Test: Honda Civic e:HEV 184Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Honda
Μοντέλο Civic
Segment D-Segment
Power Train Hybrid
Test: Honda Civic e:HEV 184Ps

Εκεί που η ποιότητα συναντά την οικονομία

Από μικρό παιδί θυμάμαι τα Honda ως τα ποιοτικότερα ιαπωνικά αυτοκίνητα, καλοφτιαγμένα, με δυνατούς κινητήρες, αξιόπιστα και με παροιμιώδη αντοχή στον χρόνο και τη σκληρή χρήση. Αυτές οι αρετές ήταν που έκαναν τα μοντέλα της να ξεχωρίζουν από τον υπόλοιπο ιαπωνικό ανταγωνισμό, καθώς και το επιπλέον 10-20% της τιμής τους. Θυμάμαι πάντα να κοστίζουν τα Nissan Sunny, για παράδειγμα, 4 εκατομμύρια, τα Toyota Corolla και τα Mazda 323 περίπου 4,5 και το Civic 5,5. Πάντα ήταν λίγο πιο πάνω σε όλα, πιο ποιοτικό, με καλύτερο (και πάντα πιο ισχυρό) κινητήρα, καλύτερη ποιότητα κατασκευής, άρα... και τιμή. Αυτά τις προηγούμενες δεκαετίες, γιατί σήμερα δεν είναι πλέον αρκετά. Στη σημερινή εποχή, καλό αυτοκίνητο είναι αυτό που συνδυάζει όλα τα παραπάνω με τη χαμηλή κατανάλωση, τους λιγότερους δυνατούς ρύπους και τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού στους τομείς της άνεσης και της ενεργητικής ασφαλείας.

Test: Honda Civic e:HEV 184Ps

Η Honda δεν θα μπορούσε να μην είναι πρωτοπόρος λοιπόν και σε αυτούς τους τομείς, με λαμπρό παράδειγμα το νέο Civic, σχεδιασμένο με τη φιλοσοφία “Exhilarating Civic” να φέρνει μία πιο κομψή και ώριμη σιλουέτα, με πιο καθαρές  και ήπιες γραμμές από την εξωστρεφή εικόνα της προηγούμενης γενιάς. Το μήκος του αυξήθηκε κατά 31mm, αγγίζοντας πλέον τα 4.551mm, κάτι που το κατατάσσει στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία, αυτή του D-segment, εκεί που στο παρελθόν ανήκε το Accord. Παρομοίως και το πλάτος του που έφτασε τα 1.802mm (+2mm), ενώ το ύψος έχει μειωθεί στα 1.408mm (-27mm) δίνοντάς του μία πιο premium coupe αισθητική. Η αύξηση του μεταξονίου κατά 35mm ωφελεί κυρίως τους πίσω επιβάτες παρά τον χώρο αποσκευών, που παραμένει στα 410lt, τα οποία μόνο εντυπωσιακά δεν είναι για μοντέλο του D-Segment.

Η πλατφόρμα, στην οποία είναι «χτισμένο», είναι νέα, χρησιμοποιεί χάλυβα υψηλής αντοχής με επιπλέον συγκολλήσεις, που έχει σαν αποτέλεσμα την αυξημένη κατά 22% στρεπτική ακαμψία (όση έχει το προηγούμενο Civic Type R FK8). Για να διατηρηθεί το βάρος σε χαμηλό επίπεδο και να αντισταθμιστεί όσο το δυνατόν η αύξηση που επιφέρει το υβριδικό σύστημα, οι μηχανικοί της Honda επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν καπό κατασκευασμένο από αλουμίνιο (43% ελαφρύτερο από το ατσάλινο του Civic FK7), ενώ η θύρα του χώρου αποσκευών είναι κατασκευασμένη από ενισχυμένη πολυεστερική ρητίνη (20% ελαφρύτερη από το FK7), με το συνολικό αποτέλεσμα να περιορίζεται στα 1.517kg. Από αλουμίνιο είναι κατασκευασμένο και το μπροστινό υποπλαίσιο, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα τη βελτιωμένη αίσθηση του μπροστινού συστήματος.

Premium Feeling

Test: Honda Civic e:HEV 184Ps

Ακολουθώντας την πιο σοβαρή εμφάνιση του αμαξώματος, αντίστοιχη εικόνα συναντάμε και στο εσωτερικό που διακρίνεται για την υψηλή ποιότητα των υλικών με τρομερά προσεγμένη συναρμογή. Όποια λακκούβα κι αν πέρασα, όποια ανωμαλία και σαθρό οδόστρωμα, δεν άκουσα ούτε ένα μικρό τρίξιμο, κάτι που πραγματικά με εντυπωσίασε. Η κεντρική οθόνη αφής 9in του infotainment Honda Connect είναι νέα και παρέχει απλοϊκό μενού στο χρήστη. Τα Android Auto και Apple CarPlay είναι φυσικά στον βασικό εξοπλισμό, ενώ στις ανώτερες εκδόσεις εξοπλίζεται με επαγωγική φόρτιση smartphone και ένα κορυφαίο ηχοσύστημα της Bose, με δώδεκα ηχεία. Για πρώτη φορά εξοπλίζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,2in σε όλες τις εκδόσεις πέραν της βασικής, που διαθέτει αναλογικά όργανα και οθόνη 7in ανάμεσά τους.

Από πλευράς συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης διαθέτει μια πληθώρα συστημάτων κάτω από την «ομπρέλα» Honda Sensing, η οποία περιλαμβάνει τα Agile Handling Assist,  Adaptive Cruise Control, Lane Keeping Assist, 8 αισθητήρες σόναρ, που ανιχνεύουν ακόμα και μη μεταλλικά αντικείμενα, όπως το γυαλί, οι τοίχοι και τα δέντρα, Cross Traffic Monitor, Forward Collision Warning System και Collision Mitigation Braking System.

Advanced Hybrid

Το νέο Civic είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με το υβριδικό σύστημα e:HEV, το οποίο συνδυάζει έναν δίλιτρο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού με δύο ηλεκτροκινητήρες και μία μπαταρία ιόντων λιθίου. O τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας αποδίδει 143Ps, λειτουργεί στον κύκλο Atkinson και διαθέτει κορυφαίο θερμοδυναμικό βαθμό απόδοσης που φτάνει το 41%. Διαθέτει βελτιστοποιημένο σύστημα άμεσου ψεκασμού με έως και τέσσερις εγχύσεις ανά κύκλο για πιο αποδοτική καύση του μείγματος, καταλύτη που λειτουργεί ακόμα και σε χαμηλή θερμοκρασία καυσαερίων, ειδικό σχεδιασμό των αυλών εισαγωγής και υψηλή σχέση συμπίεσης 13,9:1. Η συνολική απόδοση των 184 ίππων και των 32,1kgm ροπής ορίζεται από την ισχύ του μεγάλου ηλεκτροκινητήρα, καθώς ο θερμικός κινητήρας έχει ως κύριο ρόλο να δίνει κίνηση στην γεννήτρια, η οποία παράγει το ρεύμα για τον ηλεκτροκινητήρα που με τη σειρά του κινεί το αυτοκίνητο.

Test: Honda Civic e:HEV 184Ps

Η γεννήτρια, εκτός του ρεύματος που παράγει για τον ηλεκτροκινητήρα, φορτίζει και την μπαταρία ιόντων λιθίου, που βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα και έχει χωρητικότητα 1,05kWh. Η ενεργειακή της πυκνότητα είναι βελτιωμένη σε ποσοστό 46%, διαθέτει 72 κελιά και το βάρος της ανέρχεται σε 36,4kg. Το αποτέλεσμα όλων αυτών των τεχνολογιών είναι οι συνδυασμένες εκπομπές CO2 να μην υπερβαίνουν τα 108g/km, ενώ ακόμα πιο εντυπωσιακή για αυτοκίνητο 1,5 τόνων είναι η κατανάλωση των 4,7l/100km. Το σύστημα e:HEV δεν διαθέτει συμβατικό κιβώτιο ταχυτήτων. Ο θερμικός κινητήρας εμπλέκεται μόνο όταν η κεντρική μονάδα διαχείρισης κρίνει πως αυτό είναι εκείνη την στιγμή ο αποδοτικότερος τρόπος λειτουργίας και τότε μέσω ενός συμπλέκτη κινεί απευθείας τους εμπρός τροχούς, (σαν να έχει μία ταχύτητα που είναι 1:1). Το σύστημα μετάδοσης κίνησης e:HEV εναλλάσσει απρόσκοπτα τη λειτουργία του μεταξύ ηλεκτρικής, υβριδικής και θερμικής, χωρίς αυτό να γίνεται αντιληπτό από τον οδηγό, ο οποίος όμως έχει τη δυνατότητα να επέμβει στο βαθμό ανάκτησης ενέργειας στη μπαταρία κατά την επιβράδυνση σε τέσσερα επίπεδα, μέσω των paddles που υπάρχουν στο τιμόνι.

Το Linear Shift Control μου φαινόταν αρχικά “gimmick”, αλλά στην πράξη εντυπωσιάζει με τη λειτουργία του, προσομοιώνοντας τις αλλαγές σχέσεων με στιγμιαίες διακοπές στην παροχή της δύναμης με την όλη εμπειρία να ενισχύεται ακουστικά μέσω του Active Sound Control στο Sport πρόγραμμα οδήγησης. Αν αναρωτιέστε για τον λόγο που ο θερμικός κινητήρας χρησιμοποιείται κατ’ αυτόν τον τρόπο, η απάντηση είναι ότι για να πάρει από αυτόν τα μέγιστα, η Honda ήθελε να τον χρησιμοποιεί μόνο στο φάσμα των στροφών με την μεγαλύτερη θερμοδυναμική απόδοση, το οποίο έχει περιορισμένο εύρος, όπως σε όλους τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αυτό είναι και το σημείο στο οποίο τον εμπλέκει απευθείας με τους τροχούς και βρίσκεται στα 90 με 130km/h.   

Πραγματική οικονομία

Το νέο Civic με την πρώτη ματιά είναι ακριβό. Αναλογιστείτε όμως αυτό. Η βασική του έκδοση είναι πλέον 2,0lt και όχι 1,5lt με μηχανικό κιβώτιο, το αρχικό επίπεδο εξοπλισμού Elegance έχει τα πάντα, μέχρι ζάντες 18in, με Michelin Pilot Sport 4, είναι μεγαλύτερο, πιο ποιοτικό, έχει ένα εξαιρετικά προηγμένο υβριδικό σύνολο και πολλά ακόμα. Δηλαδή, η σημερινή βασική έκδοση πριν μερικά χρόνια θα ήταν η κορυφαία. Τα 41.500 ευρώ ξέρω ότι είναι πολλά στο άκουσμα για αρχική έκδοση σε Civic, αλλά εδώ στην ουσία έχουμε ένα...Accord full extra. Επίσης, από όσα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα έχω οδηγήσει μέχρι σήμερα, το μοναδικό που κατάφερε να με κρατήσει κάτω από τα 6lt/100km εντός πόλης είναι αυτό. Χωρίς να το προσέχω, χωρίς να ασχοληθώ με το πόσο θα κάψει, χωρίς να με νοιάζει, στο τέλος της εβδομάδας είχε 5,7lt/100km, μία τιμή εξωπραγματική για 1,5 τόνο αμάξι 184Ps, σε μικρές διαδρομές εντός πόλης. Και αυτά, όχι με κάποιο μικρό αυτοκινητάκι με στενά ECO λάστιχα χαμηλής κατανάλωσης που δεν στρίβουν και δεν φρενάρουν πουθενά.

Ένα μεγάλο, καλό και άνετο αυτοκίνητο που κυριολεκτικά δεν καίει τίποτα. Η ανάρτησή του είναι καταπληκτική, σφιχτή, αλλά αποσβένει τα πάντα, το πλαίσιο γρανίτης και τη συνταγή την χαλάνε μόνο τα χαμηλοπρόφιλα Michelin, με τα -αναγκαστικά- σκληρά πλαϊνά που επιβάλλει το 40άρι προφίλ (στην έκδοση Advance της δοκιμής), τα οποία όταν ο δρόμος είναι τραχύς, περνάνε στην καμπίνα ένα ελαφρύ βουητό, που με λίγο πιο ψηλό προφίλ δεν θα υπήρχε.

Test: Honda Civic e:HEV 184Ps

Οι επιδόσεις του είναι πολύ καλές, με τον ηλεκτροκινητήρα να δίνει άμεσα την απαραίτητη ζωηράδα και με αρωγό τον βενζινοκινητήρα, να επιταχύνει στα πρώτα 100km/h από στάση σε 7,8sec. Το νέο Honda Civic e:HEV είναι ένα αυτοκίνητο που μεγάλωσε, ωρίμασε και ανταποκρίνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην σημερινή απαιτητική εποχή, αποτελώντας μια εξαιρετική πρόταση στην κατηγορία του. Είναι ένα μεγάλο πλέον αυτοκίνητο, με premium ποιότητα, προηγμένα συστήματα οδήγησης και κατανάλωση μικρού αυτοκινήτου πόλης. Αυτό είναι τεχνολογία.

Τιμή βασικής έκδοσης Civic e:HEV 184Ps Elegance: €41.500

Τιμή βασικής έκδοσης Civic e:HEV 184Ps Advance: €47.700

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Άνεση Τιμή
Ποιότητα κατασκευής
Απόδοση και λειτουργία υβριδικού συνόλου
Tεχνολογία
Kατανάλωση
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας κύκλου Atkinson, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων i-VTEC
ΘέσηΕμπρός, εγκάρσια
Κυβισμός1.993cc
Διάμετρος x Διαδρομή81mm x 96,7mm
Σχέση συμπίεσης13,9
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός
ΜπαταρίαΙόντων Λιθίου (li-on), 72 κελιών, χωρητικότητας 1,05kWh
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΔιάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιοe-CVT μίας σχέσης με Linear Shift Control
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7,5Jx18in
Ελαστικά235/40
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.551
Πλάτος (mm)1.802
Ύψος (mm)1.408
Μεταξόνιο (mm)2.734
Βάρος (kg)1.517
Χώρος αποσκευών (lt)410
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική συνδυαστική ισχύς (Ps/rpm)184
Ονομαστική συνδυαστική ροπή (kgm/rpm)32,1
0-100km/h (sec)7,8
Τελική ταχύτητα (km/h)180
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)108
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)4,7
Δοκιμής (lt/100km)5,7