Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Mercedes-Benz |
Μοντέλο | GLC |
Segment | D-SUV |
Power Train | Plug-in Hybrid |
Η 2η γενιά της Mercedes-Benz GLC συμπληρώνει την γκάμα της με την πιο στυλάτη και δυναμική coupe της έκδοση, διατηρώντας ωστόσο αναλλοίωτα όλα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της SUV έκδοσης, αυτά δηλαδή που την έχουν καταστήσει ως την top επιλογή στην κατηγορία της, τη δεδομένη χρονική στιγμή.
Δεν είναι μόνο τα «υλικά» που χρησιμοποιήθηκαν από την Mercedes-Benz για να φτάσουμε σε αυτό το συμπέρασμα, αλλά και ο τρόπος υλοποίησης στην GLC, που είναι μοναδικός. Πατώντας πάνω στο επίσης κορυφαίο premium σεντάν, τη C-Class, η GLC αποτελεί -και ξαναλέμε τουλάχιστον για την ώρα- την κορυφαία επιλογή στην κατηγορία.
Και αυτό γιατί με την BMW X1 και την ΒΜW Χ5 να έχουν κερδίσει το παιχνίδι απέναντι στην Mercedes-Benz στις C και E κατηγορίες των SUV, η νέα X3 που έρχεται πολύ ικανή, θα προσπαθήσει να ρίξει και αυτό το κάστρο των D-SUV. Δύσκολο όμως, γιατί η GLC δεν είναι ούτε GLA ούτε GLE… Eίναι το καλύτερο SUV μοντέλο στην γκάμα της Mercedes-Benz όσον αφορά στον χαρακτήρα και την πληρότητά της, ακόμα δε περισσότερο όταν μιλάμε για τις high-tech υβριδικές εκδόσεις της.
Η GLC Coupe που δοκιμάζουμε είναι η κορυφαία Plug-in Hybrid έκδοση του μοντέλου και όπως και η SUV αδελφή της, σε κερδίζει με την τεχνολογία της, την ποιότητα κατασκευής της, την οδική της συμπεριφορά, τους χώρους της και βεβαίως και με την εμφάνισή της.
Της «πάει» και το κουπέ…
Η οποία εμφάνιση, είναι πιστή αντιγραφή της SUV έκδοσης μέχρι την μεσαία κολώνα, από εκεί και ύστερα όμως αποκτά την κλίση της οροφής, το μικρό παρμπρίζ και τους ανασηκωμένους ώμους για να αποκτήσει την κουπέ της υπόσταση, σε ένα αποτέλεσμα που είναι ιδιαίτερα καλαίσθητο και που δένει αρμονικά με τις αναλογίες της. Καμία σχέση δηλαδή με ότι μας έχει δείξει η BMW σε αντίστοιχες προτάσεις. Οπότε, όταν υπάρξει αντίστοιχη της GLC Coupe έκδοση της νέας X4 της BMW, προσωπικά δεν ποντάρω πως θα καταφέρει να είναι πιο όμορφη…
Το πιο ευχάριστο και όμορφο εσωτερικό στην κατηγορία
Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό της. Το οποίο όχι μόνο απέναντι στο εσωτερικό της νέας X3 (σ.σ. και σταματάω εδώ τις συγκρίσεις με αυτή) αλλά και απέναντι στα υπόλοιπα μοντέλα της Mercedes-Benz, είναι το πιο ευχάριστο στο μάτι και το πιο πρακτικό στη χρήση εσωτερικό της εταιρείας. Η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί την εντυπωσιακή οθόνη 11,9in του infotainment και τον όμορφο και διαμορφώσιμο πίνακα οργάνων των 12,3in που συνθέτουν το MBUX σύστημα, ενώ η σχεδίαση του ταμπλό, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί και οι προσεγμένες λεπτομέρειες μαζί με το κορυφαίο φινίρισμα, προκαλούν μοναδικά συναισθήματα στους επιβάτες της.
Είναι και αυτή η οδηγοκεντρική της προσέγγιση που σε κερδίζει και που δεν μας έχει συνηθίσει η Mercedes-Benz, τουλάχιστον στα SUV μοντέλα της που προσθέτει πόντους στο σύνολο, όπως φυσικά και η αρτιότητα του εξοπλισμού της που συμπληρώνουν την απόλυτα θετική της εικόνα.
Μπρος στα κάλλη, τι είναι ο χώρος;
Μέχρι εδώ, τα ίδια ισχύουν και για την SUV έκδοση της νέας GLC, με την μοναδική διαφορά να προκύπτει από την κουπέ κατασκευή. Η πρώτη διαφορά έρχεται από την ορατότητα, αφού προς τα πίσω βλέπεις ελάχιστα πράγματα και η δεύτερη σε επίπεδο χώρων που είναι αναλογικά μικρότεροι για τους πίσω επιβάτες. Όχι πως θα υπάρξει πρόβλημα βέβαια και στις δύο περιπτώσεις, ωστόσο οφείλουμε να το σημειώσουμε. Ο χώρος αποσκευών με τη σειρά του, έχει απωλέσει 55lt σε σχέση με τις SUV εκδόσεις αν μιλάμε για τις συμβατικές τουλάχιστον, ή 80lt αν μιλάμε για τις PHEV εκδόσεις της, με την GLC Coupe 400 e να προσφέρει έτσι μόλις 390lt. Αλλά είπαμε…Μπρός στα κάλλη;
Και τα κάλλη της GLC Coupe δεν περιορίζονται μόνο στο αισθητικό κομμάτι, αλλά επεκτείνονται και σε τεχνολογικό, αλλά και -τηρουμένων των αναλογιών- σε οδηγικό επίπεδο.
Κορυφαίος συνδυασμός απόδοσης και οικονομίας
Αρχικά για το μηχανολογικό της κομμάτι, η GLC και σε αυτή την υβριδική της έκδοση, συνδυάζει με τον καλύτερο τρόπο την βενζίνη με τον ηλεκτρισμό. Το 4ης γενιάς υβριδικό σύστημα που χρησιμοποιεί, αποτελείται από τον 2λιτρο βενζινοκινητήρα των 252Ps και έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 136 ίππων. Και δεν είναι τόσο οι καλές επιδόσεις που χαρίζει η συνδυαστική απόδοση των 381Ps στο αμάξωμα βάρους 2.355kg (0-100km/h σε 5,6sec και τελική 239km/h), όσο η λειτουργία του συνόλου αλλά και η συμβολή του στην οδηγική ευχαρίστηση, αλλά και τη δεδομένη οικονομία. Σημείο υπεροχής της GLC Coupe 400 e αποτελεί προφανώς η μεγαλύτερη μπαταρία που συναντάμε στην κατηγορία σε αντίστοιχες προτάσεις (31,2kWh) και η οποία επιτρέπει χωρίς περιορισμούς, να κινηθείς με την ηλεκτρική της ενέργεια για παραπάνω από 100km σε αστικό περιβάλλον και σε ταχύτητες μέχρι τα 140km/h.
Η μέση κατανάλωσή της λοιπόν μπορεί να είναι μηδενική στις αστικές σας μετακινήσεις, ενώ αν δεν υπάρχει καθόλου απόθεμα στην μπαταρία, το θερμικό μοτέρ με το 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, οδηγούν σε μια μέση τιμή κατανάλωσης της τάξης των 9,4lt/100km. Ουσιαστικά αν είσαι ελάχιστα τυπικός με τις φορτίσεις, η μέση τιμή κατανάλωσης δεν θα ξεπεράσει τα 7,2lt/100km. Κάτι που δεν είναι δύσκολο, αφού η GLC Coupe επιτρέπει τη φόρτιση και από σταθμό DC με δυνατότητα να «τραβήξει» έως και 60kW. Οπότε αν από το wallbox των 11kW χρειάζεται 3 ώρες για να φορτίσει πλήρως, ένα μισάωρο από ταχυφορτιστή αρκεί. Κάτι που πρέπει να κάνεις επιπλέον αν δεν θες να επισκέπτεσαι συχνά το βενζινάδικο, μιας και το ρεζερβουάρ έχει μόνο 49lt χωρητικότητα.
Στις επιλογές του οδηγικού μενού, η επιλογή (EL) χρησιμοποιεί την ηλεκτρική ενέργεια, ενώ η υβριδική (HYBRID) είναι η ενδεδειγμένη χρησιμοποιώντας και τους δύο κινητήρες της. Η επιλογή Sport εκτός από το προφανές, φορτίζει ελαφρώς την μπαταρία μέσω του θερμικού κινητήρα, ενώ υπάρχει και η επιλογή «Βattery Hold» που διατηρεί το ποσοστό της μπαταρίας στο σημείο που βρίσκεται τη δεδομένη στιγμή. Υπάρχει και η επιλογή «off-road» που επεμβαίνει περισσότερο στο οδηγικό κομμάτι, αυξάνοντας τις ικανότητές της σε τέτοια εδάφη.
Η GLC Coupe είναι και πάλι ιδιαίτερα άνετη και σταθερή στο δρόμο όπως και η SUV έκδοση, ενώ παρά το ελαφρύ και στερούμενο πληροφορίας τιμόνι της, προβάλλει ένα αρκετά ενδιαφέρον οδηγικό προφίλ. Κάτι που ισχύει βεβαίως και στις συμβατικές εκδόσεις της GLC, όμως εδώ το σημειώνουμε γιατί είναι εξαιρετική η δουλειά που έχει γίνει για να χαλιναγωγηθεί το αυξημένο της βάρος. Με την στάνταρ σπορ ανάρτηση (προαιρετικά μπορεί να εξοπλιστεί με το πακέτο Tech Engineering με κόστος €3.633, που της προσθέτει ρυθμιζόμενη αερανάρτηση και τετραδιεύθυνση), η GLC Coupe πατάει με σιγουριά στο δρόμο, με την σφιχτή ρύθμιση να απορροφά τις ανωμαλίες αποτελεσματικά και να ελέγχει παράλληλα και το αμάξωμα. Όπως και για κάθε άλλη GLC δεύτερης γενιάς, μιλάμε για ένα απόλυτα ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο με τη διαφορά πως στην πίεση το αυξημένο της βάρος έχει επίδραση και ταλαιπωρεί τα ελαστικά της χωρίς λόγο. Η τετρακίνηση πάντως δεν τις επιτρέπει να ανοίξει την τροχιά του εμπρός μέρους, οπότε ο οδηγός έχει σε κάθε περίπτωση ό,τι χρειάζεται για να μείνει στη ζώνη της απόλαυσης και της αποτελεσματικότητας.
Συμπερασματικά, όπως η SUV αδελφή της, η GLC 400 e Coupe είναι εξαιρετικά ολοκληρωμένη ως πρόταση που μπορεί να στηριχθεί αποκλειστικά στην ηλεκτρική της υπόσταση για την κάλυψη των καθημερινών σας αναγκών, ή να μετατραπεί σε ένα απόλυτα ικανό αυτοκίνητο μεγάλων αποστάσεων τα Σαββατοκύριακα. Και ο τρόπος που ανταποκρίνεται σε αυτόν τον ρόλο, είναι και το βασικότερο πλεονέκτημά της έναντι του ανταγωνισμού της τη δεδομένη στιγμή. Όλα αυτά για όποιον βέβαια μπορεί να διαθέσει τα 98.650 ευρώ που κοστίζει (+7.350 από την αντίστοιχη SUV).
Τιμή βασικής έκδοσης GLC 200 4MATIC Coupe: 76.850 ευρώ
Τιμή έκδοσης δοκιμής GLC 400 e 4MATIC Coupe: 98.650 ευρώ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εμφάνιση | Χώρος αποσκευών |
Εικόνα εσωτερικού | Βάρος αμαξώματος |
Ποιότητα κατασκευής | Ορατότητα πίσω |
Κατανάλωση | Τιμή |
Ηλεκτρική Αυτονομία | Ρεζερβουάρ (49lt) |
Οδική συμπεριφορά | |
Υβριδική τεχνολογία | |
Επιδόσεις |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, plug-in hybrid | |
Θέση | Εμπρός, διαμήκη | |
Κυβισμός | 1.999 cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 83mm x 92,4mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 9 σχέσεων | |
Διαφορικά | Ελεύθερα | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.769 | |
Πλάτος (mm) | 1.920 | |
Ύψος (mm) | 1.606 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.888 | |
Βάρος (kg) | 2.355 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 390lt | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αερανάρτηση, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με τετραπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 9J x 18in | |
Ελαστικά | 255/45 (Ε), 285/40 (Π) | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική συνδυαστική ισχύς (Ps) | 381 | |
Ονομαστική συνδιαστική ροπή (kgm) | 67,3 | |
0-100km/h (sec) | 5,6 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 239 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 12 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 0,6 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,2 (Hybrid) / 9,4 χωρίς απόθεμα μπαταρίας |