω άκρο των μοντέλων της C-SUV κατηγορίας. Ό,τι δηλαδή ισχύει και για το ZS στην κατηγορία του. Άλλα κοινά στοιχεία που μπορεί να βρει κανείς στα δύο μοντέλα της MG είναι το κομψό αισθητικό προφίλ, η προσεγμένη ποιότητα, οι πολύ μεγάλοι χώροι και το ασυναγώνιστο Value for Money που διαμορφώνει ο πλούσιος εξοπλισμός σε συνάρτηση με τις προσιτές τιμές, που για το HS ξεκινούν από τα 25.850 ευρώ. Στην προκειμένη περίπτωση, αυτή της κορυφαίας Plug-in Hybrid έκδοσης του μοντέλου, τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο ενδιαφέροντα, αν συνυπολογίσουμε πως μιλάμε για ένα οικογενειακό SUV αυτοκίνητο με 258 ίππους και τιμή εκκίνησης από τα 40.500 ευρώ. Μιλάμε δηλαδή για το πιο προσιτό PHEV μοντέλο της κατηγορίας σε αυτή την απόδοση.
Σχεδιαστικά, το HS βασίζεται στις φόρμες του μικρότερου ZS, οι ρέουσες γραμμές του όμως και κυρίως αυτές στο πίσω μέρος, του προσδίδουν έναν συνολικά πιο κομψό αισθητικό χαρακτήρα. Κατά τα άλλα, το εμπρόσθιο μέρος χαρακτηρίζεται δυναμικό σχεδιαστικά, με την μεγάλη μάσκα και τα LED φώτα να προσθέτουν την απαραίτητη εκλεπτυσμένη νότα, ενώ και τα πίσω φωτιστικά LED σώματα γεμίζουν την εικόνα και είναι ιδιαίτερα καλαίσθητα, συμπληρώνοντας την ευρωπαϊκή αισθητική του HS. Παράλληλα, ο SUV «χαρακτήρας» του EHS γίνεται και αυτός άμεσα αντιληπτός από την εμφάνισή του, τις 18in ζάντες του και τις διαστάσεις του περισσότερο και όχι από το ύψος του αμαξώματος από το έδαφος, που βρίσκεται πολύ χαμηλά, στα 14,5cm.
Ευρύχωρο και πλούσια εξοπλισμένο
Περισσότερα κοινά στοιχεία με το ZS, με κάποιες μικρές τροποποιήσεις, θα βρει κανείς στην καμπίνα του HS, ενώ, όπως και στο μικρότερο μοντέλο της MG, η εικόνα είναι παραπάνω από ικανοποιητική σε όλα τα επίπεδα. Αρχικά ο διάκοσμος είναι σύγχρονος, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3in να διαθέτει πληθώρα πληροφοριών μαζί με τις απαραίτητες ενδείξεις για το υβριδικό σύστημα κίνησης, αλλά και την 10,1in οθόνη αφής για το infotainment, το οποίο έχει εύχρηστο μενού, στερείται όμως ταχύτητας απόκρισης, ενώ δεν διαθέτει ιδιαίτερα όμορφα γραφικά. Η καμπίνα χρησιμοποιεί υλικά καλής ποιότητας, με το ταμπλό να έχει μια παχιά αφρώδη επένδυση και τα καθίσματα συνθετικό δέρμα, ενώ και τα χαμηλότερα μέρη του ταμπλό έχουν σκληρά πλαστικά καλής ποιότητας. Αυτά, σε συνάρτηση με την ιδιαίτερη προσοχή στην συναρμολόγηση, δημιουργούν ένα πολύ ευχάριστο περιβάλλον.
Η θέση οδήγησης είναι ιδιαίτερα ψηλά τοποθετημένη, κάτι που χαρίζει μεν καλή περιφερειακή ορατότητα, ωστόσο δύσκολα θα βρεις την ιδανική θέση παρά τις αρκετές ρυθμίσεις που έχεις στη διάθεσή σου. Παράλληλα τα καθίσματα είναι σχετικά σκληρά, ενώ και η πλευρική στήριξη που προσφέρουν δεν ικανοποιεί απόλυτα, κάτι που πιθανόν να διορθώνεται με τα πιο όμορφα bucket καθίσματα της επόμενης έκδοσης (Luxury με τιμή από 42.750 ευρώ). Μιλώντας για τις εκδόσεις, ο εξοπλισμός ακόμα και της «βασικής» Exclusive έκδοσης είναι ιδιαίτερα πλούσιος, περιλαμβάνοντας όλα τα σύγχρονα μέσα άνεσης και ασφάλειας, μαζί με τις ηλεκτρικές ευκολίες, η γκάμα του μοντέλου ωστόσο υστερεί έναντι του ανταγωνισμού, με μόνο 2 διαθέσιμες εκδόσεις και μόλις 4 διαθέσιμα χρώματα (λευκό, μαύρο, κόκκινο και ασημί).
Οι χώροι συγκαταλέγονται στα δυνατά σημεία του HS και ακόμα ειδικότερα στην plug-in hybrid έκδοσή του, με τους επιβάτες να έχουν άφθονο χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια τους, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 448lt, όμως μιλάμε για ένα υβριδικό αυτοκίνητο το οποίο θυσιάζει μόλις 15lt σε σχέση με τις συμβατικές του εκδόσεις (463lt).
Από τα ισχυρότερα PHEV της κατηγορίας
Το highlight του EHS είναι προφανώς το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα που ενσωματώνει, συνδυάζοντας τον 1,5lt υπερτροφοδοτούμενο Τ-GDi κινητήρα των 162 ίππων με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 122 ίππων. Η συνδυαστική απόδοση ανέρχεται έτσι στους 258 ίππους και στα 37,7kgm ροπής, τιμές που αν μη τι άλλο χαρίζουν πολύ καλές επιδόσεις στο αμάξωμα των 1.737kg και, βεβαίως, χαμηλές τιμές κατανάλωσης αναλογικά. Το 0-100km/h επιτυγχάνεται σε 6,9sec παρά έναν μικρό δισταγμό που παρουσιάζει χαμηλά, ενώ η τελική του ταχύτητα σταματάει στα 190km/h, ανεβάζοντας με πολύ πειστικό τρόπο. Σε αυτό μεγάλο μερίδιο ευθύνης έχει το έξυπνο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων του, το οποίο έχει συνολικά 10 σχέσεις εκ των οποίων οι 6 χρησιμοποιούνται στην υβριδική λειτουργία και οι άλλες 4 στην αμιγώς ηλεκτρική. Αυτή η λειτουργία (EV) είναι και η μοναδική επιλογή που προσφέρεται, δεν υπάρχουν δηλαδή διαφορετικά προγράμματα οδήγησης όπως στα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας, υπάρχει όμως δυνατότητα να επιλέξεις αν θέλεις να φορτίσεις την μπαταρία μέσω του κινητήρα ή να διατηρήσεις το ποσοστό της στο επίπεδο που επιθυμείς.
Η αυτονομία που χαρίζει η μπαταρία των 16,6kWh δεν ξεπερνά τα 44km, ενώ στην υβριδική λειτουργία, όπου και οι δύο κινητήρες συνεργάζονται, το EHS καταναλώνει μεικτά περί τα 5,5lt/100km. H ελάχιστη πάντως κατανάλωση κυμαίνεται κοντά στα 3lt/100km και η μέγιστη στα 8,5lt/100km στην περίπτωση που δεν υπάρχει απόθεμα στη μπαταρία και, εκτός από την κίνηση του οχήματος, ο θερμικός κινητήρας αναλαμβάνει και τη φόρτισή της. Διαφορετικά, η ενδεδειγμένη φόρτιση από εξωτερική πηγή μέσω του onboard φορτιστή των 3,7kW διαρκεί 4 ½ ώρες.
Εν αρχή είναι η άνεση και η ασφάλεια
Η οδική συμπεριφορά του MG EHS δεν κρύβει κάποια έκπληξη, είναι δηλαδή αυτή που αναμένεις από ένα οικογενειακό SUV μοντέλο με την άνεση σε πρώτο πλάνο. Η ανάρτηση έχει μαλακή ρύθμιση, επιτυγχάνοντας καλή σταθερότητα σε μεγάλες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και επιτρέποντας σχετικά αυξημένες κλίσεις σε δρόμο με στροφές που όμως δεν διαταράσσουν τον εν γένει ασφαλή χαρακτήρα του. Οι έντονες ανωμαλίες βέβαια δεν «ισοπεδώνονται» από την ανάρτηση, περνάνε όμως στην καμπίνα με τρόπο που δεν θα γίνει ποτέ ενοχλητικός στους επιβάτες.
Ως προσθιοκίνητο και με τέτοια απόδοση, το MG EHS δυσκολεύεται με την ελκτική πρόσφυση, δεν έχει όμως κανένα θέμα όσον αφορά στην πλευρική, αφού τόσο το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό XDS, αλλά και τα ηλεκτρονικά του συστήματα περιορίζουν την υποστροφή. Το τιμόνι έχει βαριά και τεχνητή αίσθηση και θα ταίριαζε περισσότερο σε ένα σπορ μοντέλο, ενώ επιπλέον δεν κόβει και ιδιαίτερα, δυσκολεύοντας στις αστικές μετακινήσεις και δη σε μανούβρες (11,9m κύκλος στροφής). Το πεντάλ του φρένου έχει μέτρια σχετικά αίσθηση και ορισμένες φορές θα χρειαστεί να το πιέσεις περισσότερο απ’ όσο αρχικά υπολόγιζες για να ακινητοποιήσεις το αυτοκίνητο.
Eν κατακλείδι, το MG EHS είναι το πιο οικονομικό SUV μοντέλο με PHEV τεχνολογία που μπορείς να αποκτήσεις και το καλύτερο είναι πως η τιμή του δεν προκύπτει από «εκπτώσεις» που έγιναν σε κάποιον τομέα. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που ικανοποιεί σε όλα τα επίπεδα και είναι σε θέση να ανταγωνιστεί τα παραδοσιακά premium μοντέλα του ανταγωνισμού.
Τιμή βασικής έκδοσης HS 1.5Τ 162Ps MT Excite: €25.850
Τιμή έκδοσης δοκιμής EHS 1.5Τ PHEV 258Ps ΑΤ Exclusive: €40.500
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Απόδοση υβριδικού συστήματος | Αίσθηση τιμονιού |
Χώροι | Θέση οδήγησης |
Ποιότητα κατασκευής | Γραφικά infotainment |
Εξοπλισμός | Απόσβεση ανάρτησης σε ανωμαλίες |
Value for money | |
7ετή εγγύηση |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.490 cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 74mm x 86,6mm | |
Σχέση συμπίεσης | 11,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 6+4 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο με ηλεκτρονικό κλείδωμα XDS | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.574 | |
Πλάτος (mm) | 1.876 | |
Ύψος (mm) | 1.664 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.720 | |
Βάρος (kg) | 1.737 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 448lt | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5J x 18in | |
Ελαστικά | 235/50 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps) | 258 | |
Ονομαστική ροπή (kgm) | 37,7 | |
0-100km/h (sec) | 6,9 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 190 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 43 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 1,8 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 5,6 | |
Ηλεκτρική αυτονομία (km) WLTP | 52 | |
Ηλ. αυτονομία δοκιμής (km) | 44 |