Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Audi |
Μοντέλο | Q8 |
Segment | E-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
Κόσμημα
Μεγάλο κόσμημα. Μεγάλο και ακριβό, όπως αρμόζει σε όλα τα αυτοκίνητα του είδους, τα οποία μοιάζουν περισσότερο με ακριβά δώρα, παρά με πραγματικές επιλογές για μετακίνηση. Ποιος πραγματικά χρειάζεται ένα Audi Q8; Κανείς. Ποιος δεν θέλει ένα Audi Q8; Επίσης κανείς. Ένα αυτοκίνητο πολυτελείας, με έντονα σπορ στοιχεία, με πόρτες χωρίς πλαίσιο, γρήγορο ακόμα και σε αυτήν την βασική βενζινοκίνητη εκδοχή (το ταχύτερο της γκάμας είναι πλέον το e-tron 55 με τα 408Ps) και φυσικά, πάνω από όλα πανέμορφο.
Το μήκος του αγγίζει τα 4.986mm, με μεταξόνιο 2.998mm, ενώ το πλάτος φτάνει τα 1.995mm και το ύψος τα 1.705mm. Η χαμηλή γραμμή της οροφής περιορίζει λίγο τον αέρα για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, δεν θα προβληματίσει όμως ενήλικες κάτω του 1,90m. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 605lt, οπότε θα μπορούσες να το πεις και μεγάλο οικογενειακό, αν χρειάζεσαι κάποια αιτιολογία, για την επιλογή του έναντι κάποιων πιο πρακτικών επιλογών, όπως π.χ. το Q5. Ο σχεδιασμός του όμως, είναι ανώτερος και από αυτό, αλλά και από το ακόμα μεγαλύτερο Q7, ενώ και στην ευρύτερη «οικογένεια» μόνο η Porsche Cayenne και η εξωπραγματική Lamborghini Urus μπορούν να το ξεπεράσουν. Η εντυπωσιακή singleframe μάσκα και τα φώτα τεχνολογίας LED Matrix δίνουν μια εξαιρετικά δυναμική όψη, με τα ψυγεία να φαίνονται από τον καθρέπτη του εμπρός οχήματος που θα σπεύσει να κάνει στην άκρη μόλις το δει να πλησιάζει απειλητικά. Αντίστοιχα σπορτίφ μοτίβο συναντάμε και στο πίσω μέρος με τα φωτιστικά σώματα να ενώνονται από μια κόκκινη μπάρα, με τρισδιάστατα γραφικά και την χαμηλή γραμμή της οροφής να συμπληρώνει την coupe εμφάνιση.
Στο εσωτερικό κυριαρχούν οι μεγάλες οθόνες με εντυπωσιακή ευκρίνεια, που περιλαμβάνουν όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να περιλαμβάνει τα πάντα και εκείνη του infotainment με διαγώνιο 10,1in να αναλαμβάνει τα υπόλοιπα, εκτός από τον κλιματισμό, τα drive modes και το Hill Descent Control που έχουν άλλη μια πιο κάτω των 8,6in. Ο εξοπλισμός της έκδοσης S Line είναι μεν πλήρης, με μια μεγάλη παραφωνία όμως, την απουσία της κάμερας οπισθοπορείας που δεν είναι ούτε στον βασικό εξοπλισμό, ούτε στον εξοπλισμό της έκδοσης S Line. Απαράδεκτο για τέτοιας κατηγορίας αυτοκίνητο το 2024, από την στιγμή που αποτελεί στοιχείο βασικού εξοπλισμού σε αμάξια των 20.000 ευρώ. Επίσης οι κεντρικές οθόνες δεν είναι «απλά» αφής, αλλά έχουν ανάδραση επαφής (haptic feedback), άρα δεν χρειάζονται «απλή» επαφή με το δάχτυλο για τον χειρισμό τους, αλλά ένα πιο έντονο πάτημα στις επιλογές.
The “Real” Quattro
Όλα τα «μεγάλα» Audi, έχουν την «καλή» τετρακίνηση, αυτήν με τα τρία διαφορικά και τον κινητήρα στον διαμήκη άξονα. Ο 3.0TFSI V6 μάλιστα με τις πιο compact διαστάσεις που δεν «έρχεται» τόσο μπροστά στο μηχανοστάσιο, είναι ιδανικός για αυτήν την διάταξη, αλλά και για τον χαρακτήρα του πολυτελούς SUV με τον μεστό του ήχο και την βελούδινη λειτουργία του, που δεν παράγει κραδασμούς και βουητά στην -έτσι κι αλλιώς- εξαιρετικά μονωμένη καμπίνα του Q8. Αποδίδει 340Ps και 51kgm ροπής, ικανά να κινήσουν με άνεση τα 2.175kg του αμαξώματος και να του χαρίσουν επιδόσεις που χωρίς να εντυπωσιάζουν, είναι αρκετές για να το κινούν ταχύτατα και με ασφάλεια.
Το 8άρι κιβώτιο είναι με μετατροπέα ροπής, όπως έχει επικρατήσει σαν επιλογή στα μεγάλα μοντέλα της Audi και είναι σίγουρα καλύτερο και πιο ομαλό σε λειτουργία από τα αυτόματα διπλού συμπλέκτη. Η μόνιμη τετρακίνηση με κατανομή 40/60 στον εμπρός και πίσω άξονα αντίστοιχα, μπορεί να μεταβληθεί από 70/30 έως 15/85 ανάλογα με τις συνθήκες και την πρόσφυση, την οποία το Q8 με το μεγάλο του βάρος και τα τεράστια ελαστικά δεν χάνει ποτέ, αφού είναι «οδοστρωτήρας» σε κάθε πάτημα του γκαζιού, ανεξάρτητα αν πατάει σε άσφαλτο, χώμα, νερό και πολύ θα ήθελα να δω και χιόνι, αλλά μάλλον για φέτος ο χειμώνας μας ξέχασε. Το κιβώτιο στην Sport θέση είναι εξαιρετικό χωρίς να χάνει ιδιαίτερα από την πολιτισμένη λειτουργία του και η απόκριση του κινητήρα, ειδικά πάνω από τις 2.400rpm είναι άμεση. Σύμφωνα με την Audi το Q8 55TFSi επιταχύνει από στάση στα 100km/h σε 5,9sec αλλά το «δικό μας» εδώ, έκανε 6,49sec, που απέχει αρκετά από τους ισχυρισμούς του εργοστασίου και μπορεί να ευθύνεται στην κατάσταση των ελαστικών ή στην ποιότητα του καυσίμου. Από τα 400m πάντως πέρασε σε 14,61sec με ταχύτητα 159,90km/h. Όλα αυτά φυσικά έχουν και το ανάλογο αντίτιμο, μιας και δεν γίνεται να επιταχύνεις 2,2 τόνους «δωρεάν», οπότε σε περίπτωση που είσαι ζωηρός με το δεξί πεντάλ η κατανάλωση μπορεί να σκαρφαλώσει σε επίπεδα supercar, αλλά με μια λογικότερη χρήση και σε μεικτές συνθήκες, τα 13,8lt/100km είναι μια αποδεκτή τιμή για την κατηγορία. Σε συνθήκες αυτοκινητόδρομου με νορμάλ ταχύτητες μπορεί να κατέβει μέχρι και τα 10lt/100km. Το ήπιο υβριδικό σύστημα είναι εντελώς επικουρικό με ουσιαστική χρήση μόνο σε συνθήκες πολύ χαμηλού φορτίου και επανεκκίνησης κινητήρα.
Happy Traveller
Όπως σε όλα τα μεγάλα πολυτελή SUV, ο φυσικός χώρος του Q8 είναι ο ανοιχτός δρόμος. Εκεί μπορεί να ξεδιπλώσει τις αρετές του και να διανύσει μεγάλες αποστάσεις ξεκούραστα και με ασφάλεια. Η ενεργή αερανάρτηση ρυθμίζει το ύψος και την απόσβεση ανάλογα με τις συνθήκες και το πρόγραμμα οδήγησης. Στο πρόγραμμα Normal η απόσταση από το έδαφος είναι 205mm, ενώ στο Dynamic μειώνεται στα 165mm για βελτιωμένη σταθερότητα και αεροδυναμική. Από την άλλη, στην επιλογή Offroad θα το σηκώσει στα 250mm που σημαίνει πως περνάει σχεδόν από παντού χωρίς πρόβλημα και μπορεί να κινηθεί σε δρόμους με «νεροφαγώματα», βράχια και λοιπές ανώμαλες επιφάνειες. Αναλογικά μεταβάλλεται και η απόσβεση γι αυτόν τον λόγο, δεν μένει στην ψηλή ρύθμιση πάνω από τα 30km/h και κατεβαίνει στην χαμηλή μετά τα 160km/h αυτόματα ανεξάρτητα από το προφίλ που έχεις επιλέξει.
Το Q8 55TFSI μπορεί να σε παρασύρει σε υψηλές ταχύτητες με την άφθονη ροπή του, το μακρύ κιβώτιο και την εξαιρετική ηχομόνωση, και μπορεί να βρεθείς να απολογείσαι στον αστυνομικό με εκφράσεις: «180!;... Συγνώμη, δεν το είχα καταλάβει.» Σε ορεινή διαδρομή και στην ρύθμιση Dynamic θα ακολουθήσει έναν «σβέλτο» ρυθμό, αλλά μέχρι εκεί. Το βάρος και το ύψος του θα θέσουν το όριο της πρόσφυσης στα φαρδιά του λάστιχα (285/45) με το πληθωρικό παρά τις 21 ίντσες προφίλ των 128mm, το οποίο είναι και ένας πολύ σημαντικός παράγοντας της εξαιρετικής ποιότητας κύλισης που έχει το Q8. Το τιμόνι του δεν είναι κάτι αξιομνημόνευτο από άποψη αίσθησης, αλλά για τον χαρακτήρα και το είδος του οχήματος είναι ικανοποιητικό, με σωστό βάρος και μεταβλητή γεωμετρία για να είναι αρκούντως γρήγορο στις χαμηλές ταχύτητες χωρίς να γίνεται νευρικό στις υψηλές. Τα φρένα του, στην έκδοση S Line που είχαμε για δοκιμή, είναι εξαιρετικά και σε μέγεθος και σε απόδοση, με δίσκους 375mm εμπρός και 350mm πίσω, με τις εμπρός δαγκάνες να είναι εξαπίστονες. Σπάνια θα τα χρειαστείς, ειδικά στο ταξίδι, αλλά αν και όταν θα πρέπει να το επιβραδύνουν το θηριώδες SUV, θα το κάνουν αποφασιστικά και χωρίς να παρουσιάσουν σημάδια κόπωσης.
Σαν συμπέρασμα το πληθωρικό Q8 55TFSI, είναι ένα αυτοκίνητο που το αγοράζεις «με το μάτι», ή αν θέλετε με την καρδιά, μιας και στα 114.900 ευρώ που κοστίζει, σίγουρα δεν είναι μια επιλογή που κάνεις με τη λογική, αλλά αποτελεί μια επιλογή «γούστου» και ως γνωστόν, τα γούστα πληρώνονται...
TIMH ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ Q8 50 TDi Quattro Tiptronic: €111.900
ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ Q8 55 TFSi Quattro Tiptronic SLine: €114.900
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εμφάνιση | Τιμή |
Ποιότητα κύλισης | Απουσία κάμερας οπισθοπορείας από τον στάνταρ εξοπλισμό |
Απόδοση κινητήρα | Χώροι για μικροαντικείμενα |
Λειτουργία τετρακίνησης | |
Οδική συμπεριφορά | |
Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Εξακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε διάταξη V με μπλοκ και κυλινδροκεφαλές από αλουμίνιο, 4ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Θέση | Εμπρός, διαμήκη | |
Κυβισμός | 2.995cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 84,5mm x 89mm | |
Σχέση συμπίεσης | 11,2 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Πολλαπλών συνδέσμων, αερανάρτηση, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αερανάρτηση, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων | |
Διαφορικά | Ελεύθερα | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.992 | |
Ύψος (mm) | 1.697 | |
Πλάτος (mm) | 1.995 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.998 | |
Βάρος (kg) | 2.175 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 605/1.755 | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 375mm με τετραπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι 350mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 9J x 21in | |
Ελαστικά | 285/45 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 340/5.000-6.400 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 51/ 1.370-4.500 | |
0-100km/h (sec) | 5,6 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 250 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 236 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 10,4 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 13,8 | |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
ΚΜ/Η | ||
50,01 | ||
83,55 | ||
100,75 | ||
128,81 | ||
159,90 |