Test: Fiat 600 1.2 Hybrid DCT 100Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Fiat
Μοντέλο 600
Segment B-SUV
Power Train Hybrid
Test: Fiat 600 1.2 Hybrid DCT 100Ps

The Cutest
Το Fiat 600 είναι η συνέχεια του δημοφιλούς 500X, η οποία αυτή την φορά χρησιμοποιεί έναν άλλο θρυλικό αριθμό, τον 600, που παραπέμπει στο τότε “οικογενειακό” των 50’s, το οποίο αν το δεις σήμερα και σου πουν πως εκείνη την εποχή ήταν εξαιρετικά δημοφιλές για αυτήν την χρήση, θα καταλάβεις πόσο απλούστερη ήταν τότε η ζωή. Πλέον το δημοφιλές οικογενειακό, έχει το ίδιο όνομα, αλλά είναι ένα μοντέρνο B-SUV που μέσα στην καμπίνα του χωράει ολόκληρο το τότε μοντέλο.

Η εμφάνιση του νέου Fiat 600 είναι σύγχρονη και ελκυστική, θυμίζοντας γλυκό ανθρώπινο πρόσωπο, όπως όλη η οικογένεια με τα “500αράκια” είτε του τότε, είτε του σήμερα. Αυτό σε συνδυασμό με το ζεστό και χαριτωμένο εσωτερικό, με το οβάλ ταμπλό, αλλά και μαζί με τις υπόλοιπες αρετές τους, είναι που τα κάνει τόσο ποθητά και αγαπημένα, σε όποιον είχε την τύχη να αποκτήσει και να ζήσει με κάποιο από αυτά. Το νέο μοντέλο, όπως είπαμε και πριν, δεν είναι μικρό αυτοκίνητο, αλλά ούτε και ιδιαίτερα μεγάλο.

Test: Fiat 600 1.2 Hybrid DCT 100Ps

Έχει τις ιδανικές διαστάσεις του καθημερινού αυτοκινήτου πολλαπλών χρήσεων, με μήκος 4.171mm, πλάτος 1.781mm και ύψος 1.523mm, με αρκετά μεγάλο μεταξόνιο (2.557mm, 240mm μεγαλύτερο από του Fiat 500) που του χαρίζει άνετους χώρους στο εσωτερικό και χώρο αποσκευών 385lt που φτάνουν τα 1.256lt αν ρίξεις τα πίσω καθίσματα. Αυτός ο όγκος, βρίσκεται κοντά στο μέσο όρο της κατηγορίας αλλά, έχει διπλό δάπεδο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο ορθογώνιο σχήμα, προσφέροντας επαρκή χώρο για τις ανάγκες μιας σύγχρονης οικογένειας 3 ή 4 ατόμων. Παρά τις μεγαλύτερες διαστάσεις όμως, οι καμπύλες του αποπνέουν φινέτσα και κομψότητα, συνδυάζοντας καθαρές γραμμές με διακριτικά φουσκωμένα φτερά.

Αυτή η ισορροπημένη και άμεσα αναγνωρίσιμη σχεδίαση συνεχίζεται και στο πίσω μέρος, με τα κομψά φωτιστικά σώματα και την αεροτομή στο τελείωμα της οροφής, συνθέτοντας ένα από τα πιο όμορφα μοντέλα της κατηγορίας και σίγουρα το πιο χαριτωμένο.

Basic but Not “Basic”

Στην διάθεσή μας είχαμε τη βασική έκδοση του μοντέλου, η οποία, αν και χαρακτηρίζεται ως “basic”, κάθε άλλο παρά basic είναι, αφού για να πω την αλήθεια, για μια εβδομάδα που το κρατήσαμε δεν θυμάμαι να μου έλλειψε τίποτα. Έτσι κι αλλιώς, εκτός από την κάμερα οπισθοπορείας και το cross traffic assist που βοηθούν πραγματικά όταν βγαίνεις από γκαράζ ή κάνεις οπισθογωνία, πραγματικά χρήσιμο δεν βρίσκω κανένα από τα σύγχρονα gadget των αυτοκινήτων. Ίσως και το cruise control να θεωρώ σημαντικό, το οποίο το 600αράκι το έχει στάνταρ. Ασχέτως από τις προσωπικές προτιμήσεις όμως, αντικειμενικά το Fiat 600 Hybrid είναι πολύ καλά εξοπλισμένο ακόμα και από την βασική έκδοση αφού διαθέτει ένα σύγχρονο πακέτο ασφαλείας και υποβοήθησης, όπως σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, ανίχνευση κόπωσης οδηγού, σύστημα διατήρησης λωρίδας, ανίχνευση τυφλού σημείου, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και προβολείς LED Reflector.

Test: Fiat 600 1.2 Hybrid DCT 100Ps

Το εσωτερικό του ακολουθεί μινιμαλιστικές γραμμές, συνδυάζοντας στοιχεία νοσταλγίας με σύγχρονη αισθητική, πολύ στιλ και μοντέρνο σχεδιασμό, κάτι στο οποίο ως γνωστόν οι Ιταλοί είναι σπεσιαλίστες. Η βαθιά θήκη στη βάση της κονσόλας, εξοπλισμένη με δύο θύρες USB, μία Type-A και μία Type-C και τα συνολικά 15 λίτρα χώρων για μικροαντικείμενα κάνουν εύκολη την καθημερινότητα, ειδικά για τις κυρίες που συνηθίζουν να αφήνουν στο αυτοκίνητο την μισή τους προίκα. Τα υλικά από τα οποία είναι κατασκευασμένο μπορεί να είναι σκληρά, αλλά η συναρμογή του δείχνει άψογη καθώς οι τριγμοί απουσιάζουν.

Test: Fiat 600 1.2 Hybrid DCT 100Ps

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7in, προέρχεται από το 500e (όπως και το τιμόνι με τις δύο ακτίνες) και παρέχει στον οδηγό μια πληθώρα χρήσιμων πληροφοριών, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας του υβριδικού συστήματος. Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται μια οθόνη αφής 10,25in, που ενσωματώνει το τελευταίο και ταχύτερο σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης Uconnect, υποστηρίζοντας ασύρματη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto. Το μενού του infotainment είναι παραπλήσιο με το ξαδερφάκι του, το Jeep Avenger, με τα δύο μοντέλα να διαθέτουν αμφότερα έλεγχο του κλιματισμού από την οθόνη, υπάρχουν και στις 2 περιπτώσεις όμως φυσικοί διακόπτες που διευκολύνουν αρκετά τον χειρισμό.

Κινητήρας - επιδόσεις

Κάτω από το καπό του 600 Hybrid, συναντάμε το γνωστό τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα PureTech των 1.2lt του ομίλου Stellantis, τον οποίο πλέον “φοράει” ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των αυτοκινήτων της αγοράς. Διαθέτει τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και λειτουργεί στον θερμοδυναμικό κύκλο Miller για βέλτιστη οικονομία καυσίμου, αποδίδοντας σε αυτή την εκδοχή του 100Ps και 20.9kgm ροπής (υπάρχει και έκδοση με 136Ps), τα οποία όμως ενισχύονται με άλλα 29Ps και 5,6kgm, πανταχού παρόντα από τον ενσωματωμένο στο κιβώτιο ηλεκτρικό κινητήρα του υβριδικού συστήματος.

Test: Fiat 600 1.2 Hybrid DCT 100Ps

Το κιβώτιο είναι διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων eDCT. Όπως και στα υπόλοιπα MHEV του Ομίλου, το Fiat 600 Hybrid εξοπλίζεται με μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου 48V, χωρητικότητας 0,89kWh, που του επιτρέπει να κινείται 100% με τον ηλεκτροκινητήρα σε χαμηλές ταχύτητες έως 30km/h. Αυτή η αρωγή του ηλεκτρικού μοτέρ, κάνει το σύνολο να δείχνει δυνατότερο από ότι λένε οι αριθμοί, αφού το 600 Hybrid κινείται με άνεση και ευκολία εντός και εκτός πόλης.

Τα 10,5sec για τα πρώτα 100km/h από στάση είναι μια επαρκής επίδοση για οικογενειακό B-SUV, αλλά δεν αντιπροσωπεύει την συνολική εικόνα του αυτοκινήτου στον δρόμο, αφού στην πραγματικότητα επιταχύνει πρόθυμα σε όλο το φάσμα στροφών. Το αυτόματο κιβώτιο επίσης βοηθά στην άνετη και αδιάκοπη παροχή ροπής προς τους τροχούς, καθιστώντας την κίνηση εντός πόλης εξαιρετικά ξεκούραστη. Όσον αφορά την κατανάλωση, κατά τη δοκιμή και με οδήγηση σε μεικτή χρήση, το trip computer κατέγραψε 6,8lt/100km, ένα πολύ καλό νούμερο για ήπια υβριδικό SUV 1.280kg.

Στον δρόμο
Από πλευράς οδικής συμπεριφοράς, το Fiat 600 Hybrid είναι φιλικό και ευχάριστο για καθημερινή χρήση αν και βάσει του πολύ υψηλού προφίλ των ελαστικών του (215/65), περιμέναμε κάτι περισσότερο στον τομέα της άνεσης. Το τιμόνι του είναι ελαφρύ και προσανατολισμένο στην καθημερινή ευκολία εντός πόλης και η πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας σε «προστατεύει» από την ηχορύπανση της πόλης και τους αεροδυναμικούς θορύβους στο ταξίδι καθώς πρέπει να περάσεις τα 130km/h για να γίνουν αντιληπτοί στους επιβάτες.

Test: Fiat 600 1.2 Hybrid DCT 100Ps

Σε στροφές και “κλειστά” κομμάτια θα δείξει τον οικογενειακό χαρακτήρα του, παίρνοντας κλίση, αλλά χωρίς να μένει από πρόσφυση σχεδόν ποτέ, ενώ στις ανοιχτές καμπές, θα στρίψει με ασφάλεια και σιγουριά χωρίς να προβληματίσει ούτε στο ελάχιστο τον οδηγό, το αντίθετο μάλιστα, δείχνει να μην επηρεάζεται η ισορροπία του ακόμα και αν το στρίψεις με αρκετά περισσότερα χιλιόμετρα από το “λογικό” όριο ενός οικογενειάρχη. Με την απόσταση από το έδαφος στα 199mm, μπορεί να ανταποκριθεί με ευκολία και σε απλές χωμάτινες διαδρομές.

Όσον αφορά την τιμή, η βασική έκδοση ξεκινά από τα €23.990, μια εξαιρετική για την κατηγορία τιμή, που αν αναλογιστούμε τον πλούσιο εξοπλισμό του, την φρέσκια και γλυκιά του εμφάνιση και το αποδοτικό υβριδικό σύνολο, είναι σίγουρα μια από τις πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις της κατηγορίας.

Τιμή βασικής έκδοσης 600 1,2lt Hybrid DCT 100Ps: €23.990

Τιμή έκδοσης δοκιμής 600 1,2lt Hybrid DCT 100Ps: €23.990

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣΜΑΡΙΟΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Εμφάνιση Άνεση ανάρτησης
Ευκολία χρήσης Σκληρά πλαστικά
Χώροι-πρακτικότητα
Κατανάλωση καυσίμου
Εξοπλισμός
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.199cc, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
ΘέσηΕμπρός, εγκάρσια
Κυβισμός1.199cc
Διάμετρος x Διαδρομή75mm x 90,5mm
Σχέση Συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστινούς τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 302mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι 249mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6J x 16in
Ελαστικά215/65
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.171
Πλάτος (mm)1.781
Ύψος (mm)1.523
Μεταξόνιο (mm)2.557
Βάρος (kg)1.280
Χώρος Αποσκευών (lt)385/1.256
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm)100/5.500
0-100km/h (sec)10,5
Τελική Ταχύτητα (km/h)184
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)109
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)4,8
Δοκιμής (lt/100km)6,8