Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Mazda |
Μοντέλο | MX-5 |
Segment | Sportscars |
Power Train | Βενζίνη |
Η γενιά ND του MX-5 που φέτος συμπληρώνει 8 χρόνια ζωής, αποτελεί τον άξιο συνεχιστή της μοναδικής ιστορίας του μοντέλου της Mazda. Τα ετήσια δε update, φρεσκάρουν την εικόνα του σε αισθητικό κυρίως επίπεδο, χωρίς όμως να αλλοιώνουν στο ελάχιστο την ταυτότητα του μοντέλου. Μια ταυτότητα για την οποία δεν χρειάζονται συστάσεις, με το εμβληματικό roadster να συνεχίζει ακάθεκτο να αποτελεί ένα πραγματικό μηχάνημα οδήγησης, από αυτά που έχουν εκλείψει στις μέρες μας.
Λίγο πριν υποδεχθούμε το νεότερο update του ωστόσο, δοκιμάζουμε μια από τις πιο στοχευμένες εκδόσεις του μοντέλου. Αυτή ονομάζεται Homura και προφανώς υπάρχει ως έκδοση και στο ανανεωμένο μοντέλο, ξεχωρίζοντας για τα πιο σπορτίφ στοιχεία του εξοπλισμού του αλλά και των γενικότερων ικανοτήτων του. Η έκδοση Homura είναι αποκλειστικά διαθέσιμη με τον δίλιτρο SkyActiv-G ατμοσφαιρικό κινητήρα των 184Ps και συνδυάζεται με χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο, ενώ τα αισθητικά στοιχεία που την κάνουν να ξεχωρίζει από την υπόλοιπη γκάμα του MX-5 -και που είναι αυτά που ενισχύουν τον προσανατολισμό του- είναι οι μαύρες ζάντες 17in της BBS, τα φρένα της Brembo με τις κόκκινες δαγκάνες (οι μπροστινές τετραπίστονες) και τα μαύρα καλύμματα των καθρεφτών.
Αντίστοιχα και στο εσωτερικό, η έκδοση Homura ξεχωρίζει από τα μπάκετ καθίσματα της Recaro με την τονισμένη στήριξη, ενώ όπως πάντα, η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική. Κάθεσαι ιδιαίτερα χαμηλά, με το τιμόνι και τον επιλογέα να έρχονται σωστά στα χέρια σου, ενώ η μοναδική τους αίσθηση σε βάζει σε ένα άλλο mood, αυτό της αφιλτράριστης οδηγικής εμπειρίας. Στο εσωτερικό του MX-5 δε θα βρεις ούτε μεγάλες οθόνες για infotainment, αλλά μια -μικρότερη από αυτά που έχουμε συνηθίσει- με διαγώνιο 7in, ούτε φλύαρη σχεδίαση και εξοπλιστικά στοιχεία εντυπωσιασμού, δε θα βρεις ούτε καν θέσεις για να ακουμπήσεις δυο μικροαντικείμενα. Γενικά, δε θα βρεις άφθονους χώρους, ακόμα και οι δύο επιβάτες του νιώθουν κάπως στριμωγμένοι και με χώρο αποσκευών που φτάνει μόλις τα 130lt.
Θα βρεις όμως, ότι χρειάζεσαι για να γίνεις ένα με το αυτοκίνητο σε οδηγικό επίπεδο, θα βρεις καλή ποιότητα υλικών και κατασκευή με μινιμάλ αισθητική, ένα ποιοτικό ηχοσύστημα της Bose με ηχεία και στα προσκέφαλα, και θα βρεις φυσικά μια ποιοτική υφασμάτινη κουκούλα, την οποία αναδιπλώνεις χειροκίνητα και γίνεσαι δέκτης ενός ακόμα βασικού χαρακτηριστικού του συγκεκριμένου αυτοκινήτου και του λόγου που φτιάχτηκε το μακρινό 1989. Την ελευθερία που μπορεί να προσφέρει και που συγκρίνεται με αυτή μιας μοτοσυκλέτας…
Ο δίλιτρος SkyActiv-G κινητήρας ταιριάζει απόλυτα σε αυτή την έκδοση, όντας ικανός να αναδείξει τις οδηγικές αρετές, αλλά και την περισσότερο σπορτίφ φιλοσοφία της έκδοσης. Δεν έχει κάποιου είδους «υποβοήθηση» και δείχνει λίγο νωχελικός χαμηλά, όμως από τις 4.500rpm και πάνω ικανοποιεί με το τράβηγμα και την απόδοσή του, αλλά κυρίως με την πολιτισμένη του λειτουργία. Οι επιδόσεις είναι αντάξιες του χαρακτήρα του MX-5, με 0-100km/h σε 6,3sec και τελική 219km/h, με το δίλιτρο μοτέρ να τα βγάζει πέρα με άνεση με το ελαφρύ αμάξωμα των 1.027kg κάτι που επαληθεύεται και από τις υπόλοιπες μετρήσεις μας. Την ίδια στιγμή, το τίμημα της πολιτισμένης λειτουργίας που μεταφράζεται λανθασμένα σε αδυναμία, του χαρίζει πολύ καλές τιμές κατανάλωσης, με μέση τιμή τα 8,4lt/100km.
Ο ορισμός του fun to drive
Το MX-5 στην έκδοση Homura αποκτά ακόμα περισσότερα στοιχεία προς όφελος της οδικής του συμπεριφοράς. Τα αμορτισέρ της Bilstein έχουν σφιχτή ρύθμιση, όμως η άνεση είναι και πάλι υψηλού επιπέδου για σπορ αυτοκίνητο, ενώ και οι κλίσεις που επιτρέπουν να εμφανίσει το αμάξωμα, ορίζουν την ρυθμισιμότητά του και την γενικότερη προοδευτικότητα των αντιδράσεών του. Αυτή η μοναδική μηχανική σύνδεση του οδηγού με το αυτοκίνητο που προσφέρει τόσο απλόχερα το MX-5, είναι αυτό που το καθιστά μοναδικό, με τον fun to drive χαρακτήρα του να προκύπτει προφανώς από το συνδυασμό του μοτερ, του χαμηλού βάρους και της μετάδοσης της κίνησης στον πίσω άξονα.
Και μετά αναλαμβάνει το κοφτερό τιμόνι για να περάσει με ακρίβεια της εντολές σου στο δρόμο, είτε θες να κάνεις «το κομμάτι σου» με ελεγχόμενες πλαγιολισθήσεις, είτε θες να κινηθείς γρήγορα. Σε κάθε περίπτωση το μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα και το σύστημα Kinematic Posture Control που ελέγχει τον εσωτερικό τροχό φρενάροντάς τον και εξαλείφουν τις τάσεις ξεκολλήματος όταν δεν είναι φορτισμένο το πλαίσιο (σ.σ. στις περιπτώσεις που δεν πατάς γκάζι), κάνουν τη δουλειά τους άψογα, όπως άλλωστε κάνουν και τα φρένα της Brembo.
Εν κατακλείδι το Mazda MX-5 είναι ένα από τα ελάχιστα ανόθευτα οδηγικά αυτοκίνητα της αγοράς και αυτός είναι ο βασικός λόγος για να το κάνεις δικό σου και να το κρατήσεις για πολλά χρόνια στο ονειρικό garage σου. Προφανώς στην εποχή των SUV δείχνει και είναι παράταιρο στο δρόμο και θα σε αγχώσει η κίνησή του δίπλα σε αυτά στην καθημερινότητα, όμως στα στριφτερά κομμάτια μιας όμορφης διαδρομής δεν θα βρεις κάτι πιο απολαυστικό. Και να βρεις όμως, δεν θα κοστίζει 42.204 ευρώ…
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Eμφάνιση | Χώροι |
Εξοπλισμός έκδοσης | Πρακτικότητα |
Οδική συμπεριφορά | Θόρυβος κύλισης |
Αίσθηση | |
Φρένα | |
Απόδοση |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Κυβισμός | 1.998cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 83,5mm x 91,2mm | |
Τύπος | Τετρακύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων | |
Σχέση συμπίεσης | 13 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους πίσω τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο έξι σχέσεων | |
Διαφορικό | Μπλοκέ με τελική σχέση μετάδοσης 2,87 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Διπλά ψαλίδα, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου και αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου και αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 280x22mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 280x10mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7Jx17in | |
Ελαστικά | 205/45 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 3.915 | |
Ύψος (mm) | 1.225 | |
Πλάτος (mm) | 1.735 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.310 | |
Βάρος (kg) | 1.052 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 157 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 184/ 7.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 20,9/4.000 | |
0-100km/h (sec) | 6,5sec | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 219 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
CO2 (gr/km) | 155 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 6,9 (WLTP) | |
Δοκιμής (lt/100km) | 8,4 | |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
0-60 | 2,88 | |
0-80 | 4,35 | |
0-100 | 6,28 | |
0-120 | 8,60 | |
0-140 | 11,57 | |
0-160 | 15,33 | |
0-180 | 20,50 | |
0-200 | 27,14 | |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
Μ | SEC | ΚΜ/Η |
18 | 2,33 | 49,74 |
60 | 4,57 | 82,88 |
100 | 6,15 | 98,79 |
200 | 9,35 | 126,12 |
400 | 14,43 | 155,38 |
ΡΕΠΡΙΖ 3η | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
50-80 | 3,32 | |
80-110 | 2,18 | |
100-140 | 5,31 |