Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | KIA |
Μοντέλο | EV6 |
Segment | D-Segment |
Power Train | Electric |
Σπάνιο είδος
Το KIA EV6 θα μου άρεσε ακόμα και αν ήταν diesel. Βλέπετε, νοσταλγώ την εποχή πριν από τις νόρμες και τις προδιαγραφές ασφαλείας που έχουν καταστήσει σχεδιαστικά τουλάχιστον όλα τα αυτοκίνητα ίδια. Δύο ή τρεις όγκοι, με ψηλό καπό για να μην κόβει τα πόδια των πεζών και να κλείνει μακριά από τους θόλους, ευρύχωρο όσο γίνεται εσωτερικό, μεγάλος χώρος αποσκευών και όλα αυτά τα «κοινά» χαρακτηριστικά, που στο τέλος αυτές οι προδιαγραφές από μόνες τους «καθορίζουν» το βασικό σχήμα ενός αυτοκινήτου και στους σχεδιαστές μένει η δυνατότητα απλώς να εμπνευστούν την μάσκα, το σχήμα των προφυλακτήρων, τα φανάρια και τις διακοσμητικές λεπτομέρειες. Γι’ αυτό βλέπουμε τα τελευταία χρόνια κάτι «άκυρα» νεύρα στις πόρτες και τα πίσω φτερά, που κάνουν το αυτοκίνητο να δείχνει σαν τρακαρισμένο, γιατί αφού δεν μπορούν να «παίξουν» με την συνολική σιλουέτα, προσπαθούν να παρουσιάσουν κάτι νέο με …μπούρδες.
Υπάρχουν βέβαια ευτυχώς και μερικές εξαιρέσεις, λίγες μεν αλλά υπάρχουν και μία από αυτές είναι και το KIA EV6, ένα αυτοκίνητο που δεν μοιράζεται καμία σχεδιαστική τεχνοτροπία με άλλα μοντέλα. Το μπροστινό μέρος είναι επιθετικό, με έντονα νεύρα στο καπό, χαμηλό ρύγχος και Full LED φωτιστικά σώματα, ενώ πίσω είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό λόγω της έντονα κεκλιμένης οροφής και της ενιαίας φωτεινής LED «ρίγας» που τρέχει κατά μήκος όλης της ουράς.
Μπορεί μεν να βασίζεται στην εξελιγμένη πλατφόρμα E-GMP την ίδια με τα ξαδέρφια του, τα επίσης μοναδικά σχεδιαστικά Hyundai Ioniq 5 & Ioniq 6, αλλά στον τομέα της εμφάνισης η συγγένεια και των τριών είναι ανύπαρκτη. Είναι μεγάλο αυτοκίνητο το EV6, με μήκος που φτάνει τα 4,69m, πλάτος 1,89m, αλλά χαμηλό ύψος 1,55m που του δίνει δυναμική εμφάνιση. Ο χώρος αποσκευών προσφέρει χωρητικότητα 520lt και κάτω από το καπό έχει ακόμα 52lt, όπου μπορείς να βάλεις το καλώδιο φόρτισης. Είναι ένα υπερσύγχρονο ηλεκτρικό με κύκλωμα 800V, που πρακτικά σημαίνει πως με τον ανάλογο ταχυφορτιστή δύναται να φορτίσει από το 10% στο 80% της μπαταρίας σε μόλις 18 λεπτά. Όταν με το καλό δηλαδή θα υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές στους εθνικούς μας δρόμους, θα ταξιδεύεις κανονικά και θα το ανεφοδιάζεις σχεδόν σαν κοινό θερμικό. Εναλλακτικά, μπορεί να κερδίσει 100km αυτονομίας με φόρτιση 4,5 λεπτών. Με εναλλασσόμενο ρεύμα, ο χρόνος φόρτισης με τον δικό του 11άρη onboard φορτιστή σε wallbox είναι σχεδόν 7,5 ώρες.
Το μοντέλο της δοκιμής μας είναι το τετρακίνητο με ένα μοτέρ ανά άξονα, των 100Ps για τον εμπρός και 225Ps στον πίσω, έχει τη μεγάλη -Long Range- μπαταρία με χωρητικότητα 77,4kWh και είναι η κορυφαία έκδοση GT-Line που έχει και εξαιρετικά πλούσιο εξοπλισμό.
Πληθωρικό σε όλα του
Οι χώροι στο εσωτερικό του είναι άφθονοι για 5 ενήλικες και η ποιότητα των υλικών του εξαιρετικά μοντέρνου και πολυτελούς σαλονιού είναι άριστη. Έχει δύο οθόνες 12,3in, μία για τον πίνακα οργάνων και μία για τα πολυμέσα, με ταχύτατη απόκριση και σχετικά εύκολο στην χρήση μενού. Λέω σχετικά, γιατί οι επιλογές ρυθμίσεων είναι αμέτρητες και θα πρέπει να «ψαχτείς» στα ενδότερα του μενού για να βρεις αυτό που ζητάς. Ο πίνακας οργάνων αλλάζει εμφάνιση και γραφικά ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που θα επιλέξεις ανάμεσα στα Eco, Normal και Sport, ενώ τα paddles πίσω από το τιμόνι ρυθμίζουν την ανάκτηση ενέργειας βαθμιαία κατά την επιβράδυνση σε έξι επίπεδα.
To head–up display μπορεί εκτός των απλών πληροφοριών για ταχύτητα και την σήμανση των δρόμων, να προβάλλει το σύστημα πλοήγησης κατευθείαν πάνω στο δρόμο, μια πολύ χρήσιμη εφαρμογή που βοηθά τον οδηγό να κατατοπιστεί και να μην χάνει τις διασταυρώσεις ή τις εξόδους από τις πλατείες, χωρίς να χρειάζεται να πάρει το βλέμμα του από τον δρόμο. Φυσικά τα μοντέρνα συστήματα ασφαλείας της ΚΙΑ δεν θα μπορούσαν να λείπουν από ένα μοντέλο σαν κι αυτό, άρα είναι πλήρως εξοπλισμένο και σε αυτόν τον τομέα, με αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση της λωρίδας κυκλοφορίας, κάμερες εμπρός πίσω και όλα τα συναφή που κάνουν την καθημερινότητά μας πιο άνετη και ασφαλή. Η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε υψηλό επίπεδο, όπως και η χρήση βιώσιμων υλικών, με το πάνω μέρος του ταμπλό και τις επενδύσεις των θυρών να είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένο πλαστικό, ενώ τα όμορφα και άνετα καθίσματα της έκδοσης GT-Line ντύνονται από Vegan δέρμα.
Η κατανάλωσή του σε ενέργεια βρίσκεται σε λογικά επίπεδα, ειδικά αν αναλογιστείς το μεγάλο του βάρος, αφού χρειάστηκε περίπου 20-22kWh ανά 100km σε φυσιολογικές συνθήκες κίνησης σε μεικτή διαδρομή, εντός και εκτός πόλης, ενώ αν αρχίσεις να το πιέζεις συχνότερα, θα ανέβει στις 24kWh/100km, που σίγουρα θα τις φτάσετε, ειδικά τον πρώτο καιρό που θα το έχετε στην κατοχή σας, αφού η επιτάχυνσή του από στάση είναι εθιστική! Η αυτονομία του κανονικά μπορεί να φτάσει τα 484km, αν όμως αξιοποιείτε συχνά την υψηλή του ισχύ, τα 420km είναι μια πιο ρεαλιστική τιμή. Στον αυτοκινητόδρομο είναι απίστευτα ήσυχο και δίνει την αίσθηση καλοφτιαγμένου και ποιοτικού αυτοκινήτου, με μοναδικό θόρυβο αυτόν από τους στροβιλισμούς του αέρα στους μεγάλους καθρέφτες.
+ γρήγορο!
Εκτός λοιπόν από όλα αυτά, το EV6 είναι και απίστευτα γρήγορο, αφού με τα 62kgm ροπής σε σχεδόν ολόκληρο το φάσμα λειτουργίας του ηλεκτροκινητήρα αποκρίνεται ακαριαία και δυνατά σε κάθε βύθισμα του δεξιού πεντάλ. Η πρόσφυση, που θα ήταν ένα θέμα σε αυτήν την ιπποδύναμη, είναι εξασφαλισμένη από την κίνηση σε όλους τους τροχούς, με σωστή κατανομή της ροπής (περισσότερη στους πίσω) και τεράστια λάστιχα, διαστάσεων 255/45/20. Από στάση, οι 325 ίπποι το επιταχύνουν στα 100km/h σε μόλις 5,09sec, ενώ θα περάσει την γραμμή των 400 μέτρων από την εκκίνηση σε 13,56sec, με ταχύτητα 161,24km/h. Αξιοζήλευτες επιδόσεις στα χαρτιά και ακόμα πιο αξιοζήλευτη η αίσθηση που αποκομίζεις στο εσωτερικό του, με την αδιάκοπη επιτάχυνση να δίνει την αίσθηση ακόμα δυνατότερου αυτοκινήτου. Θυμάμαι την πρώτη φορά που είχα οδηγήσει ηλεκτρικό και μου είχε κάνει τεράστια εντύπωση το πώς επιταχύνουν, αλλά ακόμα και μετά από τόσα αυτοκίνητα και τόσες δοκιμές, το KIA EV6 εξακολουθεί να σου προκαλεί χαμόγελα με την επιτάχυνσή του, αλλά και με την οδική του συμπεριφορά, αφού είναι μεν σχετικά ψηλό αυτοκίνητο, με 160mm από το έδαφος, αλλά το κέντρο βάρους του βρίσκεται πολύ χαμηλά κι έτσι δεν σου δημιουργεί ποτέ αίσθηση ανασφάλειας, ούτε με τις κλίσεις που παίρνει στις στροφές, ούτε με κάποια απότομη απώλεια πρόσφυσης.
Σε αυτήν την εξαιρετική οδική συμπεριφορά μεγάλο ρόλο, εκτός από το κέντρο βάρους που είναι όπως προανέφερα χαμηλά, παίζει και η κατανομή της ροπής του ανάμεσα στους 2 άξονες, με 53% εμπρός και 47% πίσω, αλλά και η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση με τα «ψαγμένα» αμορτισέρ που διαθέτουν ένα επιπλέον έμβολο για καλύτερη απόσβεση και ομαλότερη επαναφορά που δεν αφήνει τις ανωμαλίες του δρόμου να αποσυντονίσουν την ομαλή κίνηση του αυτοκινήτου, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες. Έτσι το EV6 εμπνέει μεγάλη εμπιστοσύνη και να το στρίψεις όσο γρήγορα θες και να φρενάρεις καθυστερημένα, με τα αποτελεσματικά του φρένα, που, λόγω της ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση σε κανονικούς ρυθμούς, είναι πάντα «ετοιμοπόλεμα». Βασικότατο συστατικό στην οδική συμπεριφορά και τον χαρακτήρα των σύγχρονων αυτοκινήτων είναι η ρύθμιση του ESP, δηλαδή δεν αρκεί απλά ένα μοντέλο να είναι ικανό στις προδιαγραφές και στο “hardware”, αλλά πρέπει ο κατασκευαστής να του «επιτρέψει» και να το δείχνει. Αυτό εξαρτάται από την ρύθμιση και την ανεκτικότητα των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, στο «κάτι» παραπάνω που θα ζητήσει ο ενθουσιώδης οδηγός, κάτι για το οποίο πολλοί κατασκευαστές αδιαφορούν. Η ΚΙΑ ευτυχώς δεν είναι ένας από αυτούς, όπως δεν είναι για παράδειγμα η Ford και η BMW, ενώ από την άλλη, παραδοσιακοί κατασκευαστές οδηγοκεντρικών αυτοκινήτων όπως είναι η Alfa Romeo, πλέον αφήνουν την πισωκίνητη Giulia «κουτσή», με ESP που δεν απενεργοποιείται και δεν αφήνει την ουρά της να πλαγιολισθήσει ούτε 5 μοίρες.
Η τιμή της βασικής έκδοσης (Platinum) του EV6, που είναι δικίνητη με ένα μοτέρ (το πίσω), απόδοσης 170Ps και την μικρότερη μπαταρία των 58kWh είναι 43.990 ευρώ με την κρατική επιδότηση, ενώ το GT-Line της δοκιμής μας κοστίζει 56.990 ευρώ, τα οποία είναι ένα σεβαστό ποσό. Τα 44 όμως της βασικής για ένα τόσο ξεχωριστό μοντέλο δεν είναι πολλά τηρουμένων των αναλογιών και σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό.
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εμφάνιση | Τιμή |
Επιδόσεις | |
Πρακτικότητα | |
Οδική συμπεριφορά | |
Υψυλή τεχνολογία |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | 2 Ηλεκτροκινητήρες AC, συγχρονικού τύπου και μόνιμου μαγνήτη | |
Θέση | Εμπρός και πίσω, εγκάρσια | |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ | ||
Τύπος | Συστοιχία ιόντων λιθίου | |
Χωρητικότητα | 77,4kWh | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με μονό κάτω βραχίονα, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων 5 σημείων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |
Κιβώτιο | 1 σχέσης | |
Διαφορικά | Ελεύθερα | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 345x30mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι 345x20mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8Jx20in | |
Ελαστικά | 255/45 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.695 | |
Πλάτος (mm) | 1.890 | |
Ύψος (mm) | 1.550 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.900 | |
Βάρος (kg) | 2.090 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 520-1.300 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 325 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 62 | |
0-100km/h (sec) | 5,2 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 188 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 0 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Αυτονομία (km) | 484 | |
Ονομαστική (kWh/100km) | 18kWh/100km (WLTP) | |
Δοκιμής (kWh/100km) | 22,4kWh/100km | |
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ | ||
Ονομαστική (km) | 484 | |
Δοκιμής (km) | 420 | |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
0-60 | 2,40 | |
0-80 | 3,55 | |
0-100 | 5,09 | |
0-120 | 7,12 | |
0-140 | 9,80 | |
0-160 | 13,32 | |
0-180 | 17,97 | |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
Μ | SEC | ΚΜ/Η |
18 | 2,18 | 55,33 |
60 | 4,23 | 89,23 |
100 | 5,69 | 106,45 |
200 | 8,69 | 132,18 |
400 | 13,56 | 161,24 |