Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | KIA |
Μοντέλο | XCeed |
Segment | C-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
Sport Crossover
To KIA XCeed έχει κάνει αρκετά μεγάλη επιτυχία στην ευρωπαϊκή αγορά, με πάνω από 120.000 μονάδες από την αρχή της καριέρας του, όντας σχεδιασμένο εντός Ευρώπης και εστιασμένο απόλυτα στις ανάγκες των Ευρωπαίων αγοραστών, στοχεύοντας στην ποιότητα κατασκευής, την ευχαρίστηση στην οδήγηση και την πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση. Η ανανεωμένη έκδοση έχει ελαφρώς διαφορετική εμφάνιση, με λεπτότερη μάσκα, ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και διαφορετικά LED φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω.
Οι διαστάσεις του παραμένουν οι ίδιες, με 4.395mm μήκος, 1.826mm πλάτος, 1.495mm ύψος και 2.650mm μεταξόνιο, ενώ η πολύ πρακτική απόσταση των 184mm από το έδαφος του δίνουν το πλεονέκτημα να κινηθεί -σε λογικά πλαίσια- εκτός δρόμου, αλλά και εντός πόλης που πολλές φορές είναι το ίδιο. Οι χώροι του είναι πληθωρικοί για τέσσερις επιβάτες (με μικρές παραχωρήσεις θα κάτσει και ένας τρίτος στο πίσω κάθισμα) και τις αποσκευές τους, με 380lt που γίνονται 1,332lt με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.
Πέρα από τη γενική ανανέωση σε εμφάνιση και εξοπλισμό, το ανανεωμένο XCeed έχει και μία νέα έκδοση, την GT-Line, όπως αυτή που έχουμε για δοκιμή, που περιλαμβάνει καθρέπτες σε μαύρο χρώμα, πλαίσιο μάσκας με σκούρο χρώμιο και διαχύτη στο πίσω μέρος. Παρόμοια εικόνα και στο εσωτερικό, με τις σπορ πινελιές να είναι εμφανείς σε όλο τον διάκοσμο με τα εξαιρετικά γραφικά του ψηφιακού πίνακα οργάνων με διαγώνιο 12,3in, τον επιλογέα του κιβωτίου, το flat bottom τιμόνι και φυσικά τα ανατομικά καθίσματα με την ενισχυμένη πλευρική στήριξη. Ο εξοπλισμός του είναι υπερπλήρης, με το πακέτο υποβοήθησης του οδηγού DriveWise που περιλαμβάνει τις λειτουργίες smart parking assist, highway driving assist και τα πολύ χρήσιμα safe exit assist, rear cross traffic collision assist και blind spot collision avoidance, τα οποία πραγματικά βοηθούν ακόμα και τον καλύτερο οδηγό του κόσμου, που θέλει να βγει με την όπισθεν από το γκαράζ ή κάποιο στενό και δεν μπορεί να δει δεξιά και αριστερά αν έρχεται κάποιος.
48V Hybrid
Το ανανεωμένο XCeed εξοπλίζεται με το υβριδικό powertrain που παρουσιάστηκε στο τέλος του life cycle της pre-facelift γενιάς, το οποίο αποτελείται από τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1.5lt, το ήπιο υβριδικό σύστημα που λειτουργεί στα 48V και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων, με την σωστή κλιμάκωση και τις γρήγορες αλλαγές να κάνουν την οδήγηση του Xceed παιχνιδάκι. Η απόδοση του συνόλου είναι 160Ps και 25,8kgm, τα οποία χάρη και στο γρήγορο κιβώτιο είναι αρκετά για να του χαρίσουν μια «ζωντανή» αίσθηση σε κάθε πάτημα του γκαζιού. Δεν είναι «γρήγορο», αλλά δεν θα το πεις και αργό ποτέ.
Οι επιδόσεις του είναι επαρκείς για οικογενειακό αυτοκίνητο, με τα 9,2sec που ανακοινώνει η ΚΙΑ να μοιάζουν αρκετά συντηρητική επίδοση, αφού η αίσθηση που σου δίνει στον δρόμο είναι αρκετά πιο «σπιρτόζικη». Η κατανάλωσή του κυμάνθηκε αρκετά κοντά στην εργοστασιακή τιμή των 7,1lt/100km, αφού χωρίς ιδιαίτερη προσοχή το οικονομόμετρο έδειχνε 8,4lt/100km στο τέλος της εβδομάδας που το κρατήσαμε, τιμή αρκετά χαμηλή για τα 1.469kg του. Στο πρόγραμμα Eco το κιβώτιο μπαίνει σε λειτουργία coasting όταν το φορτίο είναι χαμηλό για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία, ενώ στο πρόγραμμα Sport αλλάζει αισθητά η απόκριση της πεταλούδας του γκαζιού και του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη ανάλογα προς αυτήν την κατεύθυνση, ενώ και οι αλλαγές πραγματοποιούνται σε υψηλότερες στροφές. Σε γενικές γραμμές, η λειτουργία του συνόλου είναι ομαλή, αρκεί να μην επιλέξεις το πρόγραμμα Sport και κινείσαι νωχελικά, γιατί εκεί ισχύει το «άλλα μου είπες και άλλα κάνεις» και το κιβώτιο δεν ξέρει πώς να συμπεριφερθεί κρατώντας τις σχέσεις για περισσότερη ώρα, περιμένοντάς σε κάποια στιγμή να «πατήσεις».
Δεν προσαρμόζεται στην οδήγησή σου όσο τα DSG ή ακόμα καλύτερα τα οχτατάχυτα ZF. Όταν όμως θελήσεις να κινηθείς σβέλτα, θα σε ανταμείψει με τις γρήγορες αλλαγές, όπως σε πολύ καλό επίπεδο για την κατηγορία του βρίσκεται και η πίσω ανάρτηση των πολλαπλών συνδέσμων, η οποία θα ακολουθήσει τον ρυθμό σου, θα συμμετέχει στο «παιχνίδι» και παράλληλα δεν θα χτυπάει στις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Μεγάλο ρόλο φυσικά στην καλή εντύπωση που αποκομίζεις από αυτό το αυτοκίνητο παίζουν τα εξαιρετικά Continental Premium Contact 6, τα οποία είναι από τα καλύτερα λάστιχα που μπορείς να βρεις σε καινούργιο αυτοκίνητο πλέον, αφού οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν σαν προτεραιότητα την χαμηλή κατανάλωση εις βάρος της ενεργητικής ασφάλειας. Γενικά, σαν συμβουλή από κάποιον που τα έχει δοκιμάσει όλα, κρατήστε πως ό,τι λάστιχο γράφει επάνω «efficient, eco, fuel-save» κτλ είναι για πέταμα. Το τιμόνι του είναι ακριβές και γρήγορο και χάρη στα υδραυλικά bump stop απουσιάζουν οι ξερές αντιδράσεις και ο θόρυβος και από την ανάρτηση.
Συμπερασματικά
Γενικά το ανανεωμένο KIA XCeed είναι ένα αυτοκίνητο μπαλαντέρ και αυτός είναι και ο λόγος της επιτυχίας του. Είναι τόσο όσο σε όλα του. Όσο «πρέπει» ψηλό, όσο «πρέπει» μαλακό, όσο «πρέπει» μεγάλο σε μέγεθος και όσο σφιχτό «πρέπει» για να έχει ευχάριστη οδική συμπεριφορά. Το εύρος των αναγκών που μπορεί να καλύψει είναι από τα μεγαλύτερα στην αγορά αυτοκινήτου και μπορεί να συμβιβάσει πάνω του απόψεις που κανονικά είναι διαμετρικά αντίθετες, όπως, για παράδειγμα, να ζητάει η σύζυγος πρακτικό SUV και εσύ να θέλεις ένα συμμετοχικό hatchback. Το XCeed είναι και τα δύο, μια αρετή που δεν μπορούν να επιδείξουν και πολλά μοντέλα και σίγουρα ακόμα λιγότερα σε αυτήν την τιμή, αφού τα 31.690 ευρώ που κοστίζει στο ανώτατο επίπεδο εξοπλισμού GT-Line με το αυτόματο κιβώτιο είναι πλέον μια λογική τιμή. Υπάρχει και η ακόμα πιο λογική της βασικής έκδοσης (Premium), με τον ίδιο υβριδικό κινητήρα και μηχανικό κιβώτιο στα 25.090 ευρώ, η οποία μπορεί να μην διαθέτει τον «αέρα» της GT-Line, δεν υστερεί όμως στα υπόλοιπα.
Τιμή βασικής έκδοσης Χceed 1.5T 160Ps 48V Hybrid LX Premium iMT: €25.590
Τιμή έκδοσης δοκιμής ΧCeed 1.5T 160Ps 48V Hybrid 7DCT GT-line: €31.690
Φωτογραφιες: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Ποιότητα | Προγραμματισμός κιβωτίου |
Άνεση | Κατανάλωση όταν πιεστεί |
Οδική συμπεριφορά | |
Εξοπλισμός | |
Πολυχρηστικός χαρακτήρας | |
Τιμή |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.482cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 71,6mm x 92mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.395 | |
Ύψος (mm) | 1.495 | |
Πλάτος (mm) | 1.826 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.650 | |
Βάρος (kg) | 1.469 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 380-1.332 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 305mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 284mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7J x 18in | |
Ελαστικά | 235/45 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 160/5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 25,8/1.500-3.500 | |
0-100km/h (sec) | 9,2 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 208 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 137-142 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 7,1 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 8,4 |