Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Honda |
Μοντέλο | Jazz |
Segment | B-Segment |
Power Train | Hybrid |
Το Honda Jazz ήταν πάντα ένα «φαντασμένο» αυτοκίνητο. Παρά τις μικρές του διαστάσεις ανέκαθεν θεωρούσε ότι ήταν ένα «μεγάλο» αυτοκίνητο. Δεν είχε βέβαια άδικο. Από την πρώτη κιόλας γενιά, το Jazz ήταν ίσως το μοναδικό μικρό αυτοκίνητο που μπορούσε να καλύψει πλήρως τις ανάγκες μίας 4μελής παρέας ή ακόμα και οικογένειας. Το μικρό της Honda έχει «πετάξει τη μπάλα εκτός γηπέδου» σε επίπεδο πρακτικότητας και εκμετάλλευσης χώρων και για 22 χρόνια οι αντίπαλοι του προσπαθούν μάταια να το φτάσουν στους συγκεκριμένους τομείς. Το «πολυμορφικό» σύστημα Magic Seats όπου τα έδρανα ανασηκώνονται κατά 90 μοίρες δίνει τη δυνατότητα να μεταφερθούν από ένα πλυντήριο πιάτων μέχρι ένα ποδήλατο σε όρθια θέση! Αν αυτό δεν είναι κατόρθωμά για ένα αυτοκίνητο με μήκος 4m, τότε ειλικρινά δεν ξέρω τι μπορεί να είναι.
Elegantοδυναμικη
Η τελευταία ανανέωση του μοντέλου έγινε κυρίως για την ένταξη ενός ακόμα καλύτερου και πιο αποδοτικού υβριδικού συστήματος, ενώ ταυτόχρονα έγιναν μικρές αλλαγές και στο αμάξωμα, το εσωτερικό και τα πακέτα εξοπλισμού. Εξωτερικά οι αλλαγές εντοπίζονται στον νέο μπροστινό προφυλακτήρα με την μεγαλύτερη κεντρική εισαγωγή αέρα, στη νέα μάσκα, στα εμπρός φωτιστικά σώματα που απέκτησαν σκουρόχρωμο περίγραμμα και στον νέο πίσω προφυλακτήρα. Επίσης καταργήθηκε η εισαγωγική έκδοση Comfort και προστέθηκε η έκδοση Advance Sport (της δοκιμής μας) που έχει επιπλέον σπορτίφ πινελιές.
Παλαιότερα θα μπορούσε να ονομάζεται Type S, όμως πλέον η Honda δίνει μεγαλύτερη έμφαση στην υβριδική τεχνολογία παρά στις γρήγορες και σπορ εκδόσεις. Ακόμα και ως Advance Sport, δεν μπορείς παρά να μην συμπαθήσεις ακαριαία την σιλουέτα του συγκεκριμένου Jazz. Οι μαύρες γυαλιστερές ενθέσεις σε μάσκα, προφυλακτήρα και καθρέφτες κάνουν τέλεια αντίθεση με το χρώμα Premium Crystal Red και οι 16άρες Diamond Cut ζάντες, τα διακριτικά side-skirts και η αεροτομή οροφής ενισχύουν την σπορ διάθεση. Βέβαια οι αλλαγές της συγκεκριμένης έκδοσης εμβαθύνουν και στην «ουσία». Η ανάρτηση της έκδοσης αυτής έχει διαφορετική ρύθμιση με τα μπροστινά ελατήρια να είναι πιο μαλακά κατά 8%, τα πίσω όμως είναι σκληρότερα κατά 20%, ενώ πιο σφιχτή ρύθμιση διαθέτουν και τα αμορτισέρ.
Στο εσωτερικό οι αλλαγές περιορίζονται στις νέες επιλογές επενδύσεων, υλικών και χρωμάτων. Έχουμε δηλαδή την ίδια γνώριμη εικόνα που γνωρίσαμε το 2020 με κύρια χαρακτηριστικά την εξαιρετική ορατότητα προς όλες τις μεριές (απόρροια των μεγάλων γυάλινων επιφανειών) και την κορυφαία πρακτικότητα με πολλούς αποθηκευτικούς χώρους για μικρά ή μεγάλα αντικείμενα. Τα υλικά είναι σκληρά όμως η κορυφαία συναρμογή -που είναι παράδοση της Honda- εγγυάται πως δεν θα παρουσιάσουν τον παραμικρό τριγμό ακόμα και έπειτα από αρκετά χρόνια χρήσης. Και ενώ τα πλαστικά δεν είναι μαλακά στην αφή, η εικόνα καταφέρνει να περάσει μία premium υπόσταση με τις ποιοτικές επενδύσεις τόσο στο ταμπλό όσο και στα καθίσματα.
Οι ψηφιακές οθόνες είναι στάνταρ, με το infotainment να παραθέτει μία όμορφη οθόνη αφής 9in με το αρκετά χρηστικό και καλαίσθητο μενού Honda Connect, ενώ η οθόνη για τον πίνακα οργάνων είναι 7in και διαθέτει τα απολύτως απαραίτητα. Επίσης στάνταρ είναι και η σουίτα ασφαλείας Honda SENSING που χρησιμοποιεί μία κάμερα εμπρός και 8 σόναρ για την ανίχνευση ανθρώπων και εμποδίων.
Εκεί που το Jazz ήταν και παραμένει ο αδιαφιλονίκητος ηγέτης στην κατηγορία, είναι η ευρυχωρία στην καμπίνα του. Τέσσερα άτομα θα μετακινηθούν άνετα χωρίς περιορισμούς σε γόνατα ή κεφάλι, ενώ με κάποιες υποχωρήσεις ένας πέμπτος μπορεί να κάτσει στην πίσω σειρά καθισμάτων. Το «μυστικό» της ιδανικής διαμόρφωσης της καμπίνας στο Jazz είναι η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ στο κέντρο του πλαισίου, ακριβώς κάτω από τα εμπρός καθίσματα.
Ακόμα πιο hybrid
Η βασική αλλαγή που έχουμε στην ανανεωμένη εκδοχή του Jazz είναι φυσικά το ανανεωμένο e:HEV υβριδικό σύστημα. Πλέον ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.5 i-VTEC αποδίδει 107Ps (+10Ps σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο) και συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, ο μεγαλύτερος εκ των οποίων ευθύνεται για την κίνηση και πλέον αποδίδει 122Ps που στοιχειοθετούν και την συνδυαστική απόδοση του ανανεωμένου Jazz. Ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί στον αποδοτικό κύκλο Atkinson και υπό κανονικές συνθήκες (χαμηλού ή μέτριου) φορτίου, δεν έχει εμπλοκή με τους τροχούς, αλλά απλώς τροφοδοτεί τον μικρότερο ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί ως γεννήτρια για να παράγει ρεύμα για την μπαταρία χωρητικότητας 0,86kWh προκειμένου να κινήσει τους τροχούς ο δεύτερος, μεγαλύτερος ηλεκτροκινητήρας. Το υβριδικό σύστημα e:HEV ακούγεται κάπως περίπλοκο, αλλά το Jazz -όπως και τα υπόλοιπα υβριδικά μοντέλα της εταιρείας- για άλλη μια φορά μας υπενθύμισε ότι η Honda είναι κορυφαία στον σχεδιασμό και την λειτουργία αποδοτικών συστημάτων κίνησης.
Τρία είναι τα διαθέσιμα οδηγικά σενάρια: EV Mode για κίνηση ως αμιγώς ηλεκτρικό σε συνθήκες χαμηλού-μέτριου φορτίου (για όσο επαρκεί η μπαταρία), Hybrid Mode για μεικτή χρήση με εμπλοκή του θερμικού κινητήρα περίπου από τα μέσα της διαδρομής του πεντάλ γκαζιού και Engine Drive για κίνηση αποκλειστικά με τον 1.5lt i-MMD παρακάμπτοντας τον βασικό ηλεκτροκινητήρα.
Σε αστικό τερέν κίνησης, το Jazz e:HEV κινείται κυρίως με ρεύμα τουλάχιστον όσο είσαι γλυκός με το γκάζι. Ακόμα όμως και στις περιπτώσεις που θα απαιτήσεις περισσότερη ισχύ, ο βενζινοκινητήρας θα λάβει τα ηνία χωρίς υπερβολικό θόρυβο και χωρίς ποτέ να ενοχλεί τους επιβάτες. Ταυτόχρονα η επιτάχυνση είναι πλέον πιο γραμμική, ενώ έχει μειωθεί και ο χρόνος απόκρισης του συστήματος. Στην ανανεωμένη γενιά του μοντέλου είναι μεγαλύτερη η εμπλοκή του ηλεκτροκινητήρα με αποτέλεσμα η κατανάλωση να είναι υπερβολικά χαμηλή. Χωρίς να προσπαθείς καθόλου, βλέπεις άνετα τιμές που κυμαίνονται στα 4,2-4,3lt/100km. Βασικά με το Jazz σημείωσα το προσωπικό μου ρεκόρ κατανάλωσης, καθώς ουδέποτε μέχρι στιγμής είχα δοκιμάσει-οδηγήσει αυτοκίνητο που να καίει κάτω από τα 4lt και με το Jazz έφτασα μέχρι τα 3,9lt/100km (δείτε τη σχετική φωτό από τον πίνακα οργάνων)!
Το Jazz Sport δεν σε εντυπωσιάζει όμως μόνο στην κατανάλωση. Σε εντυπωσιάζει και με τον τρόπο που κινείται και συμπεριφέρεται. Ναι, το τιμόνι δεν φτάνει να τιμήσει τον χαρακτηρισμό Sport τουλάχιστον σε επίπεδο αίσθησης και «βάρους», η αμεσότητα και η ακρίβεια του όμως ικανοποιούν πλήρως όταν θέλεις να κινηθείς σβέλτα. Ακόμα και αν πιέσεις το σύνολο κυνηγώντας τις επιδόσεις η κατανάλωση θα αρνηθεί πεισματικά να περάσει τα 6,5lt/100km. Η ανάρτηση φιλτράρει αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και σε συνδυασμό με την καλή ηχομόνωση της καμπίνας εξασφαλίζει αξιοπρεπέστατη ποιότητα κύλισης. Μόνο σε εγκάρσιες ανωμαλίες θα καταλάβεις την ύπαρξη του ημιάκαμπτου και της πιο σφιχτής ρύθμισης της πίσω ανάρτησης. Η έκδοση Advance Sport φέρει μια επιπλέον ρύθμιση Sport στα οδηγικά προφίλ, που κάνει πιο άμεση την απόκριση του συνόλου κίνησης και επιπρόσθετα μεταβάλει την λειτουργία του κιβωτίου, με το βελτιωμένο Linear Shift Control να θυμίζει σε μεγάλο βαθμό ένα παραδοσιακό κιβώτιο ταχυτήτων, αλλάζοντας τεχνητά σχέσεις, ενισχύοντας την fun-to-drive διάθεση του ιαπωνικού supermini.
To ανανεωμένο Honda Jazz e:HEV έχει μόνο έναν αντίπαλο…τον ίδιο του τον εαυτό. Είναι με διαφορά το καλύτερο «μικρό» από θέμα ευρυχωρίας και δυνατότητες φόρτωσης, διαθέτει το πιο τεχνολογικά προηγμένο και οικονομικό σύστημα κίνησης, είναι ποιοτικό και καλά εξοπλισμένο, όμως είναι και πολύ ακριβό. Τα €27.500 που κοστίζει η βασική έκδοση Elegance και πολύ περισσότερο τα €31.200 που κοστίζει η Sport, είναι νούμερα που μπορείς να ψωνίσεις αρκετά μοντέλα από το C-segment ή από το B-SUV. Όταν όμως συμβιώσεις μερικές μέρες με το Jazz e:HEV θα καταλάβεις τον λόγο που είναι τόσο ακριβό. Είναι γιατί στην πραγματικότητα δεν έχει ανταγωνισμό σε αυτά που προσφέρει.
Τιμή βασικής έκδοσης Jazz 1.5 e:HEV 122Ps Elegance: €27.500
Τιμή έκδοσης δοκιμής Jazz 1.5 e:HEV 122Ps Sport: €31.200
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Λειτουργία υβριδικού συνόλου | Τιμή |
Οικονομία καυσίμου | Θόρυβος κινητήρα υπό πίεση |
Ποιότητα κατασκευής | |
Χώροι | |
Άνεση-ευελιξία | |
Εξοπλισμός |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων i-VTEC | |
Κυβισμός | 1.498cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 73mm x 89,5mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 13,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου | |
Ηλεκτροκινητήρας | Σύγχρονου τύπου | |
Μπαταρία | Ιόντων λιθίου 0,86kWh | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς | |
Κιβώτιο | Μονής σχέσης | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.089 | |
Ύψος (mm) | 1.526 | |
Πλάτος (mm) | 1.694 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.517 | |
Βάρος (kg) | 1.244 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 304-1.205lt | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 262mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 239mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6J x 16in | |
Ελαστικά | 185/55 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ισχύς βενζινοκινητήρα (Ps) | 107 | |
Ροπή βενζινοκινητήρα (kgm) | 13,3 | |
Ισχύς Ηλεκτροκινητήρα (Ps) | 122 | |
Ροπή Ηλεκτροκινητήρα (kgm) | 25,8 | |
Συνδυαστική ισχύς (Ps) | 122 | |
Συνδυαστική ροπή (kgm) | 25,8 | |
0-100km/h (sec) | 9,6 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 175 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 106 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 4,6 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 4,1 |