Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Mercedes-Benz |
Μοντέλο | GLC |
Segment | D-SUV |
Power Train | Diesel |
Mercedes-Benz
Τα μοντέλα της Mercedes-Benz ήταν πάντα το σύμβολο ποιότητας και του καλού αυτοκινήτου και, με ελάχιστες εξαιρέσεις, εξακολουθεί να είναι ακόμα και σήμερα. Το δημοφιλέστερο πλέον μοντέλο της με 2,6 εκατομμύρια πωλήσεις όμως δεν είναι η κλασική C-Class, αλλά η ψηλότερη εκδοχή της, η GLC-class. Αυτή εδώ είναι η δεύτερη γενιά της, η οποία βασίζεται στην τελευταία C-Class W206 και είναι αισθητά βελτιωμένη σε τεχνολογία, ποιότητα και εμφάνιση, με σκοπό να διατηρήσει τα σκήπτρα στην D-SUV κατηγορία. Με μήκος 4.716mm, είναι 60mm μακρύτερη και 4mm χαμηλότερη από την πρώτη γενιά, με το μεταξόνιο να έχει αυξηθεί κατά 15 mm, φτάνοντας τα 2.888mm, με εμφανή τα οφέλη κυρίως στο χώρο αποσκευών που μετράει 70lt περισσότερα και φτάνει στα πληθωρικά 620lt.
H GLC βασίζεται στην ανανεωμένη πλατφόρμα MRA2, με 15% περισσότερη ακαμψία, η οποία είναι σχεδιασμένη με γνώμονα τα υβριδικά συστήματα όπερ και σημαίνει πως έχει προβλεπόμενο χώρο για την μπαταρία στο «σωστό» σημείο. Εξωτερικά, οι διαφορές δεν είναι κραυγαλέες και ή θα πρέπει να είσαι πολύ παρατηρητικός ή να γνωρίζεις πολύ καλά τα μοντέλα της γκάμας για να τις εντοπίσεις με την πρώτη ματιά, από τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα με τη τελευταία σχεδιαστική γλώσσα της Mercedes-Benz και τους προφυλακτήρες. To design καταφέρνει να κρύψει επιτυχώς τον όγκο της, προτρέποντας την κομψότητα που στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας εκφράζεται με πιο δυναμικό τρόπο χάρη στο πακέτο AMG (+5.195 ευρώ). Υπάρχει και ουσιαστική αλλαγή όμως που δεν είναι άμεσα ορατή και αυτή δεν είναι άλλη από την μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή στο 0.29cd από το 0.31cd με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε οικονομία καυσίμου και αθόρυβη μετακίνηση. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (18cm ή 20cm αν επιλέξεις το προαιρετικό πακέτο Off road engineering με χρέωση €560) παραμένει φυσικά και σε συνδυασμό με την τετρακίνηση 4MATIC της δίνουν εκτός δρόμου ικανότητες μεγαλύτερες από όσο δείχνει να έχει εξωτερικά. Στην έκδοση AMG Premium Plus της δοκιμής μάλιστα τα «σκαλοπάτια» στα μαρσπιέ και οι ζάντες των 20in σε ξεγελούν πως πρόκειται για άλλο ένα καθαρά ασφάλτινο SUV, που όμως δεν είναι.
Premium and above
Πολλές φορές έχουμε γελάσει με την χρήση της λέξης “premium” από διάφορους marketeers για να αιτιολογήσουν την αυξημένη τιμή των προϊόντων τους, αλλά εδώ, μόλις ανοίξεις την πόρτα και αντικρίσεις το εσωτερικό της GLC (πανομοιότυπο με την τελευταία C-Class), τα αστεία τελειώνουν. Όπου και αν ακουμπήσεις, υπάρχουν ποιοτικά και μαλακά πλαστικά με κομψό συνδυασμό δέρματος, αλουμινίου και piano black, το οποίο είναι πανέμορφο μέχρι να γεμίσει δαχτυλιές... κάτι που θα γίνει στα πρώτα λεπτά χρήσης. Όπως και να έχει, το εσωτερικό της GLC αναβλύζει μία αρχοντιά, με κορυφαία συναρμογή και έντονη ψηφιακή πολυτέλεια. Πίσω από το sport τιμόνι βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 11,9in, ενώ στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η πανέμορφη οθόνη αφής με διαγώνιο 12,3in και καταπληκτική ευκρίνεια, που ενσωματώνει τη νέα γενιά του MBUX με την αγαπημένη μας φωνή που απαντά στην έκφραση “Hey Mercedes”, η οποία βασίζεται σε υπερσύγχρονους αλγορίθμους που μαθαίνουν τις συνήθειες του οδηγού και με την πάροδο του χρόνου γίνεστε πολύ καλοί φίλοι.
Όπως σε όλα τα σύγχρονα μοντέλα που χρησιμοποιούν το infotainment MBUX, οι περισσότερες ρυθμίσεις του αυτοκινήτου γίνονται από την κεντρική οθόνη ή/και με φωνητικές εντολές, όμως στην νέα GLC οι φυσικοί διακόπτες έχουν αντικατασταθεί από μια μπάρα με πλήκτρα αφής. Αν και συνήθως είμαστε κατά έναντι τέτοιων υλοποιήσεων, στην συγκεκριμένη περίπτωση και έπειτα από μερικές μέρες χρήσης, η ταχύτατη και απροβλημάτιστη λειτουργία τους σε κερδίζουν, επιβεβαιώνοντας πλήρως το hi-tech ψηφιακό προφίλ του αυτοκινήτου.
Σε χωροταξικό επίπεδο, περιμέναμε κάτι περισσότερο για τους χώρους των επιβατών κρίνοντας από την αύξηση των διαστάσεων. Φαίνεται όμως ότι το όφελος ήταν κυρίως στο χώρο αποσκευών των 620lt και παρότι πέντε ενήλικες εξακολουθούν να βολεύονται άνετα, η διαφορά στον «αέρα» για τα πόδια και το κεφάλι είναι πολύ μικρή.
Diesel Power
Η έκδοση 220d εξοπλίζεται με 2,0lt turbodiesel, ενάντια στην νόρμα της εποχής, καθώς η Mercedes-Benz συνεχίζει την χρήση των πετρελαιοκινητήρων και καλά κάνει, αφού σε συνδυασμό με την υβριδική τεχνολογία, έστω και την mild με μίζα-γεννήτρια, ο καινούριος δίλιτρος diesel έχει κωδικό OM 654 και με δύο υδρόψυκτα turbo μεταβλητής γεωμετρίας, αντιτριβική επίστρωση Nanoslide στους κυλίνδρους και προηγμένο σύστημα επεξεργασίας καυσαερίων, εκπέμπει μόλις 136g/km που είναι λιγότερα από του δίλιτρου κινητήρα βενζίνης. Η απόδοσή του είναι 197Ps και 44,8kgm ροπής, με το 48βολτο σύστημα να ενισχύει το σύνολο με επιπλέον 23Ps και 20,4kgm όταν είναι απαραίτητο. Όλα αυτά μαζί σε συνδυασμό με την πυκνή κλιμάκωση του εννιατάχυτου G-Tronic κιβωτίου κάνουν την «ευτραφή» καρότσα των 2 τόνων να μοιάζει κατά πολύ ελαφρύτερη και να μην μένει από δύναμη ποτέ.
Η τετρακίνηση 4MATIC με τον κινητήρα τοποθετημένο στην σωστή θέση (στον διαμήκη άξονα) μοιράζει την κίνηση σε ποσοστό 45-55 εμπρός-πίσω. Η ροπή του μοτέρ μοιάζει αστείρευτη, ειδικά στις χαμηλές στροφές, όπου εμπλουτίζεται από το ηλεκτρομοτέρ και οι σχέσεις διαδέχονται η μία την άλλη αβίαστα και με χαρακτηριστική ευκολία. Μπορεί να μην εντυπωσιάζει με την δύναμή του ψηλά (κάτι φυσικά συνηθισμένο για κινητήρα diesel), αλλά σε καθημερινές συνθήκες και σε φυσιολογική ροή μέσα στην πόλη είναι θηρίο. 60kgm ροπή είναι αυτά, σχεδόν από το ρελαντί... θα μπορούσε να ξεκινήσει και με 3η σχέση και να μην το καταλάβεις πως δεν είναι η 1η. Οι επιδόσεις του με 8sec για τα πρώτα 100km/h και η τελική των 219km/h δεν αποτυπώνουν την αίσθηση που έχει στον δρόμο, γιατί στηρίζονται κυρίως στο πάνω φάσμα του στροφόμετρου, ενώ η GLC 220d είναι καλύτερη στο κάτω. Η ευκολία με την οποία κινείται εκεί αποτυπώνεται και στην χαμηλή της κατανάλωση, που για τετρακίνητο αυτοκίνητο 2 τόνων με τροχούς 20in, τα 7,6lt/100km μεικτής πραγματικής κατανάλωσης είναι αστείο νούμερο.
Και για άσφαλτο και για χώμα
Δεν ξέρω βέβαια πόσοι έχουν σκοπό να την χρησιμοποιήσουν σε χωματόδρομο με χαλίκια και πέτρες, αλλά, όπως είπα και πριν, θα τους εκπλήξει ευχάριστα γιατί είναι πραγματικά τετρακίνητη και με τρομερές εκτός δρόμου ικανότητες που περιορίζονται μόνο από το βάρος και τα «ασφάλτινα» λάστιχα. Με μια τετράδα χειμερινά ή κάποιο καλό on/off ελαστικό, θα ανοίγει δρόμο, ειδικά στο χιόνι. Η άνεση από την ανάρτηση των τεσσάρων συνδέσμων εμπρός και των πολλαπλών βραχιόνων πίσω είναι υπεράνω κριτικής, όπου και εδώ τον μόνο περιορισμό τον θέτουν οι μεγάλες ζάντες με τα χαμηλού προφίλ λάστιχα (το 225/45R20 δεν είναι προφίλ για SUV, αλλά για Porsche 718). Παρά τα λεπτά λάστιχα πάντως, η καμπίνα είναι πλήρως απομονωμένη από τους θορύβους του δρόμου και ακόμη περισσότερο απαλλαγμένη από αεροδυναμικό θόρυβο, κάτι που κάνει το ταξίδι ιδιαίτερα άνετο και ξεκούραστο. Για τους ακόμα πιο απαιτητικούς η Mercedes-Benz προσφέρει στον προαιρετικό εξοπλισμό και αερανάρτηση Airmatic με το πακέτο Engineering που κοστίζει 3.632 ευρώ. Τουλάχιστον από το χαμηλό προφίλ μάς έμεινε προίκα ένα άμεσο τιμόνι με καλή απόκριση και δυστυχώς φιμωμένη πληροφορία, το οποίο από την στιγμή που έχει το αστέρι στο κέντρο, σημαίνει ότι «κόβει» κιόλας, με τον εντυπωσιακό για το μεταξόνιο των 2.888mm κύκλο στροφής των 11 μέτρων.
Δεν είναι μαγικό χαλί, αφού οι τεράστιοι τροχοί και η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης δεν επιτρέπουν «θαύματα», η κύλιση είναι επιβλητική και ποιοτική, όχι όμως κορυφαία όπως θα περίμενες. Σε κάθε περίπτωση ισοπεδώνει τις ανωμαλίες, με τις πιο έντονες να γίνονται αισθητές στην καμπίνα, χωρίς ωστόσο να ενοχλούν τους επιβάτες. Ακόμα και έτσι η GLC 220d 4Matic είναι ένα εξαιρετικά ολοκληρωμένο SUV που πραγματοποιεί στο έπακρο όλα αυτά που υπόσχονται η υψηλή τιμή των €75.550 και οι προδιαγραφές του. Όταν θα πιεστεί, θα αντιδράσει ουδέτερα, με το ESP να μην γίνεται ενοχλητικό με «άτσαλες» και έντονες παρεμβάσεις, αλλά η GLC προτιμά τη στρωτή και «ρολαριστή» οδήγηση, όπου εκμεταλλευόμενος τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης από την τετρακίνηση και το αρχοντικό της πάτημα απολαμβάνεις κάθε χιλιόμετρο της διαδρομής με το οικονομόμετρο να γράφει πάντα κάτω από 8lt/100km. Καταπληκτικό;
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Κύρος-πολυτέλεια | Τιμή |
Σχεδίαση εσωτερικού | Κόστος πακέτων εξοπλισμού |
Ποιότητα κατασκευής | Αίσθηση τιμονιού |
Άνεση ανάρτησης | |
Οικονομία καυσίμου | |
Τεχνολογία-εξοπλισμός |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος diesel σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1992cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 82mm x 93,3mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 15,5 | |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός common Rail με 2 turbo μεταβλητής γεωμετρίας | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο εννέα σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.716 | |
Ύψος (mm) | 1.640 | |
Πλάτος (mm) | 1.890 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.888 | |
Βάρος (kg) | 2.000 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 620-1.640 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Τεσσάρων συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με τετραπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8J x 20in | |
Ελαστικά | 225/45 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 197/3.600 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 44,8/1.800-2.800 | |
0-100km/h (sec) | 8,0 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 219 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 136 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,2 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,6 |