Test: Κia e-Niro 204Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα KIA
Μοντέλο Niro
Segment C-SUV
Power Train Electric
Test: Κia e-Niro 204Ps

Η δεύτερη γενιά του KIA Niro συμπληρώνεται από την αμιγώς ηλεκτρική του έκδοση (e-Niro), η οποία είναι και αυτή που ουσιαστικά οδήγησε στον «εξηλεκτρισμό» όλης της γκάμας του μοντέλου. Αντίθετα με το παρελθόν δηλαδή και την πρώτη γενιά του που τη γνωρίσαμε αποκλειστικά στη χώρα μας ως ηλεκτρική, αυτή που δοκιμάζουμε τώρα έρχεται να πλαισιώσει τις υβριδικές και PHEV εκδόσεις του Niro και όπως και αυτές, έχει πολλούς άσσους στο μανίκι της, αλλά και μεγαλύτερο ειδικό βάρος. Αρχικά το e-Niro είναι από άποψη απόδοσης η κορυφαία έκδοση του μοντέλου με ισχύ 204Ps, ενώ το σύνολο παρουσιάζει μια ακόμα πιο εντυπωσιακή ομοιογένεια ως ηλεκτρικό. Και αν και πρόκειται για ένα πολύ ικανό και ευχάριστο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στα μικρομεσαία Crossover, η τιμή του τη δεδομένη στιγμή είναι εντυπωσιακή και χαμηλότερη από των περισσότερων ηλεκτρικών της B-SUV κατηγορίας. Ας το γνωρίσουμε…

Test: Κia e-Niro 204Ps

Σχεδιαστικά, εκτός από την ανασχεδιασμένη μάσκα tiger nose του μοντέλου που ενσωματώνει και την υποδοχή φόρτισής του και τη χαμηλότερη κατά 10mm απόστασή του από το έδαφος (150mm), δεν υπάρχει καμία άλλη διαφορά, διατηρώντας τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Opposites United» που μας σύστησε η KIA στα EV6 και στο Sportage. Το KIA e-Niro εκφράζει πλέον έναν περισσότερο crossover χαρακτήρα όπως και οι υπόλοιπες εκδόσεις του στη 2η γενιά του, είναι όμως αρκετά εντυπωσιακό και σίγουρα ξεχωριστό αισθητικά, με κυρίαρχα χαρακτηριστικά της σχεδίασής του τα ιδιαίτερης σχεδίασης φωτιστικά σώματα LED με τη Heartbeat φωτεινή ταυτότητα στο εμπρός μέρος, τα αντίστοιχα πίσω φώτα μπούμερανγκ και τις διαφορετικής απόχρωσης πίσω κολώνες, οι οποίες ενσωματώνουν και κανάλια διαχείρισης της ροής του αέρα προς τα πίσω, κάτι που σίγουρα δεν βλέπουμε συχνά. Σε κάθε περίπτωση εκτός από κομψό, το αισθητικό προφίλ του KIA e-Niro είναι μοντέρνο και αναντίρρητα μοναδικό.

Test: Κia e-Niro 204Ps

Open minded εσωτερικό
Το εσωτερικό είναι το ίδιο ευχάριστο και ξεχωριστό, με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Niro, ενώ αποδεικνύεται και πολύ πρακτικό, διατηρώντας σε αυτό το επίπεδο δεσμούς με την -MPV- πρώτη γενιά του μοντέλου. Παρά τα σκληρά πλαστικά που κυριαρχούν στην καμπίνα του, το e-Niro είναι πολύ καλό ποιοτικά και προσεγμένο σε φινίρισμα, ενώ ο διάκοσμος είναι σύγχρονος με δύο οθόνες 10,25in να συνθέτουν το ενιαίο πάνελ και να θυμίζουν αρκετά το EV6. Προηγμένο είναι και το τεχνολογικό επίπεδο του e-Niro με την ονομασία DriveWise της KIA, διαθέτοντας όλα τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης ADAS, ενώ το μοναδικό επίπεδο εξοπλισμού Titanium είναι ιδιαίτερα πλούσιο χωρίς καμία έλλειψη.

Test: Κia e-Niro 204Ps

Η πρακτικότητά του συμβαδίζει και με τους χώρους του, εξασφαλίζοντας άνετες μετακινήσεις στους επιβάτες του, παρά το γεγονός πως συγκριτικά με τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου παρέχει λιγότερα εκατοστά αέρα για τα κεφάλια των επιβατών λόγω του πιο ψηλού δαπέδου. Αντίθετα πάντως, ο χώρος αποσκευών του είναι μεγαλύτερος με όγκο 475lt, ενώ σε αυτή την έκδοση υπάρχει και επιπλέον χώρος για ακόμα 20lt στο εμπρός μέρος.

Test: Κia e-Niro 204Ps

All electric Power
Το KIA e-Niro εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204 ίππων και ροπή 26kgm, που κινεί τους εμπρός τροχούς, ενώ η μπαταρία του συστήματος έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 64,8kWh (68kWh συνολικά), επιτυγχάνοντας αυτονομία έως 463km στον κύκλο WLTP. Αρχικά όσον αφορά στην απόδοση, για μια ακόμη φορά καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως πραγματικά δεν χρειάζεσαι περισσότερους από τους 204 ίππους σε ένα ηλεκτρικό της κατηγορίας και του βάρους του Niro (1.739kg), δεν είναι τυχαίο λοιπόν που πολλά από τα μικρομεσαία ηλεκτρικά hatchback κυρίως μοντέλα, έχουν την ίδια απόδοση.

Test: Κia e-Niro 204Ps

Απόδειξη αυτού είναι πως το e-Niro χρειάζεται 7,8sec για να επιταχύνει στα 100km/h από στάση και έχει μικρή μείωση στην ένταση της επιτάχυνσης όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα, μέχρι την τελική του ταχύτητα στα 167km/h. Οπότε οι επιδόσεις του είναι κάτι περισσότερο από ικανοποιητικές, όμως ακόμα πιο δυνατό σημείο του δείχνει να είναι η εξαιρετική διαχείριση ενέργειας που πραγματοποιεί και που το καθιστά ακόμα πιο ευχάριστο ως ηλεκτρικό.

Το e-Niro μπορεί να «κάψει» από 8,5kWh σε αστικό κύκλο έως και 18kWh σε υπεραστικό για κάθε 100km αντίστοιχα, με τη μέση τιμή κατανάλωσής του να μην ξεπερνάει τις 15,6kWh κάτι που σημαίνει πως εύκολα ξεπερνάει τα 400km αυτονομίας σε κάθε περίπτωση. Σε αυτό συνηγορεί και το αποτελεσματικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας που διαθέτει και που ρυθμίζεται από τα paddles πίσω από το τιμόνι, ενώ προσφέρει και λειτουργία ανάκτησης one-pedal. Για τη φόρτιση της μπαταρίας του, το e-Niro χρειάζεται 45 λεπτά για το 0-80% της χωρητικότητάς του με δυνατότητα να δεχθεί 80kW από ταχυφορτιστή DC, ενώ σε wallbox 11kW (AC) χρειάζεται 7 ώρες για μια ολοκληρωμένη φόρτιση.

Test: Κia e-Niro 204Ps

Οδηγικά, το KIA e-Niro εστιάζει στην άνεση και παρά τις μικρές διαφορές και αλλοιώσεις στο πάτημά του από τα εξηλεκτρισμένα του αδέρφια (HEV και PHEV), παραμένει ικανό αλλά είναι και πιο ευχάριστο συνολικά. Αρχικά πατάει πάνω στην πλατφόρμα Κ3 του ομίλου και διαθέτει γόνατα MacPherson εμπρός και άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, με την ανάρτησή του να είναι ελαφρώς πιο σφιχτή. Αυτή σε συνδυασμό με το αυξημένο του βάρος έχουν ως αποτέλεσμα να περιορίζεται ελαφρώς το επίπεδο της άνεσης κάτι που γίνεται αντιληπτό όμως μόνο κατά το πέρασμά του από έντονες ανωμαλίες, αφού στις υπόλοιπες περιπτώσεις παραμένει απόλυτα άνετο και ικανό, με την ηλεκτρική του υπόσταση να του προσδίδει κι έναν ακόμα πιο ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα στην καθημερινότητα.

Σε χαμηλές ταχύτητες κινούμενο στην πόλη είναι άνετο και αθόρυβο, με καλή ηχομόνωση, και πολύ καλό φιλτράρισμα από τα ελαστικά υψηλού προφίλ 215/55 που παρέχουν αρκετά υψηλά επίπεδα πρόσφυσης χωρίς να μειώνουν την καλή ποιότητα κύλισης του e-Niro.

Συνολικά μιλάμε για ένα πολύ ικανό και ταλαντούχο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που προσφέρει αξιόλογη αυτονομία, πλούσιους χώρους και εξοπλισμό και που ξεχωρίζει όσον αφορά στο design του. Η επιλογή του τη δεδομένη στιγμή μάλιστα αποτελεί και μια ευκαιρία από τις λίγες, αφού προσφέρεται για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων στην τιμή των €28.990.

Τιμή βασικής έκδοσης e-Niro EV 204Ps Titanium: €28.990

Τιμή έκδοσης δοκιμής e-Niro EV 204Ps Titanium: €28.990

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Εμφάνιση Απόσβεση ανάρτησης σε έντονες ανωμαλίες
Εξοπλισμός Mέγιστη ισχύς φόρτισης (DC έως 80kW)
Ποιότητα κύλισης
Χώροι
Αυτονομία-κατανάλωση
Τιμή
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
HΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΣύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη
ΘέσηΕμπρός, εγκάρσια
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
ΤύποςΙόντων λιθίου, 340volt
Χωρητικότητα64,8kWh
Ωφέλιμη χωρητικότητα68kWh
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο 1 σχέσης
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.420
Πλάτος (mm)1.825
Ύψος (mm)1.570
Μεταξόνιο (mm)2.720
Βάρος (kg)1.739
Χώρος αποσκευών (lt)475+20
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 305mm
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι 284mm
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7J x 17in
Ελαστικά215/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Μέγιστη ισχύς (Ps)204
Μέγιστη ροπή (kgm)26
0-100km/h (sec)7,8
Τελική ταχύτητα (km/h)167
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ-ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
Μin (πόλη)8,3kWh/100km
Μax (αυτοκινητόδρομος)16,2kWh/100km
Μεικτή χρήση15,6kWh/100km
Αυτονομία δοκιμής420km
ΦΟΡΤΙΣΗ
ΑC (0-100%) 11kW7hours
DC (0-80%) έως 80kW45min